Przetargi.pl
Budowa trasy pieszo-rowerowej z Gąsawy do Szelejewa po byłym torowisku

GMINA GĄSAWA ogłasza przetarg

  • Adres: 88-410 Gąsawa, Żnińska 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GĄSAWA
    Żnińska 8
    88-410 Gąsawa, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 092351185
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gasawa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa trasy pieszo-rowerowej z Gąsawy do Szelejewa po byłym torowisku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje roboty budowlane - budowę drogi pieszo-rowerowej wraz ze zjazdami bitumicznymi, z kruszywa oraz zjazdami z kostki betonowej, z Gąsawy do Szelejewa, po byłym torowisku. Przy projektowanej drodze powstaną również miejsca odpoczynku dla podróżnych – wiaty (3 sztuki) oświetlone przy pomocy lamp solarnych, z takimi elementami jak: ławki, stoły, kosze, stojaki rowerowe. Droga pieszo-rowerowa zostanie zlokalizowana w zachodnio-centralnej części gminy a teren, na której ma powstać obecnie jest pozostałością po nasypie dawnej kolejki wąskotorowej, pozbawiony urządzeń infrastruktury technicznej i kolejowej. Początek drogi pieszo-rowerowej znajduje się przy istniejącym peronie kolejki wąskotorowej, dalej droga biegnie po nasypie kolejowym kolei wąskotorowej aż do przystanku autobusowego w Szelejewie.Na terenie inwestycji brak jest drzew przeznaczonych do wycinki.W wyniku budowy ma powstać droga pieszo-rowerowa o następujących parametrach: szerokość drogi: 2,50 m łączna długość: 3 846,90 m spadek poprzeczny jednostronny – 2% nawierzchnia drogi i miejsc odpoczynku: kostka betonowa bezfazowa szara, h= 8 cm obramowanie: obrzeże betonowe 6*25*100 na ławie betonowej C12/15Konstrukcja nawierzchni drogi pieszo-rowerowej: kostka betonowa bezfazowa, szara h=8 cm podsypka cementowo – piaskowa h=4 cm podbudowa mieszanki związanej z cementem C3/4 h=12 cm geotkanina separacyjno-filtracyjna 200g/m2 o dużej wytrzymałości na przebicie warstwa odsączająca z piasku h=10 cm skropienie podłoża środkiem chwastobójczym podłoże gruntowe wg PN-S-02205Konstrukcja nawierzchni miejsc odpoczynku: kostka betonowa bezfazowa, szara h=8 cm podsypka cementowo – piaskowa h=4 cm podbudowa mieszanki związanej z cementem C3/4 h=12 cm geotkanina separacyjno-filtracyjna 200g/m2 o dużej wytrzymałości na przebicie wartswa odsączająca z piasku h=10 cm skropienie podłoża środkiem chwastobójczym podłoże gruntowe wg PN-S-02205Konstrukcja nawierzchni zjazdu bitumicznego: warstwa ścieralna: beton asfaltowy AC11S grubości 4 cm skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg na m2 warstwa wiążąca: beton asfaltowy AC16 W grubości 4 cm skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2 podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm grubości 20 cm podsypka piaskowa grubości 10 cm podłoże gruntowe lub nasyp wg PN-S-02205Konstrukcja nawierzchni zjazdu z kostki betonowej: kostka betonowa bezfazowa koloru grafitowego h=8 cm podsypka cementowo – piaskowa h= 4cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm grubości 20 cm geotkanina separacyjno – filtracyjna 200 g/m2 o dużej wytrzymałości na przebicie podsypka piaskowa grubości 10 cm. Konstrukcja nawierzchni zjazdów z kruszywa: nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm h= 10 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 mm h= 20 cm podłoże gruntowe wg PN-S-02205.Uwaga: powyższy opis stanowi jedynie wyszczególnienie zakresu prac. Szczegółowy zakres prac przewidzianych do wykonania określa dokumentacja projektowa oraz szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji.Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w poniższych dokumentach stanowiących załączniki do SWZ: 1) zał. nr 1 - Dokumentacja projektowa „Budowa drogi dla rowerów z Gąsawy do Szelejewa Etap 1” oraz „Budowa drogi dla rowerów z Gąsawy do Szelejewa Etap 2”;2) zał. nr 2 - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót– „Budowa drogi dla rowerów z Gąsawy do Szelejewa – etap 1” oraz „Budowa drogi dla rowerów z Gąsawy do Szelejewa – etap 2”;3) zał. nr 3 – Przedmiary robót - etap 1 i etap 2.Z uwagi na to, że w dokumentacji projektowej (w przedmiarze robót) pewne urządzenia i materiały mogą być oznaczone za pomocą znaków towarowych lub nazw pochodzenia, należy założyć, że każdemu temu oznaczeniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny” to znaczy o parametrach, cechach, wartościach technicznych, jakościowych wartościach estetycznych nie gorszych niż określone w projekcie, gwarantujących realizację robót zgodnie z projektem budowlanym. Wszelkie nazwy własne użyte w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w realizacji zadania, nie są dla Wykonawców wiążące i należy je rozumieć jako minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne, funkcjonalno-użytkowe oraz wymagany standard. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidywanych w dokumentacji projektowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty, atesty, świadectwa dopuszczające je do obrotu i stosowania. Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy.Tablica informacyjnaWykonawca w ramach realizacji inwestycji Wykonawca umieści w miejscu widocznym dla wszystkich użytkowników drogi tablicę informacyjną o wymiarach 180 cm x120 cm, montowaną na dwóch słupkach (jednostronną lub dwustronną). Wzór, treść oraz lokalizację tablicy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym.Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest przed zawarciem umowy do przedłożenia harmonogramu rzeczowo finansowego, obrazującego etapy robót budowlanych oraz kosztorys ofertowy do akceptacji przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233162-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym „Pałuki” w Żninie nr rachunku 72 8181 0000 0000 0055 2000 0005 z dopiskiem "Wadium – IRG.271.13.2023".UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: .Gmina Gąsawa7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie dróg / chodników/ ścieżek pieszych, rowerowych bądź pieszo-rowerowych, placów o nawierzchni z kostki betonowej, których łączna powierzchnia wyniesie nie mniej niż 5 000 m2.Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów o których mowa w rozdziale X, ust. 4 SWZ - na zasadzie „spełnia – nie spełnia”.b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że osoby skierowane do realizacji zamówienia odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tym: kierownik budowy – posiadający doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat w pełnieniu funkcji kierownika budowy i legitymujący się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2019 r. poz. 831).Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych stosownie do art. 12, art. 12a oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) i przepisów wykonawczych - dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów o których mowa w rozdziale X, ust.4 SWZ - na zasadzie „spełnia – nie spełnia”.Powyższe warunki określone w lit. a) i b) muszą zostać spełnione łącznie.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach