Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie oraz przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - etap I oraz przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie

GMINA ŚWIDNICA ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Bartosza Głowackiego 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŚWIDNICA
    ul. Bartosza Głowackiego 4
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    REGON: 890718389
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie oraz przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - etap I oraz przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie oraz przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - etap I oraz przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie” dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach zadań pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie”, „Przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie” oraz „Przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - I etap”.2. Przedmiot zamówienia w części nr 1 dotyczy budowy kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie i obejmujew szczególności:1) roboty pomiarowe,2) roboty ziemne,3) wykonanie podsypek i obsypek,4) ułożenie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej,5) wykonanie przewiertów,6) montaż studni kanalizacyjnych,7) likwidacja istniejącej oczyszczalni ścieków,8) wykonanie prób szczelności,9) odtworzenie nawierzchni po wykopach zgodnie z warunkami zarządców dróg.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1 stanowi dokumentacja budowlana stanowiąca Załącznik nr 8a do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiąca Załącznik nr 9a do SWZ. Przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 11a do SWZ jest dokumentem pomocniczym do sporządzenia i wyceny oferty i nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia.4. Przedmiot zamówienia w części nr 1 obejmuje wykonanie kanalizacji sanitarnej do studni określonej na PZT nazwą SP włącznie wraz z robotami towarzyszącymi oraz rozbiórkę istniejącej oczyszczalni ścieków, natomiast nie obejmuje budowy nowej oczyszczalni ścieków, która jest przewidziana do wykonania w ramach odrębnego zamówienia publicznego. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby demontaż istniejącej oczyszczalni ścieków i przepompowni nastąpił po wybudowaniu sieci i włączeniu jej do nowo projektowanej oczyszczalni ścieków.5. Wykonawca w części nr 1 zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej od szkód oraz następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe z tytułu prowadzenia działalności i posiadanego mienia w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w części nr 1, w tym także ruchem maszyn i pojazdów mechanicznych niepodlegających obowiązkowej rejestracji na Sumę Gwarancyjną nie niższą niż 3.000.000,00 zł. Niniejsze ubezpieczenie będzie obowiązywało przez 20 (dwadzieścia) miesięcy od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy, z jednoczesnym obowiązkiem jego przedłużenia, jeżeli termin zakończenia robót ulegnie zmianie. Zamawiający wymaga, aby ubezpieczonymi były wszystkie podmioty (Podwykonawcy i dalsi Podwykonawcy) związane z wykonaniem i realizacją Umowy.6. Wykonawca w części nr 1 zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia Zamawiającemu pełnej dokumentacji ubezpieczeniowej (przez które rozumie się projekty umów ubezpieczenia oraz warunków ubezpieczenia) potwierdzających spełnienie określonych w pkt 4 wymogów ubezpieczeniowych. Zamawiający uprawniony jest do weryfikacji przesłanej dokumentacji. W przypadku, w którym przesłane dokumenty nie spełniają wymogów określonych powyżej, Zamawiający wyznacza dodatkowy 5 dniowy termin na dokonanie zmian i przesłanie dokumentacji ubezpieczeniowej. Zakres oraz warunki ubezpieczenia podlegają akceptacji Zamawiającego.7. Wykonawca w części nr 1:1) jest zobowiązany najpóźniej w dniu podpisania umowy, przedstawić Zamawiającemu dowód zapłaty składek oraz polisy z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w pkt 4;2) jest zobowiązany utrzymywać ubezpieczenie na kwoty nie niższe niż wskazane w pkt 4 przez cały okres wykonywania umowy;3) jest zobowiązany przedstawiać Zamawiającemu bez wezwania dowody zapłacenia składek z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia na kolejne okresy, przed upływem terminu obowiązywania poprzedniego ubezpieczenia.8. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2a do SWZ.9. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wszystkie części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza ilości części zamówienia, które mogą zostać udzielone jednemu Wykonawcy.10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.13. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).14. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.15. Zamawiający w okresie realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2022 poz. 1510 z późn. zm.) pracowników wykonujących prace budowlano-montażowe, z wyłączeniem kadry kierowniczej i pracowników administracji.16. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 15 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.17. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 15 czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie pracowników zatrudnionych przez Wykonawcę lub podwykonawcę zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika składającego oświadczenie,2) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego oraz do zgłoszenia ich do właściwego oddziału ZUS. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umów, rodzaju umowy o pracę, zakres obowiązków i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać przekazana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.18. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 15 czynności zamawiający przewiduje karę umowną w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) za każdą niezatrudnioną osobę. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 15 czynności.19. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.20. Wyspecyfikowane materiały i urządzenia nie są wskazaniem miejsca pochodzenia i producenta, a służą wyłącznie do określenia cech jakościowych, parametrów technicznych oraz estetyki wykonania. Dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń innych marek od wyspecyfikowanych w dokumentacji (tj. odpowiedników), pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i wszelkich innych cech jakościowych nie gorszych niż użyte w dokumentacji. Zamawiający dla wszystkich norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ust.3 ustawy Pzp, przywołanych w dokumentacji niniejszego postępowania dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych.1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie oraz przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - etap I oraz przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie” dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach zadań pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie”, „Przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie” oraz „Przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - I etap”.2 . Przedmiot zamówienia w części nr 2 dotyczy przebudowy dróg gminnych w Mokrzeszowie i obejmujew szczególności:1) korytowanie pod wykonanie podbudowy,2) montaż krawężników betonowych,3) wykonanie kanalizacji deszczowej PVC,4) montaż studni ściekowych ulicznych z kratami,5) wykonanie warstwy odsączającej,6) wykonanie górnej i dolnej warstwy podbudowy z kruszyw łamanych,7) wykonanie nawierzchni w mieszanek mineralno-bitumicznych,8) wykonanie poboczy z kruszyw łamanych,9) montaż oznakowania pionowego.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 stanowi dokumentacja budowlana stanowiąca Załącznik nr 8b do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiąca Załącznik nr 9b do SWZ. Przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 11b do SWZ jest dokumentem pomocniczym do sporządzenia i wyceny oferty i nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia.4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2b do SWZ.5. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wszystkie części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza ilości części zamówienia, które mogą zostać udzielone jednemu Wykonawcy.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).10. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.11. Zamawiający w okresie realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2022 poz. 1510 z późn. zm.) pracowników wykonujących prace budowlano-montażowe, z wyłączeniem kadry kierowniczej i pracowników administracji.12. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.13. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie pracowników zatrudnionych przez Wykonawcę lub podwykonawcę zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika składającego oświadczenie,2) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego oraz do zgłoszenia ich do właściwego oddziału ZUS. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umów, rodzaju umowy o pracę, zakres obowiązków i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać przekazana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.14. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności zamawiający przewiduje karę umowną w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) za każdą niezatrudnioną osobę. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności.15. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.16. Wyspecyfikowane materiały i urządzenia nie są wskazaniem miejsca pochodzenia i producenta, a służą wyłącznie do określenia cech jakościowych, parametrów technicznych oraz estetyki wykonania. Dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń innych marek od wyspecyfikowanych w dokumentacji (tj. odpowiedników), pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i wszelkich innych cech jakościowych nie gorszych niż użyte w dokumentacji. Zamawiający dla wszystkich norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ust.3 ustawy Pzp, przywołanych w dokumentacji niniejszego postępowania dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych.17. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia minimalne wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie oraz przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - etap I oraz przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie” dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach zadań pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokrzeszowie”, „Przebudowa dróg gminnych w Mokrzeszowie oraz ul. Fabrycznej w Pszennie” oraz „Przebudowa ul. Fabrycznej w Pszennie - I etap”.2 . Przedmiot zamówienia w części nr 3 dotyczy przebudowy ul. Fabrycznej w Pszennie i obejmujew szczególności:1) roboty rozbiórkowe – nawierzchni asfaltowej, krawężników, chodników oraz studni ściekowych,2) wymiana kanalizacji deszczowej na PVC wraz ze studniami rewizyjnymi betonowymi – szczegółowy opis robót ujętych w niniejszym ppkt określa przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ (niniejsze roboty nie są ujęte w dokumentacji projektowej dla km 0+000,0 – 0+302,8),3) korytowanie pod wykonanie podbudowy,4) montaż studni ściekowych ulicznych z kratami,5) wykonanie warstwy odsączającej,6) wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z kruszyw łamanych,7) regulacja pionowa studni, studzienek i zaworów,8) montaż krawężników i obrzeży betonowych,9) wykonanie chodników i wjazdów z kostki betonowej,10) wykonanie nawierzchni mineralno-bitumicznej dwuwarstwowej,11) wykonanie poboczy z kruszyw łamanych,12) montaż progów zwalniających płytowych,13) montaż oznakowania poziomego i pionowego,14) wykonanie nawierzchni żwirowej na geowłókninie,15) wykonanie sączku (drenażu) podłużnego z kruszywa sortowanego w geowłókninie,16) rozścielenie ziemi urodzajnej z wykonaniem trawników.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 3 stanowi dokumentacja budowlana stanowiąca Załączniki nr 8.1c i 8.2c do SWZ, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiąca Załączniki nr 9.1c i 9.2c do SWZ oraz przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ. Przedmiary robót stanowiące Załączniki nr 11.1c i 11.2c do SWZ są dokumentami pomocniczymi do sporządzenia i wyceny oferty i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia.4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2b do SWZ.5. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wszystkie części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza ilości części zamówienia, które mogą zostać udzielone jednemu Wykonawcy.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).10. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.11. Zamawiający w okresie realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy(Dz. U. 2022 poz. 1510 z późn. zm.) pracowników wykonujących prace budowlano-montażowe,z wyłączeniem kadry kierowniczej i pracowników administracji.12. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 15 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.13. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie pracowników zatrudnionych przez Wykonawcę lub podwykonawcę zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika składającego oświadczenie,2) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego oraz do zgłoszenia ich do właściwego oddziału ZUS. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umów, rodzaju umowy o pracę, zakres obowiązków i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać przekazana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.14. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności zamawiający przewiduje karę umowną w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) za każdą niezatrudnioną osobę. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 11 czynności.15. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.16. Wyspecyfikowane materiały i urządzenia nie są wskazaniem miejsca pochodzenia i producenta, a służą wyłącznie do określenia cech jakościowych, parametrów technicznych oraz estetyki wykonania. Dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń innych marek od wyspecyfikowanych w dokumentacji (tj. odpowiedników), pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i wszelkich innych cech jakościowych nie gorszych niż użyte w dokumentacji. Zamawiający dla wszystkich norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ust.3 ustawy Pzp, przywołanych w dokumentacji niniejszego postępowania dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych.17. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia minimalne wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232440-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach