Przetargi.pl
Modernizacja infrastruktury dydaktycznej Liceum Ogólnokształcącego w Nowej Soli

Powiat Nowosolski ogłasza przetarg

  • Adres: 67100 Nowa Sól, ul. Moniuszki
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 586 800 , fax. 684 586 831
  • Data zamieszczenia: 2016-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosolski
    ul. Moniuszki
    67100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 684 586 800, fax. 684 586 831
    REGON: 97077758800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja infrastruktury dydaktycznej Liceum Ogólnokształcącego w Nowej Soli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest modernizacja infrastruktury dydaktycznej Liceum Ogólnokształcącego w Nowej Soli przy ul. Gimnazjalnej 9 obejmującej przeprowadzenie robót budowlanych wraz z montażem instalacji niezbędnych dla funkcjonowania poszczególnych elementów sprzętu dydaktycznego. 2) Przedmiot niniejszego postępowania jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi Priorytetowej 2 – 5 i 9 oraz Działania 1.3. Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 – tytuł projektu : „Poprawa jakości kształcenia w obszarze kompetencji kluczowych w Powiecie Nowosolskim poprzez modernizację i doposażenie Liceum Ogólnokształcącego w Nowej Soli”. 3) Zakres prac obejmuje m.in.: a) rozbiórki ścianek działowych, b) przekucia ściany konstrukcyjnej,c) przebudowa sal dydaktycznych oraz części poddasza (w tym wydzielenie powierzchni lekkimi ściankami działowymi) – utworzenie pomieszczenia na potrzeby dydaktyczne (mini obserwatorium astronomiczne), d) wykonanie dachowych otworów okiennych na potrzeby mini obserwatorium astronomicznego; e) przebudowa wewnętrznych instalacji elektrycznej, wod.-kan. i c.o. f) rozbiórka i położenie nowych tynków, malowanie, wykonania nowych otworów drzwiowych, rozróbka ścianek i zamurowania, wykonania nowych i odtworzenie podłóg, demontaż starych wentylacji i instalacji - zgodnie z kosztorysem robót i projektem budowlanym. 4) Prace budowlane obejmują modernizację pomieszczeń w budynku Liceum Ogólnokształcącego: a) sali lekcyjnej nr 3 o powierzchni 51,60 m2, położonej na parterze, przeznaczonej do nauczania matematyki; b) sali lekcyjnej nr 5 o powierzchni 68 m2 wraz z zapleczem o powierzchni 33,30 m2, położonych na parterze, przeznaczonych do nauczania matematyki; c) sali lekcyjnej nr 7 o powierzchni 52,80 m2 wraz z zapleczem o powierzchni 21,80 m2, położonych na parterze, przeznaczonych do nauczania matematyki; d) sali lekcyjnej nr 29 i 30 / oznaczonej na projekcie nr 30/ o łącznej powierzchni 100,50 m2, położonych na I piętrze, przeznaczonej na pracownię informatyczną i do prowadzenia zajęć multimedialnych; e) sali lekcyjnej nr 30 o powierzchni 53,80 m2, położonej na I piętrze, przeznaczonej na pracownię informatyczną ; f) sali lekcyjnej nr 32 o powierzchni 59,5 m2, położonej na II piętrze, przeznaczonej do nauczania fizyki oraz prowadzenia doświadczeń; g) sali lekcyjnej nr 33 o powierzchni 62,30 m2, położonej na II piętrze, przeznaczonej do nauczania chemii; h) sali lekcyjnej nr 34 o powierzchni 43,50 m2, położonej na II piętrze, przeznaczonej na laboratorium chemiczne; i) zaplecza sali 34 o powierzchni 8,8 m2, przeznaczonego na magazyn odczynników chemicznych; j) sali lekcyjnej 37 o powierzchni 69,8 m2, położonej na II piętrze, przeznaczonej do nauczania biologii; k) pomieszczenia pomocniczego o powierzchni 19,2 m2, położonego na poddaszu, przeznaczonego na mini obserwatorium astronomiczne. 5) Na opis przedmiotu zamówienia składają się niżej wymienione załączniki do SIWZ: a) przedmiary robót, b) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, c) projekt budowlany, 3.2 Standard jakościowe: 1) Standardy jakościowe zostały opisane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i projekcie budowlanym. 3.3. Warunki realizacji robót budowlanych: 1) Roboty będące przedmiotem zamówienia wykonywane będą w obiekcie czynnym i użytkowanym .W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do zachowania najwyższej staranności przy zabezpieczeniu miejsca robót, do takiej organizacji i realizacji robót budowlanych, by umożliwić dostęp i bezpieczne użytkowanie pozostałych pomieszczeń obiektu oraz ograniczyć do minimum uciążliwości wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia 2) Koszty unieszkodliwiania odpadów powstałych podczas robót rozbiórkowych i pozostałych obciążają Wykonawcę. 3) Wykonawca przejmuje na siebie obowiązki wytwórcy odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. 4) Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca.5) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 3.4.Gwarancja jakości na materiały i roboty budowlane 1) Wykonawca zobowiązany jest udzielić na zastosowane materiały i roboty budowlane min. 36 - miesięcznej gwarancji i rękojmi licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag. Uwaga: Dodatkowa gwarancja i rękojmia podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w UST.14 SIWZ / Opis kryteriów, (…) /. 2) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. 3) Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013 r. [sygn. akt: KIO 2315/13]). 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6.000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert. 8.2 Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 8.3 Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 , z późń. zm.) Uwaga: W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia , powinny być one sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazania ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem ; c) kwotę gwarancji lub poręczenia; d) termin ważności gwarancji lub poręczenia; e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem „przetarg nieograniczony – modernizacja LO w Nowej Soli ” . 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 8.6 Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w pkt. 8.3 formie będzie skutkować uznaniem iż oferta Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp. 8.7 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8.8 Termin wniesienia wadium w formie gotówki : 1) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego; 2) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego). 8.9 W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.8.3 ppkt 2) do ppkt 5) zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej oferty. 8.10 Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie wyklucza się z postępowania. 8.11 Zamawiający zwraca wadium: 1)wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 8.16 SIWZ; 2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; 3) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 8.12 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza – Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 8.13 W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą; 8.14 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.15 Jeżeli wadium wniesiono w formie innej niż pieniądz Zamawiający zwróci je zgodnie z postanowieniami pkt 8.11 SIWZ; 8.16 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.17 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, albo 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, albo 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach