Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czermin - etap IV

Gmina Czermin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-304 Czermin, Czermin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7416031 , fax. 62 7417324
  • Data zamieszczenia: 2021-03-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czermin
    Czermin 47
    63-304 Czermin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7416031, fax. 62 7417324
    REGON: 25085490300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czermin.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czermin - etap IV
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zadanie: „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czermin – etap IV” realizowane w ramach operacji pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czermin – etap IV, przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Broniszewice oraz budowa ujęcia wód podziemnych w miejscowości Żegocin”. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, operacja typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie nr 00060-65150-UM1500168/19 z dnia 01.07.2020 r. Przedmiotem zamówienia jest budowa 91 fabrycznie nowych przydomowych mechaniczno – biologicznych oczyszczalni ścieków o przepływie do 5 m3/ dobę (spełniających wymagania normy …-EN 12566-3:2005 + A2:2013) dla budynków mieszkalnych jedno i wielorodzinnych położonych na terenie Gminy Czermin. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z realizacji części przedmiotu zamówienia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie poszczególnych mieszkańców gminy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie korekcie. Oczyszczalnia musi posiadać: - osadnik wstępny, - sekwencyjny reaktor biologiczny z pompą do przepompowywania oczyszczonych ścieków na poletko roślinne, - rurociągi odprowadzające ścieki oczyszczone do gruntu, poletko roślinne, - ruchome złoże. Podstawowe parametry oczyszczalni ścieków: - liczba stałych mieszkańców: do 9 osób, - przepustowość dobowa średnia: do 1,35 m3, - pojemność osadnika wstępnego: 1,4 – 2,0 m3, - pojemność sekwencyjnego reaktora biologicznego: 1,47 – 2,0 m3, - sterowanie pracą oczyszczalni programatorem mikroprocesowym, - w sekwencyjnym reaktorze biologicznym znajduje się dwie pompy wirnikowe (jedna w osadniku wstępnym, a druga w sekwencyjnym reaktorze biologicznym o parametrach nie mniejszych niż: - wysokość podnoszenia H = 7 m H2O; - wydajność Q = 133 l/ min, - napięcie U = 230 V - wywóz osadu raz na rok (wykonywany przez Wykonawcę bezpłatnie w okresie gwarancji). Oczyszczalnia składa się z dwóch zbiorników wykonanych z PE-HD o sztywności obwodowej nie mniejszej niż SN 4 tj. osadnika wstępnego oraz sekwencyjnego reaktora biologicznego. Ścieki bytowe z budynku odpływają grawitacyjnie rurociągiem PVC fi 160 mm do pierwszego zbiornika, będącego osadnikiem wstępnym. Wewnątrz drugiego zbiornika znajduje się układ napowietrzania ścieków zbudowany z rur oraz dyfuzora membranowego. Do wypompowywania oczyszczonych ścieków służy pompa wirnikowa. Poletko roślinne składa się z dwóch warstw: warstwy kory sosnowej lub inna o takich samych parametrach oraz znajdującej się pod nią warstwy podsypki. Na warstwie podsypki znajduje się rura fi 50 mm, dzięki której ścieki odprowadzane są na poletko roślinne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie budowlanym. Wykaz nieruchomości stanowi załącznik do SIWZ. 3.1. Zamawiający wymaga: - zorganizowania zaplecza socjalno - technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji robót na terenie przekazanym przez Wykonawcę (w szczególności toaletę – weryfikacja w dniu następnym po przekazaniu placu budowy), - prowadzenia robót bez zakłócania kontaktów międzyludzkich, - przedstawienia Zamawiającemu informacji, gdzie zostaną zgromadzone materiały jak i sprzęt oraz sposobu zabezpieczenia mienia (w dniu podpisania umowy), - utrzymania terenu wokół robót, który nie spowoduje utrudnień dla mieszkańców, - zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót i przestrzegania przepisów BHP na terenie robót – weryfikacja przez służby BHP Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru, - wykonywania robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego jak również z obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonywaniu, - wszystkie osoby będące na placu budowy muszą posiadać kamizelki odblaskowe z informacją o Wykonawcy (m.in. nazwa firmy), - użycia materiałów posiadających aktualne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. ze zm. o wyrobach budowlanych, - wykonania prób, badań i pomiarów odbiorowych przewidzianych w BIOZ, - zabezpieczenie terenu robót dla osób postronnych, - uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w co tygodniowych naradach – Inspektor nadzoru Uwaga! Ilekroć w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej, przedmiarze robót lub kosztorysach „ślepych” wskazano markę lub pochodzenie produktu lub urządzenia, należy przyjąć, że za każdą nazwą jest umieszczone słowo „lub równoważne”, tzn. że wbudowane materiały, urządzenia itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż opisane w w/w dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. Jeżeli projekty budowlane, STWiORB, przedmiar robót lub inny dokument wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, znaki towarowe lub pochodzenie lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie "produktów" równoważnych lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań "równoważnych" w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:  gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),  charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),  charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),  parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja),  parametrów bezpieczeństwa użytkowania. Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. - Za roboty objęte kosztorysami ślepymi - ofertowymi, a niewykonane przez Wykonawcę nie będzie przysługiwało wynagrodzenie. 3.2. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej z przedstawicielem Zamawiającego na terenie realizacji inwestycji 3.3. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia klauzula społeczna. Wykonawca zobowiązuje się, że personel realizujący zamówienie (pracownicy wykonujący prace ziemne jak i instalacyjne oraz operatorzy maszyn, sprzętu i pojazdów silnikowych) będą w okresie trwania umowy zatrudnieni na podstawie Umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. Zm.), przy czym 2 pracowników zatrudnionych będzie w wymiarze pełnego etatu. Wykonawca na etapie badania oraz w czasie realizacji umowy będzie zobowiązany udostępniać dokumenty, oświadczenia na wniosek Zamawiającego, w tym w szczególności kopii umów o pracę, dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w pracowników. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, a więc będzie stanowiło o nienależytym wykonaniu przedmiotu zamówienia z wszystkimi tego konsekwencjami oraz będzie skutkować zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22, ust. 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. Zapisy punktu 3.3. – dotyczą również podwykonawców. Nazwa i kod CPV – Wspólnego Słownika Zamówień : 45.00.00.00-7 – Roboty budowlane 45.11.12.00-0 - Wytyczenie trasy i punktów wysokościowych 45.11.25.00-0 - Roboty ziemne 45.23.24.10-9 – Roboty w zakresie kanalizacji sanitarnej 45.23.24.23-3 – Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45.25.56.00-5 – Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji 45.23.13.00-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.00.00-3 – Roboty instalacyjne elektryczne. Zakres prac do wykonania: Określony szczegółowo w kosztorysach ślepych (dodatek do SIWZ), dokumentacji projektowej (dodatek do SIWZ) oraz w planie BIOZ (dodatek do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach