Przetargi.pl
Budowa systemów oczyszczania ścieków w Gminie Prusice II przetarg nieograniczony

Gmina Prusice ogłasza przetarg

  • Adres: 55-110 Prusice, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 126 224 , fax. 713 126 229
  • Data zamieszczenia: 2020-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prusice
    Rynek 1
    55-110 Prusice, woj. dolnośląskie
    tel. 713 126 224, fax. 713 126 229
    REGON: 93193510600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa systemów oczyszczania ścieków w Gminie Prusice II przetarg nieograniczony
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. ,,Budowa systemów oczyszczania ścieków w Gminie Prusice” realizowanego przez Gminę Prusice w ramach projektu pn. „Budowa systemów oczyszczania ścieków w Gminie Prusice w miejscowości Skokowa i Strupina” współfinansowany przez Unię Europejską. 2. Zamówienie dotyczy realizacji operacji typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie ze sporządzoną dokumentacją projektową. 4. Zamawiający poniżej wskazuje szczególne uwarunkowania przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest budowa około 162 szt. systemów oczyszczania ścieków, pracujących w technologii zgodnej z dokumentacją projektową, bądź w innej technologii, która zapewni wymagany poziom redukcji zanieczyszczeń obecnych w ściekach, z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku z budynków mieszkalnych, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych do gruntu lub zbiorników bezodpływowych, montażem pompowni ścieków surowych lub oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technologicznym i technicznym. Zamówienie obejmuje około 154 szt. oczyszczalni ze złożem zraszanym oraz około 8 szt. oczyszczalni ze złożem tarczowym, o różnej przepustowości, w zależności od potrzeb budynku mieszkalnego. 2) Oczyszczalnie w określonej ilości będą wykonywane w następujących miejscowościach:  Skokowa – 91 szt.  Strupina – 20 szt.  Kaszyce Wielkie 13 szt.  Świerzów – 10 szt.  Górowo – 4 szt.  Piotrkowice – 1 szt.  Pawłów Trzebnicki – 6 szt.  Wszemirów – 4 szt.  Kopaszyn – 1 szt.  Chodlewko – 1 szt.  Wilkowa Mała – 1 szt.  Gola – 2 szt.  Ligota Strupińska – 1 szt.  Krościna Wielka – 2 szt.  Jagoszyce – 1 szt.  Raszowice – 3 szt.  Borów – 1 szt. 3) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, która obejmuje projekty budowlano – wykonawcze, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz pomocnicze przedmiary robót. 4) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzgodnienie dokładnego terminu budowy systemu oczyszczania ścieków z mieszkańcami poszczególnych nieruchomości , z zastrzeżeniem, iż termin wykonania systemu oczyszczania nie będzie dłuższy niż 7 dni roboczych, a także przedstawienie Zamawiającemu harmonogramu z określeniem terminów budowy systemów oczyszczania ścieków na poszczególnych lokalizacjach. 5) Przedmiotem zamówienia jest budowa 162 systemów oczyszczania ścieków na terenie gminy Prusice przeznaczonych do unieszkodliwiania ścieków bytowo-gospodarczych, z zastrzeżeniem możliwości zmniejszenia w/w ilości z powodu rezygnacji właścicieli nieruchomości z uczestnictwa w projekcie, bądź zwiększeniem się ilości wykonanych oczyszczalni ścieków. 6) Zadanie ponadto obejmuje podłączenie poszczególnych budynków do nowo wybudowanych przydomowych oczyszczalni ścieków sanitarnych oraz ich uruchomienie. 7) W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany opracować i przekazać szczegółowe instrukcje obsługi oraz przeprowadzić indywidualne szkolenia dla wszystkich użytkowników POŚ, potwierdzone pisemnie przez użytkowników. 8) Wykonawca wykona roboty budowlano-montażowe w oparciu o dokumentację projektową. 9) Zakres prac obejmuje również roboty pomocnicze i towarzyszące oraz inne prace konieczne do wykonania, nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania ze względu na warunki terenowe, sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 10) Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania norm PN-EN 12566-1, PN-EN 12566-3, potwierdzone certyfikatem dla konkretnego produktu, wydanym przez jednostkę oceniającą zgodność zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy Pzp, który to Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu przed czynnościami związanymi z dokonaniem odbioru robót budowlanych. 11) Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1800). 12) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej, specyfikacji wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót. 13) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 14) Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymogi, wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. 15) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 16) Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymogi, wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. 17) Przed rozpoczęciem odbioru końcowego, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, kompletną dokumentację wymaganą przy odbiorze końcowym wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak: dokumentacja techniczna z naniesionymi zmianami, dokonywanymi w toku wykonywania przedmiotu umowy, jeżeli miały miejsce, inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, wyniki badań ścieków surowych i oczyszczonych w zakresie BZT5 i zawiesiny ogólnej (badania wykonane w laboratorium akredytowanym), potwierdzające dotrzymanie parametrów oczyszczania ścieków zgodni z obowiązującymi przepisami, protokoły techniczne, gwarancje, instrukcje eksploatacji i obsługi, aprobaty techniczne, atesty i certyfikaty jakości, deklaracje zgodności z Polską Normą i inne dokumenty wymagane przy przystąpieniu do końcowego odbioru robót. 18) Wykonawca od dnia odbioru końcowego – na deklarowany okres (minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego to 60 miesięcy), zapewni nieodpłatnie kontrole techniczne i wymagane przeglądy gwarancyjne wszystkich wybudowanych POŚ. W trakcie trwającego okresu gwarancyjnego. 19) Wykonawca będzie miał obowiązek uczestniczyć we wszystkich przeglądach technicznych, wybudowanych POŚ, które odbywać się będą nie rzadziej niż 1 raz w ciągu 12 miesięcy. Jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo ogłoszenia i przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych częściej niż 1 raz w ciągu 12 miesięcy w razie dużej awaryjności wybudowanych POŚ. 20) Kontrole techniczne – przeglądy gwarancyjne muszą być potwierdzone w karcie eksploatacyjnej POŚ oraz muszą być potwierdzone przez użytkownika. Zamawiający winien otrzymywać stosowny protokół z przeprowadzonych kontroli technicznych. Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu zaświadczenie o uzyskaniu niezbędnej wiedzy i uprawnieniach Producenta oferowanych POŚ do wykonywania przeglądów serwisowych, gwarancyjnych, kontroli technicznych i napraw. 21) Wykonawca zobligowany będzie do wykonywania, minimum raz na dwanaście miesięcy w obecności przedstawiciela Zamawiającego, czynności gwarancyjnych wymaganych przez producenta oferowanych oczyszczalni, w szczególności: kontroli czasu pracy oczyszczalni ścieków, kontroli poziomu osadów w osadniku, kontroli wszystkich parametrów technicznych, sprawdzenie działania: części, mechanicznych, elektronicznych i innych, wykonywanie wszelkich innych czynności gwarancyjno-serwisowych wymaganych przez Producenta oferowanych oczyszczalni ścieków. 22) W przypadku nieporozumienia pomiędzy Wykonawcą, a Właścicielem nieruchomości w sprawie ustalenia terminu budowy przydomowej oczyszczalni ścieków, termin budowy przydomowej oczyszczalni ścieków zostanie narzucony przez Zamawiającego. 23) W ofercie przedstawionej przez Wykonawcę należy dokonać wyceny każdej przydomowej oczyszczalni ścieków stanowiącej system oczyszczania ścieków dla nieruchomości zawartych w Załącznikach nr 1 do formularza ofertowego/ umowy w odniesieniu do poszczególnych części. 24) Budowy wszystkich przydomowych oczyszczalni ścieków zostały zgłoszone w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy, uzyskano zaświadczenie o braku wniesienia sprzeciwu lub uzyskano pozwolenie na budowę dla wszystkich lokalizacji. 5. Wszędzie gdziekolwiek przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie, należy rozumieć, iż wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważny”. W przypadku wystąpienia w specyfikacji technicznej zastrzeżonych nazw własnych oraz znaków towarowych producentów lub produktów, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy pzp, dopuszcza się oferowanie produktów równoważnych do wymaganych przy pełnym zagwarantowaniu przez Wykonawcę spełnienia parametrów nie niższych niż opisanych w dokumentacji projektowej. Użyte w dokumentacji projektowej i specyfikacji nazwy marek (firm), wyrobów budowlanych czy technologii, należy traktować w myśl art. 29 ust. 3 ustawy pzp, jako informację na temat oczekiwanego standardu poziomu jakości, a nie ściśle jako wyrób konieczny do użycia. Zamawiający za równoważną uzna oczyszczalnię pracującą w innej technologii, która zapewni wymagany poziom redukcji zanieczyszczeń obecnych w ściekach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45332000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Prusice nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty w zakresie: a) części nr 1- 1 000,00 zł, b) części nr 2- 2 000,00 zł, c) części nr 3- 3 000,00 zł, 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. np. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy. 7) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, tj. beneficjentem gwarancji jest: Gmina Prusice, ul. Rynek 1 55-110 Prusice, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji powinno wynikać, że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy",  zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art, 25 ust, 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3) ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej." 8) Postanowienia pkt 7 stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach