Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla osób niepełnosprawnych, uczestników projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 562 76 51 , fax. 82 562 76 51
  • Data zamieszczenia: 2012-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie
    Plac Niepodległości 1 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 562 76 51, fax. 82 562 76 51
    REGON: 11020018800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla osób niepełnosprawnych, uczestników projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 25 osób niepełnosprawnych nt. podstawowe umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. 2. Uczestnicy szkolenia: 25 osób niepełnosprawnych zamieszkujących teren powiatu chełmskiego, w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną, chorobą psychiczną, dysfunkcją narządu ruchu. 3. Miejsce realizacji szkolenia: miasto Nałęczów 4. Zakres zamówienia: 1) Celem szkolenia jest: a) nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności wstępnego rozpoznania stanu zdrowia poszkodowanego, b) zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, c) zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami zapewnienia bezpieczeństwa sobie i poszkodowanym w czasie udzielania pomocy, d) zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami funkcjonowania łańcucha ratowniczego. 2) Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia: a) Postępowanie na miejscu zdarzenia z uwzględnieniem własnego bezpieczeństwa (30 min). b) Rozpoznanie stanów zagrożenia życia i podejmowanie odpowiednich działań (60 min). c) Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej (240 min). d) Udzielanie pomocy przy najczęstszych urazach i zaburzeniach chorobowych (60 min): - zadławieniach i zatruciach, - zranieniach i krwotokach, - urazach kręgosłupa, - zwichnięciach i złamaniach, - porażeniu prądem elektrycznym, e) Wypadki komunikacyjne (30 min). f) Właściwe wykorzystanie środków medycznych, znajdujących się w apteczkach (30 min). Forma zajęć: wykład, pokazy, praktyczne ćwiczenia na fantomie. Razem: 10 godzin szkolenia (1 godz. szkolenia =45 min)+ przerwy. 5. Zadania Wykonawcy: 1) Zorganizowanie szkolenia nt. podstawowe umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla 25 osób niepełnosprawnych; 2) Przeprowadzenie szkolenia na terenie miasta Nałęczów obejmującego 3 dni pobytowe (2 noclegi), w terminie 15-17 listopad 2012 r., w obiekcie bez barier architektonicznych, dostępnym dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się z pomocą sprzętu ortopedycznego. Obiekt, w którym będzie odbywało się szkolenie powinien dysponować co najmniej dwiema salami dydaktycznymi mieszczącymi łącznie co najmniej 30 osób. Sale powinny być wyposażone w urządzenia niezbędne do przeprowadzenia szkolenia; 3) Zapewnienie ze strony Wykonawcy 3 opiekunów osób niepełnosprawnych z doświadczeniem w pracy z osobami niepełnosprawnymi, odpowiedzialnych za organizację, koordynację, całodobową pomoc uczestnikom w trakcie pobytu oraz opiekę podczas podróży do miejsca szkolenia i w drodze powrotnej; 4) Zapewnienie zakwaterowania uczestnikom szkolenia i opiekunom w pokojach 2-3 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym tj. umywalka, wc, natrysk lub wanna. Każdy pokój musi być wyposażony w TV. Zamawiający nie dopuszcza zakwaterowania w domkach letniskowych. Uczestnicy zakwaterowania powinni być w jednym budynku albo ośrodku. Temperatura w pomieszczeniach szkoleniowych, noclegowych - min. 20 0C; 5) Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, zakwaterowania; 6) Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia, kadrze prowadzącej, osobom sprawującym opiekę nad uczestnikami szkolenia; 1-szy dzień szkolenia: obiad, kolacja, 2-gi dzień: śniadanie, obiad, kolacja, 3-ci dzień szkolenia: śniadanie, obiad oraz napojów dostępnych przez cały pobyt. Obiady powinny być dwudaniowe plus napój i deser; śniadania i kolacje w formie stołu szwedzkiego; 7) Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka)- w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych; 8) Zapewnienie suchego prowiantu na czas podróży do miejsca szkolenia i drogi powrotnej dla uczestników i opiekunów szkolenia (dla każdej osoby: 0,5 l wody mineralnej, owoce, 2 kanapki, ciastka); 9) Opłacenie opłaty klimatycznej, miejscowej lub innej związanej z pobytem za cały okres pobytu, jeśli jest wymagana; 10) Zapewnienie bezpiecznego transportu uczestnikom wyjazdu i ich bagażom (od miejsca wyjazdu tj. Chełm, do miejsca przeprowadzenia szkoleń), a także przejazdów taborem autobusowym sprawnym technicznie, z klimatyzacją, WC, posiadającym ubezpieczenie OC, NNW oraz aktualne badania techniczne, spełniającym wszystkie wymogi bezpieczeństwa zgodnie z przepisami o transporcie drogowym (w tym wymagane prawem zezwolenia i licencje dla firmy przewozowej), obsługiwanym przez kierowców posiadających odpowiednie wymagania do kierowania pojazdami i samochodami służącymi do przewozu osób. Dodatkowo w ramach przejazdu Wykonawca zapewni sprawdzenie w dniu wyjazdu stanu technicznego pojazdu przewożącego uczestników oraz kierowcy przez Policję. W sytuacji, gdy autokar przewożący nie uzyska stosownego zaświadczenia Wykonawca musi zapewnić autokar zastępczy o tej samej klasie. W przypadku nie wykonania usługi przewozu zgodnie z powyższymi wymogami, Zamawiający ma prawo skorzystać z usługi przewozu innej firmy, obciążając kosztami przewozu Wykonawcę. Godzina i dokładne miejsce wyjazdu zostanie uzgodnione z Wykonawcą na 3 dni przed planowaną datą wyjazdu; 11) Pokrycie kosztów ubezpieczenia uczestników szkolenia od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia (zapewnienie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas podróży i pobytu na szkoleniu), na kwotę nie mniejszą niż 10 tys. zł na każdą osobę biorącą udział w szkoleniu. Polisa zostanie dostarczona Zamawiającemu najpóźniej w dniu wyjazdu. W razie wystąpienia wypadku, Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku związanego ze szkoleniem w drodze do i z miejsca szkolenia; 12) Zapewnienie w razie konieczności opieki medycznej i pielęgniarskiej; 13) Przygotowanie harmonogramu zajęć szkoleniowych w układzie godzinowym, sporządzonego wg proponowanego układu godzinowego: 1-szy dzień 11.00-12.00-przyjazd, 12.00-13.00-obiad, 13.00-13.45-zajęcia, 13.45-14.30-zajęcia, 14.30-14.45-przerwa, 14.45-15.30-zajęcia, 16.00-18.00-zajęcia rekreacyjne w Aquapark, 18.30-19.30- kolacja, 2-gi dzień 7.00-8.00- śniadanie, 8.30-12.30- 13.00-zwiedzanie Nałęczowa, 13.00-14.00- obiad, 14.00-14.45-zajęcia, 14.45-15.30-zajęcia, 15.30-15.45-przerwa, 15.45-16.30-zajęcia, 16.30-17.15-zajęcia, 17.15-18.00-zajęcia, 18.00-19.00-kolacja, 3-ci dzień 7.00-8.00-śniadanie, 8.15-9.00-zajęcia, 9.00-9.45-zajęcia, 9.45-10.00-rozdanie certyfikatów, 11.00-12.00-obiad, 12.00-14.00- powrót do Chełma, W harmonogramie powinno zostać wskazane miejsce przeprowadzenia szkolenia (nazwa i adres obiektu). Harmonogram szkolenia powinien zostać dołączony do oferty; 14) Zapewnienie odpowiednio wykwalifikowanej kadry gwarantującej prawidłowe wykonanie zadania (co najmniej 2 osoby posiadające uprawnienia do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy, 3 osoby do sprawowania opieki nad osobami niepełnosprawnymi, posiadające doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi); 15) Uwzględnienie w programie szkolenia następujących zagadnień: apteczka pierwszej pomocy, rozpoznawanie stanów zagrożenia życia i podejmowanie odpowiednich działań, udzielanie pomocy w niektórych urazach, zaburzeniach chorobowych: zwichnięcia i złamania, zadławienia i zatrucia, zranienia i krwotoki, porażenie prądem, urazy kręgosłupa. Treści szkoleniowe powinny być jasne, zrozumiałe a sposób przekazania dostosowany do grupy odbiorców (osoby z niepełnosprawnością intelektualną, z chorobą psychiczną); 16) Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem form wykładowych oraz ćwiczeń praktycznych z użyciem odpowiednich materiałów, form multimedialnych, sprzętu medycznego, fantomu, zgodnie z tematyką szkolenia, 17) Zapewnienie uczestnikom materiałów szkoleniowych oraz materiałów do notowania - notatnik, długopis; 18) Zakupienie i przekazanie każdemu uczestnikowi szkolenia poradnika dotyczącego pierwszej pomocy; 19) Zorganizowanie uczestnikom szkolenia jednorazowego 2-godz. pobytu w Aquaparku w Nałęczowie oraz 1 wyjazdu autokarowego celem poznania Nałęczowa (m.in.: Parku Zdrojowego, zabytkowych willi, innych ciekawych obiektów - czas trwania wycieczki co najmniej 4 godz.); 20) Przygotowanie certyfikatów/zaświadczeń o ukończeniu szkolenia i raportu poszkoleniowego w wersji papierowej i elektronicznej. Wzory materiałów szkoleniowych, w tym certyfikatów/ zaświadczeń powinny zostać dołączone do oferty; 21) Wydanie po ukończeniu szkolenia zaświadczenia lub certyfikatu zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać zagadnienia tematyczne i ilość godzin trwania szkolenia; 22) Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia; 23) Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych zaświadczeń lub certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia; 24) Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów wymaganych przy realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Plakaty do oznakowania miejsca realizacji projektu dostarczy Zamawiający w dniu rozpoczęcia szkolenia; 25) Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach