Przetargi.pl
Zarządzanie i pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa dworca kolejowego Olsztyn Zachodni

Polskie Koleje Państwowe S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 00-973 Warszawa, ul. Szczęśliwicka 62
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 474 94 01 , fax. 22 474 94 02
  • Data zamieszczenia: 2016-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polskie Koleje Państwowe S.A.
    ul. Szczęśliwicka 62 62
    00-973 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 474 94 01, fax. 22 474 94 02
    REGON: 00012680100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkpsa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Skarbu Państwa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie i pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa dworca kolejowego Olsztyn Zachodni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Zarządzanie i pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla realizacji zadania inwestycyjnego pn: Przebudowa dworca kolejowego Olsztyn Zachodni. 2. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie 3. Opis charakterystyki obiektu: Budynek istniejący: Dworzec Olsztyn Zachodni zbudowany został w latach 1890-1893 w miejscu istniejącego od 1883 r. przystanku kolejowego Olsztyn Przedmieście. Budynek składa się z dwóch brył (dworca i sanitariatów) na planie prostokąta i kwadratu, z połączonymi zadaszeniami. Podcień łączący bryły jest elementem wtórnym - wykonanym w późniejszej fazie budowy. Obiekt posiada jedną kondygnację nadziemną i jest częściowo podpiwniczony. Ściany budynku są przegrodami murowanymi z różnych materiałów. Stropodach części dworca wykonano w konstrukcji ceramicznej, natomiast warstwy konstrukcyjne pod pokrycie wykonano z płyt korytkowych. Budynek sanitariatów przekryto konstrukcją z płyt kanałowych również z wykorzystaniem płyt korytkowych jako elementów nośnych pokrycia dachowego. Podcień łączący obie bryły wykonano w konstrukcji drewnianej opartej na belkach stalowych. Dach kryty jest papą, a stolarka okienna i drzwiowa jest w większości drewniana. W budynku mieści się część publiczna, w skład której wchodzą powierzchnie ogólnodostępne, hala kasowa, poczekalnia, sanitariaty ogólnodostępne (nieczynne) oraz cześć komercyjna - kasy, lokale handlowo-usługowe nieużytkowane z powodu braku najemców. Bryła sanitariatów uległa dewastacji podczas lat nieużytkowania. Przegrody budowlane są mocno zawilgocone i zaatakowane mikroorganizmami. Stan techniczny tej części dworca jest zły i wskazuje konieczność rozbiórki i odbudowy. Pozostała cześć budynku jest w stanie technicznym pozwalającym na wykorzystanie elementów istniejących. Budynek dworca jest wyposażony w instalację wodno-kanalizacyjną, elektryczną, teletechniczną i c.o. zasilaną z kotłowni gazowej oraz przyłącza: - wodociągowe - umowa na dostarczenie wody i odprowadzenie ścieków z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. - kanalizacji sanitarnej - umowa na dostarczenie wody i odprowadzenie ścieków z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. - kanalizacji deszczowej - stan nieuregulowany umową - energetyczne - umowa przyłączeniowa z PKP Energetyka - teletechniczne - do sieci TK Telekom Sp. z o.o. - gazowe - umowa z dostawcą gazu PGNiG Obiekt projektowany: Układ wewnętrzny budynku zostanie dopasowany do nowego sposobu użytkowania na bazie istniejącej konstrukcji. Jedynie część istniejących sanitariatów zostanie wyburzona ze względu na zły stan techniczny i wykonana na nowo w obrysie rozbieranej części. W zakres projektu wchodzi m.in. dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, budowa sanitariatów dla podróżnych oraz poprawa bezpieczeństwa przebywania i użytkowania dworca poprzez montaż instalacji monitoringu, instalacji przeciwpożarowej oraz wymianę wewnętrznych oraz zewnętrznych instalacji: elektrycznych, odgromowej i sanitarnych. Kondygnacja podziemna dworca zostaje przeznaczona w całości na funkcje techniczne (rozdzielnia elektryczna, pomieszczenia związane z przyłączami, pomieszczenie gospodarcze itp.) Na parterze przewidziano otwarcie części powierzchni dworca w formie zadaszonej wiaty dla oczekujących podróżnych. Funkcja obsługi pasażerów pozostanie w tej samej co aktualnie części dworca (większa z brył tworzących budynek) z dostępem do toalet ogólnodostępnych oraz pomieszczenia kas kolejowych z osobnym zapleczem oraz wejściem. Przy zejściu do piwnicy, na poziomie parteru umieszczono pomieszczenie serwerowni oraz pomieszczenie kotłowni z dostępem z zewnątrz. Mniejsza bryła zostanie odbudowana z przeznaczeniem na lokal komercyjny oraz administracyjny dworca. Otwarcie części przegród pozwoli na wykonanie zadaszonej wiaty rowerowej. Wyposażenie dworca w instalacje nie spełnia aktualnych wymagań eksploatacyjnych dla obiektów użyteczności publicznej. Przewiduje się przebudowę i modernizację wszystkich instalacji, aby stworzyć spójny system z uporządkowanym układem zasilania. Ze względu na bezpieczeństwo użytkowników budynek powinien zostać przystosowany do wymagań aktualnych przepisów oraz norm, a także wytycznych straży pożarnej określonych w protokołach pokontrolnych dotyczących stanu istniejącego obiektu. Aby podkreślić funkcję i estetykę obiektu, planowana jest odpowiednia iluminacja elewacji, która wydobędzie walory dworca. Dane liczbowe - stan projektowany zgodnie z projektem budowlanym, wartości mogą ulec zmianie w trakcie przebudowy. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI POWIERZCHNIA ZAKRESU INWESTYCJI [m2] 1860,00 POWIERZCHNIA ZABUDOWY [m2] 310,00 POWIERZCHNIA ZAGOSPODAROWANIA TERENU WOKÓŁ BUDYNKU [m2] 1550,00 Zakres robót objętych zamówieniem na roboty budowlane a) Przyłącza: - wodociągowe - budowa nowego przyłącza z dostosowaniem do nowych wymagań zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez gestora sieci; - kanalizacji sanitarnej - budowa nowego przyłącza z dostosowaniem do nowych wymagań zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez gestora sieci - kanalizacji deszczowej - budowa przyłącza do sieci miejskiej zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez gestora sieci; - energetyczne - przebudowa istniejącego przyłącza energetycznego z PKP Energetyka w celu dostosowania do nowego zapotrzebowania dworca; - teletechniczne - przebudowa istniejącego przyłącza TK Telekom Sp. z o.o. ; - gazowe - likwidacja istniejącego przyłącza gazowego - cieplne - budowa nowego węzła cieplnego i przyłącza do sieci MPEC Olsztyn zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez gestora sieci b) Rozbiórki, wyburzenia: Projekt zakłada rozbiórkę budynku sanitariatów, zadaszeń, stropodachów, schodów do piwnicy i części ścian nośnych oraz działowych. c) Zagospodarowanie terenu: - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie zielonych skarp z miejscami do siedzenia, - rekultywacja pozostałej zieleni poprzez nasadzenia, - zmiana układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych nawierzchni, - wykonanie parkingu. d) Konstrukcja: - Prace remontowe ścian fundamentowych. - Wykonanie nowych stropodachów na prefabrykowanych belkach drewnianych. - Wyburzenia i przemurowania ścian istniejących nośnych i działowych. - Wzmocnienie istniejących lub wykonanie nowych nadproży, słupów i podciągów. - Wykonanie uzupełnień w stropie (schody do piwnicy). - Wykonanie nowego otworu w stropie na projektowane schody do piwnicy. - Wykonanie nowych schodów do piwnicy. - Wykonanie fundamentów pod nowe elementy. e) Instalacje: - wykonanie instalacji wodociągowej dla celów bytowych, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej z przyłączami, - wykonanie instalacji centralnego ogrzewania wraz z nowym pomieszczeniem kotłowni, - wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, - wykonanie instalacji elektrycznych wraz z przyłączami, - wykonanie instalacji teletechnicznych, - wykonanie instalacji alarmowych i monitoringu, - wykonanie instalacji odgromowej, - wykonanie systemu zarządzania budynkiem, - ogólnodostępna sieć Wi-Fi f) Elewacje: - wykonanie instalacji iluminacji elewacji, - montaż stolarki oraz ślusarki okiennej i drzwiowej, - zamontowanie okładziny elewacyjnej, - montaż obróbek blacharskich oraz elementów dekoracyjnych, - montaż tablic informacyjnych, - montaż instalacji zegarowej oraz nagłośnieniowej, - remont i częściowe odtworzenie balustrady przy schodach zewnętrznych, - montaż elementów małej architektury. g) Wnętrza: - wykonanie ścian działowych, - montaż stolarki i ślusarki wewnętrznej, - wykonanie sufitów podwieszanych, - wykonanie posadzek, - montaż okładzin ściennych, - wykonanie prac wykończeniowych wnętrz, - wykonanie jednolitego systemu informacji wizualnej i dynamicznej - montaż wyposażenie pomieszczeń publicznych i technicznych. Dokładny opis zakresu wraz z załącznikami zamieszczono jako załącznik nr 9 do SIWZ w niniejszym postępowaniu - Projekt budowlany - opracowanie wielobranżowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 252 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ w wysokości 2 500,00 zł ( słownie: dwa tysiące pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy 30 1140 1010 0000 3075 6900 1230 z dopiskiem Wadium do postępowania nr KPDA/2016/WNP-004418. 4. Za datę wpłaty przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3 powyżej, przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2)-5) powyżej, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, przy czym: 1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań; 2) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument, potwierdzający wniesienie wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt 2 - 5) powyżej, może zostać wystawiony na jednego z Wykonawców. 3) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie; 4) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 6. W pozostałych przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 2) - 5) SIWZ, wymagane jest dostarczenie Zamawiającemu oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego (beneficjent - Polskie Koleje Państwowe S.A., ul. Szczęśliwicka 62, 00-973 Warszawa) i złożenie tego dokumentu w siedzibie Zamawiającego - Centrala PKP S.A., Kancelaria Ogólna, ul. Szczęśliwicka 62,00-973 Warszawa, parter z dopiskiem: Wadium do postępowania na: Zarządzanie i pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa dworca kolejowego Olsztyn Zachodni nr postępowania: KPDA/2016/WNP-004418 Departament Zakupów i Administracji, Prowadzący postępowanie: Robert Zdanowicz. Zaleca się, aby oryginał dokumentu załączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię dokumentu dołączyć do oferty. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, o której mowa w ust. 2 pkt 3) - 4) powyżej, zaleca się aby dokument gwarancji zawierał między innymi następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Polskie Koleje Państwowe S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Szczęśliwicka 62; 00-973 Warszawa), gwaranta (banku lub instytucji, ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib i adresu, 2) przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, znak postępowania nadanego przez Zamawiającego, 3) kwotę gwarancji, 4) okres na jaki gwarancja została wystawiona (odpowiadający co najmniej terminowi związania ofertą), 5) zobowiązanie gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. W przypadku składania oferty na kilka zadań wymagane jest wniesienie wadium w wysokości odpowiadającej sumie wymaganych kwot dla zadań, na które składana jest oferta. 11. Zamawiający zwraca wadium, wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu Postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 12 i 13. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 11 powyżej, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia postępowania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli: 1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, ustawy Pzp lub pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. W ofercie należy podać numer konta (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu) lub adres (w pozostałych przypadkach), na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres świadczenia usługi nadzoru inwestorskiego w okresie od zakończenia robót budowlanych i rozliczenia zadania inwestycyjnego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pkpsa.pl/pkpsa/przetarg/przetargi.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach