Przetargi.pl
"Budowa gminnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Biała Druga"

Gmina Biała ogłasza przetarg

  • Adres: 98-350 Biała, Biała Druga
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 419 090 , fax. 438 419 018
  • Data zamieszczenia: 2020-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała
    Biała Druga
    98-350 Biała, woj. łódzkie
    tel. 438 419 090, fax. 438 419 018
    REGON: 73093460200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminabiala.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Budowa gminnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Biała Druga"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa mechaniczno–biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości średniodobowej Qdśr = 2x250 m3/d = 500 m3/d w miejscowości Biała Druga, wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą. 2.2. Do oczyszczalni dopływać będą ścieki kanalizacją sanitarną oraz dowożone będą ścieki powstające na terenie Gminy Biała. Zamówienie obejmuje również obsługę geodezyjną inwestycji oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. W ramach przedmiotowej inwestycji zostaną wybudowane dwa reaktory biologiczne (obiekty 3A i 3B), natomiast wyposażenie technologiczne obejmuje dostawę tylko do jednego bioreaktora. 2.3. W skład obiektów kubaturowych oczyszczalni ścieków wchodzą:  pompownia ścieków surowych - obiekt nr 1, podziemny, jednokomorowy zbiornik z prefabrykowanych kręgów żelbetowych o średnicy wewnętrznej 2,00 m i wysokości w świetle 4,30 m i powierzchni zabudowy 4,15 m2 wraz z wyposażeniem technologicznym;  budynek socjalno–techniczny - obiekt nr 2 o konstrukcji tradycyjnej murowanej w połączeniu z elementami żelbetu monolitycznego, parterowy z antresolą, niepodpiwniczony, przykryty dwuspadowym dachem z naczółkiem, a w części, w której znajdują się pomieszczenie na kontener i pomieszczenia magazynowe przykryty dachem trójspadowym, powierzchnia użytkowa 145,89 m2, powierzchnia zabudowy 128,55 m2, kubatura 550,0 m3;  dwa reaktory biologiczne – obiekty nr 3A, 3B, częściowo zagłębione w gruncie, konstrukcji żelbetowej wylewanej, w kształcie cylindrycznym, średnicy wewnętrznej 11,50 m i wysokości w świetle 5,80 m i powierzchni zabudowy 114,99 m2, reaktor przykryty lekkim przykryciem modułowym z żywicy poliestrowej wzmocnionej włóknem szklanym i elementem przekładkowym;  taca najazdowa i separator ścieków – obiekty nr 4A i 4B, plac postojowy o wymiarach 4,0x6,5 m (z miejscowym powiększeniem 1,00x1,35 m na posadowienie separatora zanieczyszczeń stałych), powierzchnia zabudowy 27,35 m2;  punkt zlewny ścieków dowożonych – obiekt nr 4, budynek murowany o wymiarach zewnętrznych w planie 2,05x2,65 m i wysokości pomieszczenia 2,65 m, przykryty dachem jednospadowym, powierzchnia zabudowy 6,4 m2;  zbiornik uśredniający ścieków dowożonych - obiekt nr 5 częściowo zagłębiony w ziemi, jednokomorowy, cylindryczny zbiornik z prefabrykowanych kręgów żelbetowych o średnicy wewnętrznej 3,00 m i wysokości w świetle 4,00 m, przykryty prefabrykowaną płyt żelbetową z włazami 2xØ600 mm;  zbiornik magazynowy osadu nadmiernego – obiekt nr 6 o konstrukcji żelbetowej wylewanej, w kształcie cylindrycznym, o średnicy wewnętrznej 6,00 m i wysokości w świetle 4,50 m i powierzchni zabudowy 36,31 m3 wraz z wyposażeniem technologicznym;  budynek mechanicznego oczyszczania ścieków - obiekt nr 13, budynek murowany w technologii tradycyjnej w połączeniu z elementami żelbetu monolitycznego, parterowy, niepodpiwniczony o wymiarach osiowych w planie 11,70x8,24 m i wysokości pomieszczeń 4,20 m, powierzchnia zabudowy 104,48 m2, przykryty dwuspadowym dachem, który przykrywa budynek i wiatę na kontenery; w budynku pod posadzką znajdować się będą dwie komory: komora kraty i komora piaskownika, które wykonane będą z prefabrykowanych kręgów żelbetowych o średnicy 1,5 m;  budynek na agregat prądotwórczy - obiekt nr 8 jest integralną częścią budynku mechanicznego oczyszczania ścieków, pomieszczenie zamykane jest drzwiami dwuskrzydłowymi z dwoma otworami wentylacyjnymi, w pomieszczeniu znajduje się fundament pod agregat prądotwórczy o wymiarach 2,5x1,2 m;  wiata na osad odwodniony - obiekt nr 14, konstrukcja hali stalowa o wymiarach w rzucie 8,0x18,0 m i wysokości ponad terenem 7,75 m do kalenicy, posadzka żelbetowa z murami oporowymi i odwodnieniem liniowym odcieków z posadzki i wody opadowej. Infrastrukturę towarzyszącą stanowią: Sp - studnia pomiarowa, S1-S14 – studnie kanalizacyjne, rurociągi grawitacyjne oraz ciśnieniowe oraz kable energetyczne. Zagospodarowanie terenu obejmuje wykonanie: ogrodzenia terenu oczyszczalni, dróg wewnętrznych i placów manewrowych utwardzonych z kostki brukowej gr. 8 cm. Należy wykonać nasadzenia wzdłuż ogrodzenia (zieleń wysoka liściasta i iglasta) oraz roślinność niskopienna wśród obiektów technologicznych. 2.4. Podstawowe elementy wyposażenia technologicznego oczyszczalni: a) Punkt zlewny ścieków dowożonych:  Szybkozłącze do odbioru ścieków,  Separator zanieczyszczeń o wydajności 40 m3/h, prześwit szczelin 16 mm,  Pomiar ilości ścieków dowożonych – przepływomierz elektromagnetyczny Q = 0-50 m3/h,  Moduł rejestracyjny; b) Zbiornik uśredniający ścieków dowożonych  Układ napowietrzania / mieszania, zapotrzebowanie powietrza Qp = 20 m3/h,  Porcjowe dozowanie ścieków dowożonych – pompa zatapialna o wydajności Qh = 15 m3/h przy H = 5,0 m, c) Wstępne mechaniczne podczyszczanie ścieków  Automatyczna krata hakowa o wydajności Qm = 100 m3/h, prześwit 15 mm,  Piaskownik pionowy z separatorem piasku, pompa zatapialna pulpy piasku o wydajności 14,2 m3/h przy H= 4,85 m, separator piasku o wydajności 18 m3/h; d) Pompownia ścieków surowych  Stacja pomp zatapialnych – pompa o wydajności Qh = 23,9 m3/h przy H = 9,42 m (2 kpl+rezerwa); e) Oczyszczanie mechaniczne ścieków połączonych:  Automatyczne sito skratkowe – o wydajności Qh = 25 m3/h, prześwit 5 mm;  Praso-płuczka skratek – o wydajności Qh = 0,5 – 1,1 m3/h, średnica 250 mm, długość 2,7 m;  Przenośnik śrubowy skratek o wydajności Qm = 0,5 – 1,1 m3/h, średnica 160 mm, długość 6,8 m;  Układ wody technologicznej – zestaw hydroforowy o wydajności Qh = 1,6 m3/h, p=4 bar wraz układem filtrów i pompą zasilającą układ wody technologicznej f) Oczyszczanie biologiczne ścieków:  Separator zawiesiny łatwoopadającej  Selektor – warunki niedotlenione stosowane dla procesu. Dzięki temu osad odwodniony posiada znacznie lepsze parametry sedymentacyjne;  Komora denitryfikacji/nitryfikacji;  Osadnik wtórny pionowy – separacja osadu od ścieków wraz z wyposażeniem; g) Pomieszczenie dmuchaw  Stacja dmuchaw  Układ dystrybucji powietrza h) Pomiar ilości ścieków oczyszczonych  Przepływomierz elektromagnetyczny z zakresem pomiarowym Q = 0 ÷ 60 m3/h, i) Zbiornik osadu nadmiernego  Układ napowietrzania osadu,  Układ do zagęszczania osadu, j) Mechaniczne odwadnianie osadu nadmiernego  Wirówka dekantacyjna o wydajności 4 m3/h z wyposażeniem  Stacja przygotowania i dozowania flokulantu  Przenośnik śrubowy osadu – Qm = 0,5 ÷ 1,0 m3/h, średnica 250 mm, długość 4,0 m – 1 szt;  Przenośnik śrubowy osadu – Qm = 0,5 ÷ 1,0 m3/h, średnica 250 mm, długość 2,0 m – 1 szt; k) Stacja wapnowania osadu odwodnionego  Zbiornik wapna – z filtrem przeciwpyłowym i elektrowibratorem  Przenośnik śrubowy wapna – o wydajności masowej 12 ÷ 70 kg/h, średnica 108 mm, długość 4,5 m; l) Wiata magazynowa osadu m) Działanie oczyszczalni będzie całkowicie zautomatyzowane poprzez zastosowanie sterowania z możliwością przesyłania wiadomości tekstowych SMS stanów alarmowych z oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnia dodatkowo wyposażona będzie w system monitoringu i wizualizacji pracą podstawowych urządzeń technologicznych. 2.5. Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 1 do SIWZ, opisujący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem zamówienia składają się:  Projekty budowlane,  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), pozwolenia na budowę,  Przedmiary robót. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową wystąpienie w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe oraz nie będzie uprawniało do żądania dodatkowego wynagrodzenia -jeżeli roboty te ujęte były w projekcie lub projekcie wykonawczym. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 2.6. Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. Wszystkie parametry wyrażone wartością liczbową uznane zostaną za nie gorsze od wymaganych w niniejszym opracowaniu pod warunkiem spełnienia wymagania z tolerancją +/- 3%. Wszystkie pozostałe parametry nie wartościowe (nie wyrażone wartością liczbową) uznane zostaną za nie gorsze od wymaganych w niniejszym opracowaniu pod warunkiem ich spełnienia. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno-użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w dokumentacji projektowej i STWiOR.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 120 000,00 PLN (słownie zł: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu;(wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Wieluńskiej Nr: 45 9244 0003 0000 0039 2000 0050 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: GO.271.2.1.2020” b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach