Przetargi.pl
Dostawa paliw płynnych

Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-608 Świętochłowice, Łagiewnicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 34-51-570, , fax. 32 34-51-544
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o.
    Łagiewnicka 76
    41-608 Świętochłowice, woj. śląskie
    tel. 32 34-51-570, , fax. 32 34-51-544
    REGON: 36892113700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpuk.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa paliw płynnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rodzaj zamówienia: dostawa. 2. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa (sprzedaż, transport i rozładunek) paliw płynnych do zbiorników Miejskiego Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. ul. Łagiewnicka 76 w następujących rodzajach i ilościach szacunkowych w skali roku: - Olej napędowy - 200 m3 - Benzyna bezołowiowa PB 95 - 15 m3 3. Dostawa paliw realizowana będzie sukcesywnie, według potrzeb Zamawiającego w terminie do 24 godzin od daty złożenia zamówienia cząstkowego e-mailem, za każdorazowym zwrotnym niezwłocznym potwierdzeniem mailowym odbioru złożonego zamówienia. Brak wysłania w ciągu 1 godziny od złożenia zamówienia zwrotnej odpowiedzi Wykonawcy o odbiorze zamówienia uważany jest za przyjęcie przez Wykonawcę do realizacji skutecznie złożonego zamówienia. 4. Dostawy odbywać się będą w dni od poniedziałku do piątku w godz. 700 - 1500. Zamawiający wymaga aby do godz. 1500 paliwo zostało przepompowane do zbiorników Zamawiającego. W przypadku gdy termin realizacji dostawy przypadałby na sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, to termin realizacji zamówienia ulega w takim przypadku przesunięciu na następny dzień roboczy. 5. Zamawiający będzie składał zamówienia od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500 Szacunkowa jednorazowa dostawa będzie wynosiła: - olej napędowy ~ 10-15 m3 - benzyna bezołowiowa PB-95 ~ 1-5 m3 6. Dostarczone do Zamawiającego paliwo fakturowane będzie w temperaturze referencyjnej 150C. 7. Jakość dostarczanych paliw ciekłych musi odpowiadać wymaganiom zawartym w regulacjach prawnych obowiązujących w dniu dostawy m. in. w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9.10.2015 r ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1680 z 23.10.2015 r. z późniejszymi zmianami) w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych, ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 660) oraz właściwych obowiązujących normach: benzyna bezołowiowa – PN-EN 228, olej napędowy – PN-EN 590. 8. Wykonawca zobowiązany jest przy każdorazowej dostawie paliw przedstawić aktualne zaświadczenie (świadectwo jakości paliwa), że odbierana przez Zamawiającego partia paliwa odpowiada wymaganiom jakościowym dla paliw ciekłych zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 9.10.2015 r ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1680 z 23.10.2015 r). 9. Jakość dostarczanych paliw ciekłych winna odpowiadać parametrom jakościowym pozwalającym bez żadnych problemów na eksploatację silników zasilanych tym paliwem bez względu na warunki klimatyczne panujące w kraju ( niskie temperatury ) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 9.10.2015 r ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1680 z 23.10.2015 r) w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. 10. Rozliczanie dostarczonego paliwa odbywać się będzie na podstawie dowodów dostaw z bazy paliwowej oraz zalegalizowanych przepływomierzy zamontowanych na cysternie. 11. Zamawiający posiada dwa zbiorniki: dla ON zbiornik o pojemności 25 m3, dla PB zbiornik o pojemności 11m3. 12. Stacja Paliw Zamawiającego wyposażona jest w system pomiarowy firmy OPW FUEL MANAGEMENT SYSTEMS USA z urządzeniem wskazującym wysokość napełnienia zbiornika typu „SiteSentinel 1”. 13. Zamawiający posiada stosowną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki. Zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( Dz. U. z 2018 r. poz. 650, 685 i 755) ważną do 31.12.2030 r. 14. Dostawa wyżej wymienionych rodzajów paliw do Zamawiającego odbywać się będzie na wyłączny koszt i ryzyko Wykonawcy, transportem Wykonawcy lub transportem przewoźnika opłaconego przez Wykonawcę. Środki transportowe Wykonawcy lub przewoźnika muszą spełniać wymagania określone w ustawie z 19 sierpnia 2011 r o przewozie towarów niebezpiecznych Dz. U. z 2019 r., poz. 382. 15. Środki transportowe, którymi Wykonawca bądź przewoźnik będą dostarczali paliwa płynne muszą być wyposażone w system odzyskiwania ( hermetyzacji ) oparów. 16. Zamawiający nie prowadzi obrotu paliwami ciekłymi z zagranicą. 17. Instrukcja pobierania próbek, do której mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie sposobu pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych z 01.09.2009 r. tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1035 oraz norma PN-EN ISO 3170: a) Zamawiający z każdej dostawy paliw będzie pobierał dwie próbki paliw. b) Próbki paliw będą pobierane ręcznie z zaworów spustowych cysterny, po wcześniejszym spuszczeniu 20 litrów paliwa do zbiorników Zamawiającego. c) Pobieranie próbek odbywać się będzie w obecności Zamawiającego i Wykonawcy (w imieniu, którego będzie działać kierowca cysterny ). d) W momencie odbioru paliwa Zamawiający zobowiązany jest sprawdzić wizualnie paliwo na obecność zanieczyszczeń. Dokonując odbioru paliwa osoba (osoby) upoważniona przez Zamawiającego potwierdza, że odebrane paliwo zostało Zamawiającemu wydane bez zanieczyszczeń. e) Próbki paliwa pobierane będą do pojemników przeznaczonych do przechowywania produktów naftowych zgodnie z PN-EN ISO 3170:2006 z zaworów spustowych cysterny, a następnie zostaną zaplombowane przez pracownika Zamawiającego oraz w obecności Wykonawcy ( w imieniu, którego będzie działać kierowca cysterny ) i zaopatrzone opisem zawierającym następujące dane pobrania próbek: data dostawy, nr kolejnej próbki, rodzaj paliwa, nr plomby, ilość dostarczonego paliwa, podpis i pieczątka pracownika stacji paliw, imię i nazwisko kierowcy podpis kierowcy. W przypadku nie zaplombowania przez przedstawiciela Wykonawcy (w imieniu, którego będzie działać kierowca cysterny) próbek paliwa Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych konsekwencji i uważa się, że próbki zostały sporządzone prawidłowo. W razie podejrzeń dotyczących nie spełniania warunków jakościowych paliwa próbki te zostaną przekazane do analizy laboratoryjnej i będą traktowane tak samo jak próbki zaplombowane przez przedstawiciela Wykonawcy. f) Szczelność zamkniętego pojemnika na próbki należy sprawdzić, odwracając go i trzymając w tej pozycji przez 30 sekund. Jeżeli zaobserwuje się wyciek paliwa, należy wymienić zamknięcie pojemnika na nowe i ponownie sprawdzić jego szczelność. W przypadku gdy wyciek paliwa nie ustaje, należy ponownie pobrać próbkę, używając nowego pojemnika z nowym zamknięciem. g) Zamawiający jest zobowiązany do zabezpieczenia i przechowywania próbek w pomieszczeniach magazynowych, aż do momentu nowej dostawy ( po której należy wlać w/w próbkę do zbiorników podziemnych) lub do momentu jej wysłana do laboratorium w celu jej zbadania 18. W przypadku wystąpienia zastrzeżeń odnośnie jakości paliw na stacji paliw Zamawiającego, Zamawiający przeprowadzi badanie jakości paliw na podstawie pobranych próbek paliw zgodnie z PN-EN ISO 3170:2006 z zaworów spustowych cysterny. W takim przypadku Zamawiającemu przysługuje prawo, po niezwłocznym, poinformowaniu Wykonawcy na piśmie lub e-mailem, do wykonania badań jakościowych pobranych próbek w akredytowanym laboratorium w pełnym lub ograniczonym zakresie. W przypadku stwierdzenia wystąpienia nieodpowiedniej jakości paliwa wynikającej z analiz wykonywanych przez laboratorium druga z próbek zostanie poddana ponownej analizie w akredytowanym laboratorium wyznaczonym przez Zamawiającego. Wynik przeprowadzonej analizy będzie wiążący dla obu stron. Jeżeli wynik badania potwierdzi, iż Zamawiający otrzymał produkt nieodpowiedniej jakości kosztami wykonania badania zostanie obciążony w całości Wykonawca. Natomiast jeżeli wynik badania potwierdzi, iż paliwo było odpowiedniej jakości koszt badania pokrywa Zamawiający 19. Zamawiający ma prawo do odmowy przyjęcia dostawy i jej wymiany z zachowaniem prawa do kar umownych jeżeli w pobranej próbce komisja odbierająca paliwa stwierdzi obecność ciał obcych: zawiesin, zmętnienia. Zmętnienie oleju napędowego zgodne z PN będzie dopuszczalne tylko w przypadku wystąpienia bardzo niskich temperatur z jednoczesnym zachowaniem pełnej płynności paliwa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09134220-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Ofrta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3.Termin wnoszenia wadium upływa 27.11.2020 r. o godz. 1000. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto MPUK w Świętochłowicach Sp. z o.o. ING Bank Śląski S.A. Katowice O/Świętochłowice: 53 1050 1243 1000 0090 3137 5968 z dopiskiem „Dostawa paliw płynnych”. Uwaga Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5.Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w następujący sposób: 1) W postaci papierowej - w formie pisemnej w oryginale. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 2) W postaci elektronicznej - poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. 6.Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10 lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 7.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 7 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ. 11.Jeżeli Wykonawca jest podmiotem nie podlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Wykonawca musi wykazać, że posiada aktualną koncesję w zakresie obrotu paliwami ciekłymi w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz. U. 2018, poz. 755 z póź. zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy dołączyć: 1)Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1a lub 1b do SIWZ. 2)Oświadczenia z art. 25 ustawy, które należy złożyć odpowiednio: - w formie pisemnej podpisane własnoręcznym podpisem zgodne z załącznikiem nr 2a oraz 3a (w przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę w postaci papierowej) ALBO - w formie elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z załącznikiem 2b oraz 3b (w przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy przetargowej). 3)Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale albo kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. Pełnomocnictwo należy złożyć odpowiednio: a) w formie pisemnej (w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę w postaci papierowej) – opatrzone własnoręcznym podpisem osoby/osób udzielającej/cych pełnomocnictwa (w przypadku kopii notarialnej wymagany jest własnoręczny podpis notariusza); ALBO b) w formie elektronicznej (w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę w postaci elektronicznej) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby/osób udzielającej/cych pełnomocnictwa (w przypadku kopii notarialnej wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny notariusza). 4)Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w formie pisemnej w postaci papierowej podpisany własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach