Przetargi.pl
Kompleksowa sprzedaż energii elektrycznej z obowiązkiem odkupu wytworzonej energii elektrycznej z instalacji OZE

Gmina Ciechocin ogłasza przetarg

  • Adres: 87-408 Ciechocin, Ciechocin 172
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 566837781
  • Data zamieszczenia: 2023-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ciechocin
    Ciechocin 172
    87-408 Ciechocin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 566837781
    REGON: 871118572
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ciechocin.bip.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa sprzedaż energii elektrycznej z obowiązkiem odkupu wytworzonej energii elektrycznej z instalacji OZE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Dostawa energii elektrycznej z obowiązkiem odkupu wytworzonej energii elektrycznej wytworzonej z instalacji OZE. 2. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r., poz 1085 z późn. zm.) do punktów poboru określonych w załączniku nr. 2 do SIWZ zestawienie zbiorcze punktów poboru.3. Niniejsze zamówienie nie obejmuje usług dystrybucji energii elektrycznej, które będą świadczone na podstawie odrębnie zawartych umów pomiędzy Zamawiającym i lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.4. Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r. poz. 1710 z późn. zm.) Gmina Ciechocin działa w imieniu własnym oraz na podstawie podpisanego porozumienia w imieniu niżej wymienionym jednostek. a) Szkoły Podstawowej im. Oskara Kolberga w Ciechocinie; b) Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Świętosławiu 5. Okres trwania zamówienia: po skutecznym rozwiązaniu umów, na podstawie których dotychczas Zamawiający kupował energię elektryczną, po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, wejściu w życie umów świadczenia usług dystrybucji energii oraz po skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD do 31.12.2025 r. 6. Szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy: 918 798,97kWh (+/- 20%), w tym: a) Energia całodobowa – 59 245,18 kWh, b) Energia szczytowa – 67 386,70 kWh, c) Energia pozaszczytowa – 792 167,10 kWh. 7. Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może obiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości pobranej energii nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną energię wg stawek określonych w zawartej umowie 8. Wykonawca jednocześnie będzie zobowiązany do odkupu, energii elektrycznej wytwarzanej w instalacjach OZE Zamawiającego w okresie od rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej do 31 grudnia 2025 r 9. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczne w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 2500). 10. Standardy jakościowe: Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych energii elektrycznej opisanych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczne w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. 11. Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według cen jednostkowych energii elektrycznej (netto), tj. energia całodobowa, energia szczytowa, energia pozaszczytowa. 12. Obecnym sprzedawcą energii dla punktów poboru energii elektrycznej wyszczególnionych w Załączniku nr 7 do SIWZ jest sprzedawca rezerwowy. Zamawiającego poprzednio obowiązywały umowy z Orange Energia Sp. z o.o. Umowy była zawarta na czas określony tj. od dnia do dnia 31.12.2022 r. 13. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) dla PPE objętych niniejszym postępowaniem jest ENERGA OPERATOR S.A. 14. Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i Zamawiającego (odbiorców) umowy sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami. Uwaga: Wykonawca dokona zgłoszenia punktów poboru wyłącznie w oparciu o przekazane przez Zamawiającego (po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej) dane do zmiany sprzedawcy. 15. Zamawiający dopuszcza udzielenie Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę. 16. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym (w odniesieniu do poszczególnych punktów poboru) terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, posiadanie przez odbiorcę ważnej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej oraz skuteczne wygaśnięcie dotychczas obowiązującej umowy na sprzedaż energii elektrycznej. 17. W przypadku, gdy w trakcie trwania umowy nastąpią zmiany w zakresie Nabywcy / Odbiorcy faktury wymagające zawarcia nowej umowy dystrybucyjnej, Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia OSD oświadczenia o zgodzie na zawarcie umów o świadczenie usług dystrybucji lub zawarcia w imieniu odbiorcy umowy dystrybucji, na co Zamawiający udzieli stosownego Pełnomocnictwa. 18. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 09310000-5 Elektryczność; 65310000-9 Przesył energii elektrycznej 19. Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej zużywanej w punktach poboru energii Zamawiającego. 20. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia o mocy umownej określonej w załącznikach do SWZ. 21. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione są w cenie energii elektrycznej. 22. Wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym, w tym zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przechodzą na Wykonawcę. 23. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy siłami własnymi lub z udziałem podwykonawców. 24. Rozliczenia za dostarczoną energię elektryczną dokonywać się będą na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę w terminach stosowanych przez OSD wg ceny zawartej w ofercie. 25. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 26. Wykonawca zobowiązany będzie do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej zużywanej w punktach poboru energii Zamawiającego. 27. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia. 28. Wykonawca może zawrzeć oddzielną umowę na podstawie, której dokona odkupu energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznych. 29. Zamawiający wymaga aby dostarczana przez Wykonawcę energia elektryczna pochodziła w całości z odnawialnych źródeł energii (OZE). Wykonawca winien złożyć stosowne oświadczenie w tym zakresie w Formularzu ofertowym oraz w terminie 6 miesięcy od daty zakończenia dostaw energii elektrycznej udokumentować pochodzenie dostarczonej energii elektrycznej przedstawiając Zamawiającemu gwarancje pochodzenia dla dostarczonej w ramach umowy energii. 30. Zamawiający nie wymaga i nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 31. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iżposiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektrycznąwydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,Uwaga:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich oddzielnie musi spełniawarunki udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. każdy z nichmusi posiadać ważną koncesję na obrót energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.Wykonawca ma posiadać (w przypadku wykonawców nie będących właścicielami sieci dystry-bucyjnej) podpisaną umowę zOperatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej lub posiada (wprzypadku wykonawców będących właści-cielem sieci dystrybucyjnej) aktualną koncesję na prowadzenie działalnościgospodarczej w za-kresie dystrybucji energii elektrycznej wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.2) warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający nie ustala minimalnych poziomów zdolności w tym zakresie.3) warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający ustanawia następujące mi-nimalne poziomyzdolności w odniesieniu do zamówienia:Zamawiający nie ustala minimalnych poziomów zdolności w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach