Przetargi.pl
„Modernizacja Stadionu Miejskiego w Środzie Śląskiej – przebudowa trybuny na 500 miejsc wraz z zadaszeniem”

Ośrodek Sportu i Rekreacji Sp. z o.o. w Środzie Śląskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Winogronowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 884676151
  • Data zamieszczenia: 2017-09-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji Sp. z o.o. w Środzie Śląskiej
    Winogronowa 34
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 884676151
    REGON: 020665758
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.srodaslaska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Prawa Handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja Stadionu Miejskiego w Środzie Śląskiej – przebudowa trybuny na 500 miejsc wraz z zadaszeniem”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Budowa trybun na 500 miejsc wraz z zadaszeniem: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wybudowanie żelbetowej trybuny wraz z zadaszeniem w ramach inwestycji pt.: „Modernizacja Stadionu Miejskiego w Środzie Śląskiej – przebudowa trybuny na 500 miejsc wraz z zadaszeniem” zlokalizowanej w Środzie Śląskiej (55-300), działka nr 42/2, jednostka ewid. 021804_4 AM-18, wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną oraz niezbędnym wyposażeniem w oparciu o dokumentację projektową z marca 2017 r. i kosztorysową z dn. 20.04.2017 r., stanowiącą załącznik do SIWZ. Zakres prac obejmuje: Organizację placu budowy Roboty demontażowe i rozbiórkowe Roboty ziemne – wymianę gruntu oraz wykopy fundamentowe i inne Wykonanie fundamentów Wykonanie trybun żelbetowych wraz z pomieszczeniem komentatora Wykonanie zadaszenia trybun – konstrukcja drewniana, stalowa i membranowa Montaż krzesełek na widowni Roboty związane z wykonaniem podbudów pod nawierzchnie utwardzone Układanie nawierzchni utwardzonych parkingu i ciągów pieszych Wykonanie skoczni do skoku w dal Wykonanie rzutni do pchnięcia kulą Wykonanie rzutni do rzutu dyskiem/młotem Instalacja urządzeń sportowych na terenie bieżni Wykonanie boksów śmietnikowych i kontenerów na kompost Wykonanie instalacji odwodnienia terenu Montaż opraw oświetleniowych – oświetlenie bieżni Wykonanie nagłośnienia obiektu Montaż tablicy wyników Prace porządkowe Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie Realizacja inwestycji podzielona jest na dwa etapy Etap I obejmuje: NR POZYCJA 1 Roboty rozbiórkowe i demontażowe TRYBUNA 2 Roboty ziemne Etap II obejmuje: NR POZYCJA TRYBUNA 1 Fundamenty 2 Ściany, podesty i schody 3 Zadaszenie (projekt warsztatowy, wykonanie, transport, montaż) ZAGOSPODAROWANIE 4 Skocznia do skoku w dal - Podbudowa 5 Skocznia do skoku w dal - Nawierzchnia rozbiegu 6 Skocznia do skoku w dal - Zeskocznia 7 Rzutnia pchnięcia kulą - Nawierzchnia rzutni z mączki 8 Rzutnia pchnięcia kulą - Strefa koła 9 Rzutnia do rzutu młotem/dyskiem 10 Chodniki – nawierzchnia z kostki gr. 6 cm 11 Jezdnie – nawierzchnia z kostki gr. 8 cm ROBOTY ELEKTRYCZNE I KANALIZACJA 12 Zasilanie 13 Okablowanie w gruncie i oświetlenie terenu 14 Instalacje elektryczne na trybunie 15 Instalacja nagłośnienia 16 Kanalizacja deszczowa PRACE WYKOŃCZENIOWE I WYPOSAŻENIE 17 Prace wykończeniowe 18 Wyposażenie stadionu (tablica + śmietnik) 2.2 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1) TRYBUNA Wymiary trybuny: - długość: 52,40 m - szerokość: 8,89 m - wysokość: 4,00 m Fundamenty w postaci żelbetowych ław fundamentowych i stóp fundamentowych, ściany konstrukcyjne oraz trybuna zostały zaprojektowane jako żelbetowe monolityczne – wykonane z betonu wodoszczelnego. Żelbetowe schody zewnętrzne zaprojektowano jako płytowe (gr. 20 cm) oparte na gruncie. Pod płytą schodów wykonać warstwy stabilizujące zgodnie z projektem. Dodatkowo przy schodach typu A zaprojektowano żelbetową monolityczną ściankę oporową. Budowę trybuny oraz elementów zagospodarowania terenu należy wykonać zgodnie z dostarczoną dokumentacją projektową – szczegóły wg rozwiązań branży konstrukcyjnej i architektury. 2) ZADASZENIE TRYBUNY Zadaszenie trybuny zaprojektowano jako całoroczne zadaszenie membranowe rozciągające się nad całą trybuną. Zadaszenie membranowe o powierzchni około 675,0 m2 wspiera się na konstrukcji z drewna klejonego składającej się dźwigarów łukowych o przekroju 360x1000 mm, podpartych zastrzałami połączonymi ze słupami stalowymi. Wymiary zadaszenia: - długość: 54,66 m - szerokość: 12,34 m - wysokość: 9,38 m (od poziomu ±0,00=125,70 m n.p.m.) Konstrukcję zadaszenia należy wykonać zgodnie z dostarczoną dokumentacją projektową oraz kosztorysową, opracowanie projektów warsztatowych, jeśli są wymagane, leży po stronie Wykonawcy lub Podwykonawcy. 3) STANOWISKO (POMIESZCZENIE) KOMENTATORA W centralnym miejscu trybun, na tylnym podeście zaprojektowano pomieszczenie komentatora. Płytę stropową oraz ściany zaprojektowano jako żelbetowe z betonu wodoszczelnego. Okna i drzwi zewnętrzne z PCV stałe i uchylne. 4) KRZESEŁKA I PULPITY PRASOWE Trybunę należy wyposażyć w krzesełka stadionowe dla gospodarzy i gości, wandaloodporne, z wysokimi (min. 30 cm) oparciami. Przyjęto krzesełko o wymiarach: szerokość 47 cm, głębokość 40 cm. Rozstaw osiowy krzesełek przyjęto na 50 cm. Krzesełko wytworzone z uniepalnionego Polipropylenu lub Poliamidu. Krzesełka należy ponumerować. Dla prasy oraz dla widzów w sektorze VIP zaprojektowano krzesełka stadionowe uchylne. Przyjęto krzesełko o wymiarach: szerokość 47 cm, głębokość 53 cm rozłożone i 29 cm po złożeniu, wysokość oparcia min. 30 cm. Rozstaw osiowy krzesełek przyjęto 50 cm. Rama krzesła wykonana z rur oraz blach stalowych. Konstrukcja spawana. Rama cynkowana ogniowo. Oparcie montowane bezpośrednio do ramy krzesła. Siedzisko wytworzone z uniepalnionego Polipropylenu lub Poliamidu. Dodatkowo w sektorze dla prasy zaprojektowano pulpity prasowe. Rama panelu przedniego wykonana z rur oraz blach stalowych, mocowana do szkieletu. Konstrukcja spawana oraz lakierowana proszkowo. Przedni panel maskujący wykonany z płyty HPL o grubości 8mm, zamocowany do metalowej ramy za pomocą śrub montażowych. 5) SKOCZNIA DO SKOKU W DAL Zaprojektowano wykonanie skoczni do skoku w dal i trójskoku. Rozbieg o nawierzchni poliuretanowej typu natryskowego na podbudowie asfaltobetonowej na kruszywie. Nawierzchnia rozbiegu ograniczona obrzeżem betonowym 6x30 cm. Szerokość rozbiegu wynosi 1,32 m, długość rozbiegu wynosi 53 m. Na rozbiegu nawierzchnia grubości min. 13 mm z wyjątkiem ostatnich 13 m rozbiegu gdzie nawierzchnia syntetyczna powinna być pogrubiona do 20 mm. Elementem projektowanej skoczni do skoku w dal i trójskoku jest zeskocznia (piaskownica), wraz z odwodnieniem dna rurą drenarską w obsypce z otoczaków (zabezpieczone geowłókniną) oraz rozbieg o nawierzchni poliuretanowej. Wypełnienie piaskownicy stanowi piasek płukany o frakcji 0-2 mm. Na krawędzi piaskownicy dla bezpieczeństwa należy wykonać obrzeża betonowe z nakładką elastyczną o wysokości 40 cm. Kolor nakładki biały. Rozbieg należy wyposażyć w belkę do skoku oraz belki do trójskoku (dla kobiet i mężczyzn) z tworzywa sztucznego w kolorze białym, z wkładem. 6) RZUTNIA DO PCHNIĘCIA KULĄ Zaprojektowano wykonanie rzutni do pchnięcia kulą, która składa się z dwóch elementów: koła i pola rzutów. Koło obramowane jest pierścieniem stalowym o średnicy wewnętrznej 2,135 m, wykonanego z płaskownika 0,6x7 cm. Nawierzchnia koła projektowana jako betonowa zatarta na ostro. Między kołem a polem rzutów należy zainstalować próg. Montowany do podłoża za pomocą kołków rozporowych przy krawędzi okręgu do pchnięcia kulą. Wymiary 122 x 32 x 10 cm. Nawierzchnia pola rzutów projektowana jest z mieszanki mączki ceglanej, na warstwie kruszywa. Pole rzutów stanowi wycinek koła 34°92’ o promieniu 20 m. 7) RZUTNIA DO RZUTU MŁOTEM/DYSKIEM Zaprojektowano wykonanie rzutni do rzutu młotem i dyskiem, która składa się z dwóch elementów: koła i pola rzutów. Koło obramowane jest pierścieniem stalowym o średnicy wewnętrznej 2,5 m, wykonanym z płaskownika 0,6x7 cm. Rzutnię należy wyposażyć we wkład redukcyjny do koła rzutowego w kolorze białym. Nawierzchnia wewnętrzna koła projektowana jest jako betonowa zatarta na ostro. Dla obu konkurencji zaprojektowano taki sam sektor rzutów – wycinek koła o kącie 34,92°. Elementy wyposażenia stadionu i wymienioną powyżej infrastrukturę sportową należy wykonać zgodnie z wytycznymi z dostarczonej dokumentacji projektowej. 8) BOKS ŚMIETNIKOWY Na terenie stadionu zaprojektowano wykonanie boksu śmietnikowego o wymiarach zewnętrznych 325x835 cm. Całkowita wysokość w najwyższym miejscu – 174 cm. Podłogę boksu wykonać ze spadkiem, nawierzchnia podłogi – kostka betonowa gr. 8 cm na podbudowie z kruszywa. 9) KONTENERY NA KOMPOST Dla potrzeb gromadzenia kompostu należy wykonać szczelne zbiorniki z płyty panelowej o wymiarach 1200x1200x1500 mm. Zbiornik zgrzewany doczołowo i/lub ekstruzyjnie spawany z niekorodującego (obojętnego fizjologicznie) tworzywa z grupy poliolefin - polipropylenu copolimeru PPC UV (celem wyeliminowania ryzyka pęknięć i uszkodzeń oraz twardnienia i zwiększonej sztywności tworzywa w trakcie eksploatacji), z monolitycznych blokowych płyt tworzywa (wymiar arkusza do transportu / wniesienia do pomieszczenia to 1000x2600 mm) wykonanych z płyt modułowych panelowych grubości 51 mm (konstrukcja sandwichowa). 10) CIĄGI KOMUNIKACYJNE Na terenie stadionu zaprojektowano wykonanie ciągów komunikacyjnych w rejonie projektowanej trybuny. Niektóre z chodników i ciągów jezdnych (lub pieszo-jezdnych) znajdują się w miejscu chodników istniejących. Zmieniono tam nieznacznie przebieg i niweletę dostosowując do nowego zagospodarowania terenu. Na terenie stadionu zaprojektowano wykonanie nawierzchni z kostki betonowej szarej prostokątnej o wymiarach 10x20 gr. 6 i 8 cm. Podbudowy z kruszywa powinny odpowiadać wymaganiom związanym z nośnością, zagęszczeniem oraz równością sprawdzanym po zakończeniu każdej z warstw. Podbudowa wykonana na bazie mieszanki mineralnej z kruszywa kamiennego powinna być odpowiednio wyprofilowana i zagęszczona. Nawierzchnie chodników ograniczone obrzeżami betonowymi 8x30 cm na ławie betonowej. Nawierzchnia jezdna ograniczona krawężnikiem drogowym 15x30 cm na ławie betonowej. W miejscach zjazdów i chodników wykonać krawężniki obniżone 22x30 cm i skośne. Na terenie przeznaczonym do jazdy samochodów zaprojektowano odwodnienie w postaci cieku przykrawężnikowego z obniżeniem w stosunku do nawierzchni o 2cm. Ciek układać z kostki betonowej gr.8cm na szerokość 20cm na ławie betonowej. Na końcu cieku zaprojektowano wpust deszczowy. Wody odprowadzone będą do kanalizacji deszczowej. W okolicy wjazdu na teren bieżni na granicy nawierzchni z kostki betonowej projektuje się odwodnienie liniowe pozwalające na zabranie wód deszczowych mogących wpłynąć na bieżnię. 2.2.1 SPOSÓB PROWADZENIA PRAC Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Inżynierowi Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiającemu do zatwierdzenia plan i harmonogram robót. Wykonawca na własny koszt i własnymi staraniami musi zapewnić sobie dostęp do mediów potrzebnych do budowy jak np. woda, energia elektryczna i inne oraz wywozić odpady i poddawać je utylizacji. Ewentualne szkody będą naprawione przez Wykonawcę poprzez przywrócenie do stanu pierwotnego. Wykonawca będzie zobowiązany do odtworzenia terenu zgodnie ze stanem wyjściowym w przypadku jego zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie prowadzonych prac lub w wyniku transportu sprzętu i materiałów. Zamawiający wymaga aby w czasie trwania robót na terenie budowy stale przebywał Kierownik Budowy lub osoba działająca w jego zastępstwie, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności i zakresie tożsamym jak Kierownik Budowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo -kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym poleceniami Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo – kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1) Dokumentacja projektowa, 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) Kosztorys ofertowy, 4) Oferta wykonawcy, 5) Harmonogram rzeczowo-finansowy. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane  w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 2.2.2 Zamawiający dopuszcza wykonanie przez podwykonawcę części zamówienia na roboty budowlane. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.2.3 Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na prace budowlane musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj: 1) co najmniej 5 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu do robót budowlanych - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia. 2) sposób dokumentowania zatrudnienia: Wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, Oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. 3)W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 2.2.3. Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 2.23 raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). 2.2.4 UWAGI - zdemontowane zadaszenie istniejącej trybuny należy złożyć w miejscu wskazanym przez Inwestora (plac przy ul. I-go Maja w Środzie Śląskiej) - podczas prac budowlanych należy zabezpieczyć murawę boiska i bieżni, tak aby nie uległa uszkodzeniu. Wszelkie zniszczenia i szkody, wynikłe na skutek prowadzonych prac budowlanych, Wykonawca naprawi na własny koszt. 2.2.5 Warunki płatności Za wykonanie przedmiotu zamówienia przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe. Rozliczenie między Stronami za wykonane roboty następować będzie sukcesywnie na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę, na podstawie zatwierdzonego protokołu częściowego odbioru prac, zgodnego z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wykonawca może wystawić jedną fakturę co dwa miesiące, do łącznej wysokości 80% wartości przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą. Pozostałe 20% wartości przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą zostanie zapłacone po wykonaniu całości przedmiotu zamówienia i podpisaniu przez Strony bezusterkowego protokołu odbioru i uzyskaniu przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie. Zamawiający zastrzega że płatności za faktury w roku 2017 nie mogą przekroczyć kwoty 825 000,00 zł brutto (słownie: osiemset dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest podać czynniki cenotwórcze, w oparciu o które została oszacowana wartość złożonej oferty, tj.: - koszty robocizny (R) - Koszty pośrednie (Kp) - Zysk (Z) - Koszty zakupu materiału (M) W przypadku wystąpienia robót dodatkowych obowiązują czynniki cenotwórcze podane w formularzu ofertowym. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik do SIWZ, w skład której wchodzi: projekt budowlano-wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, warunki techniczne i uzgodnienia przyłączenia do sieci zewnętrznej, inne decyzje i uzgodnienia zawarte w dokumentacji projektowej i przetargowej, przedmiar robót oraz wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 40.710,00 zł Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Ośrodek Sportu i Rekreacji Sp. z o.o., 55-300 Środa Śląska, ul. Winogronowa 34, nr 23 9589 0003 0000 2671 2000 0010 w Banku Spółdzielczym w Środzie Śląskiej z zaznaczeniem: wadium „Modernizacja Stadionu Miejskiego w Środzie Śląskiej – przebudowa trybuny na 500 miejsc wraz z zadaszeniem” OSIR/1915/2017 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Uzupełniony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ) 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu aktualne na dzień składania ofert - (zał. nr 3 do SIWZ); 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do określonego warunku udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach