Przetargi.pl
MODERNIZACJA NAWIERZCHNI NA TERENIE MIASTA CHORZOWA

Miasto Chorzów – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, Bałtycka 8A
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chorzów – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie
    Bałtycka 8A
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    REGON: REGON 000166249
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mzuim.chorzow.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA NAWIERZCHNI NA TERENIE MIASTA CHORZOWA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Część 1 zamówienia: Modernizacja nawierzchni ul. Katowicka – rejon nr 18Zadanie obejmuje:• wykonanie fragmentu drogi dojazdowej do budynków przy ul. Katowickiej 18-18a, 20a – 20f z kostki betonowej o grubości 8 cm wraz z podbudową; na części nawierzchnia wykonana będzie z istniejącej kostki betonowej; • usunięcie 7 drzew wraz z karczowaniem pni; Zamawiający posiada prawomocną decyzję pozwolenia na wycinkę;• utwardzenie terenu działek o numerach geodezyjnych 4612/129,4613/129 oraz 4568 z tłucznia kamiennego.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w:1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik nr 1 do SWZ.2) OPZ i Przedmiarze robót dla danej części zamówienia, który stanowi Załącznik nr 2.1 do SWZ.3. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:1) Zamawiający informuje, iż ilekroć w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne bądź systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.2) Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym – miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z warunkami określonymi w załącznikach nr 1-4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz uzyskania zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, jeśli charakter prowadzonych robót tego wymaga. Przed przystąpieniem do realizacji każdego zlecenia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego.4) W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, Zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę.5) Wykonawca najpóźniej dzień przed rozpoczęciem robót zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru Zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży Wykonawcę.6) Koszty opracowania projektu organizacji ruchu (jeśli jest wymagany) na czas prowadzenia robót, wykonania oraz utrzymania oznakowania tymczasowego ponosi Wykonawca robót.7) Przez cały okres realizacji danego zlecenia Wykonawca odpowiada za przekazane miejsce prowadzenia robót, zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót, utrzymywanie oznakowania tymczasowego, czystość na jezdniach i chodnikach zarówno w rejonie prowadzonych prac jak również dróg dojazdowych do budowy. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo oraz wszelkie szkody wobec osób trzecich powstałe w wyniku prowadzonych robót.8) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu i dojść do budynków przez cały okres prowadzenia robót.9) W razie uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, Wykonawca jest zobowiązany do odtworzenia wszystkich uszkodzonych punktów geodezyjnych własnym kosztem i staraniem zlecając te prace uprawnionemu geodecie, przedstawiając jednocześnie Zamawiającemu pisemne oświadczenie Wydziału Geodezji Urzędu Miasta o wykonanych pracach geodezyjnych.10) Na Wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zabezpieczenia drzew i krzewów. Drzewa i krzewy, które mają być zachowane, nie mogą zostać uszkodzone lub usunięte, a jeżeli takie zdarzenia wystąpią, Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za wszystkie dodatkowe opłaty i koszty wymiany.11) Prace ziemne w pobliżu drzew i krzewów powinny być prowadzone ręcznie, ze szczególną ostrożnością, tak, aby nie uszkodzić korzeni. Wszelkie prace w obrębie systemu korzeniowego drzew istniejących muszą być wykonywane ręcznie, a odsłonięte korzenie powinny być niezwłocznie zabezpieczone, np. poprzez okrycie matami ze słomy w celu zapobiegania przesychaniu lub przemarzaniu. 12) Drzewa, w pobliżu których będą prowadzone roboty budowlane powinny być zabezpieczone np. poprzez oszalowanie pni deskami. 13) Wszelki ruch sprzętu budowlanego powinien być tak zorganizowany, aby odbywał się w miarę możliwości poza rzutami koron.14) Pod koronami drzew nie wolno magazynować żadnych materiałów budowlanych (jeśli zajdzie konieczność chwilowego złożenia np. elementów konstrukcyjnych, należy to zrobić w oddaleniu od pni, na podkładach umożliwiających wymianę gazową i niedopuszczających do utwardzenia gruntu i uszkodzenia korzeni).15) Wszelkie zranienia oraz powierzchnie cięcia korzeni / gałęzi o średnicy powyżej 2 cm należy zabezpieczyć odpowiednimi emulsyjnymi środkami powierzchniowymi;1. Część 2 zamówienia: Modernizacja nawierzchni ul. Waxmana Zadanie obejmuje:• rozebranie warstwy ścieralnej z kostki betonowej;• wykonanie koryta na głębokość 75 cm licząc od istniejącej niwelety;• wykonanie w korycie warstwy ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym o gr. 24 cm;• wykonanie na warstwie ulepszonego podłoża warstwy mrozoochronnej z mieszanki niezwiązanej o cbr ≥ 25 % gr. 20 cm – kruszywo łamane o uziarnieniu 0/63 mm stabilizowane mechaniczne;• wykonanie na warstwie mrozoochronnej 20 cm warstwy podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm;• wykonanie na podbudowie zasadniczej warstwy podsypki cementowo – piaskowej o grubości 3 cm, następnie ułożenie kostki betonowej o grubości 8 cm.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w:1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik nr 1 do SWZ.2) OPZ i Przedmiarze robót dla danej części zamówienia, który stanowi Załącznik nr 2.2 do SWZ.3. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:1) Zamawiający informuje, iż ilekroć w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne bądź systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.2) Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym – miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z warunkami określonymi w załącznikach nr 1-4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz uzyskania zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, jeśli charakter prowadzonych robót tego wymaga. Przed przystąpieniem do realizacji każdego zlecenia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego.4) W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, Zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę.5) Wykonawca najpóźniej dzień przed rozpoczęciem robót zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru Zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży Wykonawcę.6) Koszty opracowania projektu organizacji ruchu (jeśli jest wymagany) na czas prowadzenia robót, wykonania oraz utrzymania oznakowania tymczasowego ponosi Wykonawca robót.7) Przez cały okres realizacji danego zlecenia Wykonawca odpowiada za przekazane miejsce prowadzenia robót, zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót, utrzymywanie oznakowania tymczasowego, czystość na jezdniach i chodnikach zarówno w rejonie prowadzonych prac jak również dróg dojazdowych do budowy. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo oraz wszelkie szkody wobec osób trzecich powstałe w wyniku prowadzonych robót.8) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu i dojść do budynków przez cały okres prowadzenia robót.9) W razie uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, Wykonawca jest zobowiązany do odtworzenia wszystkich uszkodzonych punktów geodezyjnych własnym kosztem i staraniem zlecając te prace uprawnionemu geodecie, przedstawiając jednocześnie Zamawiającemu pisemne oświadczenie Wydziału Geodezji Urzędu Miasta o wykonanych pracach geodezyjnych.10) Na Wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zabezpieczenia drzew i krzewów. Drzewa i krzewy, które mają być zachowane, nie mogą zostać uszkodzone lub usunięte, a jeżeli takie zdarzenia wystąpią, Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za wszystkie dodatkowe opłaty i koszty wymiany.11) Prace ziemne w pobliżu drzew i krzewów powinny być prowadzone ręcznie, ze szczególną ostrożnością, tak, aby nie uszkodzić korzeni. Wszelkie prace w obrębie systemu korzeniowego drzew istniejących muszą być wykonywane ręcznie, a odsłonięte korzenie powinny być niezwłocznie zabezpieczone, np. poprzez okrycie matami ze słomy w celu zapobiegania przesychaniu lub przemarzaniu. 12) Drzewa, w pobliżu których będą prowadzone roboty budowlane powinny być zabezpieczone np. poprzez oszalowanie pni deskami. 13) Wszelki ruch sprzętu budowlanego powinien być tak zorganizowany, aby odbywał się w miarę możliwości poza rzutami koron.14) Pod koronami drzew nie wolno magazynować żadnych materiałów budowlanych (jeśli zajdzie konieczność chwilowego złożenia np. elementów konstrukcyjnych, należy to zrobić w oddaleniu od pni, na podkładach umożliwiających wymianę gazową i niedopuszczających do utwardzenia gruntu i uszkodzenia korzeni).15) Wszelkie zranienia oraz powierzchnie cięcia korzeni / gałęzi o średnicy powyżej 2 cm należy zabezpieczyć odpowiednimi emulsyjnymi środkami powierzchniowymi;1. Część 3 zamówienia: Modernizacja nawierzchni ul. RyszkiZadanie obejmuje wykonanie remontu parkingu przy ulicy Józefa Ryszki w Chorzowie. W zakres zadania wchodzi:• wykonanie dodatkowych miejsc postojowych w istniejącym ciągu postojowym z kostki brukowej betonowej;• wykonanie ciągu postojowego pomiędzy wjazdami na remontowany parking; • remont istniejącego parkingu: rozbiórka istniejącej nawierzchni z betonu asfaltowego, wykonanie korekty geometrii wjazdów, ustawienie krawężnika betonowego oraz ułożenie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w:1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik nr 1 do SWZ.2) OPZ i Przedmiarze robót dla danej części zamówienia, który stanowi Załącznik nr 2.3 do SWZ.3. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:1) Zamawiający informuje, iż ilekroć w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne bądź systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.2) Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym – miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z warunkami określonymi w załącznikach nr 1-4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz uzyskania zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, jeśli charakter prowadzonych robót tego wymaga. Przed przystąpieniem do realizacji każdego zlecenia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego.4) W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, Zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę.5) Wykonawca najpóźniej dzień przed rozpoczęciem robót zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru Zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży Wykonawcę.6) Koszty opracowania projektu organizacji ruchu (jeśli jest wymagany) na czas prowadzenia robót, wykonania oraz utrzymania oznakowania tymczasowego ponosi Wykonawca robót.7) Przez cały okres realizacji danego zlecenia Wykonawca odpowiada za przekazane miejsce prowadzenia robót, zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót, utrzymywanie oznakowania tymczasowego, czystość na jezdniach i chodnikach zarówno w rejonie prowadzonych prac jak również dróg dojazdowych do budowy. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo oraz wszelkie szkody wobec osób trzecich powstałe w wyniku prowadzonych robót.8) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu i dojść do budynków przez cały okres prowadzenia robót.9) W razie uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, Wykonawca jest zobowiązany do odtworzenia wszystkich uszkodzonych punktów geodezyjnych własnym kosztem i staraniem zlecając te prace uprawnionemu geodecie, przedstawiając jednocześnie Zamawiającemu pisemne oświadczenie Wydziału Geodezji Urzędu Miasta o wykonanych pracach geodezyjnych.10) Na Wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zabezpieczenia drzew i krzewów. Drzewa i krzewy, które mają być zachowane, nie mogą zostać uszkodzone lub usunięte, a jeżeli takie zdarzenia wystąpią, Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za wszystkie dodatkowe opłaty i koszty wymiany.11) Prace ziemne w pobliżu drzew i krzewów powinny być prowadzone ręcznie, ze szczególną ostrożnością, tak, aby nie uszkodzić korzeni. Wszelkie prace w obrębie systemu korzeniowego drzew istniejących muszą być wykonywane ręcznie, a odsłonięte korzenie powinny być niezwłocznie zabezpieczone, np. poprzez okrycie matami ze słomy w celu zapobiegania przesychaniu lub przemarzaniu. 12) Drzewa, w pobliżu których będą prowadzone roboty budowlane powinny być zabezpieczone np. poprzez oszalowanie pni deskami. 13) Wszelki ruch sprzętu budowlanego powinien być tak zorganizowany, aby odbywał się w miarę możliwości poza rzutami koron.14) Pod koronami drzew nie wolno magazynować żadnych materiałów budowlanych (jeśli zajdzie konieczność chwilowego złożenia np. elementów konstrukcyjnych, należy to zrobić w oddaleniu od pni, na podkładach umożliwiających wymianę gazową i niedopuszczających do utwardzenia gruntu i uszkodzenia korzeni).15) Wszelkie zranienia oraz powierzchnie cięcia korzeni / gałęzi o średnicy powyżej 2 cm należy zabezpieczyć odpowiednimi emulsyjnymi środkami powierzchniowymi;1. Część 4 zamówienia: Modernizacja nawierzchni ul. ŻelaznaZadanie obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni, chodników i wjazdów ulicy Żelaznej w Chorzowie. W zakres zadania wchodzą następujące prace:• rozbiórka istniejącej nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych o śr. grubości 11 cm,• rozbiórka istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej gr. 16cm,• wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża,• ułożenie warstwy podbudowy pomocniej z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym gr. 15 cm,• ułożenie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm,• ułożenie podbudowy z mieszanek mineralno – bitumicznych AC 22 P gr. 10 cm, • ułożenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności AC WMS 16 W gr. 6 cm,• ułożenie warstwy ścieralnej z SMA 11 S gr. 4 cm.• rozebranie i ułożenie krawężnika betonowego 15x30 cm na ławie betonowej z oporem (w miejscach wjazdów/przejść dla pieszych stosować krawężniki betonowe 15x22 cm),• rozebranie istniejącej nawierzchni i ułożenie chodników z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm (chodnik – kostka szara, wjazdy – kostka czerwona).W trakcie prowadzenia robót w koordynacji z Wykonawcą działającym na zlecenie MZUiM zostanie rozebrany przejazd kolejowy w ciągu ul. Żelaznej przez Firmę Olmet. Po wykonaniu rozbiórki Wykonawca MZUiM przystąpi do robót związanych z rozebraniem istniejących warstw i ułożeniem nowej konstrukcji nawierzchni jezdni.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w:1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik nr 1 do SWZ.2) OPZ i Przedmiarze robót dla danej części zamówienia, który stanowi Załącznik nr 2.4 do niniejszej SWZ.3. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:1) Zamawiający informuje, iż ilekroć w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne bądź systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.2) Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym – miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z warunkami określonymi w załącznikach nr 1-4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz uzyskania zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, jeśli charakter prowadzonych robót tego wymaga. Przed przystąpieniem do realizacji każdego zlecenia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego.4) W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, Zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę.5) Wykonawca najpóźniej dzień przed rozpoczęciem robót zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru Zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży Wykonawcę.6) Koszty opracowania projektu organizacji ruchu (jeśli jest wymagany) na czas prowadzenia robót, wykonania oraz utrzymania oznakowania tymczasowego ponosi Wykonawca robót.7) Przez cały okres realizacji danego zlecenia Wykonawca odpowiada za przekazane miejsce prowadzenia robót, zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót, utrzymywanie oznakowania tymczasowego, czystość na jezdniach i chodnikach zarówno w rejonie prowadzonych prac jak również dróg dojazdowych do budowy. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo oraz wszelkie szkody wobec osób trzecich powstałe w wyniku prowadzonych robót.8) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu i dojść do budynków przez cały okres prowadzenia robót.9) W razie uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, Wykonawca jest zobowiązany do odtworzenia wszystkich uszkodzonych punktów geodezyjnych własnym kosztem i staraniem zlecając te prace uprawnionemu geodecie, przedstawiając jednocześnie Zamawiającemu pisemne oświadczenie Wydziału Geodezji Urzędu Miasta o wykonanych pracach geodezyjnych.10) Na Wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zabezpieczenia drzew i krzewów. Drzewa i krzewy, które mają być zachowane, nie mogą zostać uszkodzone lub usunięte, a jeżeli takie zdarzenia wystąpią, Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za wszystkie dodatkowe opłaty i koszty wymiany.11) Prace ziemne w pobliżu drzew i krzewów powinny być prowadzone ręcznie, ze szczególną ostrożnością, tak, aby nie uszkodzić korzeni. Wszelkie prace w obrębie systemu korzeniowego drzew istniejących muszą być wykonywane ręcznie, a odsłonięte korzenie powinny być niezwłocznie zabezpieczone, np. poprzez okrycie matami ze słomy w celu zapobiegania przesychaniu lub przemarzaniu. 12) Drzewa, w pobliżu których będą prowadzone roboty budowlane powinny być zabezpieczone np. poprzez oszalowanie pni deskami. 13) Wszelki ruch sprzętu budowlanego powinien być tak zorganizowany, aby odbywał się w miarę możliwości poza rzutami koron.14) Pod koronami drzew nie wolno magazynować żadnych materiałów budowlanych (jeśli zajdzie konieczność chwilowego złożenia np. elementów konstrukcyjnych, należy to zrobić w oddaleniu od pni, na podkładach umożliwiających wymianę gazową i niedopuszczających do utwardzenia gruntu i uszkodzenia korzeni).15) Wszelkie zranienia oraz powierzchnie cięcia korzeni / gałęzi o średnicy powyżej 2 cm należy zabezpieczyć odpowiednimi emulsyjnymi środkami powierzchniowymi;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 1 i 2 ustawy:1) Zdolność techniczna lub zawodowa:a) Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj.• kierownik budowy – 1 osoba – wymagane uprawnienia – posiadający wymagane uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń;Uwaga:Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże osobę spoza terytorium RP osoba ta musi:• Posiadać wykształcenie i kwalifikacje wymagane do świadczenia usług we wskazanej branży budowlanej w kraju zamieszkania tych osób.• Posiadać decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych we wskazanej branży budowlanej na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE.b) Doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca winien posiadać doświadczenie w wykonywaniu robót budowlanych polegających budowie/ przebudowie/ remoncie dróg. W szczególności w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca wykonał należycie co najmniej trzy takie roboty budowalne.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zdolności technicznej lub zawodowej oceniany będzie łącznie, przy czym w przypadku doświadczenia Wykonawcy, w zw. z art. 117 ust. 3 i 4 ustawy PZP, - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane, co oznacza, że treść oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, winna odzwierciedlać sposób w jaki konsorcjum wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia. W sytuacji, gdy tylko jeden z członków konsorcjum wykazuje się wymaganymi do realizacji zamówienia zdolnościami (doświadczeniem), to żeby doszło do faktycznego wykorzystania tych zdolności, zgodnie z normą wynikającą z art. 117 ust. 3 ustawy PZP – powinien on uczestniczyć w każdej z czynności składających się na wykonywanie zamówienia.2. Udostępnianie zasobów:1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 3 wyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.5) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.6) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.7) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.8) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-07-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach