Przetargi.pl
KURSY ZAWODOWE DLA 20 OSÓB, NIEPEŁNOSPRAWNYCH, BEZROBOTNYCH I NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO, UCZESTNIKÓW PROJEKTU JESTEŚMY AKTYWNI

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Kościuszki 26
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 054 4116399 , fax. 054 4116399
  • Data zamieszczenia: 2011-09-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
    ul. Kościuszki 26 26
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 054 4116399, fax. 054 4116399
    REGON: 00587102400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mopr.wloclawek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KURSY ZAWODOWE DLA 20 OSÓB, NIEPEŁNOSPRAWNYCH, BEZROBOTNYCH I NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO, UCZESTNIKÓW PROJEKTU JESTEŚMY AKTYWNI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych i kursów dla 20 osób niepełnosprawnych, bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo, niepracujących będących w wieku aktywności zawodowej, uczestniczących w projekcie JESTEŚMY AKTYWNI realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 1013, Priorytet VII Promocja aktywnej integracji, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.1. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według klasyfikacji CPV: Główny przedmiot: 80.53.00.00-8 - usługi szkolenia zawodowego; Dodatkowe przedmioty: 55.50.00.00-5 - usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków; 66.51.20.00-2 - usługi ubezpieczeń od następstw nieszczęśliwych wypadków i ubezpieczeń zdrowotnych; 85.14.00.00-2 - Różne usługi w dziedzinie zdrowia. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje kursy zawodowe i kursy składające się z zajęć teoretycznych, zajęć praktycznych i egzaminów końcowych w wymiarze określonym niżej w pkt 6. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację następujących pięciu części zamówienia, z których każda stanowi odrębną część zamówienia: 1) CZĘŚĆ I - kurs zawodowy w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci - kod zawodu: opiekunka domowa 532201, pozostali pracownicy domowej opieki osobistej 532290, opiekunka dziecięca domowa 531104. Dla 1 osoby. 2) CZĘŚĆ II - kurs zawodowy w zawodzie magazynier - sprzedawca - kod zawodu: magazynier 432103, sprzedawca 522301. Dla 4 osób. 3) CZĘŚĆ III - kurs zawodowy w zawodzie spawacz elektryczny metodą MIG - kod zawodu: spawacz metodą MIG 721205. Dla 1 osoby. 4) CZĘŚĆ IV - kurs zawodowy w zawodzie operator wózków widłowych - kod zawodu: kierowca operator wózków jezdniowych 834401. Dla 3 osób. 5) CZĘŚĆ V - kurs umożliwiający uzyskanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie florysta - kod zawodu: florysta 343203, bukieciarz 524901. Dla 11 osób. 5. Celem przeprowadzenia kursów określonych w pkt 4 jest podniesienie kompetencji zawodowych uczestników, przygotowanie do pracy w zawodzie, określonym poszczególną częścią przedmiotu zamówienia oraz uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zawodowego zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. Nr 31, poz. 216), lub kursu zgodnie z § 8 ww. rozporządzenia, a także zaświadczenia wymagane innymi przepisami prawa, następująco: 1) CZĘŚĆ I - kurs zawodowy w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych) o ukończeniu kursu zawodowego w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci, b) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 2) CZĘŚĆ II - kurs zawodowy w zawodzie magazynier - sprzedawca: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ww. rozporządzenia) o ukończeniu kursu zawodowego w zawodzie magazynier, b) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ww. rozporządzenia) o ukończeniu kursu zawodowego w zawodzie sprzedawca, c) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 3) CZĘŚĆ III - kurs zawodowy w zawodzie spawacz elektryczny metodą MIG: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie spawacz, b) książeczkę spawacza z uprawnieniami MIG-131, po ukończeniu egzaminu kwalifikacyjnego według wytycznych Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach W-07-IS-17, c) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 4) CZĘŚĆ IV - kurs zawodowy w zawodzie operator wózków widłowych: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie kierowca - operator wózków jezdniowych, b) dokument potwierdzający uprawnienia do obsługi wózka jezdniowego z napędem silnikowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. Nr 118, poz. 1263), wystawiony na podstawie pozytywnego wyniku sprawdzianu, o którym mowa w tym rozporządzeniu, c) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 5) CZĘŚĆ V - kurs umożliwiający uzyskanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie florysta: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie florysta, b) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 6. Kurs zawodowy (kurs) w zawodzie określonym w: 1) CZĘŚCI I - musi obejmować minimum: 27 godzin zajęć teoretycznych, 70 godzin zajęć praktycznych + 3 godziny egzaminu końcowego, 2) CZĘŚCI II - musi obejmować minimum: 27 godzin zajęć teoretycznych, 50 godzin zajęć praktycznych, 20 godzin z obsługi kas fiskalnych + 3 godziny egzaminu końcowego, 3) CZĘŚCI III - musi obejmować minimum: 20 godzin zajęć teoretycznych, 75 godzin zajęć praktycznych+ 5 godzin egzaminu końcowego, 4) CZĘŚCI IV - musi obejmować minimum: 22 godziny zajęć teoretycznych, 75 godzin zajęć praktycznych + 3 godziny egzaminu końcowego, 5) CZĘŚCI V - musi obejmować minimum: 20 godzin zajęć teoretycznych, 77 godzin zajęć praktycznych + 3 godzin egzaminu końcowego. 7. Poszczególne kursy nie mogą trwać dłużej niż 2 miesiące, licząc od dnia pierwszych zajęć, nie dłużej jednak niż do dnia 30 listopada 2011 r. Zajęcia mogą odbywać się w dni robocze (bez sobót, niedziel i świąt). Wymagane godziny realizacji szkoleń: pomiędzy godziną 8:00, a godziną 18:00. Za godzinę zajęć przyjmuje się jednostkę lekcyjną trwającą 60 minut. Dzienny limit nauczania wraz z przerwami i poczęstunkiem nie może przekroczyć 6 godzin zegarowych. 8. Zakres tematyczny i godzinowy wymaganych zajęć (minimum programowe) we wszystkich częściach zamówienia opisany jest w Załączniku Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić szczegółowe programy poszczególnych kursów. Proponowane programy zajęć, zakres tematyczny, atrakcyjność kursów w tym metody i formy nauczania oraz wykorzystywane narzędzia stanowiły będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 10. Kursy muszą się odbywać w odpowiedniej bazie szkoleniowej, zlokalizowanej na terenie miasta Włocławek. Pomieszczenia przeznaczone na realizację zajęć teoretycznych, powierzchniowo oraz pod względem sprzętu i wyposażenia muszą być dostosowane do jednoczesnego przebywania i swobodnego uczestnictwa w zajęciach wszystkich osób skierowanych na dany kurs. Zajęcia praktyczne nie muszą odbywać się równocześnie dla wszystkich uczestników danego kursu, ani nie muszą mieć miejsca w tym samym obiekcie. Wymagane jest, by praktyki na wszystkich kursach odbywały się w przystosowanych pracowniach, obiektach czy salach szkoleniowych, odpowiednio pod względem tematyki kursu wyposażonych, pod nadzorem przedstawiciela kadry dydaktycznej odpowiedzialnego za realizację przedmiotowego elementu składowego kursu. Warunki realizacji kursu zarówno zajęć teoretycznych, jaki i praktycznych muszą być zgodne z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy. 11. Realizacja usług szkoleniowych wymaga zagwarantowania odpowiednich narzędzi do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, jak i praktycznych. Przez narzędzia rozumie się materiały piśmiennicze, pomoce naukowe i dydaktyczne, a także ubrania robocze, sprzęt i urządzenia w zależności od rodzaju kursu. Proponowane formy nauczania oraz wykorzystywane zajęcia stanowiły będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. Wydawanie ww. wymaga każdorazowego żądania potwierdzenia odbioru przez uczestnika na piśmie, które to dokumenty wykonawca po zakończeniu kursów zobowiązany będzie przedłożyć zamawiającemu. 12. Pomieszczenia, jak i wszystkie materiały oraz dokumenty, związane z realizacją szkoleń muszą promować realizowany przez MOPR projekt poprzez zamieszczenie jego logotypów. Te ostatnie oraz plakaty informacyjne zamawiający przekaże wykonawcy w dniu podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Do oznakowania pozostałych zobowiązany jest wykonawca. 13. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę sprawującą nadzór wewnętrzny nad przebiegiem kursów, mający na celu podnoszenie jakości prowadzonego szkolenia. Zadaniem opiekuna jest sprawowanie nadzoru nad realizacją usługi i jej zgodności z warunkami zaproponowanymi w ofercie oraz obsługa administracyjna kursów, w tym wyposażenie szkolonych w niezbędne materiały, informowanie na bieżąco szkolonych, m.in. o terminach i miejscach zajęć, codzienne prowadzenie dziennika zajęć i listy obecności, przeprowadzenie dwóch ankiet: 1 na rozpoczęcie szkolenia oraz 2 po zakończeniu kursu zawodowego, a przed egzaminem końcowym (kwestionariusz ankiet, stanowiący załącznik do umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia zamawiający przekaże wykonawcy w dniu podpisania umowy). Wypełnione ankiety wykonawca zobowiązany będzie przekazać zamawiającemu po zakończeniu kursów wraz ze sprawozdaniem. Wymagane jest wskazanie jednej osoby niezależnie od ilości części zamówienia, na które wykonawca składa ofertę. 14. W trakcie kursów wykonawca zapewnia codziennie każdemu uczestnikowi, zimne napoje, kawę, herbatę oraz słodki poczęstunek. 15. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia badania lekarskie niezbędne do wykonywania określonych w poszczególnych kursach zawodów: 1) dla wszystkich części - badań profilaktycznych wstępnych medycyny pracy, 2) dla uczestnika kursu w CZĘŚCI I - badań do celów sanitarno epidemiologicznych Sanepidu, 3) dla uczestników kursu operator wózków widłowych (CZĘŚĆ IV) - orzeczeń psychologicznych do wykonywania zawodu operator wózków. 16. Czas przeprowadzenia badań nie pomniejsza czasu przeznaczonego na realizację kursów. 17. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kursantom w trakcie zajęć podstawowe leki przeciwbólowe i niezbędne środki opatrunkowe. W nagłych przypadkach wykonawca zapewnia transport do placówki medycznej. 18. Zajęcia na poszczególnych kursach prowadzić mogą wyłącznie osoby posiadające uprawnienia do nauczania oraz posiadające odpowiednie kwalifikacje rodzajowe w określonym specyfiką przedmiotu zamówienia zawodach. Dane na temat kadry niezbędnej do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia znajdują się w Załączniku Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Kwalifikacje proponowanej kadry dydaktycznej stanowiły będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 19. Egzamin końcowy prowadzony musi być przez komisję składającą się z przewodniczącego oraz dwóch członków komisji. Wymagania, dotyczące składu komisji egzaminacyjnej oraz uprawnień jej członków znajdują się w Załączniku Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 20. Wykonawca ubezpiecza każdego przedstawiciela potencjału kadrowego poprzez wykupienie polis OC i NNW na kwotę min. 12 tys. zł, przy czym OC na kwotę min. 5 tys. zł, chyba że osoby te są objęte ubezpieczeniem wykonawcy (formy ubezpieczenia grupowego). 21. Wykonawca ubezpiecza uczestników szkoleń poprzez wykupienie polisy NNW na kwotę min. 10 tys. zł na każdego uczestnika. 22. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania zamawiającego imiennie o nie zgłoszeniu się na kurs osoby skierowanej przez zamawiającego, o nieobecności na kursie lub też o rezygnacji z uczestnictwa w kursie w trakcie jego trwania - pod rygorem odmowy przez zamawiającego zapłaty za szkolenie tej osoby. 23. W przypadku skierowania na kurs nowej osoby, każda nowo skierowana na kurs osoba w trakcie jego trwania musi odbyć 80 % zajęć teoretycznych i 100 % zajęć praktycznych. 24. Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania na kurs mniejszej liczy osób i brak możliwości skierowania osób dodatkowych, w celu przeprowadzenia kursu dla wskazanej w pkt 4 liczby osób. Nie dotyczy CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI III. Zamawiający ponosi koszty za faktycznie przeszkoloną liczbę osób, nawet jeśli dany uczestnik uzyska negatywny wynik egzaminu końcowego. 25. Po zakończeniu kursu stanowiącego daną część zamówienia, wykonawca obligatoryjnie musi dostarczyć zamawiającemu sprawozdanie - protokół z realizacji usług wraz z nw. dokumentami w ciągu 14 dni: 1) Potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników szkoleń. 2) Kopia protokołu egzaminacyjnego z wyszczególnieniem osób, które nie przystąpiły do egzaminu, które egzaminu nie zdały i które egzamin zdały. 3) Kserokopie uzyskanych zaświadczeń lub innych dokumentów, potwierdzających ukończenie kursu. 4) Imienny wykaz osób, które nie ukończyły kursu. 5) Ankiet, o których mowa w pkt 13. 26. Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania oryginalnych dokumentów, dotyczących realizacji niniejszych szkoleń do 31.12.2020 r. 27. Wymagania określone w rozdziale II SIWZ dotyczą wszystkich części zamówienia, chyba, że w poszczególnych punktach zapisano inaczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość oferowanej usługi
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopr.wloclawek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach