Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie ulic na terenie miasta Puszczykowa - Zima 2009/2010

Urząd Miejski ogłasza przetarg

  • Adres: 62-040 Puszczykowo, ul. Podleśna 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8133225, 8983719 , fax. 061 8133225
  • Data zamieszczenia: 2009-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski
    ul. Podleśna 4 4
    62-040 Puszczykowo, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8133225, 8983719, fax. 061 8133225
    REGON: 00052694300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.puszczykowo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie ulic na terenie miasta Puszczykowa - Zima 2009/2010
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie usług komunalnych w okresie od dnia podpisania Umowy do dnia 31 marca 2010 roku, polegających na zimowym utrzymaniu dróg na terenie Miasta Puszczykowa. Wykonywanie usługi zimowego utrzymania polega w szczególności na: 1)odśnieżaniu ulic - 880 km 2)posypywaniu ulic żużlem - 330 km 3)posypywaniu ulic 20% mieszanką piasku z solą - 220 km 4)posypywaniu ulic 50% mieszanką piasku z solą - 330 km 5)posypywaniu ulic solą (100%) - 440 km 6)posypywaniu skrzyżowań ( solą ) - 400 razy 7)wywiezieniu śniegu z ulic - 500 m3 Wskazane powyżej ilości kilometrów i krotność posypywania mają charakter orientacyjny. Utrzymanie zimowe dróg. Zasady realizacji zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg - wg wykazu standardu zimowego utrzymania określonego w zał. nr 3 do SIWZ. Zimowe utrzymanie dróg polega na odśnieżaniu i usuwaniu skutków gołoledzi na drogach miejskich (drogi, ulice, parkingi, zatoki autobusowe, chodniki przylegające do zatok autobusowych). Do zimowego utrzymania dróg zalicza się także utrzymanie całodobowego dyżuru gotowości Akcji Zima. 1.Utrzymanie zimowe dróg odbywa się od 15 października 2009 do 31 marca 2010 r. 2.Utrzymanie zimowe dróg na terenie Miasta Puszczykowa obejmuje wykonywanie prac porządkowych i usuwanie skutków zimy zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu w tym: a) odśnieżanie z całej szerokości jezdni, ulic, zatok autobusowych i utrzymaniem stałej przejezdności, b) usuwanie śliskości zimowej przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków chemicznych i środków powodujących szorstkość nawierzchni, c) odśnieżanie jezdni w technologii mechaniczno-ręcznej, tj. uzupełnienie odśnieżania mechanicznego ręcznym odgarnięciem pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów, d) posypanie piaskiem lub innym właściwym środkiem powodującym szorstkość nawierzchni po odgarnięciu śniegu i lodu (na wniosek Zamawiającego ulice Starego Puszczykowa mogą być posypywane żużlem), e) likwidowanie śliskości na odcinkach dróg ze zbyt dużym spadkiem podłużnym drogi - ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowań, przez ręczne posypywanie środkami chemicznymi i środkami powodującymi szorstkość (w przypadku utrudnionego podjazdu posypywarek), 3.Inne obowiązki Wykonawcy w ramach utrzymania zimowego: a) dysponowanie dostateczną do bieżącego wykonywania zabiegów liczbą sprzętu specjalistycznego (pługopiaskarki itp.) w tym, w przypadku wystąpienia wzmożonych warunków zimowych lub warunków uznanych za klęskę żywiołową uzupełnienie dodatkowego sprzętu o: pługi odśnieżne, ładowarki, sprzęt holowniczy, itp., b) zakup piasku, żużla i soli drogowej w ilościach niezbędnych do prowadzenia akcji zimowej oraz przygotowanie pojazdów i sprzętu (konserwacja, remonty) przed jej rozpoczęciem, c) zapewnienie całodobowej stałej łączności telefonicznej z Zamawiającym dla przyjmowania zgłoszeń od wytypowanego pracownika Urzędu Miasta oraz zgłaszanie pracownikowi Urzędu Miasta sytuacji na drogach, Rejestr dobowy przebiegu usługi potwierdza każdorazowo wytypowany przedstawiciel Urzędu Miasta Puszczykowo - zgodnie z załączonym wzorem - załącznik nr 5 SIWZ. d) przyjmowanie zgłoszeń od: pogotowia, Policji, Straży Miejskiej oraz wytypowanego pracownika Urzędu Miasta, e) organizowanie wewnętrznej gotowości pracy w taki sposób, aby w ciągu jednej godziny po otrzymaniu zgłoszenia od wytypowanego przedstawiciela UM lub w czasie zgodnym z wytycznymi Standardu zimowego utrzymania, przystąpić do wykonywania czynności związanych z zimowym utrzymaniem dróg, f) przy intensywnych, długotrwałych opadach śniegu, silnych wiatrach powodujących powstawanie zawiei i zamieci śnieżnych, należy koncentrować działalność na zapewnieniu przejezdności dróg o największym znaczeniu komunikacyjnym i na głównych skrzyżowaniach Miasta, g) odśnieżanie jezdni ulic należy prowadzić na całej szerokości z zachowaniem odległości nie większej niż 30 cm od strefy przykrawężnikowej. Należy zwracać szczególną uwagę na dokładne odśnieżanie skrzyżowania ulic i dróg w odległości 10 m od przejścia dla pieszych oraz spadków podłużnych i poprzecznych, h) przy zgarnianiu śniegu z jezdni nie należy zasypywać przejść, przystanków autobusowych oraz skrzyżowań, i) podejmowanie następujących działań w sytuacji wynikających np. z intensywnych opadów śniegu lub zalegającego błota pośniegowego: -odśnieżanie szczególnie w okresach roztopów (błoto pośniegowe) należy prowadzić w sposób uwzględniający zabezpieczenie odpływu wody do studzienek kanalizacyjnych znajdujących się na trasach objętych prowadzoną akcją, -odśnieżanie zatok przystankowych należy prowadzić tak, aby zwały śniegu nie pozostawały przy krawędzi zatoki przystankowej utrudniając wsiadanie i wysiadanie z autobusu, -zwalczanie śliskości zimowej przez posypywanie mieszankami piaskowo-solnymi w celu uzyskania możliwości poruszania się pojazdów należy prowadzić zgodnie z określonymi przepisami o ruchu drogowym w utrudnionych warunkach atmosferycznych, -Wykonawca ma obowiązek rozpoczęcia prac w ciągu jednej godziny po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego. Zamawiający, w każdej chwili, jeżeli uzna dalszą akcję odśnieżania za zbędną, może zatrzymać pracę sprzętu i wezwać Wykonawcę do zaprzestania akcji. Za wykonany zakres pracy Wykonawca otrzyma określone umową wynagrodzenie, -Wykonawca może wystawić Zamawiającemu fakturę każdorazowo po 15 dniach miesiąca. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru, który należy sporządzić jako zestawienie obrazujące łączną ilość kilometrów dróg pomnożonych przez krotność ich utrzymania oraz panujące w tym czasie warunki pogodowe, -cena ryczałtowa za jeden kilometr prowadzenia Akcji Zima powinna uwzględniać w szczególności: koszt odśnieżania lub posypywania całej szerokości jezdni przy pełnym wykorzystaniu posiadanych środków technicznych, koszt zakupu materiału, pracy sprzętu i ludzi, -w robocze dni tygodnia, tj. od poniedziałku do piątku o godz. 900 rano Wykonawca przesyłał będzie za pomocą faxu, do siedziby Zamawiającego raport o stanie dróg informujący, jakie drogi i o której godzinie zostały odśnieżone w ciągu minionej doby, oraz jaki jest aktualny stan nawierzchni dróg wchodzących w zakres umowy, a także na których drogach pracuje sprzęt, -Wykonawca we własnym zakresie zapewni odpowiednią ilość soli, piasku i żużla, która wystarczy na prowadzenie Akcji Zima w ciągu całego sezonu zimowego. Ilość użytej soli drogowej do posypywania ulic ma wynosić jednorazowo 50 g/m2 powierzchni. Sól drogowa wykorzystywana do posypywania ulic winna spełniać wymogi normy PN-86/C-84081/02. Materiały chemiczne stosowane w ramach Akcji Zima, muszą być składowane w odpowiednich, ekologicznych magazynach, niepowodujących uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie winno się odbywać zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. Wykonawca w zestawieniu miesięcznym przedstawi Zamawiającemu pisemną informację dotyczącą ilości zużytego materiału, -w przypadku wystąpienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, Wykonawca posypie solą miejsca newralgiczne takie jak: strome podjazdy, łuki, skrzyżowania, przystanki autobusowe, parkingi, przejścia dla pieszych. Kierowca pojazdu płużącego ma obowiązek wozić ze sobą, a w razie konieczności użyć do ręcznego posypywania lub odśnieżania, sprzęt typu: łopata. Odśnieżaniu i posypywaniu podlega nie tylko tor ruchu pojazdu, ale w przypadku skrzyżowań, również odcinki dróg wlotowych krzyżujących się w ramach jednego skrzyżowania oraz powierzchnie jezdni wyłączone z ruchu, co ma zapobiec powstawaniu zwałów śniegu w miejscach skrzyżowań. Drogi wlotowe powinny być odśnieżane na odcinku 10 metrów. Odśnieżaniu podlegają również zatoki autobusowe, pasy włączeń i wyłączeń, które muszą być odśnieżane przez Wykonawcę w ramach odśnieżania drogi, na której się znajdują. Powyższe będzie przedmiotem kontroli w terenie, a za zaniedbania w zakresie odśnieżania i posypywania ww. odcinków dróg wlotowych, zatok i przejść dla pieszych, Wykonawca zostanie każdorazowo obciążony karą finansową określoną w umowie, -każdorazowo po wykonaniu prac zawartych w umowie Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pisemnego potwierdzenia od wytypowanego przedstawiciela UM o wykonanych pracach. -Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy odpowiedni sprzęt, który powinien być sprawny technicznie i niezawodny, posiadający aktualne badanie techniczne i świadectwo o dopuszczeniu do ruchu na drogach publicznych i odpowiednio przystosowany do posypywania powierzchni środkami powodującymi szorstkość nawierzchni (żużel, piasek lub mieszanka piasku i soli) oraz do płużenia powierzchni drogi. j) Zamawiający zastrzega, że w przypadku stwierdzenia niewłaściwego wykonywania obowiązków umowa może zostać zerwana. Wykonawcy nie przysługiwać będą żadne roszczenia z tego tytułu, za wyjątkiem wynagrodzenia należnego z wykonanej części umowy. Informacje uzupełniające. 1. Na pozostałych drogach Miasta nie ujętych w dodatkach do SIWZ, przewiduje się wykonywanie zabiegów odśnieżania na dodatkowe zlecenia Zamawiającego. 2. W warunkach występowania zimy bardzo ciężkiej - klęski żywiołowej Wykonawca zapewni przejezdność na drogach i ulicach w czasie nie dłuższym niż 3 godziny. Dopuszcza się pozostawienie na nawierzchni jezdni cienkiej, równomiernej warstwy zajeżdżonego śniegu, który należy usunąć na wszystkich drogach i ulicach w ciągu 24 godzin, 3. W celu sprawnej realizacji zamówienia, zalecane jest aby Wykonawca dysponował bazą terenową (sprzętowo-magazynową, wraz z miejscem gromadzenia piasku i środków chemicznych) na terenie objętym przedmiotem zamówienia, 4. W przypadku wystąpienia warunków zimy bardzo ciężkiej lub warunków uznanych za klęskę żywiołową, Wykonawca zagwarantuje w ciągu 2 godzin od otrzymania dyspozycji niezbędny sprzęt do utrzymania przejezdności na drogach. 5. Dopuszcza się odstępstwa od standardu zimowego utrzymania dróg zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Zarządzenia Nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25 października 1994r. (Dziennik Urzędowy MTiGM Nr 10).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 902120006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 8.000,00 pln (słownie: osiem tysięcy 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1. Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1) - 4) Ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1) Ustawy Pzp.),tj: a) posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 2) Ustawy Pzp.), tj.: a) dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia (pługi odśnieżne - 2 szt. , piaskarki - 2 szt., ładowarki - 1 szt., sprzęt holowniczy). b) wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej trzy zadania o wartości powyżej 100.000,00 pln netto każde, o charakterze zbliżonym do przedmiotu niniejszego zamówienia. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3) Ustawy Pzp.), 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 4) Ustawy Pzp.). 2. Posiadają bazę sprzętu oraz miejsce składowania soli, piasku i szlaki w odległości nie większej niż 15 km od miejsca świadczenia usług - dla potrzeb niniejszego zamówienia przyjęto, że jest to skrzyżowanie ulic Poznańskiej i Kościelnej w Puszczykowie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie dokumentów i oświadczeń przedłożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą. Spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy, 2) potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnego w dniu złożenia oferty zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS. Zaświadczenie wystawione nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia aktu własności lub dzierżawy terenu na potwierdzenie warunku określonego w rozdz. VI pkt. 2), 4) dowód wniesienia wadium, 5) podpisane oświadczenie o niezaleganiu Wykonawcy z opłatami z podatków oraz składek ZUS, 6) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zadań o wartości powyżej 100.000,00 pln netto każde, o charakterze zbliżonym do przedmiotu niniejszego zamówienia z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.), 7) upoważnienie w przypadku składania oferty wspólnej do reprezentowania wszystkich podmiotów, 8) informacja o dysponowaniu podstawowym sprzętem niezbędnym do realizacji zadania z podaniem sprzęt własny lub źródeł pozyskania w przypadku dzierżawienia, wynajmowania, leasingu, 9) podpisane oświadczenie w trybie art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku, kiedy kilka podmiotów składa ofertę wspólnie do oferty należy załączyć dokumenty wystawione na każdy z podmiotów z wyjątkiem dokumentów, które muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wszystkich pomiotów. W przypadku, kiedy kilka podmiotów składa ofertę wspólnie do oferty należy załączyć kopię Umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Umowa o współpracy Wykonawców zamówienia publicznego musi zawierać postanowienie o solidarnej odpowiedzialności Wykonawców za szkody związane z niewykonaniem lub z nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia. Dokument wniesienia wadium może być złożony przez kilku Wykonawców składających ofertę wspólną, przy czym łącznie musi dawać 100% wymienionej kwoty. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji przez członków konsorcjum innych niż lider uprawniony do podpisywania Umowy, wadium wystawione musi być na konsorcjum.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.puszczykowo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach