Przetargi.pl
ZARZĄDZANIE CMENTARZAMI KOMUNALNYMI W GMINIE WOLIN W LATACH 2012-2014

Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina ogłasza przetarg

  • Adres: 72-510 Wolin, ul. Zamkowa 23
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3261322, 3220809 , fax. 091 3261333
  • Data zamieszczenia: 2011-10-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina
    ul. Zamkowa 23 23
    72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3261322, 3220809, fax. 091 3261333
    REGON: 00052974600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZARZĄDZANIE CMENTARZAMI KOMUNALNYMI W GMINIE WOLIN W LATACH 2012-2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia : Zamówieniem objęte są cmentarze komunalne, zlokalizowane w mieście Wolin i miejscowościach na terenie Gminy : Kołczewo i Ładzin. Opisy techniczne obiektów na cmentarzach w Wolinie, Kołczewie, Ładzinie zawarte są na załącznikach : nr 9 a, nr 9 b i nr 9 c do SIWZ. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: zarządzenie cmentarzami ich utrzymanie : 1) zakres obowiązków dotyczących zarządzania cmentarzami : a) prowadzenie biura w m. Wolin w celu wykonywania obowiązków zarządzania (wyposażenie go we własnym zakresie w niezbędny do pracy sprzęt) , b) prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi oraz administrowanie obiektami zlokalizowanymi na terenie cmentarzy, c) prowadzenie dokumentacji cmentarnej : - w formie pisemnej - do 31 maja 2012 r., - od 01.06.2012 r. w formie pisemnej i elektronicznej, w szczególności: księgi osób pochowanych, prowadzonej wg. numeracji narastającej lub w układzie rocznym, księgi grobów, alfabetycznego spisu osób pochowanych na cmentarzu, Program komputerowy, wraz z bazą danych na dzień 31 marca 2012 r. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego, terminie do 01.06.2012 r. Przeszkolenia w tym zakresie dokona Wykonawca Oprogramowania . d) przechowywanie ksiąg cmentarnych w pomieszczeniach zapewniających należyte ich zabezpieczenie przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą oraz w sposób uniemożliwiający przetwarzanie danych w księgach cmentarnych przez osoby nieupoważnione, e) obsługa interesantów w dni robocze od 8.00 do 16.00, a w soboty od 8.00 do 13.00, przy czym Wykonawca będzie obsługiwał w koniecznym zakresie związanym z przechowywaniem zwłok w Domach przedpogrzebowych w pozostałych godzinach. Informację w tym zakresie Wykonawca będzie obowiązany zamieścić na drzwiach biura jak również na tablicy ogłoszeń na terenie cmentarzy . f) wytyczanie kwater grzebalnych oraz wskazywanie miejsc wykopania grobów, nadzór nad wykonywanymi pracami oraz odbiór techniczny grobów po ich wykonaniu, g) ustalanie terminów i warunków pogrzebów, h) pobieranie opłat na podstawie Zarządzenia Burmistrza Wolina w sprawie wysokości opłat obowiązujących na cmentarzach komunalnych w Gminie Wolin i przekazywanie ich do Urzędu Miejskiego w Wolinie na zasadach określonych w § 5 ust. 2 projektu umowy , i) przedkładanie Zamawiającemu kwartalnych (do 15 dni po upływie kwartału) sprawozdań dotyczących ilości wymurowanych grobów, udostępnionych miejsc grzebalnych, przeprowadzonych pogrzebów, ilości zużytej energii, wody i ścieków oraz wywiezionych odpadów w rozbiciu na poszczególne cmentarze, j) terminowe udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z administrowanym zasobem na żądanie Zamawiającego, k) zawieranie umów na korzystanie z cmentarzy, urządzeń i obiektów cmentarnych z firmami wykonującymi usługi cmentarne, pogrzebowe, kamieniarskie , l) zapewnienia porządku i bezpieczeństwa ludzi odwiedzających groby bliskich oraz ochronę mienia w obrębie ogrodzenia cmentarzy, m) otwieranie i zamykanie bram cmentarzy, udostępnianie Domów przedpogrzebowych i chłodni, n) przestrzeganie zapisów regulaminu cmentarzy komunalnych. 2) zakres obowiązków dotyczących utrzymania cmentarzy; a) utrzymanie we właściwym stanie sanitarno-porządkowym oraz technicznym powierzonych obiektów (dokonywanie przeglądów, pomiarów wymaganych prawem zgodnie z ustawą Prawo Budowlane), b) wykonywanie bieżącej konserwacji i drobnych napraw umożliwiających przywrócenie właściwości użytkowych obiektów lub ich części w celu zapewnienia właściwej eksploatacji urządzeń i obiektów bez względu na koszt jednorazowy takiej naprawy, c) usuwanie skutków wandalizmu (w tym napisów) dotyczących obiektów cmentarnych, obiektów grobownictwa wojennego oraz grobów osób pochowanych na koszt Gminy, d) utrzymanie przejezdności, czystości i porządku na alejkach prowadzących do pól grzebalnych - zarówno w okresie letnim jak i zimowym, e) planowanie, zakładanie, utrzymanie oraz kompleksowa konserwacja i renowacja zieleni (m.in. pielęgnacja trawników, koszenie trawy, prześwietlanie i wycinka drzew ( wycinka drzew z uzgodnieniu z Zamawiającym) oraz krzewów, pielęgnacja żywopłotów, grabienie skoszonej trawy i liści), f) utrzymanie w należytym stanie grobów osób pochowanych na koszt Gminy tj. zapewnienie na grobie formy ziemnego nagrobka , uzupełnienie krzyża z imienną tabliczką, zabranie starych zniczy i wieńców, koszenie trawy, g) utrzymanie w należytym stanie grobów - obiektów grobownictwa wojennego , na terenie cmentarza w Wolinie tj. utrzymanie czystości i porządku (zbieranie śmieci, usuwanie wypalonych zniczy, starych wieńców itp.) oraz utrzymanie zieleni ( likwidacja chwastów i trawy na chodniku , grabienie i usuwanie liści i itp.). h) podpisanie umów z dostawcami mediów i poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych, racjonalne korzystanie z mediów oraz ponoszenie kosztów za dostarczone media, kosztów zużytej wody i ścieków, kosztów zużytej energii elektrycznej,(Informację dot. mediów zawiera - Załącznik nr 10 do SIWZ) i) zapewnienie odpowiedniej ilości pojemników na odpady oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym; zbieranie powstałych odpadów zgodnie z wymogami określonymi w obowiązujących przepisach z koniecznym uwzględnieniem segregacji na: szkło, odpady organiczne oraz pozostałe ( wieńce, plastiki itp.) oraz pozbywanie się zebranych odpadów w sposób zgodny z przepisami oraz ponoszenie kosztów ich wywozu, j) przyjmowanie do zarządzania urządzeń i obiektów realizowanych przez Zamawiającego w ramach wydatków inwestycyjnych finansowanych przez Gminę na terenie cmentarzy. 3) Wszystkie czynności związane z chowaniem zmarłych, ekshumacją zwłok i szczątków, zagospodarowaniem starych grobów, utrzymaniem terenów cmentarzy, domów przedpogrzebowych prowadzeniem ksiąg cmentarnych powinny być wykonywane zgodnie z przepisami: -Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych /Dz. U. z 2000 r. Nr 23, poz. 295 ze zmianami/ i jej przepisami wykonawczymi, a w szczególności: -Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 w sprawie wymagań , jakie musza spełniać cmentarze , groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. 2008 nr 48, poz. 284), - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich ( Dz. U. 2007 Nr 249, poz. 1866), - Rozporządzenia Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 20 października 1972 r. w sprawie urządzania cmentarzy, prowadzenia ksiąg cmentarnych oraz chowania zmarłych /Dz. U. z 1972 roku Nr 47 poz. 299 ze zmianami/. - Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi /Dz. U. z 2001 roku Nr 153 poz. 1783 ze zmianami) - Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia l sierpnia 2001r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów /Dz. U. z 2001 roku Nr 90 poz. 1013 ze zmianami/. - Rozporządzenie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz.U. 2011 nr 75 poz. 405) 4) Wszystkie czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami powinny być wykonywane zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane /Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 ze zmianami/ i Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U. z 2000 r. Nr 46 poz. 543 ze zmianami/ oraz aktami wykonawczymi do powyższych ustaw z uwzględnieniem postanowień niniejszej SIWZ wraz z załącznikami. 5) Integralną częścią niniejszej SIWZ w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia jest - Specyfikacja techniczna całorocznego zarządzania cmentarzami i utrzymania cmentarzy komunalnych w Gminie Wolin- stanowiąca Załącznik nr 11 do niniejszej specyfikacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983711115
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach