Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków w Lutowiskach

Gmina Lutowiska ogłasza przetarg

  • Adres: 38-713 Lutowiska, Lutowiska 14
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 0-13 461-00-13 , fax. 0-13 461-00-13
  • Data zamieszczenia: 2010-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lutowiska
    Lutowiska 14 14
    38-713 Lutowiska, woj. podkarpackie
    tel. 0-13 461-00-13, fax. 0-13 461-00-13
    REGON: 37044004000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lutowiska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków w Lutowiskach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie n/w elementów: A. budowa oczyszczalni ścieków typu SBR( BIOVAC) 0615-2 o nominalnej wydajności 120 m3 - 6 szt. zbiorników o poj. V - 15 m3 każdy, dwa zbiorniki stanowią jeden reaktor SBR - 2 szt. zbiorników wydzielonej stabilizacji osadu o poj. V - 15 m3 każdy. Funkcja technologiczna: - pełne biologiczne oczyszczenie ścieków w procesie sekwencyjnego osadu czynnego - sedymentacja osadu i klarowanie ścieków oczyszczonych, - stabilizacja tlenowa osadu nadmiernego w wydzielonym zbiorniku. W zakres wchodzi budowa budynku oczyszczalni z pomieszczeniami socjalnymi i pomocniczymi, droga dojazdowa, drogi i place na terenie oczyszczalni, wodociąg i zasilanie energetyczne. B. budowa kanalizacji sanitarnej: - 990 mb (kanały i przyłącza) o śr. 160 mm, - 7273 mb ( kanały) o śr. 200 mm - studzienki typu TEGRA o śr. 1000 mm - 36 szt. - studzienki z tworzywa o śr. 400 mm - 228 szt.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00-100) Wadium może być wniesione w następujących formach: a.pieniądzu; b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c.gwarancjach bankowych; d.gwarancjach ubezpieczeniowych; e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się tylko i wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lutowiska : Bieszczadzki Bank Spółdzielczy w Ustrzykach Dolnych nr rachunku : 22 8621 0007 2001 0000 8846 0001 Dowód wpłaty wadium na konto bankowe należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz do oferty należy dołączyć kopię właściwego dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, a oryginał złożyć w odrębnej kopercie wraz z ofertą. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien zapoznać się ze wszystkimi punktami składającymi się na warunki zamówienia. Wymaga się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi wykonawca. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: a.posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. b.posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji inwestycji o zakresie i wartości odpowiadających robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (oczyszczalnie ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej) tj: wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: -co najmniej jedno zadanie dotyczące budowy sieci kanalizacyjnej o długości min. 10 km. -co najmniej jedno zadanie dotyczące budowy oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum Q=150 m3 na dobę -co najmniej jedno zadanie z zakresu gospodarki wodno ściekowej o wartości robót budowlanych minimum 5 mln PLN. c.dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj: -posiadają przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, (liczonych od dnia wszczęcia postępowania) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w wysokości co najmniej 15 pracowników. -wskażą do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz uprawnień budowlanych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności: -kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami w branży sanitarnej bez ograniczeń, posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót sanitarnych i - lub na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co najmniej jednego zadania dotyczącego budowy oczyszczalni ścieków, sieci wodociągowej i-lub kanalizacyjnej o długości min. 10 km -kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia i doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót elektrycznych -kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych posiadający uprawnienia i doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót konstrukcyjno - budowlanych w tym przy realizacji co najmniej jednego zadania dotyczącego budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków -kierownik robót drogowych posiadający uprawnienia i doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót drogowych Wszyscy z prawem wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie posiadanych uprawnień zgodnie ustawą Prawo budowlane oraz z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów. d.spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. -posiadają własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 3 000 000 zł (słownie: trzy miliony złotych) -posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 1 000 000 (słownie: jeden milion złotych) Ocena spełnienia ww. warunków przez wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych zgodnie z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia-nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a.Pisemne oświadczenie wykonawcy o spełnieniu wymogów art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2 b.W przypadku wykonywania zamówienia wraz z podwykonawcami wskazanie przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom - załączniki nr 2a (zgodnie z art. 36 ust. 4 u Pzp). W przypadku realizacji robót siłami własnymi należy wpisać nie dotyczy. c.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. e.Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe w/w dokumenty dla każdego z nich. f.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych z branży sanitarnej (oczyszczalnie ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoją wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje lub protokoły odbioru robót). Wykaz powinien potwierdzać spełnianie warunku opisanego w punkcie 5 b niniejszej SIWZ - załącznik nr 3 g.Listę kluczowego personelu proponowanego do zatrudnienia przy realizacji zamówienia - załącznik nr 4 do SIWZ - z uprawnieniami wymaganymi ustawą Prawo budowlane oraz zaświadczeniami o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów i Techników Budownictwa: - kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami w branży sanitarnej bez ograniczeń posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót sanitarnych i - lub na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co najmniej jednego zadania dotyczącego budowy oczyszczalni ścieków, sieci wodociągowej i-lub kanalizacyjnej o długości min. 10 km oraz - kierownicy robót w branży konstrukcyjno-budowlanej, drogowej i elektrycznej, posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika w swojej branży, każdy z prawem wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie posiadanych uprawnień zgodnie ustawą Prawo budowlane oraz z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie uprawnień i zaświadczeń. Dokument powinien potwierdzać spełnianie warunku opisanego w punkcie 5c niniejszej SIWZ. h.Oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy robót budowlanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - załącznik nr 4a. i.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - w formie oryginału. j.Opłacona polisa a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał finansowy, techniczny i kadrowy. W związku z powyższym dopuszcza się składanie dokumentów przez wszystkich wykonawców lub tylko przez jednego, który samodzielnie spełnia wskazane w pkt. 5 warunki udziału w postępowaniu. k.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o których mowa w punkcie c. składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. l.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca na siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w punkcie c. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lutowiska.pl w zakładce przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach