Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych będących w zarządzie Gminy Sulejów na terenie Gminy Sulejów w sezonie 2017/2018

Gmina Sulejów ogłasza przetarg

  • Adres: 97330 Sulejów, ul. Konecka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 102 500 , fax. 446 162 551
  • Data zamieszczenia: 2017-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sulejów
    ul. Konecka 42
    97330 Sulejów, woj. łódzkie
    tel. 446 102 500, fax. 446 162 551
    REGON: 59064832700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sulejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych będących w zarządzie Gminy Sulejów na terenie Gminy Sulejów w sezonie 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia będzie wykonanie usługi, polegającej na utrzymaniu w przejezdności dróg poprzez odśnieżanie jezdni dróg gminnych i wewnętrznych będących w zarządzie Gminy Sulejów, parkingów, placów, skwerów, zatoczek, posypywanie jezdni i chodników materiałami do usuwania śliskości zimowej oraz zwalczanie i zapobieganie gołoledzi, oblodzenia, zlodowaceń, w razie potrzeby wywozu śniegu na zlecenie Zamawiającego oraz pracach porządkowych po sezonie zimowym na terenie Gminy Sulejów. W przypadku udziału Wykonawcy w kilku częściach, Wykonawca zobowiązany jest do posiadania odpowiedniej ilości sprzętu dla danego zamówienia. Pozostałe drogi wewnętrzne będące własnością gminy będą utrzymywane na polecenie koordynatora zimowego utrzymania dróg. Na drogach gminnych i wewnętrznych Zamawiający wymaga zapewnienia niżej wymienionych standardów zimowego utrzymania zgodnie z wytycznymi zawartymi w Zarządzeniu Nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25 października 1994 r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych (Dz. U. z 1994 r. Nr 10, poz. 20 z późn. zm.): • Standard V – drogi na terenie gminy (sołectwa); • Standard VI – pozostałe odcinki dróg (na dodatkowe Zlecenie Zamawiającego). Za 1 km bieżącego utrzymania uważa się doprowadzenie do danego standardu drogi na całej szerokości pasa (łącznie z chodnikami i ciągami pieszo-jezdnymi) bez względu na ilość przejazdów danego sprzętu na danej drodze oraz ilość użytego sprzętu. Zamawiający wymaga, aby w ramach zimowego utrzymania dróg Wykonawca odśnieżał oraz posypywał jezdnię na całej długości oraz szerokości pasa drogowego materiałami do usuwania śliskości zimowej zakupionymi przez Wykonawcę. Zakup materiałów do zwalczania śliskości zimowej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt przez cały okres trwania umowy. Wykonawca dostarczy w wyznaczone miejsca przez Zamawiającego piasek i zeskładuje go w postaci pryzm w ilości od 1,5 do 3 ton na każdy punkt z koniecznością uzupełniania. Wykaz dostarczenia piasku dla poszczególnych rejonów może wzrosnąć o 20% w zależności od potrzeb Zamawiającego. W trakcie trwania sezonu zimowego Wykonawca musi być w stanie gotowości (sprzętowej i materiałowej) do wykonania zleconych prac 24 godziny na dobę, w każdy dzień tygodnia. Pojazdy oraz sprzęt wraz z obsługą wskazane w ofercie Wykonawcy, powinny być przygotowane w taki sposób, aby na każde wezwanie Zamawiającego (telefoniczne) Wykonawca podstawił je w wyznaczonym miejscu i w czasie zadeklarowanym w dodatkowym kryterium pozacenowym: czas rozpoczęcia akcji. Po zakończeniu sezonu zimowego Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania usługi polegającej na pracach porządkowych obejmujących sprzątanie dróg na koszt własny. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kartę przekazania odpadów powstałych na skutek sprzątania dróg (dot. zużytego piasku i soli oraz innych zanieczyszczeń). Rozliczenie za wykonane usługi dokonywane będzie w okresach miesięcznych na podstawie potwierdzonych, przez przedstawiciela Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną, kart pracy sprzętu z prowadzonej „Akcji Zima”. Zamawiający będzie płacił Wykonawcy wynagrodzenie za wykonaną usługę według faktycznie zrealizowanego zakresu prac i cen jednostkowych określonych w ofercie. Wykonawca wystawiał będzie faktury na koniec każdego miesiąca (o ile w miesiącu tym usługa będzie faktycznie wykonana). Termin płatności faktury 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz z potwierdzonymi kartami pracy sprzętu. SŁUŻBY: 1. Decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu sezonu podejmował będzie Burmistrz Sulejowa. Upoważnionym do koordynowania „Akcji Zima” przedstawicielem Zamawiającego będzie osoba dostępna pod nr telefonu 609 407 439. 2. Kierowanie przez koordynatora „Akcji Zima” polegać będzie na nadzorze i kierowaniu działań poszczególnych jednostek pracujących w celu zapewnienia przejezdności dróg. Koordynator ma prawo i obowiązek wydać odpowiednie polecenia kierowcom i operatorom sprzętu biorącym udział w „Akcji Zima”. Wszystkie polecenia i uwagi Koordynatora muszą być potwierdzone w formie zapisu w dzienniku prowadzenia „Akcji Zima”. Koordynator ma obowiązek dokładnego prowadzenia zapisów w dzienniku „Akcji Zima” w formie chronologicznej. W dzienniku należy zapisywać wszystkie zdarzenia, które miały miejsce podczas prowadzonej akcji. W warunkach wymagających zimowego utrzymania dróg sprzęt pracował będzie w systemie ciągłym dwuzmianowym. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać w stałej dyspozycji sprzęt do zwalczania śliskości i odśnieżania. Na wypadek obfitych opadów śniegu planuje się interwencyjne użycie sprzętu ciężkiego takiego jak koparko-ładowarka, równiarka, spycharka. W przypadku awarii sprzętu Wykonawca ma obowiązek w ciągu 2 godzin zegarowych podstawić sprzęt zastępczy. 3. Czas zimowego utrzymania dróg należy potwierdzić każdorazowo przez przedstawiciela Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną (np. sołtys, radny). UTRZYMANIE CHODNIKÓW: 1. Na mocy ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2017 r. poz. 1289) właściciele oraz zarządcy nieruchomości zostali zobowiązani do utrzymania na terenie objętych ich własnością – czystości i porządku. W myśl art. 5 ust 1 pkt. 4 wyżej wskazanej ustawy właściciel i zarządcy nieruchomością są zobowiązani do oczyszczania ze śniegu i lodu oraz usuwania błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż ich nieruchomości. Gmina Sulejów jako zarządca drogi utrzymywała będzie tylko nawierzchnie chodników na terenach niewymienionych w art. 5 ust 1 do ustawy. 2. Gmina Sulejów jako zarządca będzie utrzymywała tylko nawierzchnie chodników wzdłuż dróg gminnych, lokalnych i wewnętrznych, które nie przylegają bezpośrednio do posesji. 3. Utrzymanie chodników wraz z dojściami do przejść dla pieszych w okresie zimowym następuje w okresach występowania zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla okresu zimowego: opady śniegu, deszczu lub mżawki powodującej gołoledź, spadków temperatur z dodatnich na ujemne lub ujemnych na dodatnie. 4. Występujące śliskości na powierzchni chodników należy likwidować poprzez posypywanie mieszanką piasku z solą drogową. 5. Usuwanie śniegu i lodu z nawierzchni chodników oraz z dojść do przejść dla pieszych należy wykonywać na bieżąco i gromadzić w pryzmy w sposób umożliwiający ruch pieszy i pojazdów. 6. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z chodników na jezdnię. W przypadku nagromadzenia się zbyt dużych pryzm utrudniających ruch pieszy, ograniczających widoczność, zalegające pryzmy śniegu i lodu należy wywieźć poza pas drogowy. 7. W przypadku występowania opadów śniegu lub śliskości w porze dziennej, tj. w godz. 4.00 ÷ 17.00, Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usług w taki sposób, aby umożliwić bezpieczne poruszanie się pieszych po chodnikach w czasie trwania tych zjawisk. 8. W przypadku wystąpienia opadów śniegu i śliskości w porze nocnej tj. od godz. 17.00 ÷ 4.00 (następnego dnia), Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usług w taki sposób, aby do godz. 7.00 (dnia następnego) umożliwić bezpieczne poruszanie się pieszych po chodnikach. 9. Po każdorazowym wystąpieniu opadów śniegu lub śliskości w porze dziennej, tj. w godz. 4.00 ÷ 17.00, wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usług w taki sposób, aby umożliwić bezpieczne poruszanie się pieszych po chodnikach w czasie trwania tych zjawisk. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe wobec osób trzecich, powstałe w wyniku wykonania usług objętych umową oraz za szkody materialne wynikłe podczas wykonywania usług. 11. Wykonawca usług zgłasza koordynatorowi każdorazowe przystąpienie do wykonania usług. 12. Każdorazowe przystąpienie do wykonania usług wymaga akceptacji koordynatora. 13. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania instrukcji oraz wskazówek Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do oczyszczenia nawierzchni chodników wraz z wywozem zanieczyszczeń po zakończeniu sezonu zimowego utrzymania chodników w terminie do 30.04.2017 r. ZWALCZANIE ŚLISKOŚCI: 1. Do celów zwalczania śliskości zimowej należy stosować sól kamienną lub we właściwych proporcjach jej odpowiedniki (tj. od 4:1 do 3:1 g/m2 mieszaniny piasku i soli według Załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz na ulicach i placach) oraz materiały uszarstniające tj. mieszaninę kruszywa odsianego o frakcji 0-2 mm (piasek). Materiał uszorstniający i sól zostaną zakupione przez Wykonawcę, który przedstawi odpowiednie certyfikaty materiałów dopuszczające je do stosowania. 2. W miejscach szczególnych takich jak: skrzyżowania, łuki pionowe i poziome, przystanki itp. należy zwalczać śliskość za pomocą mieszanki piasku i soli lub, jeśli zajdzie konieczność, soli. INNE: 1. Po zakończeniu sezonu zimowego Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania usługi polegającej na pracach porządkowych obejmujących sprzątanie dróg i oczyszczenie wpustów ulicznych na własny koszt. Do prac porządkowych Wykonawca przystąpi w terminie do 14 dni od pisemnego powiadomienia przedstawiciela Zamawiającego o zakończeniu sezonu zimowego utrzymania dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia - oświadczenie wspólne złożone dla jednej części zamówienia jest skuteczne dla pozostałych części zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy (wg załącznika nr 2) - do każdej części należy złożyć odrębny formularz. 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy) - dokumenty wspólne złożone dla jednej części zamówienia są skuteczne dla pozostałych części zamówienia. 3. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy) - do każdej części należy złożyć odrębne zobowiązanie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach