Przetargi.pl
Budowa budynku Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego przy ulicy Młyńskiej w Sępólnie Krajeńskim

GMINA SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE ogłasza przetarg

  • Adres: 89-400 Sępólno Krajeńskie, ul. Tadeusza Kościuszki 11
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 52 389 42 30
  • Data zamieszczenia: 2023-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE
    ul. Tadeusza Kościuszki 11
    89-400 Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. +48 52 389 42 30
    REGON: 092350949
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gmina-sepolno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego przy ulicy Młyńskiej w Sępólnie Krajeńskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Opis przedmiotu zamówieniaPrzedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na zaprojektowaniu, budowie i przekazaniu do użytkowania obiektu przeznaczonego na potrzeby Centrum opiekuńczo-mieszkalnego, które powstać ma na działkach budowlanych oznaczonej nr ewid. 2/3 i 56/1 obręb geodezyjny nr 4 w Sępólnie Krajeńskim, przy ul Młyńskiej.Wykonawca wykona w/w zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj.Przedmiot zamówienia należy wykonać w dwóch etapach: I etap – wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej w oparciu o koncepcję zawartą w PFU stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ II etap – prace polegające na budowie budynku Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego przy ulicy Młyńskiej w Sępólnie Krajeńskim.Realizacja zamówienia wymaga zaprojektowania i wykonania następujących elementów: budowa budynku Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego  zagospodarowanie terenu wokół budynku (chodniki i droga dojazdowa, parking- w tym dla niepełnosprawnych, oświetlenie terenu, urządzenia małej architektury, ogrodzenie, altana, zieleń)Parametry obiektu:• Powierzchnia całkowita budynku ok. 498,90 m2• Kubatura ok. 2 255,00 m3• Budynek jednokondygnacyjny• Dach płaskiCentrum powinno składać się z:• pokój rehabilitacji/ćwiczeń• pokój pobytu dziennego / świetlica, w programie nazwany salonem;• pokoje dla uczestników programu: 2 pokoje 2 osobowe, 4 pokoje 1 osobowe ( w tym pokój wytchnienia)• biuro administracji • kuchnia, • hol z szatnią i pomieszczeniami higieniczno-sanitarnymi (w standardzie dla niepełnosprawnych) • pomieszczenie porządkowe i pomieszczenie socjalne dla personelu wraz z pomieszczeniem dla pielęgniarekPowierzchnie użytkowe pomieszczeń POWIERZCHNIA JEDNOSTKA1.1 Komunikacja 12,43 m²1.2 Szatnia 13,68 m²1.3 Pokój 1-os. 14,48 m²1.4 Łazienka 5,91 m²1.5 Łazienka 6,03 m²1.6 Pokój 2-os. 24,46 m²1.7 Biuro 13,42 m²1.8 Komunikacja 48,21 m²1.9 Pomieszczenie socjalne wraz z pomieszczeniem pielęgniarki 13,42 m²1.10 Pokój 2-os. 24,46 m²1.11 Łazienka 6,03 m²1.12 Łazienka 5,91 m²1.13 Pokój 1-os. 14,48 m²1.14 Pokój 1-os. 14,48 m²1.15 Łazienka 5,91 m²1.16 Łazienka personelu 6,03 m²1.17 Pokój 1-os (Pokój wytchnienia) 14,48 m²1.18 Łazienka 6,08 m²1.19 Kuchnia ogólnodostępna 6,22 m²1.20 Zmywalnia 8,25 m²1.21 Kuchnia - wydawalnia jedzenia 11,61 m²1.22 Jadalnia 15,90 m²1.23 Salon 44,58 m²1.24 Taras 29,84 m²1.25 WC z przedsionkiem 6,96 m²1.26 WC dla niepełnosprawnych 7,44 m²1.27 Pokój ćwiczeń 23,63 m²1.28 Łazienka 6,04 m²1.29 Pralnia - ubrania czyste / brudne 5,81 m²1.30 Pomieszczenie sprzątaczki 6,01 m²1.31 Kotłownia 5,97 m²Razem: 428,16 m2Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji poszczególnych stref lub ich wielkości w sytuacji uzasadnionej, tj. na etapie projektowania - jeśli Projektant i Wykonawca przedstawią (w formie graficznej i opisowej) inne - optymalne rozwiązania projektowe i uzyskają akceptację Zamawiającego.Mogą wystąpić zmiany również w wyniku konieczności dostosowania się do innych niż zakładane w Programie Funkcjonalno – Użytkowym rozwiązań konstrukcyjnych.Wszelkie zmiany dotyczące powierzchni i kubatur w przedmiotowym budynku należy zgłaszać oraz uzyskać akceptację Zamawiającego.Uzbrojenie terenu oraz obiektu:- przyłącze kanalizacji sanitarnej- przyłącze wodociągowe- przyłącze teletechniczne- przyłącze energetyczne- przyłącze gazowe- przyłącze cieplne- instalacja kanalizacji sanitarnej - instalacja wody pitnej- instalacja ciepłej wody użytkowej i cyrkulacji- instalacja przeciwpożarowa hydrantowa- instalacja CO- instalacja gazu- instalacja wentylacji i klimatyzacji- instalacja ciepłownicza- instalacja elektroenergetyczna- instalacja odgromowa i przepięciowa- instalacja teletechnicznaSzczegółowy zakres robót określa PFU stanowiący załącznik nr 9 do SWZEtap IWykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej z uwzględnieniem opracowań następujących elementów:a) opracowanie pełnobranżowego projektu dla przedmiotowej inwestycji tj.:– Projekt zagospodarowania działki lub terenu sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych, obejmujący– 5egz.:- określenie granic działki lub terenu;- usytuowanie, obrys i układy istniejących i projektowanych obiektów budowlanych, w tym sieci uzbrojenia terenu, oraz urządzeń budowlanych sytuowanych poza obiektem budowlanym;- sposób odprowadzania ścieków sanitarnych;-sposób odprowadzenia kanalizacji deszczowej – np. magazynowanie wód deszczowych;- układ komunikacyjny i układ zieleni, ze wskazaniem charakterystycznych elementów, wymiarów, rzędnych i wzajemnych odległości obiektów, w nawiązaniu do istniejącej i projektowanej zabudowy terenów sąsiednich;- informację o obszarze oddziaływania obiektu;- ukształtowanie terenu - projekty przyłączy, sieci i innych elementów uzbrojenia podziemnego- projekt dróg, chodników, parkingów, włączenia do drogi publicznej, itp.Należy wziąć pod uwagę ukształtowanie działki i w przypadku jeżeli będzie konieczność to należy zaprojektować i wykonać schody oraz podjazd dla niepełnosprawnych spełniający wymogi przepisów prawa.- Projekt architektoniczno-budowlany – 5 egz. z wymaganymi uzgodnieniami oraz projektem kolorystyki elewacji i charakterystyką energetyczną dla projektowanego obiektu - 5 egz. musi obejmować:- układ przestrzenny oraz formę architektoniczną istniejących i projektowanych obiektów budowlanych;- zamierzony sposób użytkowania obiektów budowlanych, w tym liczbę projektowanych do wydzielenia lokali;- charakterystyczne parametry techniczne obiektów budowlanych;- opinię geotechniczną oraz informację o sposobie posadowienia obiektu budowlanego;- projektowane rozwiązania materiałowe i techniczne mające wpływ na otoczenie, w tym środowisko;- informację o wyposażeniu technicznym budynku, w tym projektowanym źródle lub źródłach ciepła do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody użytkowej,-opis dostępności dla osób niepełnosprawnych, itp.- Projekt techniczny – 5 egz. musi obejmować:- rozwiązania konstrukcyjne;- rozwiązania budowlane i techniczno-instalacyjne;- geotechniczne warunki i sposób posadowienia obiektu budowlanego;- parametry technologiczne oraz współzależności urządzeń i wyposażenia;- projekty instalacji sanitarnych i wodociągowych,- projekty instalacji elektrycznych i teletechnicznych,- projekty instalacji ppoż. do wewnętrznego i zewnętrznego gaszenia pożaru (jeżeli jest wymagane dla tego typu obiektu), - projekty instalacji grzewczych,- projekt instalacji gazu,- projekty instalacji wentylacji i klimatyzacji, itp.- Projekt wykonawczy – 5 egz.– Przedmiar robót - 2 egz.– Kosztorys inwestorski - 2 egz.– Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 2 egz. SPECYFIKACJE muszą zawierać zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych obejmujące w szczególności wymagania właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny wykonanych robót - zgodnie z aktualnym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego z dnia 2 września 2004r. [Dz. U. z 2021 r., poz. 2454 z późn. zm.]– Wersje elektroniczne w formacie DWG, DOC oraz PDF - 2 egz.– Informacja o planie BIOZ (Bezpieczeństwa i ochrony zdrowia).b) opracowanie operatu wodnoprawnego oraz pozwolenia/zgłoszenia wodnoprawnego (jeżeli będzie wymagany odrębnymi przepisami);c) uzyskanie wymaganych prawem i przepisami decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii,Wykonawca dokona wszelkich wymaganych uzgodnień z administratorami sieci wod. - kan., ciepłowniczej, gazowej, sieci energetycznej, telekomunikacji, kanalizacji deszczowej, Zarządcą Dróg Gminnych, itp.d) opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji,Wszelkie rozwiązania projektowo – wykonawcze należy przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji (wymaga się pisemnej akceptacji Zamawiającego).Wszystkie założenia oraz rozwiązania projektowe muszą być uzgodnione z Zamawiającym przed przystąpieniem do końcowej fazy prac projektowych. Odbiór dokumentacji nastąpi po jej zaakceptowaniu przez Zamawiającego.Projekty powinny być zaopiniowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.Wymagany okres gwarancji na dokumentację projektową obejmuje czas realizacji projektu wraz z wykonaniem robót budowlanych oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.Wykonawca otrzyma pełnomocnictwo do reprezentowania Zamawiającego przed wszystkimi instytucjami.Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę na etapie przygotowywania oferty i przedstawione Zamawiającemu na tym etapie.Dokumentacja projektowa powinna posiadać pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odpowiednimi przepisami w stopniu umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę.Projekty zagospodarowania terenu i architektoniczno – budowlany wymagają uzyskania uzgodnień potwierdzających spełnienie wymagań ochrony przeciwpożarowej, sanitarno – higienicznych (SANEPID) oraz bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP).Koncepcja musi uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego. Wszelkie koszty związane z uzyskaniem właściwych: wniosków, ekspertyz, warunków, opinii, uzgodnień z rzeczoznawcami, sprawdzeń dokumentacji przez osoby uprawnione, itp dokumentów ponosi Wykonawca.Etap II- Wykonanie robót zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową oraz STWiORB,- Opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz charakterystyki energetycznej – 2 egz + 2 egz. w wersji elektronicznej (DWG, DOC oraz PDF).- Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2020 r. poz. 299).3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku BNP PARIBAS Nr 20 2030 0045 1110 0000 0286 4640, z dopiskiem: „Wadium – Budowa budynku Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego przy ulicy Młyńskiej w Sępólnie Krajeńskim ”. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.4.1 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Sępólno Krajeńskie, ul. T. Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).Ze względu na ograniczoną ilość znaków pozostałe informacje znajdują się w Rozdziale XXIV SWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1.1 nie podlegają wykluczeniu na podstawie Rozdziału X niniejszej SWZ,1.2 spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;4) zdolności technicznej lub zawodowej:o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia:a) osobę, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń*b) osobę, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń*c) osobę, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń*d) osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń*e) osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń*f) osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń**Kierownik budowy/robót/projektant powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiemspełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dlaposzczególnych funkcji.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ).3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w podmiotowych środkach dowodowych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach