Przetargi.pl
Modernizacja infrastruktury społecznej w gminie Pawłów

Gmina Pawłów ogłasza przetarg

  • Adres: 27-225 Pawłów, Pawłów 56
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 2720-16-14 , fax. 41 272-16-70
  • Data zamieszczenia: 2024-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pawłów
    Pawłów 56
    27-225 Pawłów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 2720-16-14, fax. 41 272-16-70
    REGON: 291010582
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pawlow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja infrastruktury społecznej w gminie Pawłów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania części istniejącego budynku Urzędu Gminy Pawłów wraz z zagospodarowaniem terenu na działkach o numerach ewidencyjnych 319/2, 498/5, 316/2, 317/4, 498/3, 315, 314/1, 498/6, 498/7, 319/3 w obrębie 0018 Pawłów. Przedsięwzięcie realizowane będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj” (opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych).Budynek Urzędu Gminy (znajdujący się na działkach nr ewid. 319/2, 498/5 w Pawłowie) składa się z dwóch niepołączonych ze sobą funkcjonalnie części: jedna z nich posiada dwie kondygnacje nadziemne oraz podpiwniczenie, druga - parterowa z podpiwniczeniem.W ramach przebudowy, nadbudowy i rozbudowy budynku Urzędu Gminy oraz zmiany sposobu użytkowania części budynku przewiduje się:− rozbudowę w kierunku zachodnim obejmującą 4 kondygnacje (piwnice + 3 kondygnacje nadziemne),− nadbudowę jednej kondygnacji użytkowej w części istniejącej budynku,− budowę szybu dźwigowego wraz z montażem windy obsługującej wszystkie kondygnacje budynku,− przebudowę istniejących schodów zewnętrznych,− częściową przebudowę istniejących ścian wewnętrznych w budynku,− ocieplenie istniejących ścian zewnętrznych,− wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,− zmianę konstrukcji dachu nad całością obiektu,− wykonanie zjazdu do garażu trzy-stanowiskowego wraz z murami oporowymi,− przebudowę układu funkcjonalnego budynku.W budynku będzie mieścił się Urząd Gminy, Urząd Stanu Cywilnego oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. W części centralnej parteru przewiduje się pomieszczenia biurowe Urzędu Gminy, w których będą obsługiwani interesanci. W części wschodniej budynku - sala ślubów dla max. 50 osób wraz z szatnią. Przy wejściu do budynku od strony północnej - biuro podawcze, w pozostałej części budynku - pomieszczenia biurowe, dwie klatki schodowe łączące kondygnacje oraz pomieszczenia socjalne, pomieszczenie porządkowe i zespoły higieniczno - sanitarne. W poziomie parteru mieścić się także będą pomieszczenia na użytek apteki oraz poczty z osobnymi wejściami.Na I piętrze - pomieszczenia biurowe do obsługi interesantów, dwa zespoły higieniczno - sanitarne, serwerownia, sekretariat z zapleczem, gabinet Wójta oraz sala konferencyjna dla ok. 30 osób. Na II piętrze – pomieszczenia biurowe, zespoły higieniczno - sanitarne, pomieszczenie gospodarcze. W kondygnacji podziemnej przewidziano pomieszczenia archiwum, pomieszczenia gospodarcze, kotłownie, WC z przedsionkiem, a także garaż trzystanowiskowy.Dostępność dla osób niepełnosprawnych zostanie zapewniona poprzez platformę zewnętrzną oraz windę.Koncepcja zagospodarowania przewiduje utrzymanie dotychczasowej lokalizacji obiektu. Zmieni się jego obsługa komunikacyjna. Utrzymany zostanie obecny dojazd poprzez istniejący zjazd publiczny z drogi publicznej – wojewódzkiej (dz. nr 191) za pośrednictwem drogi pożarowej na działkach nr ewid. 319/2, 498/5, 319/3, 498/6. Dodatkowo zakłada się wykorzystanie drogi wewnętrznej na działkach nr ewid. 317/4, 316/2, 315 a także dz. nr ewid. 318/2. Przy głównym wejściu budynku – część Urzędu Gminy - uformowany zostanie dziedziniec wejściowy wyposażony w oświetlenie i otoczony zielenią.Na przedmiotowym terenie zlokalizowany będzie zespół parkingowy dla samochodów osobowych i osób niepełnosprawnych.Powyższe zadania mają na celu poprawę standardów obsługi interesantów Urzędu Gminy w Pawłowie, Urzędu Stanu Cywilnego w Pawłowie, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pawłowie.Zamawiający planuje etapowanie inwestycji.Etap 1 obejmować będzie:- wykonanie wizji lokalnej w celu zapoznania się ze specyfiką i skalą trudności wykonania zadania;- wykonanie dokumentacji projektowej, bazującej na załączonej do PFU Koncepcji (uwzględniając część rysunkową PFU);- uzyskanie decyzji i zgód administracyjnych niezbędnych do wykonania robót budowlanych – wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę w okresie 4 miesięcy od podpisania umowy;- rozbiórkę stropów parteru UG – nadmurowanie ścian i wykonanie nowych stropów nad pomieszczeniami apteki. Dopuszcza się rozwiązania zamienne poparte uzyskaniem odstępstwa od warunków technicznych oraz wymaganymi uzgodnieniami.- wykonanie drenażu zewnętrznego, a jeżeli będą ku temu przesłanki również drenażu wewnętrznego budynku istniejącego i dobudowanego z odprowadzeniem wody;- zaprojektowanie (ze względu na przepisy p.poż.) dla pomieszczenia kotłowni znajdującego się obecnie w pom. piwnicy innej lokalizacji na parterze lub ostatniej kondygnacji. Alternatywą jest uzyskanie zgody na odstępstwa od Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej na podstawie sporządzonej we własnym zakresie ekspertyzy p.poż. i wykonanie rozwiązań zamiennych;- zabezpieczenie istniejącego budynku przez warunkami atmosferycznymi (różnice temperatur w okresie lato-zima, opady atmosferyczne itp.);- realizację robót budowlanych dla projektowanej rozbudowy i nadbudowy budynku do stanu surowego zamkniętego;- wykonanie ocieplenia elewacji całego budynku (styropian/wełna mineralna) z zatopioną siatką w kleju bez wyprawy – gruntować całą powierzchnię gruntem;- zamontowanie zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej w całym budynku;- wykonanie robót gwarantujących funkcjonowanie istniejącej części budynku na dotychczasowych zasadach;- roboty wykończeniowe w części rozbudowanej;- roboty instalacyjne w części rozbudowanej;- wykonanie i wprowadzenie do budynku przyłącza: kanalizacji sanitarnej, wodociągowe, gazowe, elektryczne i telekomunikacyjne. Nawierzchnie w rejonie prowadzonych prac należy odtworzyć i przywrócić do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem prac.Etap 2 obejmować będzie:− realizację robót budowlanych związanych z przebudową części istniejącej i instalacyjnych w całym obiekcie;− roboty wykończeniowe w części nadbudowanej i istniejącej;− roboty instalacyjne w części nadbudowanej i istniejącej;− wykonanie zagospodarowania terenu wraz ze wszelkimi przyłączami;− montaż i uruchomienie urządzeń technicznych, które są wymagane dla prawidłowej eksploatacji budynku zgodnie z założeniami Zamawiającego;− wykonanie dokumentacji powykonawczej;− wyposażenie budynku z wyłączeniem apteki i poczty;− uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) stanowiący załącznik do SWZ.W ramach niniejszego zamówienia realizowany będzie etap I inwestycji.Wykonawca musi liczyć się z ryzykiem, że rodzaje i ilość robót określonych w PFU mogą ulec zmianie i z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Roboty budowlane odbywać się będą na obiekcie czynnym. Prace uciążliwe związane z hałasem, drganiami, pyleniem oraz utrudnieniami w komunikacji muszą być prowadzone po godzinie 14-tej ze względu na funkcjonowanie Urzędu Gminy.Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty i certyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii i wymagań producentów. Przed odbiorem końcowym należy przedstawić komplet certyfikatów PZH i załączyć je do dokumentacji odbiorowej. Uwaga!Wykonawca ujmie także w kosztach ogólnych:− Kompleksową obsługę geodezyjną, 3 egz. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym 1 egz. na nośniku elektronicznym). − Wykonanie dokumentacji powykonawczej na część dobudowaną;− Uzyskanie decyzji na częściowe użytkowanie dobudowanej części budynku.Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia dla Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty. Wizja lokalna ma na celu zapoznanie się wykonawcy ze specyfiką przedmiotu zamówienia, w tym także uwarunkowaniami jego wykonania.Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie z osobami wskazanymi do kontaktu w SWZ mając na uwadze, że wizje mogą być wykonywane wyłącznie w obecności pracowników Zamawiającego i w terminach ustalonych z wyprzedzeniem. Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przed przewidzianym terminem składania ofert. Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół podpisany przez strony, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej (wzór protokołu stanowi załącznik do SWZ).Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników, itp.) oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.Brak udziału w wizji lokalnej Wykonawcy skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pełnej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy dla robót budowlanych licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy.Przedłużenie min. okresu gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.Inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 150 000,00 zł (słownie:sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku formachokreślonychw art. 97 ust. 7 ustawy, tj.:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy wStarachowicach 06 8518 0006 2001 0000 0462 0003 z dopiskiem: Wadium na zadanie pn. Modernizacja infrastruktury społecznej w gminie Pawłów". Wadium uważa się za wniesione wterminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentugwarancji / poręczenia w postaci elektronicznej. tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osobyupoważnionej do jego wystawienia (gwaranta/poręczyciela).Z treści wadium składanego w innej formie niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należnościw sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związaniaofertą, poczynając od daty składania ofert.Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:1) Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniej niż 4 mln zł. (słownie złotych: cztery miliony).2) Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 4 mln zł. (słownie złotych: cztery miliony).* W przypadku podania wartości sumy gwarancyjnej w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych dla niniejszego postępowania. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wyżej wymienione informacje.W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie powyższy warunek powinien spełnić co najmniej jeden Wykonawca.4) Zdolności technicznej lub zawodowej:A) doświadczenie:Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo zrealizował co najmniej 2 zadania polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej o wartości co najmniej 6 000 000,00 zł brutto każde (słownie złotych: sześć milionów).* W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wyżej wymienione informacje.Powyższy warunek winien spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców występujących wspólnie.Zamawiający zastrzega, że ten warunek winien być spełniony osobiście przez Wykonawcę lub jednego z Wykonawców występujących wspólnie, bez udziału podmiotu trzeciego.B) kwalifikacje zawodowe:1. Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.:a) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń;b) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;c) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;d) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;e) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń;f) 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym (pełnienie obowiązków kierownika budowy) w okresie min. 10 lat przed terminem składania ofert przy budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, w tym przy realizacji co najmniej 2 zadań polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej o wartości co najmniej 6 000 000,00 zł brutto każde (słownie złotych: sześć milionów);g) 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych bez ograniczeń.h) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej bez ograniczeń.i) 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń.Dopuszcza się łączenie funkcji w różnych specjalnościach, o ile osoby te będą posiadały stosowne uprawnienia budowlane.**Osoby wskazane w pkt. B ppkt 1 SWZ powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725) oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa – t.j. Dz. U. z 2023, poz. 551). Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osoby będące obywatelami państwa członkowskiego UE, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane - który to odsyła do ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej - przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie.Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej.Na podstawie art. 131 ust. 1 oraz art. 281 ust. 2 pkt 12 ustawy Pzp wymagane jest obowiązkowo przed przystąpieniem do złożenia oferty dokonanie wizji lokalnej miejsca docelowego wykonania przedmiotu zamówienia. Termin wizji lokalnej wymaga zgłoszenia i uzgodnienia z Zamawiającym. Z czynności wizji lokalnej sporządzony będzie protokół podpisany przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną oraz osobę upoważnioną przez Zamawiającego (po jednym egzemplarzu dla Zamawiającego oraz Wykonawcy). Protokół będzie podstawą do spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Nie dokonanie przez Wykonawcę potwierdzonej wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem oferty na postawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach