Przetargi.pl
Budowa wielofunkcyjnego budynku administracyjno - gospodarczego na szkółce Leśnej Nadleśnictwa Podanin – Etap I (2 postępowanie)

Nadleśnictwo Podanin ogłasza przetarg

  • Adres: 64-800 CHODZIEŻ, Podanin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0672829897 , fax. 0672810785
  • Data zamieszczenia: 2021-03-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Podanin
    Podanin 65
    64-800 CHODZIEŻ, woj. wielkopolskie
    tel. 0672829897, fax. 0672810785
    REGON: 57006446400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_podanin
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - państwowa jednostka organizacyjnanieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa wielofunkcyjnego budynku administracyjno - gospodarczego na szkółce Leśnej Nadleśnictwa Podanin – Etap I (2 postępowanie)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są robotybudowlane polegające na Budowa wielofunkcyjnego budynku administracyjno - gospodarczego na szkółce LeśnejNadleśnictwa Podanin – Etap I 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Roboty ziemne; 2.2. Wykonanie konstrukcji:fundamentów wraz z izolacją; drewnianej ścian budynku; wiaty; drewnianej dachu; 2.3. Wykonanie podłogi nagruncie, posadzek i sufitów; 2.4. Wykonanie stropu między parterem a poddaszem; 2.5. Wykonanie okładzinwewnętrznych ścian z płyt G-K; 2.6. Wykonanie robót ślusarskich aluminiowych zewnętrznych i wewnętrznych; 2.7.Wykonanie prac stolarskich okien i drzwi; 2.8. Wykonanie bram zewnętrznych; 2.9. Prace elewacyjne, wykonanieokładzin ścian i prace malarskie; 2.10. Wykonanie pokrycia dachowego; 2.11. Wykonanie nawierzchni wiaty, dróg iplaców manewrowych, parkingów, chodników, placu przy wiacie i opaski budynku; 2.12. Wykonanie krawężników,części ogrodzenia i obrzeży; 2.13. Wykonanie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych; 2.14.Wykonanie instalacji sanitarnych. 2.15. Prace formalno-prawne. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania decyzjio dopuszczenia do użytkowania – UWAGA! Kosztorysy ofertowe załączone do SIWZ nie zawierają pozycjimówiącej o pracach formalno-prawnych, koszt tych prac Wykonawca winien jest wkalkulować w cenę ogólną oferty.2.16. Pełna obsługa geodezyjna inwestycji w tym inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, wykonanie operatugeodezyjnego, dokumentacji geodezyjno-kartograficznej wraz ze zgłoszeniem map do wydziału dokumentacjigeodezyjnej i kartograficznej oraz dostarczeniem kopii mapy Zamawiającemu – UWAGA! Kosztorysy ofertowezałączone do SIWZ nie zawierają pozycji mówiącej o pracach obsługi geodezyjnej, koszt tych prac Wykonawcawinien jest wkalkulować w cenę ogólną oferty. 2.17. Umieszczenie na czas budowy, odpowiedniego oznakowaniaostrzegawczego zapewniającego bezkolizyjną organizacje ruchu przemieszczających się pojazdów i osób w pasiedrogi wewnętrznej – UWAGA! Kosztorysy ofertowe załączone do SIWZ nie zawierają pozycji mówiącejoznakowaniu tymczasowej organizacji ruchu, koszt tych prac Wykonawca winien jest wkalkulować w cenę ogólnąoferty. Uszczegółowienie zakresu prac o których mowa w ust. 2 zawierają kosztorysy ofertowe zamieszczone wzałączniku nr 2 do SIWZ oraz analogicznie przedmiary robót stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Szczegółowyopis przedmiotu zamówienia zawierają a) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych(zawarta w dokumentacji projektowej - załączniku nr 6 do SIWZ), b) Projekty budowlano-wykonawcze wszystkichkoniecznych branż (zawarte w dokumentacji projektowej - załączniku nr 6 do SIWZ), c) Przedmiary robót stanowiącezałączniki nr 7 do SIWZ. d) Decyzja nr 72/2020 – pozwolenie na budowę (zawarta w dokumentacji projektowej -załączniku nr 6 do SIWZ), 4. Miejscem wykonania przedmiotu zamówienia jest działka nr 8199 w miejscowościMłynary, Gmina – Margonin; Powiat – Chodzieski; Województwo - Wielkopolskie 5. Informacje na temat rozwiązańrównoważnych a. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej Zamawiający określił przedmiot zamówieniapoprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dopuszcza się możliwość składania ofertrównoważnych. b. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznychoczekiwanych materiałów i urządzeń. c. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrachtechnicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przezZamawiającego. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę,materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszczamożliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie oinnych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w dokumentacji technicznej. d. Wykonawca powołującysię na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy,usługi lub roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego. e. W przypadku zaoferowaniarozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenieprzez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęciaprzez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanychrozwiązań równoważnych. 6. W przypadku gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innychmateriałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzeniazaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 7. Zamawiający nie zastrzega obowiązkuosobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 8. Zamawiający żąda wskazania przezWykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przezWykonawcę firm podwykonawców. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówieniaWykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osóbdo kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającegoo wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a takżeprzekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyćrealizację robót budowlanych lub usług. 9. Zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się w terenie z miejscem realizacjizamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania, złożenia oferty ipodpisania umowy. 10. Warunkiem przystąpienia do wykonania robót przez Wykonawcę będzie obustronniepodpisane protokołu przekazania terenu budowy. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich pracprowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia, oraz dodatkowo: a) dostarczenie,montaż, demontaż i wykorzystanie wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celuwykonania przedmiotu umowy; b) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej tj.:„operatu kolaudacyjnego” stanowiącego podstawę odbioru i ocenę zgodności wykonanych robót z dokumentacjątechniczną, zawierający wszelkie dokumenty dotyczące wykonanych robót budowlanych, a zwłaszcza: w zakresiedokumentacji wykonawczej: • Protokół przekazania Wykonawcy placu budowy. • Oświadczenie o przyjęciu przezWykonawcę dokumentacji projektowo – technicznej. • Protokoły odbioru robót zanikowych – jeżeli wystąpiły. •Protokoły odbioru robót ulegających zakryciu – jeżeli wystąpiły. • Protokoły konieczności (np: protokoły robótdodatkowych, zamiennych), zaopiniowane przez Inspektora Nadzoru Budowlanego – jeżeli wystąpiły. • Protokołyodbioru robót częściowych - jeśli przewidziane zostały w umowie. • Protokoły z demontażu – jeżeli wystąpiły. •Protokoły z montażu (np. maszty stalowe) – dziennik montażu. • Wnioski Wykonawcy o wykonanie robót dodatkowych, zamiennych – jeżeli wystąpiły. • Wnioski o zmiany do projektu, zaopiniowane przez InspektoraNadzoru – jeżeli wystąpiły. • Opinie projektanta w sprawie zmian do projektu (istotne lub nieistotne) – jeżeliwystąpiły. • Inna korespondencja wynikająca z procesu budowlanego. • Pisemne zgłoszenie zakończenia robót przezWykonawcę. • Zarządzenie nadleśniczego/dyrektora o powołaniu Komisji do odbioru robót budowlanych. • Protokołyodbioru robót branżowych. • Protokół z przeprowadzonego odbioru technicznego z wykazem ewentualnych wad iusterek ze wskazaniem terminu ich usunięcia/protokół odbioru końcowego robót. • Oświadczenia i zaświadczeniawymagane Prawem Budowlanym. • Dziennik budowy. • Protokół przekazania placu budowy Inwestorowi. •Inwentaryzacja powykonawcza sporządzona przez geodetę. • Oświadczenie projektanta o wykonaniu robót zgodnie zprojektem. • Zawiadomienie Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy. • Wniosek o pozwolenie naużytkowanie. • Decyzja o dopuszczeniu do użytkowaniu. • Inne dokumenty wynikające z procesu budowlanego. •Wyniki badań, sprawdzeń i oznaczeń laboratoryjnych zgodnych z zapisami STWiOR. • Receptury robocze i ustaleniatechnologiczne. • Dokumenty gwarancyjne. • Dokumenty potwierdzające jakość zastosowanych materiałów (np.:atesty, aprobaty, deklaracje itp.) c) wszelkie inne roboty podstawowe, pomocnicze i roboty towarzyszące, koniecznedo wykonania w celu zrealizowania i oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia. 11. Wykonawca zobowiązanyjest do przejęcia terenu budowy (teren budowy – przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz zprzestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy) od Zamawiającego, zabezpieczenia i odpowiedniegooznakowania terenów budowy oraz ewentualnego zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt. 12.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia instalacji urządzeń i obiektów na terenie budowy i w jegobezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. 13. Wykonawcazobowiązany jest do dbania o porządek na terenie budowy oraz utrzymywanie terenu budowy w należytym stanie iporządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych. 14. Wykonawca zobowiązany jest douporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, jak również terenów sąsiadujących zajętych lubużytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych nawierzchni lubinstalacji. a) kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawabudowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; b)przestrzeganie zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. na terenie budowy. 15.Wykonawca zapewni na własny koszt transport odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie zkosztami utylizacji. 16. Wykonawca jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisówprawnych wynikających z następujących ustaw: • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2020 r., poz. 1219 z późniejszymi zmianami); • ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r.,poz. 2018 z późniejszymi zmianami). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązany jest stosować zuwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. 17. Przy wykonywaniu robót budowlanychmożna stosować jedynie wyroby budowlane z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zmianami). Na żądanieZamawiającego Wykonawca okaże certyfikaty zgodności z polskimi normami lub aprobaty techniczne, atesty,deklaracje zgodności itd., każdego używanego na budowie wyrobu budowlanego. 18. Za wykonanie przedmiotuzamówienia Zamawiający przewiduje wynagrodzenie kosztorysowe, zgodnie z zapisami wzoru umowy. 19. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę napodstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (zgodnie z art. 29 ust. 3aw związku z art. 36 ust. 2 pkt 8a lit. a-c ustawy PZP), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposóbokreślony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1320ze zm.). 20. Wymagania w zakresie zatrudnienia osób na umowę o pracę: a) Zatrudnienie osób wykonującychczynności określone w ust. 20 litera c) na podstawie umowy o pracę; b) Okres wymaganego zatrudnienia: czasrealizacji przedmiotu zamówienia, c) Rodzaj czynności wykonywanych przez osoby zatrudnione na umowę o prace: prace fizyczne wykonywane podczas robót ogólnobudowlanych. 21. W trakcie realizacji zamówienia na każdewezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemuwskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przezwykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ustępie 20. litera „c” czynności w trakcie realizacjizamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osóbwykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać wszczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, żeobjęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczbytych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia wimieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcęlub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności,których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakresobowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposóbzapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. oochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownikanie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinnybyć możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przezwykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawieumów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przezwykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę doubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie zprzepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 22. Niezłożenie przez wykonawcę wwyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzeniaspełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowanebędzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracęosób wykonujących wskazane w ustępie 20 litera „c” czynności. 23. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co doprzestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzeniekontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 24. Gdy Wykonawca nie przedłoży oświadczeń lub dowodów, o którychmowa w ust. 21, zobowiązany będzie, każdorazowo za każdy stwierdzony przypadek, do zapłacenia kary umownejZamawiającemu w okresie realizacji umowy w wysokości brutto 2.000 zł. 25. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu Wykonawca będzie zobowiązany dozatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby. W przypadku, gdy z różnych przyczyn stosunekpracy zostanie rozwiązany a Wykonawca nie zatrudni w miejsce brakującej osoby innej na podstawie umowy o pracę,zobowiązany jest do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości brutto 100 zł – za każdego niezatrudnionego, za każdy dzień w okresie realizacji umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach