Przetargi.pl
Dostawa maszyn rolniczych dla Stacji Badawczej IRZiBŻ PAN w Popielnie

Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10748 Olsztyn, ul. Tuwima
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 539 31 68 , fax. 89 539 31 47
  • Data zamieszczenia: 2017-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie
    ul. Tuwima 10
    10748 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 539 31 68, fax. 89 539 31 47
    REGON: 128934000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pan.olsztyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Naukowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa maszyn rolniczych dla Stacji Badawczej IRZiBŻ PAN w Popielnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowych maszyn rolniczych. Zamawiane maszyny rolnicze to: Część I – Ciągnik rolniczy w ilości 1 szt. Część II – Brona kompaktowa z urządzeniem trakcyjnym w ilości 1 szt. w zestawie z siewnikiem zbożowym rzędowy dającym się zagregować z broną w ilości 1 szt. Część III - Opryskiwacz ciągany przeznaczony do prac w rolnictwie w ilości 1 szt. Część IV - Zgrabiarka karuzelowa dwuwirnikowa (dwukaruzelowa) z odkładaniem pokosu do środka lub na bok - w ilości 1 szt. 2. Zamówienie zostało podzielone na 4 części. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera formularz ofertowy na daną część. Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę na jedną lub więcej części. 3. Wymagane maszyny, muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych. 4. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca dostarczy maszyny na własny koszt i ryzyko do Zamawiającego na adres: plac manewrowy Stacji Badawczej IRZiBŻ w Popielnie. 5. Wykonawca na swój koszt udzieli instruktarzu (przeszkoli) pracowników obsługi każdej z maszyn w szczególności w zakresie: obsługi, eksploatacji i konserwacji, BHP. 6. Na potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, Wykonawca którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w rankingu ocen zobowiązany jest do złożenia na wezwanie Zamawiającego materiałów producenta potwierdzające spełnienie wymaganych parametrów technicznych (tj. broszura, folder, instrukcja obsługi itp.) przez oferowane maszyny rolnicze wymienione w rozdziale III pkt 1 SIWZ. Dostarczone materiały muszą potwierdzać parametry określone w opisie przedmiotu zamówienia który zawiera formularz ofertowy na daną część. 7. Warunki ogólne dostawy przedmiotu zamówienia: 1.1. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia zgodny ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia oraz opisem przedmiotu zamówienia który zawiera formularz ofertowy na daną część zamówienia. 1.2. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca dostarczy fabrycznie nowe maszyny na własny koszt i ryzyko do Zamawiającego na adres: plac manewrowy Stacji Badawczej IRZiBŻ w Popielnie. 1.3. Wraz z przedmiotem umowy, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: (świadectwa homologacji, certyfikat CE producenta maszyn/-y, atest), instrukcję obsługi w języku polskim, instrukcję konserwacji wraz z listą części zamiennych w języku polskim oraz prospekt lub folder dostarczanego sprzętu w języku polskim. 1.4. Dostarczony przedmiot zamówienia musi zawierać wszystkie niezbędne elementy umożliwiające jego uruchomienie i bezawaryjną pracę. 1.5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji dostawy. 1.6. Po dostarczeniu do siedziby Zamawiającego przedmiot zamówienia powinien być gotowy do poprawnej, bezkolizyjnej pracy w zakresie wszystkich składowych części i funkcji, zgodnie z opisem tych elementów w formularzu ofertowym. Niedopuszczalne jest, aby dla zapewnienia prawidłowej pracy, konieczne było instalowanie dodatkowych elementów (urządzeń) w późniejszym czasie, szczególnie za dodatkową opłatą. 8. Warunki dotyczące serwisu gwarancyjnego: 1)Wykonawca udzieli gwarancji odpowiednio na: część I – min. 18 m-cy, część II – min. 24 m-ce, część III – min 12 m-cy, część IV – min. 24 m-ce. Procedura sprawdzania i potwierdzania zgodności dostarczonego zamówienia oraz sposób zgłaszania reklamacji zgodny z zapisami załącznika nr 5 -wzór umowy. 2)Wykonawca zapewni serwis gwarancyjny dostarczonych maszyn u Zamawiającego. W przypadku braku możliwości wykonania naprawy u Zamawiającego, transport przedmiotu zamówienia do miejsca lokalizacji serwisu gwarancyjnego i z powrotem w okresie gwarancji odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy. 9.Termin wykonania zamówienia zgodnie z terminem zaoferowanym przez Wykonawcę w ofercie. Maksymalnie do 30 dni od dnia zawarcia umowy z Wykonawcą. Termin wykonania jest jednym z kryterium oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: Część I- 5 000,00 zł , Część II – 1 300,00 zł, Część III – 1 200,00 zł, Część IV – 1 250,00 zł w terminie do dnia 23.08.2017 r. do godz. 14:00 2. Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego, nr konta bankowego: 12 1130 1189 0025 0145 9820 0002 z dopiskiem „przetarg ZP-PNK/D/2017/07/54”,, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancji bankowej 4) gwarancji ubezpieczeniowej 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. W zależności od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) – zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie; 10-748 Olsztyn, ul. Tuwima 10, telefon 2) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) w przypadku wniesienia wadium w formie inna niż pieniężna przez podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie, z treści przedłożonego dokumentu winno wynikać, że zabezpiecza ofertę składaną przez podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie; w razie stwierdzenia braku wskazanego sformułowania w dokumentach składanych na potwierdzenie wniesienia wadium w formie innej niż forma pieniężna, oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie odrzucona; 6) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: a) gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust.5 ustawy pzp) 7) być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; (art.46 ust.4a ustawy pzp). 8) Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7. Oferta, która nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie odrzucona przedmiotowego postępowania. 8. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 9. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ze względu na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Kompletna oferta musi zawierać: 1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Pisemne zobowiązania lub inne dokumenty w przypadku gdy, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4) Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 5) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 6) Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 2.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przedmiotowe oświadczenie składa się w formie oryginału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach