Przetargi.pl
Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Stęszew do placówek szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki w roku szkolnym 2019/2020

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół ogłasza przetarg

  • Adres: 62-060 Stęszew, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 197 137 , fax. 618 134 287
  • Data zamieszczenia: 2019-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół
    ul. Poznańska 11
    62-060 Stęszew, woj. wielkopolskie
    tel. 618 197 137, fax. 618 134 287
    REGON: 63093680500000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Stęszew do placówek szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki w roku szkolnym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Stęszew do placówek szkolno-wychowawczych oraz odwożenie po skończonych zajęciach szkolnych do domu wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki uczniom w trakcie transportu. Wymagania szczegółowe w zakresie przebiegu transportu 2.3.1.Planowana przez Zamawiającego liczba uczniów do przewozu w roku szkolnym 2019/2020 (rozumianego jako przewóz uczniów na trasie dom - szkoła i następnie odwożenie na trasie szkoła - dom) wynosi 29, z czego 17 uczniów należy dowieźć do szkół w Poznaniu, 1 ucznia do ośrodka w Owińskach (dowóz tylko w poniedziałki, odwóz tylko w piątki), 11 uczniów do szkół w Mosinie. Szacowana dzienna ilość kilometrów wynosi średnio 600km, maksymalnie 700 km na trasie dom-szkoła-dom dla wszystkich pojazdów, nie wliczając dojazdów na trasę i zjazdów z trasy, co Wykonawca winien oszacować we własnym zakresie. Szacowana ilość dni dowozów w roku szkolnym 2019/2020 wynosi 188 dni. 2.3.2.Poniżej Zamawiający określa przewidywane miejscowości, z których należy odebrać i odwieźć dzieci oraz placówki oświatowe: LP Miejscowość Placówka oświatowa Dodatkowe informacje 1 Strykowo ZSS 101 – Poznań ul. Swoboda 41 2 Stęszew ZSS 101 – Poznań ul. Swoboda 41 3 Sapowice ZSS 101 – Poznań ul. Swoboda 41 4 Stęszew ZSS 102 – Poznań ul. Przełajowa 6 5 Dębno ZSS 102 – Poznań ul. Przełajowa 6 6 Zamysłowo ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 7 Srocko Małe ZSS 103 – Poznań ul. Kanclerska 8 Stęszew ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 9 Stęszew ZSS 103 – Poznań ul. Rycerska 43 10 Stęszew ZSZ nr 2 – Poznań ul. Żniwna 1 11 Witobel ZSZ nr 2 – Poznań ul. Żniwna 1 12 Będlewo ZSS nr 105 – Poznań ul. Nieszawska 21 13 Tomiczki OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 14 Jeziorki OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 15 Witobel OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 osoba na wózku inwalidzkim 16 Stęszew OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 osoba na wózku inwalidzkim 17 Stęszew OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 18 Stęszew OSW – Poznań ul. Szamarzewskiego 78/82 osoba na wózku inwalidzkim 19 Stęszew OSW - Mosina 20 Skrzynki OSW - Mosina 21 Stęszew OSW - Mosina 22 Dębno OSW - Mosina 23 Dębno OSW - Mosina 24 Stęszew OSW - Mosina 25 Łódź OSW - Mosina 26 Dębno OSW - Mosina 27 Dębno OSW - Mosina 28 Dębno OSW - Mosina 29 Mirosławki OSW - Owińska Poniedziałek- dowóz, piątek - odwóz 2.3.3.Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej bieżącej zmiany ww. danych z przyczyn od niego niezależnych. W sytuacji, gdy rodzic zmieni placówkę lub wpłynie nowy wniosek o zapewnienie dowozu ucznia niepełnosprawnego do placówki szkolno-wychowawczej, Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia i zmniejszenia liczby uczniów oraz zwiększenia lub zmiany liczby w/w placówek. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do zmiany organizacji i tras dowozu. Szczegółowy wykaz uczniów oraz wykaz placówek zostanie dostarczony przez Zamawiającego niezwłocznie po jego ustaleniu. 2.3.4.Dzieci niepełnosprawne będą dowożone do szkół i z powrotem w komunikacji zamkniętej tzn. Wykonawca nie będzie mógł świadczyć usługi przewozu dzieci niepełnosprawnych innych niż zgłoszonych przez Zamawiającego, w ramach zawartej umowy z Zamawiającym. 2.3.5.Pojazdy służące do przewozów muszą być dostosowane do przewozu dzieci niepełnosprawnych, wyposażone w foteliki dostosowane do wieku i wzrostu dziecka, przystosowane do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (wyposażone w system wprowadzania np. najazdy teleskopowe z powłoką antypoślizgową, rampy najazdowe składane, podnośnik lub dźwig oraz w system mocowania wózka) oraz muszą posiadać aktualne badania techniczne, ubezpieczenie OC i NNW i muszą być specjalistycznie oznakowane. 2.3.6.Ze względu na upośledzenie umysłowe, często ze sprzężeniami, uczniowie nie powinni przebywać zbyt długo w przewożącym je pojeździe (np. w sytuacji kompletowania grupy do przewozu). 2.3.7.Zamawiający zastrzega warunek, że uczniowie mogą być przewiezieni do szkoły nie wcześniej niż 1-2 godziny lekcyjne przed rozpoczęciem zajęć. Warunek ten dotyczy także zabierania dzieci po skończonych zajęciach do domu – dzieci nie mogą czekać dłużej na odwóz niż 1-2 godziny lekcyjne. Wykonawca winien wziąć pod uwagę stopień niepełnosprawności dziecka oraz indywidualne potrzeby. Ewentualne odstępstwa od tej zasady mogą wystąpić tylko na prośbę rodzica/opiekuna prawnego. 2.3.8.Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do opracowania przebiegu tras i harmonogramu przewozów oraz do przedstawienia ich Zamawiającemu do akceptacji. Harmonogram ma uwzględniać jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży, z uwzględnieniem następujących założeń: 1) Wykonawca ma obowiązek ustalić szczegółowe godziny kursów z dyrektorami poszczególnych placówek i z rodzicami, 2) dziecko powinno przebywać w podróży jak najkrócej ze względu na swój stan psychofizyczny 3) dziecko powinno być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez nie punktualnie zajęć lekcyjnych, 4) pracownicy sprawujący opiekę oraz kierowcy powinni być wyposażeni w imienne identyfikatory, 5) ) Wykonawca zapewnia stały kontakt telefoniczny między pojazdem a Zamawiającym. 2.3.9.W trakcie realizacji zamówienia trasy mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy usługi. W trakcie trwania ferii, świąt lub innych dni wyznaczonych przez Zamawiającego jako wolne od zajęć przewozy nie będą odbywały się. W razie zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach Wykonawca zobowiązuje się do ich realizacji w ramach zawartej umowy. 2.3.10.Zamawiający zakłada dowożenie uczniów czterema busami, w tym dwa busy o ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 12 oraz dwa busy o ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 9, z uwzględnieniem faktu, że wraz z uczniami w każdym mikrobusie będzie zawsze co najmniej 1 opiekun oraz 1 kierowca. Opiekunów zatrudni Wykonawca wliczając koszt jego pracy w wartość 1 km transportu. Opiekunowie muszą mieć zapewnione miejsce przy dzieciach, którymi się opiekują. Jeżeli dzieci nie ma w pojeździe opiekun może siedzieć obok kierowcy. Opiekunami muszą być osoby pełnoletnie posiadające aktualne szkolenie z zakresu BHP i pierwszej pomocy przedmedycznej oraz co najmniej 6-miesiączny okres doświadczenia w opiece nad osobą niepełnosprawną. Opiekun ma obowiązek przy przywiezieniu dziecka do szkoły zaprowadzić dziecko do świetlicy i oddać w ręce nauczyciela świetlicy, przy odwożeniu zaś odebrać dzieci od nauczyciela świetlicy. 2.3.11.W przypadku awarii busa lub braku zdolności do świadczenia usług przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie zapewnić zastępstwo tych osób lub podstawić bus zastępczy, zgodnie z wymogami Zamawiającego. Pojazd zastępczy należy podstawić w zaoferowanym czasie, nie dłuższym jednak niż 60 minut od momentu powzięcia informacji o awarii pojazdu. Wymagane jest jednak niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o powyższej okoliczności. 2.3.12. Wykonawca, który w formularzu oferty zadeklaruje, że oferowane pojazdy są wyposażone w system monitorowania GPS, winien przed podpisaniem umowy dostarczyć umowę/y o świadczenie usług lokacyjnych oraz w terminie 7 dni przed rozpoczęciem realizacji niniejszego zamówienia dostarczyć Zamawiającemu adres strony, login i hasło dostępu do platformy monitoringu. System monitoringu (GPS) winien umożliwiać Zamawiającemu zdalny podgląd aktualnej pozycji i czas postoju oraz podgląd danych archiwalnych (minimum 3 miesiące wstecz) oraz posiadać możliwość wygenerowania raportów dziennych i miesięcznych przejechanych tras wraz z liczbą kilometrów. 2.3.13.Zamawiający przed podpisaniem umowy zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia przez Wykonawcę dokumentów, potwierdzających, że osoby pełniące funkcje opiekunów podczas realizacji przedmiotu zamówienia posiadają aktualne szkolenia w zakresie BHP oraz pierwszej pomocy przedmedycznej, a także dowody rejestracyjne samochodów wraz z dokumentami ubezpieczeniowymi (OC i NNW) oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby pełniące funkcje kierowcy podczas realizacji usługi. 2.3.14.PODSTAWOWE OBOWIĄZKI OPIEKUNA Do obowiązków opiekuna w szczególności należy: 1) sprawdzanie stanu liczebnego wewnątrz pojazdu 2) zapewnienie bezpiecznego wsiadania i wysiadania osób, a także w zależności od sytuacji przyjścia do szkoły, a po zakończeniu transportu zapewnienie bezpiecznego dojścia do domów. W razie potrzeby do przeprowadzenia dzieci na drugą stronę jezdni. 3) przestrzeganie obowiązku wysiadania przez dzieci z pojazdu tylko w miejscach dozwolonych 4) zapewnienie dziecku bezpieczeństwa podczas przewozu oraz transportu z samochodu pod opieką rodzica lub osoby dyżurującej w szatni szkolnej; 5) przestrzeganie zasad BHP; 6) kontrolowanie zachowania dzieci, obserwacja stanu zdrowia, poinformowanie o spostrzeżeniach rodzica lub nauczyciela opiekującego się dzieckiem w placówce; 7) udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej; 8) składanie i rozkładanie wózka inwalidzkiego, wnoszenie i wynoszenie wózka inwalidzkiego z pojazdu; 9) pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu dziecka z największą starannością przy niepełnosprawności dziecka; 10) w przypadku dzieci niepełnosprawnych ruchowo przeniesienie dziecka z wózka inwalidzkiego do pojazdu i z pojazdu na wózek inwalidzki; 11) przyprowadzanie dziecka do szatni szkolnej i przekazanie osobie dyżurującej, odebranie dziecka z szatni ze szkoły; 12) przekazanie ewentualnych informacji z placówki do domu rodzinnego dziecka i odwrotnie 13) dbałość o higienę dziecka; 2.4. Klauzula społeczna: 2.4.1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r.. poz. 917 z późn. zm.) 2.4.2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: kierowca autobusu, opiekun dzieci. 2.4.3. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 2.4.4. Wykonawca: 1) zobowiązuje się, że pracownicy świadczący usługi będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. 2018 r., poz. 917 ze zm.) 2) każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 3) nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę. 4) za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy. 2.5. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 16.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2019 poz.310). 16.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 16.4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Stęszewie na konto wskazane przez Zamawiającego. NR konta 86 9048 0007 2003 0013 7605 0004 GBS Mosina O/Stęszew 16.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 16.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 16.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Stęszewie , ul. Poznańska 11, a kserokopię dołączyć do oferty. 16.8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy. 16.9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 16.10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy. 16.11. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 16.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2019 poz. 58) lub odpowiadające im równoważne zezwolenia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2018 poz. 2272). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia-nie spełnia”, na podstawie złożonych dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy 2) pełnomocnictwo - jesli dotyczy 3) zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji na zasadach określonych w art. 22a niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy. Dysponowanie zasobami innego podmiotu. 8.4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 7.2. niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 8.4.2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt. 8.4.1. niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Zobowiązanie podmiotu trzeciego o którym mowa w ust. 2 winno być złożone w formie oryginału. Zobowiązanie musi wskazywać: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) informację czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługę, których wskazane zdolności dotyczą. 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i ust. 5 pkt. 1, 2, 4, 8. 3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługę, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 8.4.3. Zamawiający może żądać od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt. 1-9 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) – pkt. 7.2. lit 1) – 3) specyfikacji. 8.4.4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający będzie żądał, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt.7.2 lit. 1)-3). . Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 8.7.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt. 8.1. 1)-2) niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają wstępnie potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 8.7.2. Wykonawcy występujący wspólnie muszą, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno dokładnie określać zakres umocowania. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale lub w notarialnie potwierdzonej kopii. 8.7.3. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach