Przetargi.pl
Budowa laboratorium WIOŚ we Wrocławiu wraz z zapleczem szkoleniowo-dydaktycznym. Kontynuacja robót.

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50349 Wrocław, ul. Paprotna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 721 306, , fax. 071 3221617 w. 132
  • Data zamieszczenia: 2017-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu
    ul. Paprotna 14
    50349 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 713 721 306, , fax. 071 3221617 w. 132
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wroclaw.pios.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja zespolona

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa laboratorium WIOŚ we Wrocławiu wraz z zapleczem szkoleniowo-dydaktycznym. Kontynuacja robót.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja budowy obiektu laboratoryjnego o złożoności VI w kategorii Obiektów naukowych w ramach zadania Budowa laboratorium WIOŚ we Wrocławiu wraz z zapleczem szkoleniowo dydaktycznym. Kategoria VI obiektu oznacza budynek o najwyższym stopniu skomplikowania funkcjonalnego, instalacyjnego i technologicznego z wbudowanymi złożonymi konstrukcjami inżynierskimi, unikalnymi instalacjami i wyposażeniem. Kategorią VI złożoności objęte są budynki o najwyższych standardach wykończenia i prestiżu. 2. Zakres prac realizowanych w ramach zamówienia obejmuje w szczególności: - roboty budowlane i zagospodarowania terenu, - wykonanie instalacji elektrycznych, - wykonanie instalacji teletechnicznych, - wykonanie instalacji sanitarnych, - wykonanie wentylacji obiektu 3. Szczegółowy zakres robót określa Opis Przedmiotu Zamówienia na który składają się: dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, przedmiary robót oraz dodatkowy opis robót w zakresie branż wymienionych w pkt. 2 . stanowiące załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) 4. Ww. zakres robót należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz warunkami SIWZ, w szczególności zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia na który składają się: dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, przedmiary robót oraz dodatkowym opis robót, a także z uwzględnieniem i poszanowaniem wszystkich warunków i nakazów wynikających ze zobowiązań wzajemnych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, oraz ze szczególną dbałością o prawidłowość rozliczeń i zabezpieczenie finansowe ewentualnego podwykonawstwa i dalszego podwykonawstwa Wykonawcy. 5. Jeżeli w SIWZ lub w załącznikach do SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie bądź rozwiązanie wskazujące na konkretnego producenta w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający –zgodnie z art. 29 ust 3 oraz art. 30 ust. 4 ustawy Pzp- wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, rozwiązań itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta itp. jeżeli występują w dokumentacji przetargowej (nie są one obowiązujące dla Wykonawcy). 6. Prace towarzyszące oraz roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia przez Wykonawcę: a) pełna obsługa geodezyjna, w tym inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, b) organizacja i zabezpieczenie placu budowy, c) uporządkowanie terenu objętego placem budowy, oraz wszelkie inne prace nie ujęte w SIWZ, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną. 7. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane zamówienie na okres min. 3 lat od dnia końcowego odbioru. 8. Zamawiający wymaga, by co najmniej 5 osób wykonujących czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia publicznego, tj. czynności o których mowa niniejszym paragrafie (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy), było przez Wykonawcę zatrudnione na podstawie umowy o pracę, co najmniej na okres wykonania niniejszego zamówienia. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę powyższych wymagań, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa projekt umowy – załącznik nr 10 do SIWZ 9. . Na realizację przedmiotu zamówienia w latach 2017-2018, Zamawiający przeznaczył kwotę brutto 4.225.000,00 zł (słownie: cztery miliony dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych), z czego w roku 2017 kwotę brutto 2.925.000,00 zł a w roku 2018 kwotę brutto 1.300.000,00 zł. Zamówienie współfinansowane jest z NFOŚ i GW
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. .Ustala się wadium w wysokości: 30.000,00 złotych (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) złotych. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: - pieniężnej; - poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancji bankowej; - gwarancji ubezpieczeniowej lub - poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 Pzp wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 46 1010 1674 0038 9613 9120 0000, w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert – określonym w § 17 ust. 1 pkt.a) SIWZ – środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. UWAGA: Pod rygorem odrzucenia oferty niedopuszczalna jest wpłata gotówki celem wniesienia wadium w formie pieniężnej w siedzibie Zamawiającego jak również jeżeli wpłata zostanie dokonana gotówką wprost na ww. rachunek. 3. Pozostałe, niepieniężne formy wadium wymienione w pkt 1, należy w formie oryginału załączyć do oferty 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. WIOŚ we Wrocławiu, b) określać kwotę gwarantowaną 30.000,00 zł, c) określać termin ważności obejmujący cały okres związania ofertą Wykonawcy, d) określać przedmiot gwarancji tj. wadium w niniejszym postępowaniu, e) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. UWAGA: Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4a i 5 Pzp. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt.. 4 stosuje się odpowiednio 5. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt.. 1–4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Posiadanie kompetencji w zakresie budownictwa ogólnego, tj. doświadczenia branżowego, umożliwiającego realizację zamówienia. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że ten w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum 2 roboty budowlane, polegające na budowie obiektu użyteczności publicznej, o powierzchni każdego z nich min. 2000 m2, lub przeprowadził remont wielobranżowy 2 obiektów użyteczności publicznej, gdzie zakres powierzchni objętej remontem wielobranżowym obejmował min. 2000 m2
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp (informacja z otwarcia ofert), Wykonawca składa Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, z późn. zm.). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo (składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna), o treści zgodnej ze wzorem załączonym do SIWZ. 3. Dowód wniesienia wadium 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów: 1) w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, załączy do oferty Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do każdego z ww. podmiotów. 2) w celu wykazania spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, dla każdego z tych podmiotów odrębnie. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje prace, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Jeżeli wykonawca składa ofertę poprzez ustanowionego pełnomocnika, Zamawiający, pod rygorem odrzucenia oferty, wymaga załączenia do oferty stosownego pełnomocnictwa rodzajowego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach