Przetargi.pl
Rozbiórka budynku garażowego nr 5 i 6 z odtworzeniem terenu zieleni w miejscach wyburzeń zlokalizowanych na terenie kompleksu wojskowego nr 3885 przy ulicy Kruszyńskiej w Brzegu na działce nr 133/7, AM-7, Obręb Południe

Rejonowy Zarząd Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 50-984 Wrocław, ul. Obornicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 261 65 68 01 , fax. 261 65 68 02
  • Data zamieszczenia: 2020-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury
    ul. Obornicka 126
    50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 261 65 68 01, fax. 261 65 68 02
    REGON: 93010390600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rziwroclaw.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka budynku garażowego nr 5 i 6 z odtworzeniem terenu zieleni w miejscach wyburzeń zlokalizowanych na terenie kompleksu wojskowego nr 3885 przy ulicy Kruszyńskiej w Brzegu na działce nr 133/7, AM-7, Obręb Południe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Rozbiórka budynku garażowego nr 5 i 6 z odtworzeniem terenu zieleni w miejscach wyburzeń zlokalizowanych na terenie kompleksu wojskowego nr 3885 przy ulicy Kruszyńskiej w Brzegu na działce nr 133/7, AM-7, Obręb Południe. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z rysunkami stanowi dokumentację projektową służącą opisowi przedmiotu zamówienia w myśl art. 31 ustawy PZP dla rzeczowej realizacji robót budowlanych. Kod CPV 45110000 1.1.1. Stan istniejący Budynek garażowy nr 5 - powierzchnia użytkowa - 1184,00m2 - powierzchnia zabudowy - 1223,06 m2 - kubatura budynku - 5769,74m3 - liczba kondygnacji nadziemnych - 1 - liczba kondygnacji podziemnych - 0 - rok budowy - 1974 r. Budynek garażowy nr 6 - powierzchnia użytkowa - 1184,00m2 - powierzchnia zabudowy - 1223,06 m2 - kubatura budynku - 5769,74m3 - liczba kondygnacji nadziemnych - 1 - liczba kondygnacji podziemnych - 0 - rok budowy - 1974 r. Budynki garażowe nr 5 i 6 zlokalizowane są w kompleksie wojskowym nr 3885 przy ulicy Kruszyńskiej w Brzegu na działce nr 133/7, AM-7, Obręb Południe. Są to budynki 1-kondygnacyjne, niepodpiwniczone o konstrukcji stalowej (słupy stalowe proste i ukośne wspierające więźbę dachową) z wypełnieniem murowanym. Konstrukcja dachu – płyty korytkowe na dźwigarach kratowych stalowych, dach dwuspadowy, kryty papą. Na frontowej ścianie budynków zamontowano 21 sztuk stalowych, dwuskrzydłowych bram garażowych. Budynki wyposażone są w następujące instalacje: odgromową i elektryczną zewnętrzną obecnie odłączoną. Budynki wyłączone z eksploatacji z uwagi na zły stan techniczny. Stan techniczny budynku nr 5 i 6 został określony jako nieodpowiedni w wyniku stwierdzenia następujących nieprawidłowości: • pokrycie dachu papowe (kilka warstw papy z płytą pilśniową) z licznymi przeciekami, papa popękana, skruszona, miejscami zerwane wierzchnie warstwy, połać północna porośnięta trawą i samosiejkami; • obróbki blacharskie na okapach i gzymsach podrynnowych skorodowane; • rynny skorodowane, miejscami na wylot, nieszczelne, powyginane, miejscami rozłączone; • rury spustowe skorodowane, nieszczelne na połączeniach, pogięte, miejscami oberwane; • tynki zewnętrzne spękane, liczne odpadnięcia na ścianach szczytowych w ich części północnej i na ścianie tylnej w pasie nad opaską, pod dziurawymi rynnami i w miejscach oberwanych rur spustowych oraz na gzymsie nad bramami wjazdowymi, elewacja posiada także ubytki w cegle; • bramy stalowe z przeszkleniem w górnej części skorodowane na całej powierzchni, w części dolnej widoczne ubytki blachy, w część bram blachy zewnętrzne odstają od ram, zawiasy wyrobione, miejscami zerwane, okucia pokrzywione i wyrobione, skrzydła bram zdeformowane, opadnięte, progi bram skorodowane i obruszone; • ślusarka okienna stalowa skorodowana, liczne pęknięcia szyb, braki w okitowaniu, parapety zniszczone; • drabinki wejściowe na dach skorodowane, drabinka na ścianie szczytowej wschodniej z zamocowaniem obluzowanym wskutek głębokiego wykruszenia cegieł; • zwody instalacji odgromowej skorodowane, miejscami porozłączane, brak odgromników, wsporniki złącza i połączenia wyrównawcze skorodowane; • skorodowane stalowe wywietrzaki dachowe; • opaska betonowa popękana i porośnięta trawą; • wjazdy i podjazdy z płyt żelbetowych zarośnięte trawą w miejscach połączeń; • tynki wewnętrzne cementowo–wapienne spękane, pokruszone zmurszałe i zawilgocone w narożach oraz w pasie w miejscu gzymsów podrynnowych ściany tylnej i nad bramami; • tylna ściana zalana, namoknięta, na tynkach zielony nalot; • konstrukcja stalowa budynku (słupy, rygle, dźwigary i stężenia kratowe) posiadają widoczne ślady korozji, szczególnie na wszystkich połączeniach spawanych, stopkach, farba ochronna posiada liczne złuszczenia; • płyty korytkowe posiadają zarysowania, pęknięcia i wykruszenia obrzeży w pasie przy okapie oraz w miejscach przecieków, miejscami widoczne skorodowane zbrojenie, pod wywietrznikami silnie skorodowane płaskowniki wzmacniające obrzeża płyt korytkowych; • posadzka betonowa miejscami zerodowana powierzchniowo, pokruszona i spękana przy wjazdach, na posadzce widoczne ślady po zastoiskach wody oraz liczne miejsca zarośnięte porostami. • plac manewrowy/wjazdy do budynku o konstrukcji żelbetowej monolitycznej. • pod słupami wewnętrznymi budynku (para ukośnych słupów) stanowiącymi oparcie dla dźwigarów dachowych występują betonowe stopy fundamentowe o wymiarach w rzucie poziomym około 105x140cm wysokość stopy fundamentowej to około 105cm. Poziom posadowienia stopy fundamentowej to około 120cm poniżej poziomu wierzchu posadzki w budynku. • pod słupami zewnętrznymi między bramami od strony frontowej (stanowiącymi oparcie dla nadproży bramowych) oraz pod słupami w tylnej ścianie budynku są betonowe ławy fundamentowe o szerokości około 80cm i wysokości około 40cm. Poziom posadowienia ławy fundamentowej to około 120cm poniżej poziomu wierzchu posadzki w budynku. Na ławach fundamentowych wykonana jest betonowa ściana fundamentowa o szerokości około 45cm i wysokości około 70cm. • posadowienie zewnętrznych ścian wypełniających o grubości 1 cegły zlokalizowanych w tylnej ścianie budynku na betonowej ścianie fundamentowej o szerokości około45cm i wysokości około 70cm. Pod ścianą fundamentową znajduje się ława fundamentowa o szerokości około 80cm i wysokość około 40cm. Poziom posadowienia ławy fundamentowej to około 120cm poniżej poziomu wierzchu posadzki w budynku. • posadzka budynku wykonana jako betonowa o grubości około 12-15cm na podbudowie ceglanej. 1.2 Zakres stosowania Specyfikacji Technicznych Specyfikacja Techniczna stanowi obowiązującą podstawę jako dokument przetargowy i kontraktowy przy zleceniu i realizacji robót wymienionych w punkcie 1.1. 1.3 Zakres robót ujętych w Specyfikacji Technicznej Zakres prac zgodnie z załączonymi rysunkami. Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą prowadzenia prac rozbiórkowych m.in. takich jak: • demontaż przyłączy i instalacji budynków • Przed przystąpieniem do rozbiórki budynku odłączyć napięcie zasilające poprzez demontaż przyłącza WLZ i wypięcie kabla zasilającego ze złącza budynku z którego podane jest napięcie na budynek nr 5 i 6. Demontaż instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnicą główną, oprawami oświetleniowymi w budynku. Instalacje zasilającą WLZ do budynku zdemontować po uzgodnieniu z elektrykiem SOI. • przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych w branży budowlanej potwierdzić odłączenie budynków od mediów; miejsce odłączenia zostanie wskazane przez Administratora na etapie realizacji zadania; usunięcie instalacji winno być do miejsca jej odłączenia; • demontaż instalacji odgromowej; • demontaż krat; • demontaż stolarki okiennej; • demontaż parapetów; • demontaż stolarki bram garażowych; • rozbiórka pokrycia dachów; • rozbiórka konstrukcji dachów; • rozbiórka konstrukcji słupów, belek i kratownic ; • rozbiórka ścian zewnętrznych i wewnętrznych; • rozbiórka opaski betonowej, rozbiórka wjazdów do budynku; • rozbiórka posadzki betonowej; • rozbiórka ścian fundamentowych, ław i stóp fundamentowych; • rozbiórka studni wewnątrz budynków; • demontaż drabin wyłazowych na dach; • rozbiórka wjazdów/wyjazdów do/z budynku, placu manewrowego przed budynkiem (w odległości do 1m od lica budynku – wymagane cięcie istniejącej nawierzchni, lub do najbliższej dylatacji nawierzchni jeżeli odległość jest nie większa niż do 2 m od lica budynku); • wywiezienie gruzu oraz odpadów z terenu rozbiórki na składowisko odpadów i ich utylizacja; Zamawiający nie dopuszcza użycia pokruszonego z rozbiórki materiału do zasypania wykopu; • zważenie, pocięcie na elementy (do 1,5m długości/szerokości lub wg wymagań Administratora) i złożenie złomu stalowego do magazynu SOI Brzeg; • przywóz podsypki piaskowej do zasypania wykopów; • zasypanie i zagęszczenie wykopu podsypką piaskową do Is=0.98 (do 30cm warstwa), uskok terenu znajdujący się z tyłu budynków winien zostać zniwelowany przez zasypanie jak warstwy po rozebranych budynkach; • przywiezienie ziemi urodzajnej; • rozścielenie ziemi urodzajnej z obsianiem trawą (min. grubość warstwy humusu 25 cm, humus winien być nie zanieczyszczony kruszywem/gruzem i innymi odpadami wegetacyjnymi typu gałęzie, korzenie); • uporządkowanie terenu; 1.4 Ogólne wymagania dotyczące robót Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót, ich zgodność z ST i poleceniami Inspektora Nadzoru. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię planu BIOZ najpóźniej w dniu przekazania placu budowy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia czystości powietrza wolnego od unoszących się pyłów wytwarzanych podczas robót rozbiórkowych (tj. zminimalizowania ich do możliwego minimum). 1.5 Przekazanie terenu budowy Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy na zasadach i w terminie określonym w umowie o wykonanie robót. Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę przekazanego terenu rozbiórki do chwili ostatecznego odbioru robót. Uszkodzone lub zniszczone mienie Wykonawca odtworzy i naprawi na własny koszt. Koszty zabezpieczenia terenu rozbiórki nie podlegają odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że są włączone w cenę umowną. 1.6 Wymagania dotyczące ochrony środowiska 1.6.1.Wykonawca będzie podejmował wszelkie niezbędne działania, aby stosować się do przepisów i normatywów z zakresu ochrony środowiska na placu budowy i będzie unikał szkodliwych działań, szczególnie w zakresie zanieczyszczenia powietrza, wód gruntowych, nadmiernego hałasu i innych szkodliwych dla środowiska i otoczenia czynników powodowanych działalnością przy wykonywaniu robót rozbiórkowych. Rozbiórka nie wymaga usunięcia drzew i krzewów. 1.6.2 Zabezpieczenie drzew i krzewów na placu budowy. Prace ziemne oraz inne prace związane z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego lub urządzeń technicznych, prowadzone w obrębie bryły korzeniowej drzew lub krzewów na terenach zieleni lub zadrzewieniach powinny być wykonywane w sposób najmniej szkodzący drzewom lub krzewom – Wykonawca robót zabezpieczy drzewa i krzewy w sposób gwarantujący ich skuteczną ochronę przed uszkodzeniami. 1.7 Warunki bezpieczeństwa i ochrona przeciwpożarowa na budowie W trakcie prowadzenia prac rozbiórkowych Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów BHP w budownictwie. Wykonawca dostarczy na budowę i będzie utrzymywał wyposażenie konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa, a także zapewni wyposażenie w urządzenia socjalne jeżeli zajdzie taka konieczność oraz odzież wymaganą dla osób zatrudnionych na placu rozbiórki. W trakcie prowadzenia prac rozbiórkowych Wykonawca powinien przestrzegać obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej — będzie stale utrzymywał wyposażenie przeciwpożarowe w stanie gotowości, zgodnie z zaleceniami odpowiednich przepisów bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Wykonawca we własnym zakresie przeprowadzi instruktaż stanowiskowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia (z szczególnym uwzględnieniem pracy na wysokości). Wszyscy pracownicy zatrudnieni w trakcie robót budowlanych muszą posiadać aktualne wyniki badań lekarskich dopuszczające ich do pracy na zajmowanym stanowisku. Pracownicy winni być wyposażeni w środki ochrony osobistej w tym do prac na wysokości tj.: uprzęże i bezwarunkowo je stosować. Podstawowe środki ochrony osobistej to obuwie ochronne, kask, kamizelka, rękawice ochronne. Dodatkowo podczas prac przy pracach wykonywanych młotem pneumatycznym czy stosowaniu narzędzi tnących należy stosować okulary/gogle ochronne oraz środki ochrony słuchu. 2. SPRZĘT Wykonawca zobowiązany jest do używania tylko takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót. Sprzęt ma być zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania. Wykonawca przedstawi Inspektorowi kopię dokumentów potwierdzających dopuszczenie sprzętu do użytkowania, tam gdzie jest to wymagane przepisami. Zamawiający nie dopuszcza rozbiórki z użyciem materiałów wybuchowych. 3. TRANSPORT Wykonawca jest zobowiązany do stosowania tylko takich środków transportu, które nie wpłyną niekorzystnie na jakość wykonywanych robót i właściwości przewożonych materiałów. Środki transportu nie odpowiadające warunkom dopuszczalnych obciążeń na osie mogą być użyte przez Wykonawcę pod warunkiem przywrócenia na koszt Wykonawcy użytkowanych odcinków dróg do stanu pierwotnego (teren wewnętrzny). Wykonawca będzie usuwać na bieżąco, na własny koszt, wszelkie zanieczyszczenia spowodowane jego pojazdami na drogach publicznych oraz dojazdach do terenu budowy. Przy ruchu po drogach publicznych oraz dojazdach do terenu budowy pojazdy muszą spełniać wymagania przepisów ruchu drogowego. 4. ODBIÓR ROBÓT 4.1. Odbiór robót ostateczny Odbiór ostateczny robót polega na finalnej ocenie rzeczywiście wykonanych robót w odniesieniu do zakresu (ilości) i jakości. Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru końcowego będzie stwierdzone przez Wykonawcę zawiadomieniem Inwestora o zakończeniu robót. Odbiór ostateczny robót nastąpi w terminie ustalonym w dokumentach umowy. Odbioru końcowego dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności Inspektora(ów) nadzoru i Wykonawcy. Komisja odbierająca roboty dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedłożonych dokumentów, wyników badań, sprawdzeń i pomiarów, ocenie wizualnej oraz zgodności wykonania robót z opisem przedmiotu zamówienia. W toku odbioru ostatecznego robót komisja zapozna się z realizacją ustaleń przyjętych w trakcie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, zwłaszcza w zakresie robót uzupełniających i poprawkowych. W przypadku nie wykonania wyznaczonych robót poprawkowych lub uzupełniających poszczególnych elementach zadania, komisja przerwie swoje czynności i ustali nowy termin odbioru końcowego. W przypadku stwierdzenia przez komisję, że jakość wykonanych robót w poszczególnych elementach zadania nieznacznie odbiega od wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem tolerancji i nie ma większego wpływu na cechy eksploatacyjne i bezpieczeństwa, komisja dokona potrąceń oceniając pomniejszoną wartość wykonanych robót w stosunku do wymagań przyjętych w dokumentach umowy. 4.2. Dokumenty odbioru końcowego Podstawowym dokumentem do odbioru ostatecznego robót jest protokół odbioru końcowego robót, sporządzony wg ustalonego przez Zamawiającego wzoru. Do odbioru końcowego Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty: dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku robót (w tym wykonać mapę: „Pomiar powykonawczy z rozbiórki budynku nr 5 i 6” z zaznaczeniem wszystkich przyłączy, gdzie i jak zostały zamknięte, nowym poziomem terenu), wyniki pomiarów kontrolnych i testów, badań i sprawdzeń (w tym stopnia zagęszczenia), deklaracje zgodności, lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów. W przypadku, gdy wg komisji roboty pod względem przygotowania dokumentacyjnego nie będą gotowe do odbioru końcowego, komisja w porozumieniu z Wykonawcą wyznaczy ponowny termin odbioru końcowego robót. Wszystkie zarządzone przez komisję roboty poprawkowe, lub uzupełniające będą zestawione wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego. Termin wykonania robót poprawkowych i robót uzupełniających wyznaczy komisja i potwierdzi ich wykonanie. 5. PODSTAWA PŁATNOŚCI Podstawą płatności jest wynagrodzenie ryczałtowe. Do robót wycenionych ryczałtowo podstawą płatności jest wartość podana przez Wykonawcę i przyjęta przez Zamawiającego w dokumentach umownych (ofercie). Wynagrodzenie ryczałtowe będzie uwzględniać wszystkie czynności, wymagania, badania i sprawdzenia składające się na jej wykonanie, określone dla tej roboty. 6. DOKUMENTY ODNIESIENIA Dokumentacją odniesienia jest: • Umowa zawarta pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym; • Inne dokumenty i ustalenia techniczne prowadzone w trakcie trwania rozbiórki. 7. WYKONANIE ROBÓT 7.1. Wymagania ogólne robót rozbiórkowych: • Wykonawca robót przed przystąpieniem do wykonania robót rozbiórkowych zobowiązany jest sporządzić plan BIOZ ich wykonania i zaznajomić z nim pracowników w zakresie wykonywania przez nich robót oraz przekazać kopię planu BIOZ Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy. • Przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych należy wykonać wszystkie niezbędne zabezpieczenia, a więc ogrodzenie terenu, wywieszenie tablic ostrzegawczych. Roboty rozbiórkowe należy wykonywać z zachowaniem maksimum ostrożności. Pracownicy wykonujący roboty rozbiórkowe na wysokości powyżej 2 m powinni być zabezpieczeni pasami. Teren rozbiórki należy oznakować tablicami ostrzegawczymi „Roboty rozbiórkowe - wstęp wzbroniony" • Bezpośredni nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy na stanowiskach pracy sprawuje kierownik budowy. • W trakcie robót rozbiórkowych kierownik robót zobowiązany jest wskazać miejsca ustawienia drabin, rusztowań oraz kierować kolejnością rozbiórki oraz kontrolować sposób zabezpieczenia pracowników. • Do robót rozbiórkowych a w szczególności do prac na wysokościach nie można dopuścić robotników nie mających aktualnych badań lekarskich oraz niezbędnych środków ochrony indywidualnej. • Do zabezpieczeń stanowisk pracy na wysokości należy stosować środki ochrony zbiorowej, w szczególności balustrady, siatki, oraz uprzęże gdy niema możliwości stosowania środków ochrony zbiorowej. • Stan techniczny sprzętu używanego do rozbiórki winien być sprawdzany codziennie przed rozpoczęciem pracy. 7.1.1. ROBOTY ROZBIÓRKOWE • Prace rozbiórkowe należy wykonać zgodnie z wiedzą techniczną, zachowując podstawowe warunki, jakie należy przestrzegać przy prowadzeniu robót rozbiórkowych a przede wszystkim należy usunąć wszystkie elementy zagrażające bezpieczeństwu pracujących osób. Burzenie ścian za pomocą ciągnika lub spycharki wymaga uprzedniego oczyszczenia terenu oraz odpowiedniego „rozcięcia" muru. Część muru przeznaczoną do rozbiórki należy obwiązać liną stalową a następnie linę przymocować do odjeżdżającego ciągnika lub spycharki i szarpnięciami przez manewrowanie w tył i przód doprowadzić do zawalenia muru. Zamawiający dopuszcza inne metody rozbiórkowe, wymagają one jednak akceptacji Zamawiającego. • Elementy konstrukcji żelbetowych i betonowych należy rozbierać przez kucie młotami pneumatycznymi. Rozbiórki elementów konstrukcyjnych nie wolno prowadzić jednocześnie w kilku poziomach. • Obalenie ścian szczytowych oraz innych części konstrukcyjnych obiektu przez podkopywanie i podcinanie jest zabronione. • Rozbiórka przy użyciu materiałów wybuchowych jest zabroniona. • Usuwanie jednego elementu nie może wywoływać nieprzewidzianego spadku lub zawalenia się innego elementu. 7.1.2. ROBOTY ELEKTRYCZNE Terminy planowanych robót uzgodnić z kierownikiem SOI Brzeg Roboty związane z demontażem przyłączy do budynku, przed zasypaniem wykopów wymagają zgłoszenia do odbioru przez Inspektora nadzoru RZI we Wrocławiu. Po rozbiórce budynku należy wykonać mapę: „Pomiar powykonawczy z rozbiórki budynku nr 5 i 6” z zaznaczeniem wszystkich przyłączy, gdzie i jak zostały zamknięte, nowym poziomem terenu i złożyć wraz z oświadczeniem geodety w siedzibie RZI we Wrocławiu. Oświadczenie geodety wykonującego pomiar powykonawczy powinno zawierać informację, że poza rozbiórką w terenie w zakresie zaznaczonym na mapie nic nie uległo zmianie. Zamawiający dysponuje w zasobie mapą do celów opiniodawczych, którą na wniosek Wykonawcy udostępni w formie papierowej lub cyfrowej. 7.2. Zabrania się prowadzenia robót rozbiórkowych : - w złych warunkach atmosferycznych - poprzez podcięcie lub podkopywanie konstrukcji od nasady obiektu - metodą wybuchową 7.3 Wywóz materiałów uzyskanych z rozbiórki 7.3.1. Wykonawca przekaże na magazyn SOI Brzeg wszystkie materiały stalowe. Załaduje, zważy we własnym zakresie w specjalistycznej firmie, przewiezie, potnie na elementy i złoży w miejscu wskazanym przez Administratora, przedstawiając potwierdzenie ilości (ciężaru) przekazywanych materiałów. Koszty związane z przekazaniem materiałów z odzysku do SOI Brzeg należy uwzględnić w kosztach ogólnych zadania. Wielkość fragmentów na jakie należy pociąć demontowane elementy należy uzgodnić z SOI Brzeg. Żadne elementy z rozbieranego obiektu nie nadają się do odzysku i wtórnego wykorzystania. 7.3.2. Powstałe odpady z rozbiórki Wykonawca, będacy zgodnie z Ustawą o “Odpadach” wytwórcą odpadów wywiezie i zutylizuje we własnym zakresie przekładając Inwestorowi “Kartę przekazania odpadów”. Opłata za składowanie materiałów z rozbiórki powinna zostać wliczona w cenę oferty. Podstawę do zapłaty stanowić będą poświadczone za zgodność z oryginałem kopie kart przekazania odpadów. 7.3.3. Wykonawca sporządza protokóły przekazania materiałów odzyskanych z rozbiórki według odrębnych przepisów resortowych. 7.3.4. Protokół przekazania materiałów do SOI Brzeg Wykonawca załączy do dokumentacji powykonawczej. 8. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie (art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych). 9.1 Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający żąda zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 22 czerwca 1976 r. – Kodeksu Pracy), co najmniej 2 osoby pracowników ogólnobudowlanych, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z rozbiórką, przez cały okres trwania umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 9.2 W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą, o której mowa w pkt. 9.1, przed zakończeniem terminu umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 9.3 Najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu listy osób, o których mowa w pkt. 9.1, która będzie określała pełnione przez pracowników funkcje oraz okres obowiązywania umowy o pracę. W przypadku zmiany tych osób Wykonawca przedstawi Zamawiającemu zaktualizowaną listę osób. 9.4 W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający jest uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy (odpowiednio Podwykonawcy) odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia, o którym mowa w pkt 9.1, a w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 9.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9.6 Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. 9.1, jak i sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób zgodnie z warunkami SIWZ zostały zawarte w projekcie umowy. UWAGA: • Oferent powinien przeprowadzić wizję lokalną rozbieranego obiektu. (Zamawiający zorganizuje jedną wizję lokalną terenu budowy w JW w Brzegu przy ul. Kruszyńskiej w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia postępowania. Uczestnictwo w wizji jest możliwe po pisemnym zgłoszeniu przedstawicieli oferenta do Rejonowego Zarządu Infrastruktury we Wrocławiu w terminie 5 dni od dnia ogłoszenia postępowania. W zgłoszeniu należy podać nazwisko i imię upoważnionej osoby oferenta wraz z podaniem serii i numeru dowodu osobistego.) • Prace budowlane na terenie lokalizacji obiektu mogą być wykonywane od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00. Po uzyskaniu wcześniejszej zgody Dowódcy jednostki prace będzie można realizować w innych ustalonych dniach i godzinach. • Wykonawca robót przed przystąpieniem do wykonywania prac wystąpi do RZI we Wrocławiu z imiennym wykazem pracowników przewidzianych do wykonywania prac remontowych oraz wykazem pojazdów, o wystawienie zezwolenia upoważniającego do wejścia i wjazdu na teren Jednostki Wojskowej. • Z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem, uzgadniać wszelkie zmiany osobowe, jakie nastąpią w trakcie realizacji zadania oraz uaktualniać wykaz pracowników realizujących zadanie; • W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę obcokrajowców, nie posiadających obywatelstwa polskiego, winni oni być uwzględnieni w wykazie osób realizujących zadanie przy czym należy określić przynależność państwową cudzoziemca. • Wstęp obcokrajowców do obiektów wojskowych może być realizowany wyłącznie na podstawie pozwoleń wydanych na zasadach określonych w decyzji nr 19/MON z dnia 24 stycznia 2017 r. Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i realizowania przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej Dz. Urz. MON poz. 18. • Zamawiający nie gwarantuje uzyskania pozytywnej opinii Służby Kontrwywiadu Wojskowego na wstęp obcokrajowców na teren Jednostki Wojskowej. Odmowa wydania zezwolenia przez Szefa SKW nie stanowi podstawy do zmiany terminu wykonania umowy oraz wynagrodzenia umownego. • Roboty tymczasowe i prace towarzyszące należy uwzględnić w kosztach pośrednich budowy. Do robót towarzyszących zalicza się roboty, które należą do świadczeń umownych, a nie są wymienione w dokumentacji, w szczególności: montaż i demontaż rusztowań, transport, składowanie oraz utylizacja odpadów, gruzu i ziemi, utrzymanie i likwidacja terenu budowy, utrzymanie urządzeń terenu budowy wraz z maszynami, działania ochronne zgodnie z warunkami BHP. Ww. roboty nie podlegają oddzielnej zapłacie. • Na dzień odbioru przedmiotu umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie kart przekazania odpadów poświadczone za zgodność z oryginałem. • Teren czasowo udostępniony przez Zamawiającego do składowania odpadów Wykonawca robót przed odbiorem końcowym przywróci do stanu pierwotnego. • Na terenie JW obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu oraz przebywania pod jego wpływem. • Na terenie JW obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania/aplikowania niedozwolonych polskim prawem produktów oraz przebywania pod ich wpływem. • Wykonawca zobowiązany będzie do właściwego zabezpieczenia sprzętu i terenu robót przed kradzieżą oraz pod względem BHP i ppoż. • Roboty objęte są 23 % stawką VAT. • Sposób rozliczenia za wykonanie przedmiotu zamówienia – ryczałt. Opracował: Jerzy Błąkała Krzysztof Feliks
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 847,00 zł 2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 21.04.2020 r., do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej: a) nazwę i adres Wykonawcy, b) nazwę i adres beneficjenta, c) nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela, d) nazwa zadania, na które składane jest wadium, e) kwotę, f) termin ważności, g) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna mieć postać gwarancji bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wadium, o którym mowa w pkt 3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia – 21.04.2020 r. do godz. 10.00. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, a także w przypadku gdy Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużony okres związania ofertą, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a i 7b Ustawy Pzp. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP O/Okr. we Wrocławiu 44 1010 1674 0030 7213 9120 2000, z dopiskiem „wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na rozbiórkę budynku garażowego nr 5 i 6 z odtworzeniem terenu zieleni w miejscach wyburzeń zlokalizowanych na terenie kompleksu wojskowego nr 3885 przy ulicy Kruszyńskiej w Brzegu na działce nr 133/7, AM-7, Obręb Południe ”. 8. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 15. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca załączy: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony wg załączonego wzoru (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 2) wypełnioną i podpisaną tabelę elementów scalonych – Formularz nr 5 (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 3) zobowiązania innego podmiotu na zdolnościach którego zamierza polegać Wykonawca w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu – Formularz Nr 6 (oryginał podpisany przez ten podmiot).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach