Przetargi.pl
„Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie miasta i gminy Łask w sezonie zimowym 2023/2024”

Powiatowy Zarząd Dróg w Łasku ogłasza przetarg

  • Adres: 98-100 Łask, ul. Narutowicza 17
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Łasku
    ul. Narutowicza 17
    98-100 Łask, woj. łódzkie
    REGON: 730977787
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie miasta i gminy Łask w sezonie zimowym 2023/2024”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie Miasta i Gminy Łask w sezonie zimowym 2023/2024 zgodnie z załączonym do SWZ wykazem dróg i ulic powiatowych (dotyczy terenu Gminy Łask). 1) Celem realizacji usług Wykonawca zobowiązuje się do pozostawania w stałej łączności z Zamawiającym (telefon, faks i e - mail) oraz zapewnienia odpowiedniego potencjału technicznego i ludzkiego we wszystkie dni tygodnia (dni robocze, wolne od pracy i święta) w trybie 24 godzinnym na poziomie gwarantującym uzyskanie zakresów rzeczowych i czasowych opisanych w SWZ. Wszystkie koszty Wykonawcy związane z prawidłowym zabezpieczeniem i wykonaniem usługi powinny być wkalkulowane w wycenę poszczególnych rodzajów usług i nie podlegają osobnym rozliczeniom.2) Informowanie Zamawiającego o konieczności wyjazdu na drogi i podejmowanie decyzji o wyjeździe na drogi, po telefonicznej konsultacji z przedstawicielem Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się utrzymać stały dyżur dyspozytorski do pracy w godzinach określonych poniżej.Wykonanie usług obejmuje wszystkie dni powszednie w godzinach 15 do 6 rano a w soboty, niedziele i święta całodobowo.3) Podstawą rozpoczęcia prac określonych powyżej jest zlecenie ustne lub pisemne przez upoważnionego przedstawiciela Powiatowego Zarządu Dróg w Łasku. Jednocześnie z chwilą nagłego załamania się pogody i powstania zagrożenia dla ruchu kołowego, Wykonawca jest zobowiązany podjąć niezwłocznie działania powodujące łagodzenie skutków zimy, informując o powyższym Zamawiającego, zgodnie z zapisami zawartymi w SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia i Szczegółowa Specyfikacja Techniczna oraz ofertą.4) Wykonawca zobowiązuje się do utrzymywania sprzętu zimowego utrzymania, określonego w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej stanowiącej załącznik do SWZ w gotowości technicznej od momentu ogłoszenia sezonu zimowego do czasu ogłoszenia jego zakończenia. Koszt gotowości technicznej nie będzie podlegał oddzielnemu rozliczeniu i należy go skalkulować w wartości wynagrodzenia.5) Wykonawca realizujący usługę będącą przedmiotem zamówienia nie może obciążyć Zamawiającego kosztami przekraczającymi narzucone maksymalne zobowiązanie Zamawiającego – zgodnie z zapisem w projekcie umowy.6) Zamawiający, w przypadku zlecenia usługi oczekuje jej realizacji zgodnie z III standardem, według Załącznika Nr 1 do Zarządzenia nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994 r. (Dz. Urzęd. MTiGM Nr 10 poz. 20), który powinien obejmować:Standard III- jezdnię odśnieżoną na całej szerokości,- jezdnię posypaną na skrzyżowaniach z drogami, skrzyżowaniach z koleją, odcinkach o pochyleniu > 4%, przystankach autobusowych oraz innych miejscach ustalonych przez zarząd drogi wraz z dopuszczalnymi odstępstwami od standardu.Zamówienie obejmuje:- całodobowe monitorowanie sytuacji pogodowej - odśnieżanie dróg, ulic, chodników i zatok;- zwalczanie śliskości nawierzchni dróg i chodników;7) Wykonawca jest również zobowiązany do odśnieżania i usuwania śliskości chodnika, ścieżki rowerowej i ciągu pieszo – rowerowego, znajdującego się w pasie drogi powiatowej, jeżeli nie przylegają one bezpośrednio do sąsiedniej nieruchomości, znajdującej się poza pasem drogowym. Rzeczywisty zakres robót uzależniony będzie od warunków pogodowych. 8) W ramach utrzymania dróg we wskazanym standardzie Zamawiający przewiduje trzy rodzaje działań:­ jednoczesne odśnieżanie dróg, chodników, zatok wraz z zwalczaniem śliskości,­ odśnieżanie dróg i ulic (bez posypywania),­ zwalczanie śliskości (bez odśnieżania). 9) Usługa będzie rozliczana jedynie według zestawienia czasu efektywnej pracy sprzętu oraz ilości zużytych materiałów z cenami jednostkowymi ujętymi w umowie. Podstawą do rozliczenia będzie pisemne miesięczne zestawienie (pokrywające się z codziennymi informacjami) udokumentowane tabelami ewidencji wyjazdów sprzętu.10) Wykonawca ma obowiązek składać w ciągu 2 godzin po zakończeniu wykonywania usługi meldunek z przebiegu jej wykonywania przedstawicielowi Zamawiającego, a ponadto Wykonawca ma obowiązek wysłania faxem/e-mailem na numer 43 676-19-90 pzd@lask.com.pl do PZD w Łasku informacji/raportu z przebiegu wykonanych prac najpóźniej dnia następnego po ich wykonaniu, chyba że najbliższy dzień następujący po wykonaniu usługi przypadnie w dzień wolny od pracy, niedzielę, święto wówczas obowiązek Wykonawcy wysłania informacji faxem/e-mailem przypada w pierwszy dzień roboczy. Formularz raportu dziennego prac Wykonawcy zostanie opracowany we współpracy z Wykonawcą po zawarciu umowy. Niezłożenie raportu w terminie określony wyżej skutkować będzie nałożeniem kary w wysokości 100 złotych za każdy dzień zwłoki.11) Pojazdy samochodowe używane do wykonywania prac przy odśnieżaniu dróg i zwalczaniu śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260).12) Stosowanie materiałów uszorstniających odbywać się będzie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230 poz. 1960);13) Podczas realizacji robót należy przestrzegać zasad gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności obowiązującą ustawą o odpadach z 27 kwietnia 2001r. (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 ze zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach