Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla miejscowości BRENNIK wraz z odcinkiem tranzytowym do miejscowości Tyniec Legnicki, gmina Ruja

Gmina Ruja ogłasza przetarg

  • Adres: 59-243 Ruja, Ruja
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 580 311 , fax. 768 580 317
  • Data zamieszczenia: 2020-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ruja
    Ruja 23
    59-243 Ruja, woj. dolnośląskie
    tel. 768 580 311, fax. 768 580 317
    REGON: 39064752900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ruja.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla miejscowości BRENNIK wraz z odcinkiem tranzytowym do miejscowości Tyniec Legnicki, gmina Ruja
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla miejscowości BRENNIK wraz z odcinkiem tranzytowym do miejscowości Tyniec Legnicki, gmina Ruja w tym: długość sieci grawitacyjnej - 1 204,2 m, długość sieci ciśnieniowej - 1 427,1 m oraz długość przyłączy kanalizacji grawitacyjnej - 76,0 m. Ścieki ze wsi Brennik tłoczone siecią ciśnieniową z rur PE wzmocnionych typu „RC” o średnicy De 110 mm do istniejącej kanalizacji sanitarnej ks200 w Tyńcu Legnickim. Rurociąg tłoczny lokalizowany w poboczu drogi gminnej relacji Brennik - Tyniec Legnicki i drogi powiatowej, wykonany w technologii bezwykopowej. Przejście pod ciekiem Cicha Woda przewiertem sterowanym w rurze ochronnej. Na terenie wsi zaprojektowano 3 układy kanalizacyjne (złady), włączone do poszczególnych 3 sieciowych przepompowni ścieków (P1B, P2B i P3B). Sieci i przykanaliki kanalizacji grawitacyjnej wykonane z rur PVC ∅160÷200 mm klasy S, w wykonaniu do kanalizacji zewnętrznej łączonych na uszczelki gumowe. Rurociągi PVC kielichowe łączone będą na uszczelki gumowe, a rurociągi PE za pomocą zgrzewania, ściśle wg warunków podanych w instrukcji montażowej wybranego producenta rur. Sieć kanalizacji grawitacyjnej przed zasypaniem przewodów poddana próbie szczelności. Studnie rewizyjne betonowe na sieci PVC200 o średnicy ∅1000 mm, a studnie rewizyjne na odgałęzieniach sieciowych do posesji i przyłączach o średnicy ∅425 mm wykonane z tworzyw sztucznych. Przejście poprzeczne pod jezdniami i pod przepustami cieków wodnych wykonane przewiertem w rurze stalowej ochronnej, w izolacji. Nad rurociągiem tłocznym z PE taśma ostrzegawcza ze ścieżką metalizowaną (dla technologii bezwykopowej rury z wbudowaną ścieżką). Sieci kanalizacji ciśnieniowej (tłocznej) wykonane z rur i kształtek PE De 63 ÷ 110 mm (PN10) do kanalizacji ciśnieniowej. Przepompownie ścieków z prefabrykowanych kompletów wraz z armaturą, automatyką, zestawem zasilania elektroenergetycznego itp., o projektowanych wydajnościach: „P1” – Q = 4,53 m3/h, „P2” - Q = 0,47 m3/h i „P3” - Q = 3,17 m3/h wyposażonych w 2 pompy każda, w tym 1 pompa rezerwowa. UWAGA: Na terenie gminy Ruja eksploatowane są przepompownie ścieków z szafkami sterowniczymi firmy Elektron s.c. z Zielonej Góry. Teren przepompowni utwardzony kostką betonową na podsypce piaskowej i ogrodzony siatką metalową na słupkach stalowych ∅70 mm. Projekt odbudowy dotyczy konstrukcji nawierzchni pasa drogowego drogi powiatowej 2201D w miejscowości Tyniec Legnicki (jezdnia bitumiczna o szerokości 5 m). Po obu stronach jezdni znajduje się pobocze ziemne nieutwardzone. Wszystkie prace będą wykonywane metodą bezwykopową i odtworzenie nawierzchni jest konieczne w miejscach zlokalizowania komór przewiertowych. Inwestycja ma być prowadzona pod nadzorem archeologicznym. Na podstawie wskazanego przez Wykonawcę archeologa inwestor przed przystąpieniem do planowanych robót budowlanych wystąpi do konserwatora zabytków o uaktualnienie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: projekt techniczny (załącznik nr 8 do siwz), pomocniczo przedmiar robót (załącznik nr 9a i nr 9b do siwz) oraz STWiORB (załącznik nr 7 do siwz). Wykonawca złoży oświadczenie o podjęciu obowiązków kierownika budowy z wymaganymi uprawnieniami według przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) oraz art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 282) i zaświadczenie o przynależności do właściwej izby najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Wykonawca złoży oświadczenie, że przed podpisaniem umowy Zamawiający udostępnił dokumentację projektową wraz z uzupełniającymi ją przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, decyzjami, uzgodnieniami, w tym projekt budowlany i nie wnosi do nich zastrzeżeń. Roboty prowadzone będą przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy posiadających w/w uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie ze siwz i dokumentacją projektową wraz z uzupełniającymi ją przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, decyzjami i uzgodnieniami do dokumentacji. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać przedmiot umowy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w tym przepisów bhp, budowlanych i przeciwpożarowych, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą techniczną oraz zaleceniami nadzoru inwestorskiego. Wymienione w dokumentacji projektowej, kosztorysowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). Jeżeli jakakolwiek Polska Norma przenosząca normy europejskie nie została wymieniona w tych dokumentach, a ma zastosowanie dla wyrobu przewidzianego do wbudowania, obowiązkiem Wykonawcy jest zastosowanie tej normy. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia obejmujące wykonanie następujących prac: 1) prace ziemne, 2) prace w zakresie kanalizacji ściekowej, 3) prace w zakresie naprawy dróg. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej siwz. Wykonawca odpowiada w całości za sposób organizacji budowy, w tym ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót, jak również ponoszenie odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do ujęcia w kosztach: nadzór archeologiczny, wytyczenie geodezyjne robót przed rozpoczęciem robót (przez uprawnione służby geodezyjne), załatwiania w imieniu Zamawiającego wszelkich formalności wynikających z wydanych decyzji, uzgodnień itp., właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy, utrzymania zaplecza budowy (woda, energia elektryczna, obsługa komunikacyjna budowy, dozorowanie budowy itp.), sporządzenie szkicu geodezyjnego powykonawczego z pomiarów, sporządzenie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej (w 3 egz. do przekazania Zamawiającemu), jak również zgłoszenie jej w powiatowym ośrodku geodezyjnym, zajęcie pasa drogowego na czas prowadzonych robót, wykonanie i montaż na stelażu metalowym trzech tablic informacyjnych (WFOŚiGW), zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów związanych z wykonywanymi robotami oraz przekazania Zamawiającemu protokołów wykonanych prób, pracy sprzętu dla utrzymania czystości i porządku na drodze publicznej i terenie budowy, doprowadzenie po zakończeniu robót terenu budowy do stanu pierwotnego, demontażu obiektów tymczasowych oraz uporządkowania całego terenu zajętego na prowadzenie robót w tym zagospodarowania powstałych podczas prowadzenia robót odpadów - utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.). Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski branży sanitarnej. Wykonawca zapewnia nadzór archeologiczny. Materiały użyte do wykonania zadania muszą odpowiadać wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.). Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa wraz z uzupełniającymi ją przedmiarem robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. We wszystkich przypadkach, w których ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia wskazano pochodzenie materiałów i urządzeń, dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały i urządzenia użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji służą określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi materiałami o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych, jakościowych, funkcjonalnych i walorach estetycznych, przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi materiałami i urządzeniami. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych ofert równoważnych. W celu potwierdzenia, że Wykonawca oferuje towar o takich samych lub lepszych parametrach w odniesieniu do wyrobu określonego przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółową specyfikację itp. Na podstawie załączonych dokumentów Zamawiający stwierdzi, czy proponowany produkt jest równoważny i odpowiada wymaganiom Zamawiającego. Zaoferowanie wyrobu sprzecznego z powyższymi wymaganiami skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku załączenia do oferty dokumentów, o których wyżej mowa, Zamawiający uznaje, że Wykonawca proponuje materiał określony zgodnie z dokumentacjami projektowymi, itd. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. Zamawiający preferuje przepompownie ścieków z automatyką firmy Elektron s.c. z Zielonej Góry (szafki sterownicze zainstalowane na przepompowni ścieków przeznaczone do zasilania i sterowania dwóch pomp 3-fazowych, praca pomp sekwencyjna z przemienną, rozruch bezpośredni, sterowanie sondą hydrostatyczną i dwie sondy pływakowe dla poziomów skrajnych). Zaleca się, aby Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia w celu dokonania prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem, że sporządzenie oferty jest możliwe bez odbycia wizji lokalnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach