Przetargi.pl
Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice - etap I

GMINA TUPLICE ogłasza przetarg

  • Adres: 68-219 Tuplice, ul. Mickiewicza 27
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TUPLICE
    ul. Mickiewicza 27
    68-219 Tuplice, woj. lubuskie
    REGON: 970770675
  • Adres strony internetowej zamawiającego: tuplice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ I – Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice – Etap I:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej zadania pod nazwą: „Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice – Etap I” wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, decyzji oraz pozwoleń na budowę, a następnie wykonanie robót budowlanych w systemie: ''zaprojektuj i wybuduj", realizowany z dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej i następnie wykonanie siedmiu odcinków następujących dróg:• Tuplice – działka nr 682 obręb 0013 Tuplice, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 689 m2;• Nowa Rola – działka nr 273, 275/1, 363 obręb 0011 Nowa Rola, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 733 m2;• Łazy – działka nr 132/7 obręb 0013 Tuplice i 184, 172, 366/4 obręb 0009 Łazy, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 785 m2;• Grabów – działki nr 148, 152, 154 obręb 0006 Grabów, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 680 m2;• Drzeniów 1 – działki nr 161, 163/1 obręb 0005 Drzeniów, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 762 m2;• Drzeniów 2 – działki nr 162, 165, 166/1, 176/5 obręb Drzeniów, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 2021 m2;• Cielmów – działki nr 32, 54 obręb 0003 Cielmów, orientacyjna powierzchnia drogi – ok. 2850 m2.Szczegółowy zakres prac i robót został wyszczególniony w załączniku nr 11 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dla Części I oraz w Załączniku nr 10a do SWZ – Projektowane postanowienia umowy dla Części I.1. ZASADY RÓWNOWAŻNOŚCI – Zamawiający informuje, że ilekroć w szczegółowych opisach, przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu, pochodzenia, norm, ocen technicznych lub jakościowych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp, dopuszcza się rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry techniczne, funkcjonalne i jakościowe nie gorsze niż opisane w ww. dokumentacji. Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z założeniami określonymi w niniejszej SWZ. Jeżeli w przedmiocie zamówienia wskazano jakiekolwiek cechy techniczne i jakościowe przez odniesienie do polskich norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w przedmiocie zamówienia za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że proponowane przez niego usługi, dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Jako równoważne mogą być traktowane tylko takie rozwiązania, które będą spełniać przynajmniej minimalne wymogi określone w SWZ (art. 99 ust. 6 PZP).4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10a do SWZ. W ramach wynagrodzenia Wykonawca jest zobowiązany w imieniu Zamawiającego dokonać wszelkich niezbędnych zgłoszeń i powiadomień wynikających z uzgodnień, decyzji i zezwoleń, a w przypadku niedopełnienia tego obowiązku ponosi pełną odpowiedzialność z tego tytułu. Zamawiający na wniosek Wykonawcy udzieli mu stosownego upoważnienia. 2. Wszystkie elementy zamówienia winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, wytycznymi niniejszej SWZ.CZĘŚĆ II – Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice – Etap I”:Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pod nazwą: „Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice – Etap I”:– zakres określony w Części I zamówienia realizowany z dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.1. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy m.in.:1) przedłożenie Zamawiającemu pisemnej opinii o dokumentacji projektowej na podstawie której ma być realizowana inwestycja w szczególności w zakresie zaproponowanych przez Wykonawcę materiałów budowlanych oraz STWiORB,2) nadzór nad prowadzonymi robotami budowlanym obejmującymi swym zakresem Modernizacja odcinków dróg gminnych na terenie gminy Tuplice – Etap I” – w zakresie Części I niniejszego postepowania opisane w Programach Funkcjonalno-Użytkowych dla poszczególnych odcinków dróg.2. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego związanych z realizacją przedmiotu zamówienia:1) pełnienie obowiązku nadzoru inwestorskiego w branży drogowej, sanitarnej i elektrycznej w czasie prowadzenia robót budowlanych i w okresie gwarancji,2) uzgodnienie z wykonawcą robót budowlanych harmonogramu rzeczowo- terminowo-finansowego, przedstawiającego cykl realizacji robót budowlanych i przedłożenie go do akceptacji Zamawiającemu,3) zatwierdzenie wykonawcy robót budowlanych kart programu zapewnienia jakości na materiały i urządzenia wykorzystywane (używane) do realizacji inwestycji i ich kontrola,4) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontrolo zgodności jej realizacji z projektem, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,5) pełnienie funkcji koordynacyjnych,6) udział w przekazaniu terenu budowy wykonawcy robót budowlanych,7) przeanalizowanie i zatwierdzenie wykonawcy robót następujących dokumentów:a) harmonogramu rzeczowo- terminowo- finansowego robót oraz jego późniejsze aktualizacje,b) projekt organizacji robót,c) planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BIOZ),8) kontrola procesu realizacji robót budowlanych - przejęcie od wykonawcy opisu procedur prowadzenia robót, stosowania metod, weryfikacja poprawności ich wykonania oraz raportowanie postępów i zagrożeń w ich realizacji,9) podejmowanie decyzji dotyczących zagadnień technicznych zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz umowami o jej realizację w porozumieniu z Zamawiającym,10) dokonywanie stosownych uzgodnień z projektantami w zakresie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, uzupełnianie dokumentacji i wyjaśnianie wątpliwości dotyczących realizacji projektu,11) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wynikłych w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresach terminowych, technicznych i finansowych oraz ich eliminacja,12) bieżący nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym przepisami ustawy prawo budowlane dla nadzoru inwestorskiego, w szczególności:a) kontrolowanie jakości wykonanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń, ich zgodności z przepisami budowlanymi, obowiązującymi normami i zasadami bezpieczeństwa procesu budowy oraz zasadami wiedzy technicznej, jak również ich zgodności z dokumentacją projektową, ofertą przetargową wykonawcy robót budowlanych oraz zawartą z nim umową,b) sprawdzenie posiadania przez wykonawcę robót budowlanych odpowiednich dokumentów (atestów, certyfikatów, deklaracji jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń),c) kontrolę prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mających znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,d) weryfikację obmiarów wykonywanych robót przez wykonawcę robót budowlanych pod względem rzeczownym zgodności z obowiązującymi normami,e) udział w inwentaryzacji robót w toku przeprowadzanych przez wykonawcę robót budowlanych,f) czuwanie nad terminowością realizacji umowy na przeprowadzenie robót budowlanych,g) uczestniczenie we wszelkich odbiorach wykonywanych robót (częściowych, zanikających, ponaprawczych) oraz końcowych i ostatecznym,h) nadzór nad usuwaniem ewentualnych wad,i) organizowanie cyklicznych narad koordynacyjnych nie rzadziej niż co 2 tygodnie na terenie budowy lub siedzibie Zamawiającego,j) rozwiazywanie bieżących problemów technicznych powstających na budowie,k) informowanie Zamawiającego o powstałej konieczności naliczania kar umownych,l) wyegzekwowanie od wykonawcy robót i sprawdzenie wszystkich dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zakończenia robót,m) wykonywanie innych czynności inwestorskich uzgodnionych w toku realizacji umowy,n) przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu wszelkich innych informacji związanych z realizacją robót budowlanych wymaganych zgodnie z prawem budowlanym,o) kontrolowanie sposoby składania i przechowywania materiałów oraz uporządkowanie miejsc składowania po zakończeniu robót,p) kontrola nad dokumentami rozliczeniowymi przestawianymi przez wykonawcę robót pod względem merytorycznym,q) kontrolowanie nadzorowanych robót budowlanych w zakresie porządku i bezpieczeństwa,r) przyjęcie od wykonawcy nadzorowanych robót budowlanych dokumentacji powykonawczej, sprawdzenie jej kompletności i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty jej przyjęcia,s) potwierdzenie usunięcia wad ujawnionych podczas dokonywania odbioru częściowego i końcowego robót budowlanych,13) stawienie się w siedzibie Zamawiającego w odpowiedzi na niezaplanowane wezwanie, w terminie zadeklarowanym w ofercie.14) Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia następujących rodzajów odbiorów:a) częściowych,b) robót zanikających oraz robót ulegających zakryciu w ciągu 2 dni od dnia zgłoszenia ich do odbioru przez kierownika budowy wpisem do dziennika budowy,c) końcowego,d) ostatecznego - przed upływem okresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót.15) Podpisanie przez Zamawiającego bezusterkowego protokołu odbioru końcowego jest podstawą do końcowego rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy.16) Do obowiązków Wykonawcy należy udział w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzór i odbiór prac wynikłych w okresie gwarancji, z kontrola terminu ich usunięcia określoną w protokole przeglądu.17) Wykonawca zobowiązany będzie do opiniowania i wskazywania sposobu rozwiązania wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją nadzorowanego.Szczegółowy zakres prac podlegających nadzorowi inwestorskiemu został wyszczególniony w Załączniku nr 10b do SWZ – Projektowane postanowienia umowy umowy, w związku z załącznikiem nr 11 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert;:a) dla Części nr I w kwocie 30 000,00 zł. (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności technicznej lub zawodowej:Opis spełnienia warunków:Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:1.Wykonawca Części nr I - wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z należytą starannością oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na wykonaniu robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i zakresem robocie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, to jest w zakresie którym było wykonanie prac polegające na: budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie drogi. Ogólna wartość robót budowlanych dla zadania musi wynosić minimum 1 000 000 zł brutto/każde (słownie: jeden miliony złotych).a) W przypadku wykazania kilku robót za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.orazb) Wykonawca Części nr I - wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej:2 dokumentacje projektowe budowy lub przebudowy lub rozbudowie drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych o powierzchni min. 4000 m2/każda.W przypadku wykazania kilku robót za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.Zamawiający informuje, że dopuszcza sumowania robót/usług (pkt. a) i b) w ramach wymaganego warunku wiedzy i doświadczenia tj. polegającego na wykonaniu robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”.2.wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2023, poz. 682 ze zm.) tj.:a) Wykonawca Części nr I - upoważniające do kierowania robotami budowlanymi (Ekspert nr 1) w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, posiadającego co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót drogowych (po uzyskaniu uprawnień).Ekspert nr 1 powinien posiadać doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu min. dwiema robotami budowlanymi których przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych o powierzchni min. 4000 m2/każda.b) Wykonawca Części nr I - Projektanta – branży drogowej (Ekspert nr 2) – posiadającego co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu podobnych do niniejszego przedmiotu zamówienia (po uzyskaniu uprawnień), polegające na wykonaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych, których przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa drogi i/lub parkingów i/lub chodników i/lub ciągów pieszo – jezdnych o powierzchni min. 4000 m2/każda, samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego.Ekspert Nr 2 winien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń.c) Wykonawca Części nr II - spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli będzie dysponował co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki Inspektora Nadzoru, posiadająca uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane oraz co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku Inspektora Nadzoru.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach