Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie ogłasza przetarg
- Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel. 82 562 76 51 , fax. 82 562 76 51
- Data zamieszczenia: 2015-03-30
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie
Plac Niepodległości 1 1
22-100 Chełm, woj. lubelskie
tel. 82 562 76 51, fax. 82 562 76 51
REGON: 11020018800000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. 2. Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm. 3. Uczestnicy szkolenia: 8 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych. 4. Zakres zamówienia: Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodna rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 274, poz.1620). Szkolenia winny być prowadzone w formie zapewniającej aktywny udział uczestników. 1) W przypadku 6 osób pełniących funkcje rodzin zastępczych niezawodowych, kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia obejmuje: a) specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzinnych domów dziecka lub placówek opikuńczo-wychowawczych typu rodzinnego; b) wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i trudności w funkcjonowaniu społecznym; c) doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka; d) wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych; e) metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy wynosi 15 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 2) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu oraz dodatkowego szkolenia do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich obejmuje: a) wybrane zagadnienia z zakresu metod i zasad oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w tym socjoterapeutycznych oraz profilaktyczno -wychowawczych; b) wybrane zagadnienia z zakresu zachowań wykraczających poza normy społeczne i prawne, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian cywilizacyjnych i kulturowych na zachowania dysfunkcyjne dzieci i młodzieży oraz związaną z tym konieczność dostosowania metod interwencji kryzysowej i oddziaływań profilaktycznych; c) podstawy wiedzy o zasadach odpowiedzialności nieletnich, zasadach i trybie postępowania przed sadem rodzinnym oraz przepisach dotyczących kuratorów sądowych. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na zakres programowy wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 3) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu oraz dodatkowego szkolenia do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego, którzy będą sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi obejmuje: a) wiedzę z zakresu wczesnej diagnostyki, w tym wczesnego rozpoznawania zaburzeń rozwojowych, interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, jako kompleksowej wielospecjalistycznej pomocy dziecku niepełnosprawnego; b) wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego oraz metod rewalidacji i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego; c) informacje o organizacjach i instytucjach wspierających oraz udzielających specjalistycznej rodzinom wychowującym dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami; d) wiedzę z zakresu specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 4) W przypadku 2 osób - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy szkolenia obejmuje dodatkowo zagadnienia dotyczące adaptacji psychospołecznej do nowej sytuacji, a także sposobu przygotowania dziecka i rodziny zastępczej do krótkiego pobytu dziecka w tej rodzinie. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy wynosi 10 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 5. Zadania Wykonawcy: 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników Projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm. 2. Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu. 3. Zwrot kosztów dojazdu na szkolenie w kwocie 15 zł osoba/dzień szkolenia, bez względu na liczbę godzin szkolenia w danym dniu. 4. Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m. inn. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń. 5. Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań i deseru) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu. 6. Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych. 7. Zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych za zgodą Towarzystwa Nasz Dom. oraz materiałów biurowych dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-5, po 1 długopisie i po 1 kolorowej, tekturowej teczce A-4 na każdego uczestnika, które po zakończeniu szkolenia stają się ich własnością. Wzory materiałów szkoleniowych należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy; 8. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Program i harmonogram szkolenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 9. Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia. 10. Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom. 11. Zapewnienie ciągłości prowadzenia szkolenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 12. Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń. 13. Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia i warsztatów, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia. 14. Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania szkolenia. Wzór zaświadczenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy; 15. Przygotowanie raportu poszkoleniowego w formie elektronicznej (płyta CD) i papierowej z zamieszczonymi zdjęciami obrazującymi różne formy realizowanych zajęć. 16. Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń itp. logotypami UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dostępnymi u Zamawiającego lub/i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl; 17. Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.); - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- PRZEPROWADZENIE WARSZTATÓW W RAMACH PROJEKTU PLATFORMY STARTOWEJ CONNECT
Dodano: 2016-07-27 - Usługi przeprowadzenia kursów tłumaczeń konsekutywnych (sekcja angielska, romańska, słowiańska) w ramach projektu LUK II - Lubelski Uniwersytet Kompetencji
Dodano: 2016-05-24 - Zakup usługi przeprowadzenia cyklu warsztatów KickOff Session dla pomysłodawców projektów biznesowych w ramach platformy startowej: CONNECT
Dodano: 2016-05-20 - Realizacja certyfikowanych szkoleń i zajęć warsztatowych podnoszących kompetencje zawodowe w ramach projektu Geo4work - Rozwój kompetencji zawodowych studentów Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS i wzmocnienie ich konkurencyjności na nowoczesnym rynku pracy
Dodano: 2016-05-13 - Usługi przeprowadzenia kursów z zakresu specjalistycznego języka angielskiego i/lub niemieckiego oraz tłumaczeń konsekutywnych w ramach projektu LUK II - Lubelski Uniwersytet Kompetencji z podziałem na części
Dodano: 2016-05-06 - Przetarg nieograniczony na zorganizowanie staży zagranicznych w ramach projektu Praktyki dla przyszłości
Dodano: 2015-12-11 - Usługi edukacyjne na rzecz uczestników Ośrodków Kuratorskich
Dodano: 2015-09-29 - Usługi edukacyjne na rzecz uczestników Ośrodków Kuratorskich
Dodano: 2015-08-18 - Przetarg nieograniczony na organizację bezpłatnych warsztatów dla dzieci i młodzieży szkolnej (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) dotyczących tematyki ochrony bioróżnorodności fauny i flory morskiej w ramach projektu Dobry Klimat dla morza Good Climate for the Sea realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014, nr PZP-01/08/2015
Dodano: 2015-08-13 - usługa nadzoru i sprawowania opieki merytorycznej nad Studentkami i Studentami kierunków: Pielęgniarstwo, Położnictwo, Fizjoterapia, Zdrowie Publiczne, Dietetyka, Ratownictwo Medyczne uczestniczącymi w zajęciach Opieka specjalistyczna nad osobą starszą - moduł na kierunkach: Pielęgniarstwo, Położnictwo, Fizjoterapia, Zdrowie Publiczne, Dietetyka, Ratownictwo Medyczne w czasie grupowych zajęć stażowych realizowanych w ramach projektu MEDFUTURE - Medyczne zawody przyszłości; nr sprawy UM-ZP-262-43/15
Dodano: 2015-07-16