Przetargi.pl
Konserwacja elewacji, dachu, obróbek blacharskich, instalacji odgromowej - budynki nr 2 oraz 22 przy ul. Langiewicza 4 w Rzeszowie (ZP/21/2016)

34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-111 Rzeszów, ul. Krakowska 11B
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 261 15 56 59 , fax. 261 15 63 85
  • Data zamieszczenia: 2016-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
    ul. Krakowska 11B 11B
    35-111 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 261 15 56 59, fax. 261 15 63 85
    REGON: 18069037300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.34wog.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja elewacji, dachu, obróbek blacharskich, instalacji odgromowej - budynki nr 2 oraz 22 przy ul. Langiewicza 4 w Rzeszowie (ZP/21/2016)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi konserwacja elewacji, dachu, obróbek blacharskich, instalacji odgromowej - budynki nr 2 oraz 22 przy ul. Langiewicza 4 w Rzeszowie. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następującego zakresu robót: 1) Roboty z branży ogólnobudowlanej: Budynek nr 2: - naprawa, uzupełnienie i wykonanie czapek kominowych, - naprawa, uzupełnienie i wykonanie tynków kominów ponad dachem, - malowanie kominów i czapek kominowych farbą akrylową, - wymiana rynien dachowych na rynny z blachy ocynkowanej, - wymiana dwóch rur spustowych na rury z blachy stalowej powlekanej oraz malowanie pozostałych rur spustowych, - oczyszczenie powierzchni pokrycia dachowego z rdzy, kurzu, zanieczyszczeń biologicznych i nie biologicznych, przez szczotkowanie mechaniczne do II stopnia czystości, - oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni pokrycia dachowego przez mycie gorącą wodą pod ciśnieniem środkiem myjącym i odtłuszczającym, - dokonanie przeglądu pokrycia dachowego z wykonaniem wszystkich niezbędnych napraw pokrycia i pozostałych elementów przed przystąpieniem do finalnego nakładania zabezpieczenia antykorozyjnego, - naniesienie preparatu antykorozyjnego i zabezpieczającego pokrycie dachu natryskiem bezpowietrznym z wzmocnieniem siatką wzmacniającą w miejscach przecieków oraz obróbek kominów, przejść instalacyjnych przez pokrycie dachu, podstaw dachowych, masztu itp. z aplikacją preparatu pędzlem, - oczyszczenie, odgrzybienie, zabezpieczenie środkiem przeciwgrzybicznym i ogniochronnym desek okapu, krokwi oraz odeskowania podokapowego, bejcowanie elementów drewnianych i malowanie lakierem bezbarwnym, - oczyszczenie, uzupełnienie, przygotowanie, zagruntowanie powierzchni ozdobnego gzymsu z dwukrotnym malowaniem farbą akrylową, - zbicie zawilgoconych, uszkodzonych, odparzonych i słabych tynków oraz zbicie tynków w miejscach zgrubień, nierówności i sfalowań tynku, - zmycie powierzchni tynku elewacji oraz ścian (po odbiciach tynku) myjką na gorącą wodę z środkiem usuwającym zabrudzenia i odtłuszczającym oraz usuwającym wykwity, - odgrzybienie ścian w miejscach zawilgoceń, - uzupełnienie podkładu pod tynk elewacyjny w miejscach odbić oraz w miejscach wykonanej instalacji odgromowej, - uzupełnienie tynku zewnętrznego, nakrapianego, w miejscach uzupełnień podkładu pod tynk, tynk nakrapiany barwiony w masie w kolorystyce i odcieniu finalnego koloru malowania elewacji, - dwukrotne malowanie elewacji farbą akrylową w dwóch kolorach z wykonaniem gruntowania wraz z odtworzeniem napisu przy głównych drzwiach wejściowych do budynku do schrony OPL wraz z strzałką wskazującą kierunek, - dwukrotne malowanie krat okiennych i siatek oraz barierki w oknie klatki schodowej farbą ftalową z oczyszczeniem i miniowaniem, - demontaż kraty okiennej na elewacji bocznej od strony kompleksu wojskowego z montażem otwieranej, osiatkowanej kraty okiennej, - montaż kraty okiennej, otwieranej i osiatkowanej na elewacji tylnej, okno o powierzchni powyżej 3 m2 z łukowymi narożami górnymi, - nowe, montowane kraty okienne muszą spełniać wymagania techniczne określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz specyfikacji technicznej wykonania robót, - montaż oraz przestawianie kompletu rusztowań, wykonanie wszystkich niezbędnych daszków ochronnych: nad wejściem do budynku oraz ewentualnie ciągłych wzdłuż rusztowania, wykonanie instalacji odgromowej, stosowanie siatek ochronnych, - wymiana kratki wentylacyjnej na elewacji frontowej, - wymiana nawiewów do pomieszczeń wc na elewacji tylnej, - malowanie drobnych elementów metalowych oraz rury z blachy w szachcie elewacji frontowej, - wymiana parapetów okiennych na elewacji frontowej z blachy stalowej powlekanej o wymiarach i z zabezpieczeniami boków jak istniejące, - odbicie tynku szacht okien podpiwniczenia z wyrównaniem powierzchni ścian, wykonaniem nowych tynków oraz ich malowaniem farbą akrylową, - rozbiórka i ponowne wykonanie betonowych daszków ścian szacht z ich malowaniem farbą akrylową, - rozbiórka i ponowne wykonanie posadzki betonowej szacht wraz z podłożem, - wymiana kratek odpływowych w szachtach z oczyszczeniem przykanalików i ewentualną ich wymianą (odcinkowo), - demontaż istniejących barierek z rur szacht elewacji frontowej z montażem barierek z rur chromoniklowych, - oczyszczenie i dwukrotne malowanie farbą ftalową z miniowaniem barierek z rur szacht elewacji tylnej, - staranna rozbiórka obłożenia cokołu z masy lastryko, z zachowaniem szczególnej ostrożności, z odsłonięciem cokołu kamiennego z piaskowca, należy prowadzić roboty tak aby nie uszkodzić powierzchni cokołu kamiennego z piaskowca, - hydrościerne oczyszczenie cokołu z piaskowca, ewentualne uzupełnienie powierzchni oraz dwukrotna hydrofobizacja powierzchni, - wykonanie uzupełnienia, wzdłuż elewacji frontowej, z czerwonej kostki betonowej typu Holland, w miejsce rozebranego obłożenia z masy lastryko, - rozbiórka istniejącej, betonowej, płyty odbojowej i wykonanie płytki odbojowej z kostki betonowej szarej na podsypce cementowo-piaskowej w obramowaniu z czerwonego obrzeża betonowego z korytowaniem, profilowaniem i zagęszczaniem podłoża, wykonaniem warstw konstrukcyjnych z ich zagęszczeniem, - wbudowanie gruntu z korytowania oraz części podłoży gruntowych (nie zanieczyszczonych gruzem i odpadami) z rozbieranej opaski z wyrównaniem, nawożeniem i obsianiem trawą Budynek nr 22: - oczyszczenie powierzchni obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, parapetów i innych elementów metalowych z rdzy, kurzu, zanieczyszczeń biologicznych i nie biologicznych, przez szczotkowanie mechaniczne lub czyszczenie ręczne z odtłuszczeniem przez mycie gorącą wodą pod ciśnieniem środkiem myjącym i odtłuszczającym, - dokonanie przeglądu w/w elementów z ewentualnym dokonaniem drobnych uzupełnień, - dwukrotne malowanie elementów metalowych jw. farbą ftalową z miniowaniem, - odbicie tynku zawilgoconego, miejsc zgrubień, nierówności i sfalowań tynku, odparzeń tynku, - zmycie powierzchni tynku elewacji oraz ścian (po odbiciach tynku) myjką na gorącą wodę z środkiem usuwającym zabrudzenia i odtłuszczającym oraz usuwającym wykwity, - uzupełnienie podkładu pod tynk elewacyjny w miejscach odbić oraz uzupełnienie tynku zewnętrznego, nakrapianego, w miejscach uzupełnień podkładu pod tynk, tynk nakrapiany barwiony w masie w kolorystyce i odcieniu finalnego koloru malowania elewacji, - dwukrotne malowanie elewacji farbą akrylową w kilku kolorach z wykonaniem gruntowania, przetarciem i przygotowaniem istniejących tynków, - wykonanie odprowadzenia wody opadowej z rury spustowej w przyległy teren, 2) Roboty z branży elektrycznej (konserwacja instalacji odgromowej - budynek nr 2) a) Roboty ziemne: - rozebranie nawierzchni z kostki betonowej przed ścianą frontową budynku (pas kostki o szerokości 1m i długości ok. 40m ), - ręczne kopanie rowów kablowych o głębokości ok. 1,2 m i szerokości ok. 0,4m, o łącznej długości ok. 160m. Dotyczy to wykopu pod uziom poziomy FeZn 50 x 4mm, stabilizowany dziesięcioma typowymi uziomami pionowymi pogrążanymi mechanicznie - uziomy skręcane prętowe FeZn ? = 22mm,l = 2m o łącznej długości h = 4m, z uchwytem w górnej części uziomu umożliwiającym połączenie przez spawanie z płaskownikiem FeZn 50 x 4 z którego wykonany jest otok budynku i przewody uziemiające. W trakcie kopania rowów należy usuwać stare elementy uziomów. Uwaga! W trakcie wykonywania wykopów należy zachować szczególną ostrożność ze względu na liczne kable teletechniczne praktycznie z trzech stron budynku i elektroenergetyczne znajdujące się od frontu budynku, patrz rys.nr3 . Wystąpią również kolizje z infrastrukturą podziemną budynku (kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, studzienki teletechniczne itp.) - układanie uziomu poziomego (otoku) o rezystancji stabilizowanej uziomami pionowymi, - układanie przewodów uziemiających, wyprowadzanych na wysokość 1,2m na ścianę budynku, - połączenie przez spawanie uziomu poziomego, przewodów uziemiających i uziomów pionowych - patrz rys. nr 3. Spawy należy zabezpieczyć antykorozyjnie. - Wykonać dokumentację fotograficzną spawów. - w trakcie układania uziomu poziomego (otoku ) i przewodów uziemiających należy zachować wymagane odległości od kabli teletechnicznych i elektroenergetycznych, w przypadku przewodów kanalizacji uziom przepychać pod rurami, studzienki należy omijać zachowując ciągłość otoku. W związku z powyższym odległość otoku od ścian budynku będzie się zmieniać w granicach 1,5 do 3,5m. Minimalna głębokość wykopu pod uziom poziomy 1,2m, wynika z konieczności zachowania odległości od wspomnianych już kabli teletechnicznych i elektroenergetycznych. Po ułożeniu całości podziemnej części instalacji odgromowej przed zasypaniem należy wykonać pełna dokumentację fotograficzną i szkic liniowy. - zasypanie wykopów ziemią z ukopów po usunięciu z niej gruzy, większych kamieni itp., ubijanie warstwami co 15cm, - montaż przewodów uziemiających w rurach osłonowych grubościennych odgromowych sztywnych np. typ GROM, odcinki rur o długości 1,5m, w tym 0,3 m rury zagłębione w gruncie, pozostałe 1,2 m rury mocowane do ściany budynku z pomocą trzech uchwytów stalowych do rur, przykręcanych za pomocą stalowych kotw rozporowych 12mm/200mm, - na wysokości 1,2 m montaż natynkowy puszki osłonowej PCV złącza kontrolnego - płaskownik/drut, Po montażu na elewacji budynku wszystkich dziesięciu przewodów uziemiających w rurach osłonowych i złączy kontrolnych, należy w obecności inspektora nadzoru wykonać pomiar kontrolny rezystancji wykonanego uziemienia dla wszystkich złącz kontrolnych. Należy sporządzić protokół z pomiaru i dołączyć do dokumentacji powykonawczej łącznie z dokumentacja fotograficzną i szkicem liniowym. Złącza kontrolne należy trwale oznakować numerami. b) Część napowietrzna instalacji odgromowej budynku: - Montaż zwodów poziomych nienaprężanych instalacji odgromowej z drutu odgromowego FeZn 8mm na dachu stromym : - kalenica i krawędzie skośne dachu montaż na uchwytach gąsiorowych do gąsiorów blaszanych, odstęp co 0,5m, - na pozostałych płaszczyznach dachu wg rysunku nr 1 montaż na uchwytach do blach łączonych na felc, odstęp co 0,5m, - montaż zacisków rynnowych, odstęp co 0,5m, wg rysunku nr 1, - montaż złącz krzyżowych drut/drut , połącznie przewodów odgromowych i odprowadzających wg rysunku nr 1, - montaż nienaprężanych przewodów odprowadzających z wykonaniem łuku kompensacyjnego, materiał drut FeZn 8mm na uchwytach przelotowych montowanych co 0,5m do muru na kotwach stalowych rozprężnych, średnica kotwy 12mm, długość min.200mm, - montaż uchwytów blokujących ruchy przewodu odprowadzającego, po 3 sztuki przed złączem kontrolnym, mocowane do muru kotwami stalowymi rozprężnymi , średnica kotwy 12mm, długość min.200mm, - montaż zwodów pionowych instalacji odgromowej z pręta o ? =16mm, iglice odgromowe ?16mm, długość 2000mm AlMgSi wyposażone w złącza krzyżowe do połączenia ze zwodami poziomymi na dachu. Ilość 8 szt.. Iglice montowane do kominów na wspornikach dystansowych (dystans min. 200mm) za pomocą typowych uchwytów opaskowych do kominów. - Wykonanie instalacji ekwipotencjalnej łączącej wszystkie elementy przewodzące ładunki elektryczne na elewacji budynku . Instalacja wykonana w wersji podtynkowej. - wykonanie bruzd 50 x 100mm na wszystkich ścianach budynku - przykładowy sposób rozprowadzenia - rysunek nr 2, - ułożenie w bruzdach drutu FeZn 8mm w rurach osłonowych odgromowych np., typ GROM 20/14, łączenie z elementami przewodzącymi za pomocą złącz odgromowych, rodzaj złącza odgromowego należy dobrać do elementu łączonego (pręt, płaskownik, blacha itp.). Bruzdy zostaną zatynkowane w trakcie robót budowlanych. - W trakcie wykonywania połączeń miejscowych należy dopilnować połączenia wszystkich elementów łączonych np. parapet metalowy z kratą zewnętrzną. Połączenia ekwipotencjalne połączone z przewodami odprowadzającymi jak na rysunku nr 2. 3) Roboty wspólne dla wszystkich rodzajów robót: - zalecana i zdaniem inwestora, niezbędna wizja lokalna na przyszłym placu budowy przed sporządzeniem kosztorysu ofertowego, - zabezpieczenie przed zabrudzeniem (podczas prowadzenia robót) okien, drzwi wejściowych, elementów elewacji, urządzeń zamontowanych na elewacji i dachu folią, zabezpieczenie elementów zagospodarowania terenu, drzew, krzewów, kwietników itp. wraz z niezwłocznym ich oczyszczeniem w przypadku zabrudzenia, - złom (elementy stalowe, metalowe i z metali kolorowych) pozyskany z rozbiórek i demontaży, Wykonawca własnym transportem na własny koszt przeważy w obecności przedstawiciela zamawiającego i przewiezie do magazynu SOI Rzeszów mieszczące się przy ul. Konopnickiej w Rzeszowie oraz złoży we wskazanym miejscu oraz podpisze protokół przekazania, - Wykonawca własnym transportem i na własny koszt wywiezienie z placu budowy oraz zutylizuje pozostałe materiały z rozbiórek, demontaży i odpady budowlane, - Wykonawca własnym transportem i na własny koszt wywiezienie z placu budowy oraz zutylizuje odpady farb i innych środków używanych do robót malarskich i antykorozyjnych, przygotowania powierzchni, mycia powierzchni elewacji, obróbek blacharskich, połaci dachowych, innych elementów metalowych, robót odgrzybieniowych i impregnacyjnych, - wywóz i utylizację odpadów jw. oraz rozliczenie złomu Wykonawca będzie dokonywał na bieżąco, - Użytkownik może wymagać natychmiastowego usunięcia odpadów i złomu z placu budowy oraz sprzątania otoczenia budynku w przypadkach wystąpienia takiej konieczności, - zabezpieczenie środowiska przed wpływem w/w środków a w przypadku dopuszczenia do skażenia środowiska podjęcie akcji ratunkowej i zabezpieczającej, - porządkowanie, sprzątanie, mycie po robotach remontowych i renowacyjnych z usuwaniem uszkodzeń, - po zakończeniu robót remontowych i renowacyjnych uporządkowanie terenu wokół budynków oraz użytkowanych przez Wykonawcę dróg dojazdowych i dojść, likwidacja magazynków podręcznych, ewentualnego zaplecza budowy i placów składowych, usunięcie powstałych szkód, - splantowanie zniszczonych fragmentów trawników, wyrównanie powierzchni, przygotowanie terenu pod obsianie trawą, wysianie trawy z nawożeniem, - przygotowanie kompletu materiałów odbiorowych oraz pisemne zgłoszenie zakończenia robót i gotowości do odbioru, PO ZAKOŃCZONYCH ROBOTACH BUDOWLANYCH I ELEKTRYCZNYCH TEREN BUDOWY NALEŻY DOPROWADZIĆ DO STANU POWSZECHNIE UWAŻANEGO ZA ESTETYCZNY, CZYSTY I UMOŻLIWIAJĄCY PROWADZENIE PRACY. Uwagi - uzyskany z rozbiórek gruz i odpady jak również odpady powstałe przy przygotowaniu powierzchni do robót konserwacyjnych Wykonawca wywiezie i zutylizuje we własnym zakresie i na własny koszt, - złom pozyskany z rozbiórek i demontaży Wykonawca własnym transportem na własny koszt przeważy w obecności przedstawiciela Zamawiającego i przewiezie do magazynu SOI Rzeszów oraz złoży we wskazanym miejscu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wyżej wskazanego zakresu robót przedstawiony został w Przedmiarach Robót (Załącznik nr 9), Opisie Przedmiotu Zamówienia (Załącznik 10A i 10B) i Specyfikacji Technicznej Wykonania Robót Budowlanych (Załącznik nr 11A i 11B) oraz na Rysunkach Technicznych (Załącznik nr 12). 4. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy, w tym na wbudowane urządzenia i materiały wynosi 5 lat (60 miesięcy), licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy. Realizacja uprawnień wynikających z rękojmi będzie wykonywana zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego. 5. Wykonawca udzieli gwarancji na wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy na zasadach określonych w § 13 Projektu umowy (Załącznik nr 8). Okres obowiązywania gwarancji Wykonawca określi w złożonej ofercie, przy czym okres ten nie może być krótszy niż 60 miesięcy i podlegać będzie ocenie na podstawie kryterium oceny ofert: gwarancja - 10% Oferta Wykonawcy, który nie określi w złożonej ofercie terminu gwarancji lub zaproponowany termin gwarancji będzie krótszy aniżeli 60 miesięcy - zostanie odrzucona. 6. Projekt umowy stanowi również uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień nie uregulowanych zapisami niniejszego Rozdziału. 7. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy lub równoważne. 8. Zamiast materiałów i urządzeń wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do niej, dla których są wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie można stosować materiały i urządzenia równoważne pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. Przewidziane do zastosowania urządzenia i materiały powinny spełniać parametry tam określone i nie powinny być gorsze od przyjętych założeń. 9. Stosownie do art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wykonawca powołujący się na zastosowanie materiałów równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi zamawiającego w szczególności poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów i urządzeń w stosunku do przyjętych w projekcie. 10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 11. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na okres związania ofertą na kwotę/wartość: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek: bankowy Zamawiającego prowadzony: Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy Rzeszów nr 98 1010 1528 0018 9213 9120 0000 - z adnotacją wadium w przetargu nr ZP/21/2016, NIP [Wykonawcy]).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.34wog.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach