Przetargi.pl
„Przebudowa drogi powiatowej nr 1870P Kaźmierz – Buk na odc. od km 0+000,00 do km 0+544,00 w Kaźmierzu – etap II”

Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach ogłasza przetarg

  • Adres: 64-500 Szamotuły, B. Chrobrego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612924032 , fax. 612924032
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach
    B. Chrobrego 6
    64-500 Szamotuły, woj. wielkopolskie
    tel. 612924032, fax. 612924032
    REGON: 63127722700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zdp-szamotuly.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi powiatowej nr 1870P Kaźmierz – Buk na odc. od km 0+000,00 do km 0+544,00 w Kaźmierzu – etap II”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. Przedmiot zamówienia: Nazwa nadana zamówieniu: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1870P Kaźmierz – Buk na odc. 0+000,00 do 0+544,00 w Kaźmierzu – etap II” Przedmiot zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej nr 1870P Kaźmierz - Buk na odc. 0+000,00 do 0.544,00. Przebudowa drogi polegająca na wykonaniu nowej nakładki asfaltowej, przebudowy nawierzchni istniejących chodników wraz z dostosowaniem do nowych rzędnych jezdni oraz przebudowy zjazdów na posesje przydrożne, budową zatok autobusowych. Obszar objęty przebudową zostanie uzupełniony o oznakowanie poziome, co będzie stanowiło odrębne opracowanie, ale zintegrowane z niniejszym projektem wykonawczym. Droga otrzyma nawierzchnię bitumiczną o szerokości 5,5 – 6,0 m o przekroju daszkowym, ze spadkami poprzecznymi 2%. Spadek podłużny zostanie dostosowany do istniejącej niwelety. W zakresie objętym niniejszym opracowaniem nie powinny wystąpić kolizje z sieciami uzbrojenia terenu. W przypadku napotkania na kolizje, sieci należy zabezpieczyć, o wszystkich awariach i zbliżeniach należy natychmiast poinformować Inspektora i właściciela medium. W ramach niniejszej przebudowy planuje się zmianę istniejącej organizacji ruchu, polegającej na wprowadzeniu dodatkowego oznakowania poziomego oraz uzupełnienie całego układu o oznakowanie pionowe. Zmianie ulegną również fragmenty linii osiowych, co wynika z zastosowanych rozwiązań i jest niezbędne dla zachowania norm zawartych w wytycznych technicznych dotyczących zasadności stosowania oznakowania poziomego. W/w rozwiązania zobrazuje projekt stałej zmiany organizacji ruchu, który stanowić będzie integralną część projektu wykonawczego na przebudowę drogi powiatowej 1870P Kaźmierz – Buk w m. Kaźmierz. Wymagania ogólne Roboty należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi i wymaganiami prawa budowlanego, - roboty należy wykonać zgodnie z projektem, - przed przystąpieniem do robót należy opracować projekt oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym, - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska naturalnego, - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej, BHP, ochrony interesów osób trzecich, a w szczególności zapewnić w miarę możliwości dojazd do posesji, - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać wszystkich przepisów związanych z wykonywanymi robotami. Wymagania szczegółowe - warunki techniczne wykonania i odbioru robót zawierają Polskie Normy i normy branżowe oraz specyfikacje techniczne robót podane przez zleceniodawcę, - wymagania dla materiałów przeznaczonych do robót, jakości, obmiaru i odbioru zawierają Polskie Normy i normy branżowe lub aprobaty techniczne IBDIM oraz Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 124) wraz z późniejszymi zmianami. Zalecenia dla wykonawcy robót dotyczące inwentaryzacji powykonawczej i przeniesienia kolidujących punktów osnowy geodezyjnej. Nowe punkty osnowy realizacyjnej należy zastabilizować wieloznakowo, tzn. znakiem naziemnym i centrycznie pod nim osadzonym znakiem podziemnym. Wszystkie punkty osnowy realizacyjnej należy zabezpieczyć przed ich zniszczeniem. Dla każdego punktu osnowy należy sporządzić nowy lub zaktualizować stary opis topograficzny. Przed przystąpieniem do pomiaru należy ponownie dokonać sprawdzenia widoczności pomiędzy punktami osnowy i punktami nawiązania oraz wykonać ewentualne oczyszczenie punktów i przecinki. Istniejące punkty osnowy geodezyjnej należy chronić przed zniszczeniem. W przypadku kolizji należy wznowić osnowę geodezyjną zgodnie ze sztuką geodezyjną przez osobę z odpowiednimi uprawnieniami na koszt Inwestora, natomiast w przypadku zniszczenia punktu na koszt Wykonawcy. Dokumentację techniczną (OPZ) wykonała Pracownia VEGUR Magdalena Nowak. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), projekt stałej organizacji ruchu, przedmiar, wraz z załącznikami. Wszystkie załączniki do SIWZ – OPZ – opublikowane są na stronie Zamawiającego: www.zdp-szamotuly.pl Zamawiający przewiduje jedną płatność po bezusterkowym odbiorze przedmiotu zamówienia. Zamawiający ustala wynagrodzenie ryczałtowe. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202, ze zm.) oraz ustawy o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione w projekcie umowy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiany ceny w zakresie wysokości stawki podatku VAT, jeżeli zostanie ogłoszona ustawowa jej zmiana - nie wymaga się sporządzenia aneksu, 2) przedłużenie terminu wykonania umowy, jeżeli niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi konsekwencję: a) konieczności wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych, b) przyczyn zależnych od Zamawiającego, Organów Administracji, innych osób lub podmiotów, za których działania nie odpowiada Wykonawca, c) siły wyższej, d) warunków atmosferycznych nie pozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, e) zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp., odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej tj. np.: wyższy poziom wody gruntowej, inny przebieg urządzenia podziemnego, podziemna komora, której nie ma w planach itp.), W powyższych przypadkach termin wykonania umowy może ulec odpowiedniej zmianie - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć takiej zmiany. 3) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 4) Dopuszczalne są roboty zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii, urządzeń na materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne i jakościowe lub o wyższych parametrach niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów budowy lub eksploatacji, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót. Roboty zamienne mogą być realizowane wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej uzasadnionym pisemnym zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych. 5) Wykonawca może wystąpić z wnioskiem, o zmianę, na piśmie, nie później niż w terminie 7 dni od zaistnienia powyższych okoliczności. 6) W przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy – jeżeli dotyczy ona podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; 7) zawsze dopuszczalne są zmiany w rozumieniu art. 144 ust. 1 uPzp. jednakże nie stanowi to obowiązku, z którego Wykonawca mógłby wnosić roszczenie wobec Zamawiającego. Zgodnie z art. 29 ust. 3 uPzp wykonawca lub podwykonawca winien dysponować minimum 3 osobami zatrudnionymi w wymiarze pełnego etatu na podstawie umowy o pracę, które będą wykonywać pracę w sposób kreślony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy w zakresie: operator sprzętu drogowego - walca (1 os.), rozkładarki (1 os.), koparko-ładowarki (1 os.), kierowca (1 os.), w tym przynajmniej 1 os. winna być uprawniona do kierowania ruchem drogowym. Dopuszcza się aby 1 pracownik obsługiwał pracę dwóch maszyn. Wykonawca lub podwykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy w niniejszym przedmiocie, winien złożyć stosownej treści oświadczenie. Zamawiający zastrzega prawo do weryfikacji sposobu zatrudnienia ww. osób poprzez wezwanie Wykonawcy lub podwykonawcy do złożenia odpowiednio oświadczenia oraz poprzez bezpośrednie rozmowy z osobami wykonującymi roboty. W przypadku wykonywania ww. czynności przez osoby niezatrudnione zgodnie z art. 22 § 1 KP Zamawiający nałoży kary umowne w wysokości 1500 zł za każdy ujawniony przypadek. W przypadku stwierdzenia, pomimo wezwania, że osoby wykonujące roboty nie są zatrudnione zgodnie z SIWZ, Zamawiający zastrzega możliwość natychmiastowego rozwiązania umowy z winy wykonawcy. W przypadku użycia w załącznikach do niniejszej SIWZ nazw materiałów, producentów czy znaków towarowych, należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Ilekroć SIWZ wskazuje znak towarowy materiału, patent lub pochodzenie, Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny materiał spełniający wymogi techniczne wskazanego oraz posiadający właściwości użytkowe zgodne z wymogami określonymi w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub normach innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy europejskie oraz norm, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp przy opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia się w kolejności: − Polskie Normy; − Polskie aprobaty techniczne; − Polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; − Krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Materiały, wyroby, rozwiązania techniczne do wykonania zamówienia należy przyjmować w kategorii i jakości nie niższej (równoważne) niż te wskazane w SIWZ i załącznikach do niej. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) Wywóz odpadów budowlanych i ich utylizacja odbywa się na kosz Wykonawcy. Okres gwarancji udzielonej przez wykonawcę na wykonane roboty wynosi minimum 36 miesięcy od dnia odbioru robót (podlega ocenie w kryteriach oceny ofert). CPV: 45233120-6
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XIV. Wadium 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.000,00 zł wniesionym przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu – PLN; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu PLN należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Duszniki O/Szamotuły, konto nr 55 9072 0002 2004 0440 0208 0016 z dopiskiem: „Wadium – Przebudowa drogi powiatowej nr 1870P Kaźmierz – Buk na odc. od km 0+000,00 do km 0+544,00 w Kaźmierzu – etap II.” nr sprawy: ZDP.272.5.2019”. Potwierdzenie polecenia przelewu zaleca się dołączyć do oferty. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku wskazanym przez zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w ofercie. 5. Zabezpieczenie wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi być nieodwołalne i bezwarunkowe, a w swojej treści musi określać warunki, których zaistnienie spowoduje powstanie po stronie gwaranta obowiązku zapłaty. Gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać także następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie wyłącznie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPzp; Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz pkt.16-21 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna ww. dowody za wystarczające. 2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku. 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku. 3) zdolności technicznej lub zawodowej: a) warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub jeden z konsorcjantów lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (doświadczenie ww. podmiotów nie sumuje się) wykaże oraz załączy dowody, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, lub przebudowie kanalizacji o wartości minimum 500.000,00 zł brutto; Dowodami są referencje wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; b) o zamówienie może ubiegać się wykonawca dysponujący min. 1 osobą – kierownikiem budowy, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332, ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności WOD-KAN, posiadającą minimum 3 – letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót tej branży; Wymagane w tym przypadku doświadczenie należy liczyć do upływu terminu składania ofert. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332, ze zm.), a także ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 65, ze zm.). Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentów dotyczących ww. warunków udziału w postępowaniu już w ofercie. Zgodnie z art. 22a uPz Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe ww. podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże spełnianie wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych. 4. Ocena spełnienia warunków dokonana będzie na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymienionych w SIWZ zgodnie z kryterium: spełnia - nie spełnia. Niespełnienie ww. warunków będzie skutkowało wykluczeniem z postępowania. 5. Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Powyższy przepis stanowi transpozycję do polskiego porządku prawnego art. 56 ust. 2 Dyrektywy 2014/24/UE, w świetle którego w procedurach otwartych instytucje zamawiające mogą podjąć decyzję o rozpatrzeniu ofert przed sprawdzeniem, że nie ma podstaw wykluczenia, i przed weryfikacją spełnienia kryteriów kwalifikacji. Nawiązując do powyższego Zamawiający w toku czynności oceny ofert nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich wykonawców (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie badając nawet wszystkich wstępnych oświadczeń wykonawców. W pierwszej kolejności dokonuje Zamawiający oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokonuje oceny podmiotowej wykonawcy, tj. bada oświadczenie wstępne, a następnie żąda przedłożenia dokumentów w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp. Uwaga: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji. Uwaga: Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia poświadcza za zgodność z oryginałem kopie dokumentów, które jego dotyczą. Uwaga: Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie: spełnia – nie spełnia. Niespełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Uwaga: W przypadku przedstawienia przez wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie: - średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, - średni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego poprzedzającego dzień opublikowania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jeżeli dniem opublikowania ogłoszenia jest sobota.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach