Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 562 76 51 , fax. 82 562 76 51
  • Data zamieszczenia: 2014-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie
    Plac Niepodległości 1 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 562 76 51, fax. 82 562 76 51
    REGON: 11020018800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. 1) Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm. 2) Uczestnicy szkolenia: 13 osób, w tym: 5 osób-kandydatów do pełnienia funkcji rodzin zastępczych niezawodowych oraz 8 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych zawodowych. 4. Zakres zamówienia: 1) Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodna rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 274, poz.1620). 2) W przypadku 5 osób - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej podstawowy zakres programowy szkolenia obejmuje: a) elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka; regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym: - zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego, - zasady finansowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego; b) wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru; c) wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem: - problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną, - wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i rodzinę, - wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka, - występowania przemocy w rodzinie, - efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka, - potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań; d) podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach; e) wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie; f) wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka; g) wiedzę z zakresu organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego; h) organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania; i) podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień; j) wiedzę o znaczeniu rodziny biologicznej w życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i pośrednich z rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego; k) wiedzę na temat wpływu pieczy zastępczej na środowisko rodziny zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci naturalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka; l) zapoznanie się z doświadczeniami wychowawczymi rodzin, które sprawują pieczę zastępczą, w formie praktyk w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na wyżej wymieniony zakres programowy wynosi 65 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 10 godzin szkolenia z zakresu określonego w pkt.4.2.l). 3) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich obejmuje: a) wybrane zagadnienia z zakresu metod i zasad oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w tym socjoterapeutycznych oraz profilaktyczno -wychowawczych; b) wybrane zagadnienia z zakresu zachowań wykraczających poza normy społeczne i prawne, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian cywilizacyjnych i kulturowych na zachowania dysfunkcyjne dzieci i młodzieży oraz związaną z tym konieczność dostosowania metod interwencji kryzysowej i oddziaływań profilaktycznych; c) podstawy wiedzy o zasadach odpowiedzialności nieletnich, zasadach i trybie postępowania przed sadem rodzinnym oraz przepisach dotyczących kuratorów sądowych. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na zakres programowy, o którym mowa w pkt. 4.3 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 4) W przypadku 4 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego obejmuje: a) specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych; b) wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i trudności w funkcjonowaniu społecznym; c) doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka; d) wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych; e) metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.4 wynosi 15 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 5) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego, którzy będą sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi obejmuje: a) wiedzę z zakresu wczesnej diagnostyki, w tym wczesnego rozpoznawania zaburzeń rozwojowych, interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, jako kompleksowej wielospecjalistycznej pomocy dziecku niepełnosprawnego; b) wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego oraz metod rewalidacji i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego; c) informacje o organizacjach i instytucjach wspierających oraz udzielających specjalistycznej rodzinom wychowującym dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami; d) wiedzę z zakresu specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.5 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby. 5. Zadania Wykonawcy: 1) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników Projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm 2) Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu. 3) Zwrot kosztów dojazdu na szkolenie w kwocie 15 zł osoba/dzień szkolenia, bez względu na liczbę godzin szkolenia w danym dniu. 4) Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m. inn. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń, organizacji wyjazdu studyjnego. 5) Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań i deseru) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu. 6) Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych. 7) Zapewnienie zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie (z miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 8) Zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych za zgodą Towarzystwa Nasz Dom. oraz materiałów biurowych dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-5, po 1 długopisie i po 1 kolorowej, tekturowej teczce A-4 na każdego uczestnika, które po zakończeniu szkolenia stają się ich własnością. Wzory materiałów szkoleniowych należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy; 9) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Program i harmonogram szkolenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 10) Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia. 11) Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom. 12) Zapewnienie ciągłości prowadzenia szkolenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 13) Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń. 14) Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia i warsztatów, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia. 15) Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania szkolenia. Wzór zaświadczenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy; 16) Przygotowanie raportu poszkoleniowego w formie elektronicznej (płyta CD) i papierowej z zamieszczonymi zdjęciami obrazującymi różne formy realizowanych zajęć. 17) Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń itp. logotypami UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dostępnymi u Zamawiającego lub/i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl; 18) Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.); 6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 7. Wykonawca nie może pobierać od uczestników żadnych dodatkowych opłat. 8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach