Przetargi.pl
Modernizacja instalacji grzewczej wraz z węzłem ciepłowniczym i pomieszczeniem węzła w budynku Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku - z podziałem na części

Powiat Radomszczański ogłasza przetarg

  • Adres: 97500 Radomsko, ul. Leszka Czarnego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 834 509 , fax. +48 44 683 43 35
  • Data zamieszczenia: 2018-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Radomszczański
    ul. Leszka Czarnego 22
    97500 Radomsko, woj. łódzkie
    tel. 446 834 509, fax. +48 44 683 43 35
    REGON: 59064844500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomszczanski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja instalacji grzewczej wraz z węzłem ciepłowniczym i pomieszczeniem węzła w budynku Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku - z podziałem na części
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje : Modernizację instalacji grzewczej wraz z węzłem ciepłowniczym i pomieszczeniem węzła w budynku Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku przy ul. Brzeźnickiej 22. 2. Roboty stanowiące przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 1. obejmują dwie części: 1) Część I- Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą min: - demontaż istniejącej instalacji c.o. - montaż nowej instalacji - regulację instalacji c.o. - wykonanie próby ciśnieniowej instalacji na zimno - wykonanie próby ciśnieniowej instalacji na gorąco - zabezpieczenie antykorozyjne rur - izolację cieplną rur - roboty ogólnobudowlane niezbędne do wykonania zamówienia i przywrócenia do stanu sprzed budowy szczegółowo opisane w projekcie budowlanym i przedmiarze robót. Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimalnej gwarancji której okres nie będzie krótszy niż 36 miesięcy. 2) Część II – Modernizacja węzła cieplnego i pomieszcznia węzła W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą min: - demontaż starych i montaż nowych urządzeń oraz instalacji sanitarnych i elektrycznych, - wymiana tynków, pomalowanie ścian, podestu i schodów, - wykonanie nowej posadzki z izolacją przeciwwilgociową , - wykonanie wentylacji grawitacyjnej wraz z kanałem nawiewnym, - wykonanie instalacji kanalizacyjnej, - wymiana drzwi do węzła - istniejący węzeł cieplny zostanie zmodernizowany poprzez całkowitą wymianę na nowy – węzeł kompaktowy jednofunkcyjny c.o .370 kW Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimalnej gwarancji której okres nie będzie krótszy niż 36 miesięcy. 3. Szczegółowy opis zakresu robót, o których mowa w pkt 2 określony został w: - projekcie budowlanym - stanowiącym załącznik nr 9a do SIWZ – dla części I - projekcie budowlanym - stanowiącym załącznik nr 9b do SIWZ – dla części II - specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - stanowiącej załącznik nr 10 a do SIWZ dla części I - specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - stanowiącej załącznik nr 10 b do SIWZ dla części II - przedmiarze robót - stanowiącym załącznik nr 11a do SIWZ – dla części I - przedmiarze robót - stanowiącym załącznik nr 11b do SIWZ – dla części II UWAGA: W przypadku gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji będącej załącznikiem do SIWZ przez wskazanie przykładowych znaków towarowych lub pochodzenia, Wykonawcy zobowiązani są do oferowania materiałów/urządzeń określonych w dokumentacji lub o równoważnych parametrach. Wszystkie wskazane z nazwy materiały użyte w dokumentacji technicznej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być w ofercie wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia zachowania parametrów wymaganych przez Zamawiającego leży po stronie składającego ofertę. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym niż wskazany w SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów wskazujących na zastosowanie innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Uwaga: Ze względu na specyfikę zamówienia i w celu zapewnienia pożądanej jakości zamówienia w dokumentacji zostały użyte nazwy własne producentów. Zaprojektowane materiały można zamienić na równoważne, przy spełnieniu parametrów, które określa załącznik nr 12 do SIWZ – parametry równoważności. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia: 1.Instalacje będące przedmiotem części I oraz całość robót montażowych w ramach części II należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, aktualnie obowiązującymi przepisami BHP oraz dokumentacją projektową, jak również z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót dla poszczególnych części. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją, przy użyciu własnych materiałów. Wszystkie zastosowane materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie (certyfikat na znak bezpieczeństwa bądź certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną). Wszystkie podane materiały, urządzenia i armatura mogą zostać zastąpione przez materiały i urządzenia równoważne o identycznych lub lepszych parametrach. Pozyskane z rozbiórki zdementowane materiały (np. grzejniki, wymiennik) winny być złożone przez Wykonawcę na jego koszt w miejscu wskazanym przez Użytkownika budynku tj. Zespół Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska. Po wykonaniu, instalację należy poddać próbie szczelności, natomiast dokument zawierający wyniki tej próby należy przedłożyć przed dokonaniem odbioru robót dotyczy części I i II -przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji przedmiotu umowy, aż do zakończenia i odbioru końcowego robót. Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające, np. oświetlenie, sygnały i znaki ostrzegawcze, dozorców, wszelkie inne środki niezbędne do ochrony robót oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób trzecich. Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę umowną. Po zakończeniu robót objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu sprzed budowy. Wykonawca ponosi odpowiedzialności za powstałe w toku prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 21) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 1289 ze zm.). Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie i przestrzeganie warunków BHP i p. poż. w czasie wykonywania prac. 2. Wykonawca jest zobowiązany dołączyć: a) dokumentację techniczną, b) dokument określający ilość i częstotliwość przeglądów technicznych w ciągu roku jakie są zalecane przez producenta urządzeń w okresie gwarancji i rękojmi oraz po tych okresach, c) wszelkie dostarczone dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim bądź w języku obcym z tłumaczeniem na język polski. Materiały użyte do realizacji zadania powinny posiadać: 1) Certyfikat na znak bezpieczeństwa wykazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych i właściwych przepisów i dokumentów technicznych. 2) Deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub Aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy jeżeli nie są objęte certyfikacją określoną w pkt 1 i które spełniają wymogi ST. Deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności materiałów, orzeczenia o jakości materiałów, kontrolne wyniki badań wykonawcy będą stanowić załączniki do protokołu odbioru robót. 3) Każdemu z wykonawców ubiegających się o realizację zamówienia ze względu na stopień skomplikowania, różnorodność i koordynację robót przysługuje prawo do dokonania wizji lokalnej. Dokonanie wizji lokalnej miejsca wykonania zamówienia jest wskazane ze względu na warunki i teren objęty pracami oraz w celu uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i niezbędnych do wyceny i wykonania prac. Termin wizji lokalnej wymaga wcześniejszego uzgodnienia z Zamawiającym. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Każdy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca prac. 4) Zamawiający informuje, że prace stanowiące przedmiot zamówienia będą wykonywane na czynnym obiekcie dlatego też roboty należy prowadzić w sposób nieutrudniający korzystanie z obiektu i nieuciążliwy dla użytkowników. 5. Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 22 §1 Kodeksu pracy) pracowników, którzy wykonują czynności związane z wykonywaniem robót budowlanych (w tym robót instalacyjnych) w trakcie realizacji zamówienia. Zastrzeżenie nie dotyczy osób wykonujących czynności: kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów na budowę, geodetów, osób wykonujących usługi sprzętowe i transportowe, o ile czynności te nie stanowią stosunku pracy na gruncie przepisów Kodeksu pracy (np. samozatrudnienie). 5.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 5. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 5 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5.3. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego bądź też przedstawienie dokumentów, które nie będą potwierdzać spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 5.2 będzie traktowane jako niespełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 5.4. Za niespełnienie wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 5. na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 2.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek skierowania do wykonywania prac osoby nie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kolejnej kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). 5.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia ww. osób przez okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W przypadku uniemożliwienia Zamawiającemu kontroli przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt 5. Zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 2.000,00 zł za każde uniemożliwienie przeprowadzenia takiej kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium, które dla ofert częściowych przedstawia się następująco: dla części I- w wysokości 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). dla części II – w wysokości 3.000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). UWAGA: Dla Wykonawcy składającego ofertę dla dwóch części kwotę wadium stanowi suma kwot wymaganych dla poszczególnych części na które składa ofertę. 2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 12.1 SIWZ. 3.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PEKAO S.A. w Radomsku: Nr rachunku: 07 1240 3132 1111 0010 3931 6944 z dopiskiem: Wadium – „Modernizacja instalacji grzewczej wraz z węzłem ciepłowniczym i pomieszczeniem węzła w budynku ZSDiOŚ w Radomsku ” Część …….. Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt 8.3 ppkt 2-5 wówczas Wykonawca dołączy do oferty kopię dokumentu potwierdzoną przez Wykonawcę lub właściwą(-e) osobę(-y) upoważnioną(-e) do reprezentacji danego Wykonawcy. Oryginał dokumentu wystawiony na rzecz Zamawiającego należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – – Biuro Obsługi Klienta (portiernia) w trwale zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) opisanym tak jak opakowanie z ofertą, z dopiskiem „WADIUM”. Dokument ten musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołączy do oferty kopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „WP.272.1.2018.” 5. Oferta wykonawcy, która nie będzie zabezpieczona wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona. 6. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy. 7. Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp - załącznik nr 7 do SIWZ, wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2.Kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z zapisami rozdziału 13 SIWZ. 3. Dowód wniesienia wadium. 4. Wykaz robót, które Wykonawca powierzy podwykonawcom – z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ (zgodnie z punktem 27.2 SIWZ Wykonawca, który nie będzie powierzał prac podwykonawcom przy realizacji przedmiotu zamówienia, nie dołącza do oferty w/w załącznika). 5. W przypadku oferty wspólnej pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 6. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach