Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu nowotomyskiego w sezonie 2013/2014

Powiat Nowotomyski ogłasza przetarg

  • Adres: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Poznańska 33
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4426797 , fax. 061 4423589
  • Data zamieszczenia: 2013-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowotomyski
    ul. Poznańska 33 33
    64-300 Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4426797, fax. 061 4423589
    REGON: 63127693700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatnowotomyski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu nowotomyskiego w sezonie 2013/2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa zimowego utrzymania dróg i wiaduktów na terenie Powiatu Nowotomyskiego polegająca na usuwaniu śliskości, gołoledzi na drogach poprzez zastosowanie mieszanki piaskowo- solnej 20% i piasku osianego oraz na odśnieżaniu. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, tylko na jedną część zamówienia. Złożenie ofert na różne części zamówienia przez jednego Wykonawcę skutkować będzie odrzuceniem wszystkich złożonych przez niego ofert. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROWADZENIA AKCJI ZIMOWEJ NA DROGACH: 1)W okresie realizacji zmówienia Zamawiający wymaga: - odśnieżania - posypywania mieszanką piaskowo - solną 20% względnie posypywania piaskiem osianym w przypadkach kiedy zwalczanie śliskości poprzez zastosowanie środków chemicznych będzie nieskuteczne. 2) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia akcji zimowej w oparciu o postanowienia niniejszej specyfikacji zgodnie z zasadami i standardami określonymi w zarządzeniu nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25 października 1994r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych, określa się, że czas od wystąpienia zjawiska atmosferycznego do skutecznego skrapiania, posypania lub odśnieżania nie może przekroczyć norm podanych dla poszczególnych standardów dróg. 3) Wykonawca podejmie świadczenie usługi w czasie nie dłuższym niż 1 godzina od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności przystąpienia do pracy. (Rozpoczęcie posypywania i odśnieżania powinno nastąpić w ciągu 1 godziny - dotyczy wszystkich pakietów). 4) Za skuteczne odśnieżanie uważa się usunięcie śniegu z całości jezdni oraz zatok autobusowych i miejsc postojowych znajdujących się w pasach drogowych. 5) Przy odśnieżaniu należy usuwać śnieg w taki sposób, aby pryzmy powstające na poboczu nie utrudniały widoczności i nie stwarzały zagrożenia dla ruchu kołowego. Zabrania się składowania śniegu w rejonach skrzyżowań i zakrętów. W przypadku nadmiaru śniegu oraz gdy warunki pogodowe wskazują, że nie stopnieje Wykonawca po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym wywiezie go na miejsce wskazane przez Zamawiającego. 6) Drogi powiatowe w ramach niniejszego zamówienia wymienione w załączonych wykazach objęte są IV standardem zimowego utrzymania dróg. 7) Wykonawca ustala ze swojej strony głównego koordynatora akcji zimowej - osobę upoważnioną do kontaktów z Zamawiającym w zakresie pracy sprzętu na drogach w danym terenie. Ponadto Zamawiający wymaga udostępnienia kontaktu bezpośrednio z kierowcami - telefonia komórkowa. 8) Decyzję o rozpoczęciu akcji zimowej, zarówno w przypadku zaistnienia sporadycznych jak i ciągłych zjawisk atmosferycznych, podejmuje Kierownik Wydziału Dróg Powiatowych lub upoważniony przez niego pracownik ustalając zakres i sposób wykonania usługi. 9) Wykonawca jest zobowiązany do każdorazowego zgłaszania Zamawiającemu godziny rozpoczęcia i zakończenia akcji zimowej w danym dniu. 10) Akcje nie zgłoszone oraz nie zlecone przez Zamawiającego nie będą rozliczane. 11) Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za szkody wynikłe z niewłaściwego świadczenia usługi. 12) Niewłaściwie wykonane usługi tzn. takie które nie przyniosą rezultatów w postaci usunięcia gołoledzi, lodu, śniegu, błota pośniegowego nie będą rozliczane 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany materiału do usuwania śliskości i gołoledzi. W przypadku dużych mrozów i obfitych opadów śniegu, kiedy działanie mieszanki piaskowo - solnej , może być mało skuteczne zastosowana zostanie sam piasek osiany. Decyzję w tej kwestii będzie każdorazowo i indywidualnie podejmował Kierownik Wydziału Dróg w Nowym Tomyślu. 14) W przypadku powstania zjawiska atmosferycznego w postaci obfitych opadów śniegu każdorazowo decyzję o wszczęciu usługi odśnieżania i jej zakresu podejmuje Kierownik Wydziału Dróg lub upoważniony przez niego pracownik. 15) Środki chemiczne oraz materiały uszorstniające Wykonawca zakupuje we własnym zakresie w ilości pozwalającej na należyte wykonanie usługi. 16) Przed terminem gotowości do prac zimowych jak również w trakcie trwania sezonu zimowego Wykonawca powinien przygotować i posiadać stały zapas materiałów do usuwania śliskości w ilości pozwalającej na minimum 10-krotne zwalczanie śliskości zimowej. 17) Po zakończeniu akcji zimowej Wykonawca w ramach obowiązującej umowy przystąpi do posprzątania piasku z ulic i dróg na terenie zabudowanym. 18) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia ilości robót i asortymentu w zależności od posiadanych środków finansowych. 19) Zamawiający w wyznaczonym przez siebie terminie skontroluje bazę sprzętową oraz przygotowany materiał z którego sporządzony zostanie protokół. 20) Wykonawca winien posiadać bazę sprzętową oraz materiałową na terenie pakietu na którym zamierza świadczyć usługę zimowego utrzymania dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906300002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatnowotomyski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach