Przetargi.pl
„ Gminne, regularne przewozy , w tym dowóz dzieci z Gminy Chrzypsko Wielkie do Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Chrzypsku Wielkim oraz Przedszkola „U Reksia” w Chrzypsku Wielkim w okresie od 01.09.2019 r. do 31.12.2019 r.”

Gmina Chrzypsko Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 64-412 Chrzypsko Wielkie, Główna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 951 011, , fax. 612 951 011
  • Data zamieszczenia: 2019-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chrzypsko Wielkie
    Główna 15
    64-412 Chrzypsko Wielkie, woj. wielkopolskie
    tel. 612 951 011, , fax. 612 951 011
    REGON: 63125926400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chrzypsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „ Gminne, regularne przewozy , w tym dowóz dzieci z Gminy Chrzypsko Wielkie do Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Chrzypsku Wielkim oraz Przedszkola „U Reksia” w Chrzypsku Wielkim w okresie od 01.09.2019 r. do 31.12.2019 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie regularnych przewozów w transporcie drogowym, w tym świadczenie usług transportowych dla dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Chrzypsko Wielkie na trasie z domu do szkoły i z powrotem wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowożenia we wszystkie dni realizacji zajęć szkolnych i przedszkolnych w roku szkolnym 2019/2020 od 1 września 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. 2) Dowożeniem objęte są dzieci, które realizują obowiązek szkolny w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Chrzypsku Wielkim (ul. Szkolna 34, 64 – 412 Chrzypsko Wielkie, tel. 61/2951235) oraz dzieci uczęszczające do Przedszkola „U Reksia” w Chrzypsku Wielkim (ul. Główna 19, 64 – 412 Chrzypsko Wielkie, tel. 61/2951184). 3) Wykonywanie przewozów może odbywać się na utworzonych przez Wykonawcę liniach komunikacyjnych, w ramach przewozów regularnych. 4) Połączenia komunikacyjne na określonej drodze z domu do szkoły lub ze szkoły do domu muszą być zgodne z harmonogramem dowozów, o którym mowa w pkt. 19. 5) W ramach przewozów regularnych: a) realizacja usługi zobowiązuje Wykonawcę do świadczenia usług transportowych wobec innych osób na podstawie stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019r. poz. 58 z późn. zm.), jednakże Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pierwszeństwa przejazdu na danej trasie wszystkim dzieciom uczęszczającym do szkoły lub przedszkola, b) rozliczenie przedmiotu zamówienia następować będzie w danym miesiącu na podstawie zakupionych biletów miesięcznych, z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego, o których mowa w art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego (Dz. U z 2018r. poz. 295 z późn. zm.) - zatem z uwzględnieniem ulgi wynoszącej 49% w odniesieniu do dzieci i młodzieży powyżej 4 roku życia w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia szkoły podstawowej. c) w odniesieniu do dzieci do lat 4 należy uwzględnić ulgę 100%, d) bilet powinien być wystawiany na każdego ucznia dowożonego do szkoły, z tym że przewozy dzieci do lat 4 mogą odbywać się na podstawie karty przejazdu, która jest odpowiednikiem biletu z ulgą, e) opiekun – jako pracownik Wykonawcy, przebywa w autobusie na podstawie zawartej z Wykonawcą stosownej umowy i posiada bilet uprawniający do przejazdu tym autobusem. 6) Liczbę dzieci dowożonych przedstawia opracowany na dzień 1 września 2019r. harmonogram dowozów, który stanowi załącznik do niniejszego opisu zamówienia. 7) Wykaz dowożonych dzieci od dnia 1 września 2019r. (zawierający imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz nr legitymacji – jeżeli została wydana) zostanie przekazany Wykonawcy do dnia 31.08.2019r. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian: a. ilości dowożonych uczniów (do 15%), b. adresów zamieszkania dzieci, c. wykazu dni nauki szkolnej. Różnica w ilości przewożonych dzieci nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. O każdej zmianie Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej, poprzez faks lub e-mail. 9) Przez cały okres wykonywania zamówienia dowożenie dzieci winno być realizowane pojazdami spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym, zapewniającymi kierowcy możliwość jednoczesnego przewozu wszystkich dzieci na danej trasie oraz osoby zatrudnionej do sprawowania opieki nad dziećmi, posiadającymi sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym oraz sprawną automatykę wszystkich drzwi. 10) Na przedmiotową usługę składają się wszystkie czynności oraz związane z tym koszty niezbędne do właściwego i bezpiecznego przewozu dzieci rano z domu do szkoły i po południu ze szkoły do domu, a zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa podczas sprawowanej opieki, odbioru dzieci od rodziców/opiekunów i przekazanie pod opiekę szkoły, odbioru od nauczycieli ze szkoły i przekazanie pod opiekę rodziców oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. 11) Dzieci powinny być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem i były zabierane niezwłocznie po ich zakończeniu, bez zbędnego oczekiwania, zgodnie z opracowanym harmonogramem dowozów. 12) Czas przebywania dzieci w podróży powinien być możliwie jak najkrótszy i nie powinien być dłuższy niż 45 minut. 13) Przewidywany czas rozpoczęcia zajęć lekcyjnych – godz. 8,00, powrót dzieci ze szkoły w godz. 13,00 – 16,00 (szczegółowe godziny będzie zawierał harmonogram dowozów). 14) Ilość dni nauki szkolnej – z zastrzeżeniem pkt. 25, w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od września do końca grudnia 2019r. wynosi około 78 dni. 15) Wykonawca musi posiadać wszystkie niezbędne zezwolenia na prowadzenie regularnych przewozów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 16) Wykonawca musi dysponować minimum trzema pojazdami: a) w zakresie dowozu z domu do szkoły oraz w zakresie odwozu ze szkoły do domu – minimum jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących wynoszącej 52 i jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących wynoszącej 46, b) dodatkowym jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących wynoszącej od 9 do 46, który Wykonawca będzie mógł wykorzystać do realizacji przedmiotu zamówienia: na stałe bądź zamiennie poprzez zastąpienie pojazdu wymienionego w lit. a, jeżeli liczba osób na danej linii komunikacyjnej będzie wynosić odpowiednio od 1 do 46 osób. Wprowadzenie tego pojazdu lub decyzja o zastąpieniu pojazdu większego może nastąpić po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 17) Wykonawca musi dysponować następującymi osobami: a. minimum dwoma kierowcami, b. minimum dwoma opiekunami. Wzrost liczby pojazdów realizujących zamówienie powoduje wzrost liczby kierowców i opiekunów, przy czym należy zachować zasadę zapewnienia jednego kierowcy i jednego opiekuna dla każdego pojazdu. 18) Każde dziecko musi mieć zapewnione miejsce siedzące. Nadzór nad przewożonymi dziećmi, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa i opieki należy do Wykonawcy. 19) Realizacja przedmiotu zamówienia odbywa się na podstawie harmonogramu dowozów szkolnych. Harmonogram zawiera szczegółowy opis tras przejazdu, a w szczególności: godziny poszczególnych kursów, liczbę realizowanych km pomiędzy poszczególnymi miejscowościami oraz liczbę dowożonych dzieci z danej miejscowości. 20) Harmonogram dowozów zostanie ustalony przez Zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą do dnia 30 września 2019 r. w roku szkolnym 2019/2020 - na podstawie projektu harmonogramu opracowanego przez dyrektora szkoły, po ustaleniu tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych i przedszkolnych i z uwzględnieniem zasady, że dowozy do szkoły w każdym roku szkolnym powinny zaczynać się od innej miejscowości. 21) Harmonogram podlega bieżącej aktualizacji w przypadku stałej zmiany planu zajęć szkolnych lub przedszkolnych, a tym samym zmiany liczby kilometrów, liczby przewożonych dzieci na poszczególnych kursach oraz godzin poszczególnych kursów. Zamawiający akceptując ewentualne zmiany ma w szczególności na uwadze dobro dowożonych dzieci oraz minimalizację kosztów dowozu. 22) Przybliżoną liczbę kilometrów przedstawia harmonogram dowozów, który stanowi załącznik do niniejszego opisu zamówienia. 23) Rozmiar przedmiotu zamówienia w zakresie podanej liczby kilometrów określony jest na podstawie roku szkolnego 2018/2019 w okresie od stycznia do czerwca 2019r. Rzeczywista ilość kilometrów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od września do grudnia 2019r. i dlatego może ona ulec zmianie do 10%. 24) Podana liczba kilometrów uwzględnia rozpoczęcie pierwszych i zakończenie ostatnich tras (przystanek początkowy i końcowy) na przystanku PKS w Chrzypsku Wielkim. 25) Zamawiający dopuszcza w sytuacjach wyjątkowych – niezależnych od przewoźnika odstępstwa od ustalonego harmonogramu dowozów szkolnych i wykonywanie usługi, jako przewóz okazjonalny, w przypadku: - odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, - zmiany organizacji pracy szkoły spowodowaną obchodami uroczystości szkolnych, - czasowej zmiany organizacji ruchu, - niekorzystnych warunków atmosferycznych, - innych wydarzeń, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektora szkoły i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 26) Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działaniem lub zaniechaniem działania Wykonawcy. Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zgodzie z: ustawą z dnia 6 września 2001 r. o Transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.), ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2016 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.). 27) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). 28) Wykonawca ma obowiązek przedstawienia na wezwanie Zamawiającego dowodu zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w postaci zanonimizowanych kserokopii aktualnych umów (uniemożliwiających identyfikację danych osobowych pracowników stosownie do przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.), zawartych z ww. pracownikami na czas realizacji zamówienia. W przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania stosunku pracy z którymś z pracowników wykonujących czynności objęte umową Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia w jego miejsce innej osoby, która będzie w dalszym czasie wykonywać te czynności. 29) Kierowcy oraz osoby sprawujące opiekę nad dziećmi muszą posiadać ważne badania lekarskie, przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. 30) Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą powołaną do sprawowania opieki nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonujący przewozu dzieci na danej trasie. 31) Zamawiający przed podpisaniem umowy będzie żądał okazania aktualnych dokumentów dopuszczających dany pojazd do ruchu (dowodu rejestracyjnego potwierdzającego stan techniczny pojazdu), a w przypadku gdy Wykonawca nie jest właścicielem danego pojazdu – również dokument potwierdzający do dysponowania tym pojazdem oraz dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia OC i NW oraz zgłoszenia danego pojazdu do licencji, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym. 32) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do posiadania opłaconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przez cały okres realizacji umowy, w kwocie nie mniejszej niż wartość podpisanej umowy na realizację niniejszego zamówienia. 33) Wykonawca może na własny koszt przeprowadzić wizję lokalną miejsca realizacji zamówienia i jego otoczenia oraz uzyskać wszelkie informacje, jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty (w szczególności wgląd do bieżącego harmonogramu dowozów i odwozów w roku szkolnym 2019/2020) w Urzędzie Gminy Chrzypsko Wielkie (pokój Nr 2 tel. 61/2951027). Harmonogram dowozów opracowany na dzień 1 września 2019r. stanowi załącznik nr 9 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -Formularz ofertowy- według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub nie podleganiu wykluczeniu – według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, - Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te usługi zostały wykonane ,oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu- według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, - Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzających spełnienie warunku opisanego w pkt 6.1.3. SIWZ - Oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy, - Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, - Aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach