Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg

Świdnickie Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, Bystrzyca Dolna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 851 59 80 , fax. 74 851 59 82
  • Data zamieszczenia: 2020-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świdnickie Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
    Bystrzyca Dolna
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 74 851 59 80, fax. 74 851 59 82
    REGON: 20775910000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://sgpk.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający poszukuje Wykonawcę/Wykonawców na wykonywanie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg polegające na: posypywaniu piachem lub mieszanką piasku i soli, odśnieżanie dróg przy pomocy pługa odśnieżającego, na następujących drogach gminnych zlokalizowanych w obrębie ewidencyjnym: DLA ZADANIA NR 1: 1) Opoczka, 2) Makowice, 3) Jakubów, 4) Lubachów, 5) Witoszów Dolny, 6) Witoszów Górny, 7) Bojanice, 8) Burkatów, 9) Bystrzyca Dolna, 10) Bystrzyca Górna, 11) Modliszów, 12) Pogorzała, 13) Droga powiatowa nr 2911 odcinek od skrzyżowania z drogą powiatową 2910 w Bystrzycy Dolnej do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3396 w Witoszów Dolny. Przedmiot zamówienia realizowany będzie niżej wymienionym sprzętem: 1) min. 2 pługopiaskarki samochodowe, każda wyposażona w pług o szerokości odśnieżania min. 2 m oraz zasobnik na piasek o ładowności min. 2 ton, 2) min. 1 pługopiaskarka ciągnikowa wyposażona w pług o szerokości odśnieżania min. 2 m oraz zasobnik na piasek o ładowności min. 2 ton, 3) min. 1 sprzęt ciężki do odśnieżania typu fadroma. DLA ZADANIA NR 2: 1) Zawiszów, 1) Sulisławice, 2) Panków, 3) Pszenno, 4) Miłochów, 5) Komorów, 6) Boleścin, 7) Słotwina, 8) Mokrzeszów, 9) Jagodnik, 10) Wiśniowa, 11) Niegoszów, 12) Wilków, 13) Gogołów, 14) Krzczonów., 15) Droga powiatowa nr 2878D Boleścin – Krzczonów granica powiatu, Przedmiot zamówienia realizowany będzie niżej wymienionym sprzętem: 1) min. 2 pługopiaskarki samochodowe, każda wyposażona w pług o szerokości odśnieżania min. 2 m oraz zasobnik na piasek o ładowności min. 2 ton, 2) min. 1 pługopiaskarka ciągnikowa wyposażona w pług o szerokości odśnieżania min. 2 m oraz zasobnik na piasek o ładowności min. 2 ton, 3) min. 1 sprzęt ciężki do odśnieżania typu fadroma. 2. Standardy odśnieżania dróg określono w załączniku nr 7 do SIWZ (załącznik nr 1 do projektu umowy, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą). Zakres dróg objętych przedmiotem zamówienia określono w załącznikach nr 8a i 8b do SIWZ Mapa zimowego utrzymania dróg, w których kolorem czerwonym i zielonym oznaczono drogi objęte 4 standardem odśnieżania oraz kolorem niebieskim oznaczono drogi objęte 5 standardem odśnieżania. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia zakresu dróg do odśnieżania w poszczególnych miejscowościach. 3. Zamawiający wymaga również, aby: 1) droga gminna od granicy administracyjnej gminy Świdnica z miastem Świdnica w stronę miejscowości Wiśniowa do granicy administracyjnej z gminą Żarów była odśnieżana i uszorstniana każdorazowo najpóźniej do godz. 7.00, 2) w dniach nauki szkolnej drogi stanowiące trasy przejazdów szkolnych autobusów były odśnieżane i uszorstniane najpóźniej do godz. 7.00, 4. Do zwalczania śliskości oraz zwiększania uszorstnienia na drogach należy stosować sól drogową, piasek lub mieszankę piaskowo – solną 30-50 %. Zamawiający wymaga aby Wykonawca stosował do zimowego utrzymania dróg piasek płukany bez zanieczyszczeń o uziarnieniu nie większym niż 2 mm. Piasek powinien być wolny od składników spoistych, które mogą wzmagać efekt poślizgu. 5. Zamawiający wymaga, aby do prowadzenia zimowego utrzymania dróg na terenie gminy Świdnica Wykonawca stosował sól drogową o następujących parametrach: Zawartość chlorku sodu NaC - co najmniej 90 % Zawartość substancji nierozpuszczalnych w wodzie - maksymalnie 8,0 % Zawartość wody - maksymalnie 3,0 % Zawartość żelazocyjanku potasowego - minimalnie 20 mg/kg 6. Sól drogowa stosowana przez Wykonawcę winna posiadać pozytywną opinię Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie oraz Państwowego Zakładu Higieny w Warszawie. 7. Pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia muszą być wyposażone na koszt Wykonawcy w system: monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów (zwany dalej GPS). Warunek ten musi być spełniony najpóźniej na dzień podpisania umowy. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany będzie złożyć Zamawiającemu pisemne oświadczenie, że wszystkie pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia są wyposażone w sprawny system. 8. Zamawiający w okresie realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108) kierowców sprzętu, którym realizowane będą usługi. 9. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w rozdz. III.8 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 1) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 2) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 9. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w rozdz. III.8 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 10. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w rozdz. III.8 SIWZ czynności zamawiający przewiduje karę umowną w wysokości 300 zł za każdą niezatrudnioną osobę. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w rozdz. III.8 SIWZ czynności. 11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 12. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 13. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 15. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego nie przekraczającego 20% wartości zamówienia podstawowego, polegającego na powtórzeniu podobnych usług. 16. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2. oświadczenia wymienione w rozdziale VI. 1-4 niniejszej SIWZ. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu,o którym mowa w części III.4 pkt 1 niniejszego ogłoszenia składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4.Dokument, o którym mowa w pkt 3 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 4 stosuje się. 6.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8.W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w części III.4 pkt 1 niniejszego ogłoszenia o zamówieniu, 10.W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach