Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Zamość oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2020 do 31 grudnia 2023 r.

Gmina Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Peowiaków
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 639-29-59 , fax. 84 639-23-64
  • Data zamieszczenia: 2019-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zamość
    Peowiaków 92
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 639-29-59, fax. 84 639-23-64
    REGON: 54068200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugzamosc.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Zamość oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2020 do 31 grudnia 2023 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu gminy obejmuje: 1. Bieżącą obsługę bankową, obejmującą: 1.1. otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących w złotych polskich dla Gminy Zamość oraz jej jednostek organizacyjnych; 1.2. otwarcie i prowadzenie pomocniczych rachunków budżetu Gminy Zamość i jej jednostek organizacyjnych, zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki; 1.3. otwarcie rachunków bankowych Gminy Zamość i jednostek organizacyjnych, o których mowa powyżej w pkt. 3.1.1-3.1.15 ma nastąpić w terminie umożliwiającym sprawne przekazanie środków z dotychczasowych rachunków Zamawiającego i gminnych jednostek organizacyjnych na nowe rachunki wraz z zachowaniem płynności obsługi bankowej do dnia 31.12.2019r. 1.4. otwieranie kolejnych rachunków bankowych będzie następowało w terminie nie dłuższym niż do 2 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o otwarcie rachunku bankowego, złożonego bezpośrednio w banku; 1.5. zamknięcie rachunków bankowych w trakcie trwania umowy będzie dokonywane przez Wykonawcę na podstawie pisemnego wniosku Zamawiającego złożonego bezpośrednio w banku i nastąpi z upływem miesiąca od daty wpływu wniosku do banku; 1.6. realizację poleceń przelewów drogą elektroniczną i papierowych (w przypadku awarii systemu elektronicznego). Realizacja zlecenia płatności do banku obsługującego budżet i do banku innego niż obsługujący budżet nastąpi w dniu złożenia zlecenia, łącznie z przekazaniem środków do banku beneficjenta. Nie dopuszcza się możliwości przetrzymywania zlecenia w banku, u beneficjenta muszą one zostać uznane w pierwszym możliwym do przeprowadzenia przez bank przelewie. W przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej, Zamawiający celem realizacji przelewu w formie papierowej w dniu jego złożenia, dostarczy przelew do banku do godz. 14:00; 1.7. możliwość generowania wyciągów bankowych jako zestawienia operacji przeprowadzanych na poszczególnych rachunkach bankowych. Wykonawca zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu oraz jednostkom organizacyjnym plik elektroniczny do wydruku w formacie PDF najpóźniej do godziny 09:00 następnego dnia roboczego. Wyciągi bankowe przekazywane w formie pliku elektronicznego muszą posiadać wszelkie cechy dowodu księgowego oraz zawierać klauzulę, że w związku z art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2018r. poz.2187 ze zm.) dokument jest wydrukiem i nie wymaga dodatkowego podpisu oraz stempla bankowego. W przypadku wystąpienia zdarzenia losowego skutkującego brakiem możliwości przekazania wyciągów w formie elektronicznej, Wykonawca zobowiązany jest przekazać wyciągi w formie papierowej. Wyciągi w formie elektronicznej Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezwłocznie po usunięciu skutków zdarzenia. Wyciągi muszą zawierać: a) wszystkie informacje o płatnościach, jakie zostały umieszczone przez kontrahentów w opisie płatności, b) pełną nazwę rachunku, walutę rachunku, pełną nazwę posiadacza rachunku, informacje o przeprowadzonych wpłatach, wypłatach, numer rachunku beneficjenta, zleceniodawcy i jego pełną nazwę, pełny tytuł płatności, datę wpłaty, kurs jaki był zastosowany w przypadku operacji zagranicznych, c) na żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać w możliwie najkrótszym terminie informację o godzinie dokonania wpłaty na rachunek Zamawiającego; 1.8. przyjmowanie wpłat gotówkowych na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego i dokonywanie wypłat gotówkowych przez osoby upoważnione; 1.9. udostępnienie systemu elektronicznej bankowości wraz z oprogramowaniem, instalacją, serwisem i przeszkoleniem pracowników do dnia 31.12.2019r. System elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych (RODO); 1.10. w ramach udostępnienia usługi bankowości elektronicznej Wykonawca zapewni obsługę w zakresie: a) realizowanie operacji bankowych we wszystkich trybach (zwykłym, pilnym, ekspresowym, SORBNET), oraz walutowych, b) dokonywanie przelewów krajowych w dniu ich złożenia, c) dokonywanie przelewów pomiędzy rachunkami w banku Wykonawcy bez zbędnej zwłoki, d) szybki dostęp do aktualnych informacji o stanie środków na rachunkach i przeprowadzonych transakcjach, e) wymóg systemu wielostanowiskowego, f) w trakcie realizacji umowy Wykonawca dostarczy i zainstaluje odpowiednią ilość dodatkowych urządzeń do bezpiecznej pracy systemu przy korzystaniu z usług aktywnych (np. realizacji przelewów), g) Wykonawca, w tym za pośrednictwem systemu będzie informował użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z systemem (np. awarie, przelewy odrzucone przez bank), h) Wykonawca musi zapewnić całodobową ochronę systemu przed atakami cyberprzestępców, i) Zapewnienie w instalowanym systemie bankowości elektronicznej wymogów związanych z bezpieczeństwem pracy, j) W przypadku planowania jakiejkolwiek zmiany systemu niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania banku, Wykonawca musi zawiadomić Zamawiającego o takiej zmianie z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na terminową modyfikację systemu informatycznego Zamawiającego, k) zamawiający wymaga, aby obsługa serwisu bankowego online była możliwa z dowolnego komputera lub sprzętu, 1.11. zapewnienie obsługi teleserwisowej – w razie potrzeby Zamawiającemu będą telefonicznie udzielane informacje w zakresie pomocy technicznej; 1.12. lokowanie wolnych środków na rachunku budżetu (podstawowym) na lokatach overnight; jeżeli zamawiający złoży taką dyspozycję, 1.13. Wpłaty i wypłaty gotówkowe, w tym: 1.13.1 Dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez osoby upoważnione, działające w imieniu posiadaczy rachunków, 1.13.2 Możliwość wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków, za pomocą asygnaty elektronicznej zlecenia wypłaty gotówki w oddziale z wykorzystaniem systemu bankowości internetowej/elektronicznej. 1.13.3 W przypadku braku dostępu do systemu bankowości elektronicznej za pomocą czeków papierowych. 1.13.4 Możliwość wymiany gotówki na nominały o mniejszej wartości, tj. na banknoty jak i bilony, 1.13.4 Przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich na rachunki Zamawiającego. Zamawiający wymaga by Wykonawca nie obciążał płatników prowizjami od wpłat podatków, opłat i innych należności na rzecz Gminy Zamość i jednostek organizacyjnych, 1.13.5 Wypłaty gotówkowe na rzecz osób fizycznych wskazanych przez posiadacza rachunku z wykorzystaniem asygnaty elektronicznej wypłaty gotówki w oddziale lub w przyszłości z wykorzystaniem kart płatniczych przedpłaconych. Usługą tą objęte są w szczególności wypłaty świadczeń pieniężnych gotówkowych świadczeniobiorcom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zamościu ( tj. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłków: stałych, okresowych i celowych) oraz inne wypłaty na zlecenie Zamawiającego. 1.14. zapewnienie Systemu Obsługi Płatności Masowych (system wirtualnych rachunków) umożliwiającego i identyfikację płatności masowych w ramach której Wykonawca zobowiązany będzie bezpłatnie prowadzić numery rachunków wirtualnych w standardzie NRB dla kontrahentów masowych z tytułu płatności na rzecz budżetu Gminy Zamość. Numer ten traktowany będzie jako unikatowy identyfikator, którego podanie będzie wystarczające do identyfikacji dla Zamawiającego jako odbiorcy płatności. Identyfikacja będzie obejmowała płatności dokonane w formie gotówkowej w kasie banku, placówkach poczty itp. Jak również w formie bezgotówkowej jako przelew na rachunek wirtualny. Informacja o wykonanych wpłatach na rachunki wirtualne będzie przekazywana Zamawiającemu w postaci pliku o ustalonej strukturze ( załącznik xx ) na koniec dnia za pomocą systemu bankowości elektronicznej / internetowej. 1.15. dokonanie „wyzerowania” rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy; 1.16. pozostałe usługi bankowe: a) potwierdzanie stanu sald na rachunkach; b) odtwarzanie historii rachunku, c) nieodpłatne wydawanie na wniosek Zamawiającego opinii o wywiązywaniu się Zamawiającego z obowiązków wobec banku, zaświadczeń o prowadzeniu rachunku bankowego oraz innych zaświadczeń związanych z prowadzoną obsługą bankową, sporządzanie odpisów dokumentów. 1.17 Opłata za obsługę bankową budżetu Gminy Zamość oraz jej jednostek będzie pobierana z kont podstawowych w ostatnim dniu miesiąca. 2. Oprocentowanie środków na rachunkach: 2.1. oprocentowanie obejmuje środki zgromadzone na wszystkich prowadzonych rachunkach bankowych; 2.2. środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane według zmiennej stawki procentowej WIBID 1M skorygowanej o marżę banku określoną w ofercie. Oprocentowanie będzie wyrażone jako iloczyn stawki WIBID 1M i marży banku (wskaźnik korekty); 2.3. odsetki od środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach będą naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca. 2.4.Możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych znajdujących się na rachunku bieżącym budżetu Gminy na lokatach terminowych automatycznych (typu OVERNIGHT i weekendowych), pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego, automatycznie tj. bez dodatkowych formalności, na koniec dnia. Powrót środków pieniężnych z lokaty wraz z należnymi odsetkami nastąpi następnego dnia roboczego nie później niż do godz. 800 i będzie to pierwsza operacja na rachunku bankowym. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z tej usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Uruchomienie jak również rezygnacja z tej opcji odbędzie się na pisemny wniosek Zamawiającego bez żadnych prowizji i opłat. 2.5.Możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych - 7,14, 21 i 30 dni, pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego na pisemny wniosek. Powrót środków pieniężnych wraz z należnymi odsetkami na konto bankowe z którego utworzono lokatę terminową. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z tej usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Uruchomienie jak również rezygnacja z tej opcji odbędzie się na pisemny wniosek Zamawiającego bez żadnych prowizji i opłat. 3.Kredyt w rachunku bieżącym 3.1. Wykonawca zapewni możliwość zaciągnięcia przez Zamawiającego kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym do wysokości określonej upoważnieniem w corocznej uchwale budżetowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu. 3.2. Kredyt zostanie udzielony na podstawie odrębnego wniosku złożonego do banku (dodatkowa coroczna umowa). 3.3. Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 3.4. Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym: 3.4.1 Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny In blanco. – z kontrasygnatą Skarbnika Gminy 3.4.2 Każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, 3.4.3 Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłaty od salda niewykorzystanej części kredytu, 3.4.4 Kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu dwóch dni od daty podpisania odrębnej umowy kredytowej, 3.4.5 Zamawiający płaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia, 3.4.6 Kredyt oprocentowany będzie według dziennej stawki bazowej WIBOR dla depozytów 1M ustalonej jako średnia arytmetyczna notowań stawki WIBOR 1M za miesiąc poprzedzający kolejny miesięczny okres odsetkowy, powiększonej (+) lub pomniejszonej (-) o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, stałą w okresie obowiązywania zamówienia. 3.4.7 Odsetki od wykorzystywanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, przy czym pierwszy okres rozpoczyna się od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, kolejne okresy liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu. 3.4.8 Zmiana stawek bazowych nie wymaga odrębnego powiadomienia Zamawiającego. 3.4.9 W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M, zostanie ona zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M. Dodatkowe wymagania Zamawiającego 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał przynajmniej dwa oddziały lub filię banku na terenie miasta Zamość, z możliwością obsługi kasowej, w tym realizowania wypłat gotówkowych na zlecenia Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. 2) Wykonawca jest zobowiązany do obsługi kasowej świadczeniobiorców z terenu Gminy Zamość 3) Umowy na obsługę bankową będą sporządzane i zawierane odrębnie z każdą jednostką po rozstrzygnięciu przetargu. 4) Wykonawca zapewni jednakowe warunki prowadzenia obsługi bankowej wszystkim podmiotom objętym zamówieniem, jak również nowo utworzonym podmiotom lub podmiotom powstałym z przekształcenia lub reorganizacji. 5) Zamawiający zastrzega sobie swobodę lokowania wolnych środków w innych bankach, zgodnie z art.264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz.869 ze zm. ). Wstępne dane: a) łączna liczba rachunków bankowych – 69 b) rachunki pomocnicze do realizacji płatności masowych – 45684 c) liczba przelewów realizowana rocznie – 78589 na łączną kwotę 195.272.285,53 zł. d) liczba realizowanych czeków – 57 na łączną kwotę 408.606,99 zł. e) liczba stanowisk do obsługi systemu bankowości elektronicznej – 81 f) liczba wypłat świadczeń społecznych (GOPS) – 0 g) liczba wpłat gotówkowych – 1722 na łączną kwotę 4.101.380,43 zł. Podane w niniejszej specyfikacji ilości i wartości są szacunkowe, oparte na danych w okresie 01.01.2018 do 31.12.2018 i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji umowy. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych a.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. b.Miejsce realizacji: Miasto Zamość. c. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę usługi kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Zamość oraz jej jednostek organizacyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach