Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg powiatowych i wojewódzkich w zakresie remontów nawierzchni jezdni o powierzchniach małych i wielkowymiarowych, z podziałem na zadania .

Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. Jankowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4227478, 4227874, , fax. 324 227 479
  • Data zamieszczenia: 2020-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego
    ul. Jankowicka 49
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 32 4227478, 4227874, , fax. 324 227 479
    REGON: 27628565500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg powiatowych i wojewódzkich w zakresie remontów nawierzchni jezdni o powierzchniach małych i wielkowymiarowych, z podziałem na zadania .
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia podzielono na 4 zadania: 1). Zadanie nr 1 – obejmujące: Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich w zakresie remontów nawierzchni jezdni mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z użyciem frezarki w ciągu DW 425,919,920,921,923,924,925,929,932,935; Zakres szacunkowy robót obejmuje : wykonanie remontów o powierzchniach małych (o pow. do 100 m2) z zastosowaniem frezarki – ok. 500m2 , remonty o powierzchniach wielkowymiarowych( o pow. powyżej 100m2) z zastosowaniem frezarki – ok. 4100 m2. 2). Zadanie nr 2 – obejmujące :Bieżące utrzymanie dróg powiatowych w zakresie remontów nawierzchni jezdni mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z użyciem frezarki w ciągu dróg powiatowych na terenie Powiatu rybnickiego ziemskiego; Zakres szacunkowy robót obejmuje : remonty o powierzchniach wielkowymiarowych z zastosowaniem frezarki – ok. 5000 m2. 3). Zadanie nr 3 – obejmujące: Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie naprawy uszkodzeń nawierzchni bitumicznych mieszaniną grysowo – emulsyjną wbudowaną pod ciśnieniem za pomocą remonterów drogowych. Zakres szacunkowy robót łącznie na drogach wojewódzkich i powiatowych obejmuje wbudowanie mieszaniny grysowo – emulsyjnej w ilości ok. 400 ton( w tym:w ciągu DP 150 ton, w ciągu DW 250 ton) . 4). Zadanie nr 4 – obejmujące Bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich i powiatowych w zakresie naprawy pojedynczych uszkodzeń nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno – asfaltowymi na gorąco wyprodukowanymi w wytwórniach mas bitumicznych z mechanicznym obcinaniem krawędzi lub użyciem frezarki. Zakres szacunkowy robót obejmuje: remont pojedynczych wyboi mieszanką mineralno – asfaltową na gorąco wyprodukowaną w WMB w ilości ok. 260 ton wbudowanej mieszanki ( w tym w ciągu DP 60 ton, w ciągu DW 200 ton). Właściwe zakresy rzeczowe robót dla każdego z zadań będą ustalane na bieżąco w zależności od potrzeb jakie wystąpią i ujawnią się w trakcie eksploatacji dróg w okresie od dnia podpisania umowy do: - 30 października 2020 r. ( dot. zadania 1) ; - 30 listopada 2020 r. ( dot. zadania 2); - 30 października 2020 r. ( dot. zadania 3); - 30 listopada 2020 r. (dot. zadania 4); w oparciu o przeprowadzoną przez Zamawiającego inwentaryzację dróg pod kątem wystąpienia uszkodzeń. Ilości podane w przedmiarach mają charakter szacunkowy i zostały podane w celu realnej oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty według obiektywnych wskaźników. Pozostałe informacje dotyczące wyżej wymienionych zadań: Przedmiotem zamówienia jest naprawa uszkodzeń pozimowych i wynikłych z bieżącej eksploatacji w nawierzchniach bitumicznych dróg wojewódzkich (wyszczególnionych w zał. 11 do SIWZ) i powiatowych (wyszczególnionych w zał. 12 do SIWZ) metodami: - Remontu uszkodzeń o zróżnicowanej wielkości łat mieszankami mineralno asfaltowymi na gorąco z użyciem frezarki - powierzchnie małe i wielkowymiarowe (zadanie 1 i 2 - dla zadania nr 1 zastosować mieszanki mineralno - asfaltowe jak w Specyfikacjach technicznych i Wytycznych Technicznych ZDW Katowice , dla zadania nr 2 mieszanki mineralno – asfaltowe jak dla KR 3-KR4) wytwarzanymi w wytwórniach mas bitumicznych; Remont uszkodzeń nawierzchni bitumicznych o powierzchniach małych (do 100 m 2)i wielkowymiarowych(pow. 100m 2 mieszankami na gorąco wyprodukowanymi w WMB z użyciem frezarki polega na : - wyfrezowaniu wskazanych uszkodzonych miejsc na wymaganą głębokość frezarką sterowaną elektronicznie, umożliwiającą frezowanie na określoną głębokość, - oczyszczeniu naprawianego miejsca, - ogrzaniu bitumu i skropieniu naprawianego miejsca ( lub z zastosowaniem emulsji na zimno) - rozścieleniu mieszanki mineralno - asfaltowej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzenia sposobem mechanicznym, - zagęszczeniu poszczególnych warstw ułożonej mieszanki, - posmarowaniu bitumem powierzchni górnej warstwy na złączach ze starą nawierzchnią, - transporcie mieszanki z wytwórni do miejsca wbudowania, - odwozie i utylizacji destruktu z frezowania nawierzchni wraz ze wszelkimi związanymi z tym opłatami. - Remontu pojedynczych uszkodzeń poprzez wbudowanie pod ciśnieniem za pomocą remonterów drogowych mieszaniny grysowo – emulsyjnej (zadanie nr 3); Remont uszkodzeń nawierzchni bitumicznych mieszaniną grysowo – emulsyjną wbudowaną pod ciśnieniem polega na : - oczyszczeniu naprawianego miejsca sprężonym powietrzem, - przy użyciu specjalnego remontera natrysk pod ciśnieniem jednocześnie kruszywa z kationową emulsją asfaltową, - natrysk pod ciśnieniem naprawianego miejsca kruszywem otoczonym ( w dyszy) emulsją , - w końcowej fazie zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem frakcji od 2 do 4 mm. - Remontu pojedynczych uszkodzeń o zróżnicowanej wielkości łat mieszankami mineralno - asfaltowymi wyprodukowanymi na gorąco w WMB – zadanie nr 4; Remont cząstkowy o powierzchniach małych - pojedyncze wyboje mieszanką mineralno – asfaltową na gorąco obejmuje m.in. : - wycięcie (lub wyfrezowanie) uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów - oczyszczenie uszkodzonych miejsc z odspojeniem, usunięciem ewentualnego gruzu, - ogrzanie bitumu i skropienie naprawianego miejsca ( lub z zastosowaniem emulsji na zimno,) - rozścielenie mieszanki mineralno - asfaltowej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzenia, - zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki, - posmarowanie bitumem powierzchni górnej warstwy na złączach ze starą nawierzchnią, - transport mieszanki z wytwórni do miejsca wbudowania, - odwóz gruzu asfaltowego wraz z jego utylizacją i związanymi z tym opłatami. Wykonawca w zakresie prowadzonych robót będzie prowadził gospodarkę odpadami i ponosił odpowiedzialność z tego tytułu. Każdy odpad i materiał uzyskany z frezowania nawierzchni musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają przedmiary robót (stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ) dla poszczególnych zadań i Wytyczne Techniczne ZDW w Katowicach oraz Specyfikacje Techniczne (ST) dla dróg powiatowych (Załącznik nr 14 i 14 do SIWZ), będące integralną częścią niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem , że ilości robot wymienione w załączonych przedmiarach mają charakter szacunkowy, gdyż z uwagi na charakter zamówienia nie ma możliwości dokładnego ich podania. INFORMACJE DOTYCZĄCE ZADAŃ 1-4 3. Wszystkie nazwy produktów i materiałów przywołane w niniejszej specyfikacji lub jakimkolwiek dokumencie służą jedynie ustaleniu wymaganego standardu. Uwaga: Wszystkie wymienione w dokumentacji materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów. Informujemy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy , usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 4. Do wykonywania robót budowlanych należy zastosować wyłącznie wyroby budowlane, które odpowiadają wymogom wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania; 5. Rozliczenie za przedmiot zamówienia może odbywać się fakturami częściowymi za wykonanie poszczególnych zleceń. Podstawą wystawienia faktury będzie protokół odbioru wykonanych robót podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy oraz rozliczenie powykonawcze opracowane przez Wykonawcę, a następnie zaakceptowane przez Zamawiającego. 6. Przed przystąpieniem do prac, Wykonawca na własny koszt zobowiązany jest do opracowania i uzyskania zatwierdzeń dla projektów zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót na drogach powiatowych (zadanie nr 2,3 i 4) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem – Dz.U.z 2017r. , poz. 784 tekst jednolity). Wykonawca co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu ma obowiązek zawiadomić Starostę Rybnickiego, Komendanta Powiatowego Policji oraz Zarząd Dróg Powiatowych w Rybniku o terminie jej wprowadzenia. Zamawiający udostępni (dla zad. Nr 1,3,4 w części dot. dróg wojewódzkich) zatwierdzoną organizację ruchu dla projektu pod nazwą „Projekt uproszczony zmiany organizacji ruchu. Schematy oznakowania robót związanych z utrzymaniem dróg wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach”. Wykonawca co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu ma obowiązek zawiadomić Marszałka Województwa Śląskiego, Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, właściwego Starostę oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach o terminie jej wprowadzenia. 7. Informacje dotyczące podwykonawstwa: 7.1 Umowa o podwykonawstwo. Umowa o podwykonawstwo – należy przez to rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawarta między wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami. Wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo zostały zawarte w załączniku „Istotne postanowienia warunków umowy”, stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ . 7.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. 7.2.1 Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (wzór wg załącznika nr 1 do SIWZ) części (zakresu) zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców: 7.2.2 w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał – o ile są już znane- nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143b ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.2.3 Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są Istotnych Postanowieniach Warunków Umowy, stanowiących załącznik nr 8 do niniejszej siwz. 8. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty na okres wskazany przez niego w ofercie, jednak nie mniej niż 24 miesięcy dla zadań 1 i 2 w zakresie remontów wielkowymiarowych(powyżej 100m2)1 i na okres 12 miesięcy w zakresie remontów o powierzchniach małych (do 100 m2) oraz zadań 1,2,3 i 4 , licząc od dnia odbioru robót poszczególnych odcinków. O okres gwarancji wydłuża się uprawnienia z tytułu rękojmi. Bieg gwarancji poszczególnych odcinków liczony będzie od daty podpisania protokołu odbioru. UWAGA: Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszt uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w okresie gwarancji, chyba , że wystąpi sytuacja wymagająca częstszych przeglądów gwarancyjnych. Okres gwarancji dla remontów wielkopowierzchniowych będzie oceniany w kryterium oceny ofert dla zadań 1 i 2 na zasadach określonych w sekcji 13 SIWZ. 9. Na podstawie art. 29 ust. 3a, Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - pracownicy fizyczni wykonujący prace rozbiórkowe (zad. 1,2,4), - pracownicy fizyczni wykonujący prace związane z układaniem warstw bitumicznych 1,2,4); - operatorzy remonterów drogowych ( dot. zad. 3) Jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby wykonujące wskazane wyżej czynności. Sposób dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w § 12 Istotnych Postanowień Warunków Umownych, stanowiących załącznik Nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Dotyczy zadania nr 1 Zamawiający żąda wniesienia od Wykonawców wadium dla zadania nr 1 w wysokości 7 500,00 złotych. Dotyczy zadania nr 2 Zamawiający żąda wniesienia od Wykonawców wadium dla zadania nr 2 w wysokości 6300,00 złotych. Dotyczy zadania nr 3 Zamawiający żąda wniesienia od Wykonawców wadium dla zadania nr 2 w wysokości 2300,00 złotych. Dotyczy zadania nr 4 Zamawiający żąda wniesienia od Wykonawców wadium dla zadania nr 2 w wysokości 3400,00 złotych. 1. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form , określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 poz. 359). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Żorach Nr 03 8456 0009 2001 0023 9732 0002. 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego wskazanym w sekcji VIII pkt 2 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej powinno być zaadresowane następująco: Powiat Rybnicki – Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego, 44-200 Rybnik, ul. Jankowicka 49. 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie : 4.1 pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, 4.2 innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium został złożony w siedzibie Zamawiającego przy ulicy Jankowickiej 49, pokój 14 (sekretariat), a jego kopia załączona do oferty. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 5.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych, 5.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności : 6.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych, 6.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Oferta niezabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona. 8. Zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (propozycję zobowiązania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ). Zobowiązanie winno być podpisane przez uprawnionego przedstawiciela podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca zgodnie z odpowiednim aktem rejestracyjnym. 2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: a) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, b) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór wg. załącznika nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Kosztorysy ofertowe 5. Dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach