Przetargi.pl
Budowa infrastruktury rowerowej jako alternatywny sposób komunikacji w ramach realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej na obszarze powiatu rawickiego

Powiatowy Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Podmiejska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 453 474
  • Data zamieszczenia: 2019-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg
    ul. Podmiejska 10
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 655 453 474
    REGON: 41110357800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pzd.powiatrawicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa infrastruktury rowerowej jako alternatywny sposób komunikacji w ramach realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej na obszarze powiatu rawickiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa infrastruktury rowerowej jako alternatywny sposób komunikacji w ramach realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej na obszarze powiatu rawickiego. Planowana inwestycja obejmuje: 1) opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie ciągu pieszo-rowerowego od skrzyżowania ulic: Wały Powstańców Wlkp., 17-Stycznia i Kamińskiego do dworca PKP w Rawiczu (łącznie z budową ronda – koncepcja stanowi załącznik nr 12 do SIWZ) wraz z budową zintegrowanego węzła przesiadkowego i infrastrukturą (przyłącza energetyczne i telekomunikacyjne do infokiosków, zakup i montaż infokiosków, zakup i montaż wiat na rowery (formuła Zaprojektuj i Wybuduj); Z analizy mapy obrazującej koncepcję budowy ronda na skrzyżowaniu ulic: Wały Powstańców Wlkp. – 17-Stycznia i Kamińskiego (załącznik nr 12 do SIWZ) wynika, że w obrębie ronda występują następujące sieci: • gazowa , w tym gazociąg Ø 250 - konieczna min. rura osłonowa na poszerzeniu jezdni, • kanalizacja deszczowa, • kanalizacja sanitarna, • kable energetyczne eN, • kable teletechniczne, oraz do likwidacji jest istniejąca sygnalizacja świetlna. 2) wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbudowy drogi powiatowej nr 5484P Rawicz - Dubin w zakresie ciągu pieszo-rowerowego na odc. Rawicz - Osiek, na dług. około 18,150 km wraz z wraz z budową zintegrowanego węzła przesiadkowego i infrastrukturą (przyłącza energetyczne i telekomunikacyjne do infokiosków, zakup i montaż infokiosków, zakup i montaż wiat na rowery) – dokumentacja projektowa na ten odcinek jest w posiadaniu Zamawiającego. Dla przedmiotowego odcinka uzyskano już wszelkie niezbędne uzgodnienia, uzyskano decyzję środowiskową, opracowano projekt organizacji ruchu, wykonano badania geotechniczne, opracowano projekty podziałów gruntów. Do wykonawcy należy uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej z wykorzystaniem posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji oraz ewentualna jej aktualizacja, jeśli zajdzie tak potrzeba. Zakres prac projektowych i robót budowlanych do wykonania ujęty jest szczegółowo w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym Załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ, przy czym wyłączeniu podlegają: - odcinek w miejscowości Słupia Kapitulna, gdzie przewidziano w Programie Funkcjonalno-Użytkowym budowę chodnika i zjazdów (w związku z budową marketu DINO w miejscowości Słupia Kapitulna, Wykonawca robót wykonał część ciągu pieszo-rowerowego strona prawa na odcinku od działki nr ewid. 452 do skrzyżowania z działką nr ewid. 460/1) - Załącznik nr 2 do Programu Funkcjonalno-Użytkowego, część rysunkowa, mapa nr D-11; - odcinek drogi powiatowej nr 5484P Rawicz – Dubin w miejscowości Pakosław – ul. Kolejowa, od działki nr ewid. 866/7 do działki nr ewid. 398 (skrzyżowanie z drogą, przy kapliczce) oraz ciąg pieszo-rowerowy na odcinku od działki nr ewid. 866/6 do zjazdu na działkę nr ewid. 404/6 (ww. odcinki zostały przebudowane w 2018 r.) - Załącznik nr 2 do Programu Funkcjonalno-Użytkowego, część rysunkowa, mapa nr D-21; - odcinek długości 817,27 m w miejscowości Szymanowo – Załącznik nr 2 do Programu Funkcjonalno-Użytkowego, część rysunkowa, mapa nr D-3, D-4 (odcinek ten zostanie przebudowany w 2019 roku – zakres wykonanych prac określa dokumentacja zgłoszeniowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ); plan orientacyjny odcinka wyłączonego przedstawia załącznik nr 11 do SIWZ; - skrzyżowanie ulic: Józefa Piłsudskiego i Wały Tadeusza Kościuszki w Rawiczu zostanie przebudowane na skrzyżowanie typu ,,rondo” (wykonane w 2019 roku - zakres wykonanych prac określa dokumentacja stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ); - wymiana istniejących 7 szt. lamp ulicznych na terenie miasta Rawicza wzdłuż ścieżki pieszo-rowerowej zlokalizowanej w Rawiczu przy ul. Dworcowej na działce nr 2815/2 obręb Rawicz – miasto (lampy te są własnością firmy ENEA i na jej koszt będą wymieniane), - przebudowa Rynku w Rawiczu, deptaków ul. Wojska Polskiego i ul. 17 Stycznia (Gmina Rawicz opracowała projekt budowlany na inwestycję pn.: ,,Przebudowa i modernizacja nawierzchni Rynku i deptaków ul. Wojska Polskiego i ul. 17 Stycznia wraz z przebudową istniejącego oświetlenia ulicznego oraz iluminacyjnego Ratusza (…)” w związku z czym przebuduje i sfinansuje ze środków własnych, przedmiotowy odcinek trasy rowerowej w obrębie deptaków i Rynku, w ramach ww. inwestycji. Opis infokiosków oraz wiat na rowery ujęty został w Załączniku Nr 8 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj.Dz.U z 2016r, poz.359) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP S.A. o/Rawicz Nr 03 1020 3121 0000 6102 0004 8132 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu należy dołączyć do oferty. 4. Wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginału dokumentu w miejscu składania ofert. Kserokopię dokumentu należy dołączyć do oferty. Dokument wadialny powinien mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego i płatnego na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 9.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 9.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 9.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu nie jest wymagane posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu oraz wykazanie braku podstaw wykluczenia zostaną spełnione, jeżeli: a) warunki opisane w pkt 5.1.2. SIWZ - wystarczające jest, aby dowolny Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, wykazał/li spełnianie tego warunku; b) brak podstaw wykluczenia wskazanych w art. 24 ust. 1 oraz w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy powinien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia samodzielnie; c) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania, wskazane w pkt 6.1.2. SIWZ oraz o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 3. W przypadku oferty składanej przez wspólników spółki cywilnej postanowienia pkt 5.4.2. SIWZ stosuje się odpowiednio. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.5.1. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 5.5.1. SIWZ. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt: - 6.4.1. – 6.4.3. SIWZ przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach