Przetargi.pl
Budowa świetlicy wiejskiej z przedszkolem w Szczepanowie (lokalne centrum aktywności wiejskiej

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3960724 , fax. 71 3173405
  • Data zamieszczenia: 2013-03-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5 5
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3960724, fax. 71 3173405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.srodaslaska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa świetlicy wiejskiej z przedszkolem w Szczepanowie (lokalne centrum aktywności wiejskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: budowa Budynku lokalnego centrum aktywności wiejskiej w Szczepanowie. Inwestycja zlokalizowana jest w Szczepanowie na ul. Średzkiej na dz. nr.126 Ogólna charakterystyka budynku: Powierzchnia użytkowa : 987,00 m2 , w tym: - pow. komunikacji : 165,60 m2, - pow. pomieszczeń dydaktycznych : 301,40 m2, - pow. pomieszczeń higieniczno - sanitarnych : 116,50 m2, - pow. pomieszczeń pomocniczych i technicznych : 403,50 m2. 1) Powierzchnia całkowita : 1155,00 m?22) Kubatura : 7 077,60 m? 3) Wymiary zewnętrzne: - długość : 33,00 m, - szerokość: 43,80 m, - wysokość : 7,10 m. Budynek rozplanowany jest na rzucie prostokąta, z wewnętrznym atrium. Wejście główne do budynku LCAW znajduje się na w jego północno - wschodnim narożniku. Za wiatrołapem mamy hol. Przy holu znajdują się pomieszczenia administracyjne i zespół ogólnodostępnych sanitariatów, oraz portiernia. Dalej znajduje się zamknięta strefa dydaktyczno - wystawowa: hol z ekspozycją, pomieszczenie biurowe, zaplecze socjalne dla wychowawców, oraz pracownie z zapleczami. Część dydaktyczna budynku składa się z dwóch identycznych segmentów: z pracownią dla 20 - 25 osób, zapleczem magazynowym i pomieszczeniami higieniczno - sanitarnymi. Z każdej z sal jest bezpośrednie wyjście na, częściowo zadaszony, taras do zajęć plenerowych. Skrzydło północne budynku zajmują zespoły pomieszczeń gospodarczych. Tutaj będą dostarczane towary i produkty, oraz odbierane odpady. Blok żywienia z zapleczem kuchennym i jadalnią zajmuje północno -zachodnią część budynku. Zaplecze kuchenne oraz pomieszczenia socjalne dla pracowników kuchni z oddzielnym wejściem, usytuowane są na ścianie północnej. Jadalnia, połączona z częścią przedszkolną, zajmuje środkowo - zachodnie skrzydło budynku. Ma bezpośrednie wyjście na taras. W jadalni jednorazowo mogą spożywać posiłki 72 - 80 osób. Część środkowa budynku to sala wielofunkcyjna i atrium. Sala ta przeznaczona jest do: zajęć sportowych, konferencji, wystaw, spektakli, zabaw i innych imprez okolicznościowych. Dla osób korzystających z sali wielofunkcyjnej przeznaczone są dwie szatnie, oraz toalety przy holu głównym. Sala wielofunkcyjna oddzielona jest od jadalni mobilną ścianką, co umożliwi jej powiększenie dla potrzeb większych imprez. Jest także możliwość otwarcia sali wielofunkcyjnej na atrium i korzystania z niego na potrzeby imprez plenerowych. FORMA ARCHITEKTONICZNA Bryła projektowanego Lokalnego Centrum Aktywności Wiejskiej w Szczepanowie jest prosta, na rzucie prostokąta, z wewnętrznym dziedzińcem (atrium). Jest to budynek niepodpiwniczony, parterowy bez poddasza. Przekryty jest dachem dwuspadowym o kątach nachylenia połaci 30stop., kopertowym, ze szczytem nad wejściem głównym do budynku. W części środkowej jest dach kopertowy o kątach nachylenia 3 i 6stop.. Konstrukcja dachu krokwiowo - płatwiowa i kratownicowa. Pokrycie - dachówką ceramiczną -karpiówką- kładzioną pojedynczo, na części - pokrycie papą. W połaciach dachowych projektowane są okna połaciowe, które doświetlają pomieszczenia jadalni i sali wielofunkcyjnej. Okapy dachu - skrzynkowe odeskowane. Projektowane mury będą wznoszone metodą tradycyjną z bloczków betonowych gr. 30 cm. Z zewnątrz projektowana jest warstwa docieplająca z wełny mineralnej. Mury przyziemia, z bloczków betonowych, zostaną obłożone styropianem i warstwami izolacji wilgotnościowej. Mury parteru budynku będą pokryte tynkiem wzmocnionym siatką i malowane w części dolnej - do wysokości nadproży okiennych. Powyżej, do okapu dachu, oraz w strefach o większym natężeniu ruchu - na murach konstrukcyjnych jest warstwa wełny mineralnej i deskowania na legarach. Wokół budynku projektowane są pergole o słupach i płatwiach stalowych, oraz krokiewkach (żaluzjach) drewnianych. Usytuowane są one w miejscach, które wymagają osłony przed słońcem i podkreślają wejścia do różnych stref budynku. Poszczególne elewacje różnią się od siebie z powodu funkcji pomieszczeń, które dominują w tych częściach budynku. Elewacja północna, w strefie wejściowej, jest zaakcentowana trójkątnym szczytem dachu, z dużym oknem doświetlającym poddasze. Kierunek dojścia podkreśla pergola i wgłębienie muru zaakcentowane czerwonym pasem elewacji; jest to rama jednoprzęsłowa, której część górna stanowi zadaszenie nad wejściem do budynku. Dalej, znajdują się pomieszczenia techniczne i gospodarcze, o czym świadczy skromna kolorystyka elewacji. Także skromny jest wystrój elewacji wschodniej, gdzie znajdują się pomieszczenia administracyjno - biurowe. Skrzydło południowe budynku to segmenty dla grup dydaktycznych. Kolorystyka elewacji jest tu najbogatsza, podkreślająca podstawowe przeznaczenie budynku: duże połacie okien, urozmaicona kolorystyka, pergole nad tarasami dydaktycznymi. W elewacji zachodniej znajduje się jadalnia z tarasem i pergolą, która łączy tę część budynku z segmentami dydaktycznymi. Wewnętrzne atrium stanowi bardzo dekoracyjny element budynku, który także pełni funkcję doświetlającą pomieszczeń usytuowanych w jego sąsiedztwie. Toteż ściany atrium są w większości przeszklone. Atrium może być wykorzystane na ekspozycje plenerowe i połączone z holem ekspozycyjnym. Kolorystyka budynku podana została w części graficznej projektu - elewacje. 1. Mury zewnętrzne zostaną otynkowane tynkiem silikatowym (np. Baukryl S, lub innym o podobnych właściwościach fizykochemicznych) - białym. 2. Mury przyziemia (cokół) należy pokryć tynkiem mozaikowym (np. Baustone, lub innym o podobnych właściwościach fizykochemicznych) - szarym. 3. Do malowania elementów drewnianych : farba olejno - alkidowa -Expo Villafärg-,lub drewno malowane fabrycznie w kolorze naturalnym. 4. Elementy stalowe ( rynny, rury spustowe, daszki nad kominami) projektuję z blachy ocynkowanej. Rama nad wejściem głównym - z blachy systemowej w kolorze zielonym. 5. Dachówka ceramiczna -karpiówka-w naturalnym kolorze czerwonym, kładziona jednowarstwowo, lub płaska zakładkowa typu -Domino-. 6. Stolarka okienna i drzwiowa aluminiowa - malowa fabrycznie w czterech kolorach (żółty, niebieski, zielony i czerwony), oraz naturalna stolarka aluminiowa. Projektowany budynek Lokalnego Centrum Aktywności Wiejskiej w Szczepanowie nie posiada barier architektonicznych i jest zaprojektowany tak, aby osoby niepełnosprawne, a w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich, mogły bez przeszkód się w nim poruszać. Projektowane są toalety dla osób niepełnosprawnych: ogólnodostępna przy holu głównym, oraz przy pracowniach. INSTALACJE WEWNĘTRZNE Projektowane Centrum wyposażone zostanie w następujące instalacje wewnętrzne: elektryczną, wodno - kanalizacyjną, wentylacyjną, ogrzewania centralnego i teletechniczną, urządzenia przeciwpożarowe. Odprowadzenie wód opadowych z połaci dachowych projektowane jest do istniejącej kanalizacji deszczowej. Projekty w.w. instalacji zawierają projekty branży elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej, stanowiące integralną część niniejszego opracowania. Większość instalacji wewnętrznych będzie poprowadzona w korytarzu technicznym, który znajduje się nad całą częścią użytkową budynku - w przestrzeni pomiędzy sufitami podwieszonymi a więźbą dachową. Korytarz ten wyposażony zostanie z podesty techniczne. Wejście z pomieszczenia konserwatora. PRZEWIDYWANE FINANSOWANIE Rok 2013 -1 500 000,00zł Rok 2014 - pozostała kwota UWAGA: 1) Wszystkie uzgodnienia z Zamawiającym, Wykonawca będzie ustalał w formie pisemnej. 2) Projekt zakłada wykonanie kotłowni olejowej i magazynu oleju opałowego Zamawiający zamienia kotłownie olejową na gazową. Zamawiający zamienia kotłownie olejową na gazową. Wykonawca ma obowiązek w ramach zamiany wycenić i wykonać: - kotłownie gazową z kotłem gazowym kondensacyjnym na gaz płynny propan-butan (moc kotła pozostaje taka jak kotła olejowego z projektu) - instalację zew. , wew. do kotła , przyłącze gazu ze zbiornikami podziemnymi na zew.budynku.(pojemność zbiorników do ustalenia z inwestorem) -wykonanie niezbędnych prac technologicznych i budowlanych potrzebnych do wykonania powyższego zakresu prac . -wykonanie projektu i uzgodnień wewnętrznej i zewnętrznej instalacji gazowej zgodnie z obowiązującymi przepisami wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę na ww zakres prac 3)Wykonawca przygotuje dokumentację odbiorową w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego . 4)Meble i wyposażenie obiektu zgodne z opisem dołączonym -opis wyposażenie- 5)Ogrodzenie , elementy małej architektury oraz elementy zagospodarownia terenu zgodnie z opisem technicznym cz.1 oraz rysunkami 6)Sieci teletechniczne należy wykonać i wycenić na podstawie: -opis sieci teletechnicznych wymagania - rysunki załącznik 1 sieci teletechniczne -opis techniczny b teletechniczna , - projektem budowlano-wykonawczym oraz specyfikacją technicznej wykonania i odbioru robót 7)Przedmiary są elementami pomocniczymi - wyceny należy dokonać na podstawie całej dokumentacji, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4. Przedmiot zamówienia klasyfikowany jest jako robota budowlana. 5. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik Nr 3 do SIWZ, w skład której wchodzi: projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, przedmiar robót oraz wzór umowy. 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo - kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo - kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1) Dokumentacja projektowa. 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 3) Przedmiary robót. 7. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta-aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. - Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu harmonogram rzeczowo - finansowy w rozbiciu na kwartały.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 95.097,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy dziewięćdziesiąt siedem złotych) PLN. 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 4. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art.24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP. W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, tj: 1) Jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) Jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Jeżeli zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium przetargowe na Budowę świetlicy wiejskiej z przedszkolem w Szczepanowie (lokalne centrum aktywności wiejskiej) 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.srodaslaska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach