Przetargi.pl
Budowa zbiornika retencyjnego SIEDLEC z funkcją przeciwpowodziową na rzece Cielnica gmina Otmuchów

Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 45-061 Opole, ul. Katowicka 55
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 442-57-42 , fax. (077) 442-57-42, 4425726
  • Data zamieszczenia: 2012-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Katowicka 55 55
    45-061 Opole, woj. opolskie
    tel. (077) 442-57-42, fax. (077) 442-57-42, 4425726
    REGON: 00010051785953
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zbiornika retencyjnego SIEDLEC z funkcją przeciwpowodziową na rzece Cielnica gmina Otmuchów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej zbiornika retencyjnego Siedlec na rzece Cielnicy. Lokalizacja robót: Miejscowość: Siedlec, gmina: Otmuchów, powiat: nyski, województwo: opolskie. Opis wymagań odnośnie zawartości dokumentacji: Planowana budowa zbiornika w miejscowości Siedlec, ma na celu zwiększenie retencji wód rzeki Cielnica i wykorzystanie jej do nawodnień a także ochronę gruntów przed erozją oraz ochronę przed powodzią miejscowości leżących poniżej zbiornika. Wymaga się aby projekt zbiornika wodnego, ze względu na planowaną funkcję, posiadał maksymalną rezerwę powodziową przy powierzchni ok. 20 ha, wykorzystując istniejące ukształtowanie terenu wzdłuż rzeki Cielnicy. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Sporządzenie mapy dla celów projektowych w zakresie i ilości niezbędnym do opracowania dokumentacji i uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji zgodnie ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143 poz. 963). 2) Badania geotechniczne podłoża w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania - 5 egz. + wersja elektroniczna. Projektant ponosi pełną odpowiedzialność za zakres badań. W przypadku, gdy na etapie realizacji inwestycji zostanie stwierdzona konieczność wykonania dodatkowego zakresu badań geotechnicznych, zostaną one wykonane na koszt Projektanta. Jeżeli dodatkowe badania spowodują konieczność dokonania zmian projektowych, Projektant wykona je w ramach ceny umownej. Powyższe opracowania należy wykonać zgodnie z: - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 27.04.2012r. poz. 463), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakimi powinny odpowiadać dokumentacje hydrogeologiczne i geologiczno-inżynierskie (Dz. U. z 2011r. Nr 291 poz. 1714). 3) Dokumentacja projektowa Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz winna być ona opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć; informacje zawarte w dokumentacji projektowej w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń należy określić w sposób zgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych; Projekt architektoniczno - budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, opracowany zgodnie z wymogami art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie ( Dz. U. Nr 86 z 2007r. poz.579). Dokumentację należy opracować zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462) oraz z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 202 poz. 2072) obejmująca: a) projekt budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, b) projekt wykonawczy w zakresie, o którym mowa w § 5 ww. rozporządzenia z dnia 02.09.2004r., c) przedmiar robót w zakresie, o którym mowa w § 6 ww. rozporządzenia z dnia 02.09.2004r., d) studium wykonalności, e) informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów. Części składowe dokumentacji projektowej z pkt. 3) a, b, c, d, e należy opracować w 5 egz. oraz dodatkowo dla pkt. 3) a, b, c, d w wersji elektronicznej - format pliku .pdf. Dokumentacja projektowa winna ujmować również projekt dróg technologicznych, oraz wykaz stron w obszarze oddziaływania inwestycji z podaniem adresów zamieszkania wraz z oświadczeniami właścicieli gruntów o wyrażeniu zgody na ich zajęcie na cele budowlane. 4) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych zawierająca zbiory wymagań niezbędnych dla określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót opracowana zgodnie z wymogami rozdziału 3 ww. rozporządzenia z dnia 02 września 2004r. - w 5 egz. + wersja elektroniczna - format pliku pdf. 5) Kosztorys inwestorski - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym (wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych). 6) Operat wodnoprawny opracowany zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012r. poz. 145 z późn. zm.) - 3 egz. + wersja elektroniczna - format pliku .pdf. 7) Instrukcja eksploatacji i utrzymania zbiornika: I. Instrukcja gospodarowania wodą opracowana zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 sierpnia 2006r. w sprawie zakresu instrukcji gospodarowania wodą (Dz. U. z 2006r. Nr 150 poz. 1087) wraz z: - opracowaniem scenariuszy katastrofy zapory, - obliczeniem prędkości przemieszczania się fali powodziowej, - określeniem czasu dochodzenia fali do poszczególnych miejsc w dolinach rzek, - określeniem głębokości wody w zalanej strefie, - zidentyfikowaniem zagrożonych obiektów i infrastruktury, - opracowaniem map zagrożenia powodziowego, II. Instrukcja próbnego obciążenia wodą (pierwsze napełnienie zbiornika), III. Obsługa zbiornika, IV. Utrzymanie i eksploatacja zbiornika, V. Prowadzenie badań i kontroli w 5 egz. + wersja elektroniczna - format pliku pdf. 8) Ocena wpływu zbiornika (oddziaływania przedsięwzięcia) na cele ochrony wód w rozumieniu art. 4.1. w związku z art. 4.7. Ramowej Dyrektywy Wodnej 2000/60/WE (RDW) - 5 egz. + wersja elektroniczna - format pliku pdf. 9) Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki (operat dendrologiczny) sporządzona zgodnie z ustawą z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r. Nr 151 poz. 1220) - 5 egz. + wersja elektroniczna - format pliku pdf. 10) Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko - 5 egz. + wersja elektroniczna - format pliku pdf. 11) Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna - 6 egz. + wersja elektroniczna - format pliku pdf. Dokumentację należy wykonać zgodnie z obowiązującą ustawą z 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawą z 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, a także aktami wykonawczymi do tych ustaw, instrukcjami geodezyjnymi i wszelkimi innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dokumentacja ta powinna spełniać wymogi ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143 poz. 963). 12) Ponadto wykonawca jest zobowiązany: a. W terminie 90 dni od daty podpisania umowy: ? przedłożyć propozycje wariantowe rozwiązań projektowych, do akceptacji Zamawiającego (po wykonaniu badań geotechnicznych, przeprowadzeniu niezbędnych obliczeń) ? przekazać Zamawiającemu, po uwzględnieniu jego zaleceń, wstępne rozwiązania projektowe (obejmujące 3 warianty ze wskazaniem najbardziej korzystnego), uzgodnione z właściwym miejscowo Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, pozwalające na opracowanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko oraz ocenę wpływu zbiornika (oddziaływania przedsięwzięcia) na cele ochrony wód, b. uzyskać, wymagane przepisami prawa opinie i uzgodnienia z właściwymi jednostkami oraz decyzje, niezbędne do uzyskania decyzji na realizację inwestycji zgodnie ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143 poz. 963). c. zebrać oświadczenia: ? właścicieli gruntów, przylegających do inwestycji zezwalające na czasowe zajęcie pasa niezbędnego na prowadzenie inwestycji. Wszelkie operaty, raporty, instrukcje, oceny winne wykonywać osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, w tym celu Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu do akceptacji wypełniony zał. nr 4 do Umowy - Wykaz kluczowego personelu Wykonawcy. Wykaz personelu kluczowego przedstawiony w zał. nr 4 nie jest wyczerpujący i może zostać uzupełniony przez Wykonawcę. Wykaz ten powinien być uważany, jako wymagania minimalne Zamawiającego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy. Uzupełniony przez Wykonawcę personel, o czym mowa powyżej powinien posiadać odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie dla wykonywania wyznaczonych dla niego zadań. Jeżeli wystąpi konieczność wykonania opracowań dodatkowych, które będą następstwem wad dokumentacji, błędów lub zaniedbań Wykonawcy, opracowania takie zostaną wykonane przez Wykonawcę bez dodatkowego wynagrodzenia. Określone warunki ogólne zamówienia, jak również zakres projektu i uzgodnień, stanowią wytyczne Zamawiającego i nie zwalniają Wykonawcy z wykonania przedmiotu w zakresie niezbędnej szczegółowości i uzyskania koniecznych uzgodnień, zatwierdzeń, zezwoleń i decyzji. W przypadku zmian w przepisach, pociągających za sobą potrzebę uzyskania nowych decyzji bądź uzgodnień, Wykonawca ma obowiązek ich pozyskania w ramach ceny ofertowej. Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać wszystkie wymagania na dzień przekazania jej Zamawiającemu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 5 000 zł 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa i sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw oraz nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. lub, że: - Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 3) Postanowienia pkt 12.2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 12.2.1)b) i 12.2.1)e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu Bank Polskiej Spółdzielczości 68 1930 1028 2010 0002 7704 0002 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 55, poprzez dołączenie oryginału dokumentu wadialnego do oryginału oferty (nie dołączać oryginału do oferty na stale) a kopii do kopii oferty. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzmiuw.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach