Przetargi.pl
Budowa budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Piotrkowicach wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą.

Gmina Chmielnik ogłasza przetarg

  • Adres: 26020 Chmielnik, Plac Kościuszki
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 543 273 , fax. 413 543 273
  • Data zamieszczenia: 2017-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielnik
    Plac Kościuszki 7
    26020 Chmielnik, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 543 273, fax. 413 543 273
    REGON: 29100974500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chmielnik.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Piotrkowicach wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiot zamówienia obejmuje budowę od podstaw budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Piotrkowicach wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą oraz uzyskanie ostatecznego pozwolenia na użytkowanie. Planowany do budowy budynek Zespołu Placówek Oświatowych w Piotrkowicach obejmuje kompleks połączonych ze sobą budynków pełniących funkcje szkoły podstawowej, przedszkola, sali gimnastycznej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Przedmiot zamówienia obejmuje również budowę boiska wielofunkcyjnego ze sztuczną nawierzchnią (wraz z wyposażeniem w niezbędny sprzęt sportowy typu bramki, kosze, oznaczenia, siatki itp.), budowę i wyposażenie placu zabaw, ogrodzenie, kompleksowe zagospodarowanie i wyposażenie w niezbędny sprzęt i urządzenia całego budynku w zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej z wyłączeniem wyposażenia ruchomego szkolnego ( tj. mebli; ławek, krzeseł, biurek, stolików). 2)Miejsce realizacji robót: dz. nr ew. 395/6, 395/7, 466, obręb: 0016 msc. Piotrkowice, gm. Chmielnik, 3)W zakres zamówienia wchodzi także zabezpieczenie terenu robót, wywóz i utylizacja odpadów oraz prowadzenie dokumentacji gospodarki odpadami wymaganej przepisami szczególnymi, uporządkowanie terenu robót oraz skompletowanie dokumentacji powykonawczej. 4)Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 5 do SIWZ w skład którego wchodzi: a) projekt budowlano-wykonawczy b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. c) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 5)Zamawiający załącza dodatkowo do SIWZ przedmiar robót ( Załącznik nr 6 do SIWZ) , który ma charakter dokumentu pomocniczego i nie stanowi elementu opisu przedmiotu zamówienia. Załączone przedmiary mają jedynie charakter dokumentu pomocniczego i stanowią bazę wyjściową do obliczenia ceny oferty. Wykonawca może uwzględnić w kosztorysie swoje własne obmiary i założenia kalkulacyjne. W związku z czym dopuszcza się odstępstwa zarówno na plus jak i na minus od założeń wyjściowych zawartych w załączonych przedmiarach. 6)Na podstawie § 4 ust.3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i form dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. z 2013r. poz. 1129) wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym i opis przedmiotu zamówienia nie obejmuje przedmiaru robót. 7) W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którym mowa w art.30 ust.1 pkt.2 i ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8) Zgodnie z art.29 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach: znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów, źródła lub szczególnego procesu, należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych ( nie gorszych) parametrach technicznych, jakościowych, eksploatacyjnych i użytkowych tj. nie gorszych niż te, które wskazano w projekcie, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. W przypadku gdy w dokumentacji pojawiłaby się nazwa własna wyrobów budowlanych, nazwy producentów lub produktów to należy to traktować wyłącznie i jedynie jako przykładowe dane, które określają minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż wymienione w dokumentacji pod warunkiem, iż posiadały będą takie same lub lepsze parametry techniczne i właściwości ( będą równoważne). Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. Wskazane znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie wymaganej jakości przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym wykonawcy mogą składać oferty równoważne, za które uznane zostaną oferty spełniające wymagania Zamawiającego. Wszystkie wymienione w SIWZ wymagania techniczne należy traktować jako minimalne. Jeżeli w SIWZ w odniesieniu do niektórych materiałów, produktów, urządzeń wskazuje się znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający zgodnie z art.29 ust.3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie ofert zawierających produkty równoważne. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów wskazane w SIWZ i jej załącznikach, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów produktów ma charakter wyłącznie przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenia konkretnego producenta ( dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Obowiązek wskazania, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego leży po stronie Wykonawcy. Materiały, urządzenia, maszyny i inne wyposażenie przed wbudowaniem, zastosowaniem lub zainstalowaniem podlegają akceptacji Zamawiającemu oraz Inspektora nadzoru. 9)Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dostarczane materiały budowlane były nowe i nieużywane, wolne od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych oraz posiadały certyfikaty i atesty wymagane obowiązującymi przepisami prawa. 10)Zamawiający w oparciu o art. 29 ust.3a ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r.. poz. 1666 z późn. zm.) tj. wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Ilość pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając terminowość, złożoność i rodzaj robót budowlanych. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca w terminie jednego tygodnia ( 7 dni) od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz (listę) pracowników własnych i podwykonawców delegowanych do wykonania bezpośrednio robót budowlanych wraz z kopiami umów o pracę jako potwierdzenie formy zatrudnienia oraz wykonywanych czynności. Kopia umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tj. w szczególności bez adresów oraz numerów PESEL pracowników) . Imię i nazwisko pracownika nie podlega animizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. Ponadto w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający jest uprawniony do kontroli przestrzegania w/w wymogu a Wykonawca zobowiązany do składania na każde żądanie dokumentów potwierdzających zatrudnienie i czynności realizowanych przez pracowników bezpośrednio wykonujących roboty budowlane. 11) Zamawiający informuję, iż trwa obecnie procedura związana z wydaniem pozwolenia na budowę dotycząca realizacji przedmiotowego zamówienia w związku z czym zastrzega się, iż podpisanie umowy i rozpoczęcie robót budowlanych nie może nastąpić wcześniej niż wydanie i uprawomocnienie się przedmiotowego pozwolenia na budowę. 12) Informacje co do przebiegu wykonywanych robót: a)Zamawiający zaleca zapoznanie się z terenem inwestycji, uzbrojeniem terenu, istniejącymi obiektami i wszelkimi warunkami mogącymi mieć wpływ na prowadzenie robót budowlanych. b)Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie i wykonywanie prac zgodnie z projektem, uzgodnieniami z zamawiającym i koordynację z wszystkimi branżami. c)Wykonawca zapewni kompleksową obsługę geodezyjną niezbędną przy realizacji zamówienia wraz z operatem geodezyjnym powykonawczym. Na odbiór końcowy Wykonawca przygotuje geodezyjna inwentaryzację powykonawczą w dwóch (2) kompletach zbiorczych. Powyższe mapy wykonawca przekaże zamawiającemu w dniu odbioru końcowego. d)Wykonawca we własnym zakresie zapewni dostawę wody i energii elektrycznej. e)Prace budowlane muszą być prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami i wymogami bezpieczeństwa oraz zgodnie z wymogami sztuki budowlanej. f)Wykonawca zobowiązany jest do wydzielenia i zabezpieczenia terenu budowy. g)Teren budowy należy utrzymać w czystości i porządku zapewniając bezpieczeństwo użytkownikom przyległego terenu. h)Dobór i kolorystyka wszelkich elementów wykończeniowych, elewacyjnych, widocznych elementów konstrukcyjnych oraz budowlanych zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych podlega akceptacji Zamawiającego. i)Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej terenu objętego niniejszym zamówieniem, celem sprawdzenia miejsca robót oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia. W związku z powyższym wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Przeprowadzenie wizji lokalnej nie jest elementem obowiązkowym. 13) Projekt „Budowa i wyposażenie Zespołu Placówek Oświatowych w Piotrkowicach ” planowany jest do realizacji z dofinansowaniem ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 7 - Sprawne usługi publiczne Działanie 7.4 Rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej. W związku z tym, że wniosek o dofinansowanie przedmiotowego zadania jest w ocenie w przypadku nie przyznania środków na jego realizację przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia. 14) Zamawiający wymaga udzielenia rękojmi i gwarancji na wykonane roboty, w tym użyte materiały oraz dostarczone i zamontowane urządzenia, na okres nie krótszy niż 36 miesięcy ( 3 lata) i nie dłuższy niż 60 miesięcy (5 lat). Okres rękojmi i gwarancji na wykonane roboty budowlane rozpoczyna się od daty zakończenia robót potwierdzonych protokołem odbioru końcowego zakończenia robót. Termin udzielonej gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. 15) Wykonawca przyjmuje do wykonania pełny zakres robót, w tym wszelkie prace pomocnicze i montażowe, towarzyszące wymagane do zrealizowania zadania w stanie gotowym do użytkowania ( podana cena ofertowa zawierać będzie również wartość tych czynności).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 300 000,00 PLN ( słownie: trzysta tysięcy PLN 00/100), które należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych tj: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w/w pkt.2 lit. b-e SIWZ ( art.45 ust.6 pkt.2-5) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 4. Wadium wniesione w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Chmielnik 32 8483 0001 2001 0017 7441 0001 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku Zamawiającego. 6. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w oryginale lub złożyć w pokoju nr 209 Urzędu Miasta i Gminy w Chmielniku, Plac Kościuszki 7 przed terminem składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta ponadto powinna się składać z następujących dokumentów a) Formularz ofertowy na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ b) Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania ( zwane Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ. c)Dowód wniesienia wadium d)Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( art.22a ust.2 ustawy) – jeżeli dotyczy e)Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach