Przetargi.pl
Całoroczne utrzymanie w czystości ulic, dróg, chodników, schodów, alejek, innych ciągów komunikacyjnych znajdujących się na terenie miasta Międzylesie oraz opróżnianie koszów ulicznych

Miasto Gmina Międzylesie ogłasza przetarg

  • Adres: 57530 Międzylesie, pl. Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 126 327 , fax. 748 126 126
  • Data zamieszczenia: 2018-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gmina Międzylesie
    pl. Wolności 1
    57530 Międzylesie, woj. dolnośląskie
    tel. 748 126 327, fax. 748 126 126
    REGON: 53062000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Całoroczne utrzymanie w czystości ulic, dróg, chodników, schodów, alejek, innych ciągów komunikacyjnych znajdujących się na terenie miasta Międzylesie oraz opróżnianie koszów ulicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest całoroczne utrzymanie w czystości ulic, dróg, chodników, schodów, alejek, kładek, innych ciągów komunikacyjnych znajdujących się na terenie miasta Międzylesie oraz opróżnianie koszy ulicznych w roku 2019. 2. Lustracje terenu i bieżące usuwanie odpadów komunalnych (opakowania papierowe, szklane, plastikowe, metalowe, gałęzie, liście itp.). 3. Systematyczne usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i obrzeżach. 4. W przypadku wystąpienia anomalii pogodowych (ulewne opady deszczu, silne wichury itp.) przystąpienie do usuwania ich skutków w okresie nie dłuższym niż 2 godziny po ich ustąpieniu, 5. Zimowe utrzymanie polegać będzie na świadczeniu usług odśnieżania i usuwania śliskości z ulic, dróg, chodników, schodów, alejek, kładek i z ciągów pieszych znajdujących się na terenie miasta Międzylesia, których utrzymanie należy do zadań własnych Gminy Międzylesie. W zakres zimowego utrzymania wchodzą prace i czynności mające na celu likwidację lub zmniejszenie zakłóceń ruchu pojazdów i pieszych wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa, gołoledź oraz opady śniegu, gradu itp. 6. Zakres zimowego utrzymania obejmuje w szczególności: a) Mechaniczne odśnieżanie dróg – w rozumieniu usunięcia z powierzchni jezdnej oraz obiektów towarzyszących (zatoki autobusowe, parkingi) śniegu lub błota pośniegowego na szerokości gwarantującej swobodny ruch dwukierunkowy pojazdów, b) Odśnieżanie ciągów pieszych (chodników, alejek, schodów i kładek) – wykonywane mechanicznie lub ręcznie na szerokości gwarantującej swobodny ruch dwukierunkowy pieszych, zapewniające powierzchnię twardą, bez zalegania luźnego śniegu lub błota pośniegowego, c) Usuwanie śliskości – w rozumieniu posypywania piaskiem, solą lub mieszanką solno-piaskową (10% wagowych soli w mieszance) z powierzchni dróg lub ciągów pieszych, d) Oczyszczanie i udrażnianie wlotów wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej, e) Utrzymanie przez Wykonawcę stałej gotowości do zimowego utrzymania, gdy nie będą występowały opady śniegu i/lub gołoledź. W tym okresie do obowiązków Wykonawcy należy utrzymanie ciągłej czystości dróg, placów, chodników w mieście. 7. W okresie zimowym Wykonawca we własnym zakresie ma obowiązek zapewnienia materiału szorstkiego do posypywania jezdni, jego załadunku oraz składowania. 8. Letnie utrzymanie ma na celu zapewnienie ciągłej czystości w mieście Międzylesie, polegać będzie na świadczeniu usług sprzątania na terenie miasta Międzylesie, a w szczególności na: a) Omiataniu ulic, b) Omiataniu chodników, c) Omiataniu placów, schodów, kładek i innych terenów, d) Odpiaszczaniu krawężników na jezdniach lub chodnikach, e) Odchwaszczaniu krawężników, f) Usuwaniu pojedynczych zanieczyszczeń (papierki, butelki, inne pojedyncze śmieci), g) Wykonaniu innych czynności, nie wymienionych wyżej, które są niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia. 9. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również: a) Właściwe oznakowanie robót i czynności wykonywanych przy realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi zasadami BHP oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. b) Udział potrzebnego do realizacji zadań sprzętu, pojazdów specjalistycznych i narzędzi. c) Przekazywanie odpadów i innych zanieczyszczeń do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania dokumentów potwierdzających przekazywanie odpadów do RIPOK, w tym kart ewidencji odpadów i kart przekazywania odpadów. 10. Usuwanie materiałów niebezpiecznych z terenu pasa drogi (m.in. pozostałości po wichurach). 11. Zabezpieczenie otworów po skradzionych kratkach ściekowych usytuowanych w pasie drogi i powiadamianie Zamawiającego o wszelkich nagłych zdarzeniach, wypadkach mających miejsce na utrzymywanym terenie, a ujawnionych w czasie wykonywania przedmiotu umowy (np. brakujące kratki wpustów ulicznych, nagłe uszkodzenia nawierzchni stwarzające zagrożenie itp.). 12. Czynności przyjęte do realizacji w poszczególnych okresach (letnim i zimowym) i charakterystyczne dla tych okresów muszą być stosowane przez Wykonawcę odpowiednio do panujących warunków klimatycznych (np. przy braku opadów śniegu w okresie zimowym konieczne jest oczyszczenie terenu w sposób przyjęty dla okresu letniego). 13. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w trakcie realizacji przedmiotu umowy zapisy ustawy z 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm.). 14. Wykonawca w zimowym utrzymaniu chodników, alei, schodów, parkingów, dróg ma obowiązek prowadzić miesięczny rejestr wyjazdów (z podziałem na dni, godziny, rodzaj użytego sprzętu, materiału) związanych z zakresem zapytania, który jest załącznikiem do wystawionego rachunku, faktury. 15. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania 98 koszy ulicznych (o pojemności od 10 l do 50 l) zlokalizowanych głównie przy ulicach w Międzylesiu, terenach rekreacyjnych, placach zabaw i przystankach na terenie miasta i gminy oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym. Częstotliwość opróżniania koszy ulicznych w Międzylesiu – codziennie; pozostałe miejsca – co najmniej 2 razy w miesiącu. 16. Wykonawca odpowiada za utrzymanie koszy ulicznych we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, a w przypadku ich trwałego uszkodzenia zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego. 17. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku wokół koszy ulicznych – w trakcie i po wywozie odpadów, tj. zebrania i odebrania odpadów wysypanych z pojemników, w trakcie ich załadunku, wywianych, rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. 18. Przedsiębiorstwo lub zakład Wykonawcy świadczące usługi związane z przedmiotem zamówienia powinno być zlokalizowane na terenie Gminy Międzylesie. 19. Zestawienie długości oraz powierzchni ulic i chodników przewidzianych do utrzymania letniego i zimowego: a) Wykaz chodników: Lp. Opis lokalizacji Powierzchnia m2 1. ul. Warszawska (lewa strona) od dz. nr 101 (naprzeciwko budynku ul. Warszawska 15) do budynku ul. Waryńskiego 6 1 330 2. ul. Waryńskiego i cz. ul. Kościelnej od budynków Kościelna 3 do ul. Waryńskiego 21 323 3. Przy ul. Słowackiego po lewej stronie przy budynkach od ul. Waryńskiego 6 do ul. Słowackiego 7 oraz po prawej stronie od budynku ul. Waryńskiego 4 do budynków ul. Słowackiego 8 oraz dalej w kierunku cmentarza 300 4. Chodnik od cmentarza przy kościele pw. Św. Barbary w stronę budynków ul. Syrokomli 3 i 8 (budynki b/gazowni) 315 5. Chodnik przy Placu Wolności od budynku Urzędu w stronę budynków Plac Wolności od nr 28 do 41 (prawa strona rynku) 625 6. Chodnik od budynku Plac Wolności 27 do budynku ul. Wojska Polskiego 48 (prawa strona) 2 163 7. Chodnik przy ul. Tysiąclecia (po prawej stronie) od początku drogi dz. 394/4 do budynku ul. Tysiąclecia 2 A, dz. 390/3 637 8. Przy ul. Pionierów od pola namiotowego, wzdłuż ul. Pionierów (prawa strona), wzdłuż ul. Klonowej do schodów na PKP 1 614 9. Przy ul. Wojska Polskiego na wysokości budynku nr 3 do nr 11 Biblioteka (lewa strona) oraz od budynku ul. Wojska Polskiego nr 13 do ul. Granicznej 3 (posterunek Policji) 353 10. Chodnik przy budynku Plac Wolności 1 do budynku ul. Syrokomli 6 oraz przy budynkach plac Wolności 7 i 8 148 11. Chodnik przy ul. Powstańców Śląskich od budynku Plac Wolności 8 do budynku ul. Powstańców Śląskich 13 (lewa strona) 310 12. Chodnik przy ul. Powstańców Śląskich od budynku Spółdzielni GS Samopomoc Chłopska do Przychodni (prawa strona) 588 13. Chodnik przy Placu Wolności od budynku nr 9 do budynku nr 26 A (lewa strona) 487 14. Chodnik przy ul. Sobieskiego od budynku plac Wolności 26A do budynku ul. Sobieskiego 19 306 15. Chodnik przy ul. Kolejowej (prawa strona) 330 16. Chodnik przy ul. Leśnej 186 17. Chodnik przy ul. Kościelnej 535 Razem 10 550 b) Wykaz parkingów: Lp. Opis lokalizacji Powierzchnia m2 1. Parking na placu Wolności dz. 443/3 395 2. Parking przy budynku Urzędu dz. 185/71 i cz. 185/68 1 370 3. Parking przy przystanku PKS dz. 443/4 345 4. Parking przy budynku ul. Chrobrego 8 258 5. Parking przy cmentarzu przy kościele pw. Św. Barbary dz. 178/8 435 6. Parking przy wejściu głównym budynku Urzędu 60 Razem 2 863 c) Wykaz alei i schodów: Lp. Opis lokalizacji Powierzchnia m2 1. Aleje w parku na Placu Wolności dz. 443/3 500 2. Aleja przy fontannie za budynkiem Urzędu dz. 185/68 110 3. Schody za budynkiem ul. Wojska Polskiego 1 115 4. Schody na PKP 100 Razem 825 d) Wykaz dróg: Lp. Opis lokalizacji Długość mb. 1. ul. Kościelna (od budynku nr 3 , w kierunku budynku Urzędu oraz do basenu kąpielowego i boiska) dz. 185/86, 483, 519, 520, 521 1 063 2. ul. Szarych Szeregów (od krzyżówki z ul. Kościelna, do budynku nr 1 Młyn) dz. 483 305 3. ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego dz. 517 538 4. ul. Sportowa, dz. 522 (przy boisku sportowym) 532 5. ul. Polna dz. 518 308 6. ul. Słoneczna dz. 686 250 7. ul. Lipowa (łącznik pomiędzy budynkiem ul. Warszawska 15 a budynkiem ul. Lipowa 14) dz. 438 380 8. ul. Mickiewicza od parkingu przy cmentarzu kościół pw. Św. Barbary do plebani, dz. 463, 464, 465 488 9. ul. Pionierów, dz. 665 345 10. ul. Jesionowa, dz. 663 150 11. ul. Leśna, dz. 666 115 12. ul. Kolejowa, dz. 334/21 170 13. ul. Szkolna, dz. 187/1, 214/23, 187/93, 467/5, 218, 475 445 14. ul. Syrokomli dz. 184/3, 442 230 15. ul. Sobieskiego dz. 482 468 16. ul. Powstańców Śląskich, dz. 466 409 17. ul. Wojska Polskiego, dz. 499, 443/1 839 Razem 7 035 e) Wykaz miejsc ustawienia i ilości koszy ulicznych w mieście Międzylesie oraz na przystankach autobusowych, terenach rekreacyjnych i placach zabaw Lp. Lokalizacja Liczba pojemników 1. Międzylesie – ul. Powstańców Śląskich 4 2. Międzylesie – plac Wolności 33 3. Międzylesie – ul. Sobieskiego 2 4. Międzylesie – ul. Wojska Polskiego 10 5. Międzylesie – ul. Warszawska 1 6. Międzylesie – ul. Waryńskiego 14 7. Boboszów – wiaty przystankowe 2 8. Długopole Górne – wiaty przystankowe 2 9. Domaszków – wiaty przystankowe 3 10. Gajnik – wiata przystankowa 1 11. Goworów – wiata przystankowa 1 12. Michałowice – wiata przystankowa 1 13. Nowa Wieś – wiata przystankowa 1 14. Roztoki – wiata przystankowa 1 15. Różanka – wiata przystankowa 2 16. Smreczyna – wiata przystankowa 1 17. Szklarnia – wiata przystankowa 1 18. Boboszów – przejście graniczne 1 19. Jodłów- teren rekreacyjny 1 20. Niemojów – teren rekreacyjny 1 21. Różanka – teren rekreacyjny za sklepem 1 22. Długopole Górne – plac zabaw 1 23. Goworów – plac zabaw 1 24. Nagodzice – plac zabaw 1 25. Roztoki – plac zabaw 1 26. Różanka – plac zabaw 1 27. Smreczyna – plac zabaw 1 28. Szklarnia – plac zabaw 1 29. Domaszków – boisko ,,Orlik” 3 30. Nowa Wieś – plac zabaw 1 31. Boboszów – plac zabaw 1 32. Pisary – plac zabaw 1 33. Gniewoszów – punkt widokowy na Jedlniku 1 Razem 98 20. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp, wymaga aby czynności związane z wykonywaniem prac, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 108, z późn. zm.), były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, w szczególności: 20.1. obsługa prac związanych z zimowym utrzymaniem i oczyszczaniem: kierowcy, mechanicy, nadzór techniczny, 20.2. zapewnienie w sezonie zimowym całodobowego nadzoru kierowniczego, odrębnie dla każdego z rejonów. Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są we wzorze umowy (zał. nr 9 do SIWZ). Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni osoby te na okres niezbędny do wykonania danych czynności; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca jest obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę. Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); b) aktualne zezwolenie na transport i zbieranie odpadów komunalnych min. o kodzie: 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. c) zaświadczenie Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9 b i 9 c ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi – Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, którym mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach