Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH”

Wójt Gminy Wodynie ogłasza przetarg

  • Adres: 08-117 Wodynie, Siedlecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0 25 631 26 58 , fax. 0 25 631 26 58
  • Data zamieszczenia: 2020-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Wodynie
    Siedlecka 43
    08-117 Wodynie, woj. mazowieckie
    tel. 0 25 631 26 58, fax. 0 25 631 26 58
    REGON: 71158266400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowa.wodynie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH”. 2. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Wodynie, ul. Siedlecka 7, 08-117 Wodynie. 3. Prace montażowo-budowlane należy prowadzić z uwzględnieniem charakteru obiektu. Wszelkie utrudnienia w normalnej działalności szkoły powinny być zaplanowane i uzgodnione z odpowiednim wyprzedzeniem z Zamawiającym oraz Użytkownikiem, w szczególności wszelkie przerwy w dopływie energii elektrycznej, ogrzewania lub wody użytkowej. 4. Opis istniejącego budynku: Budynek szkoły wybudowano w okresie międzywojennym jako obiekt wolnostojący. W latach 80-tych XX w. obiekt został rozbudowany o skrzydło południowe i salę gimnastyczną „starą, a następnie w roku 2008 o nową halę gimnastyczną. Całość obiektu tworzy kształt litery „U”. Obiekt poza sala gimnastyczną wybudowany w technologii tradycyjnej murowanej, dwu kondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym, niepodpiwniczony. Sala gimnastyczna jest to konstrukcja szkieletowa obudowana płytą warstwową – jednokondygnacyjna. Budynek zasilany jest w ciepło z istniejącej kotłowni olejowej. Źródłem ciepła są dwa kotły niskotemperaturowe o mocy 140 kW każdy. Kotłownia pracuje na parametrach projektowanych 90/70⁰C. Układ wykonano z rozdziałem dolnym, zabezpieczony naczyniem zamkniętym. Główne przewody prowadzone są w kanałach w podłodze parteru. Pozostałe instalacje prowadzone są po wierzchu. Tylko na nowej hali przewody zlokalizowano pod tynkiem. Odbiornikami ciepła są grzejniki stalowe płytowe wyposażone w zawory termostatyczne – na korytarzach pozbawione głowic. Na nowej Hali Gimnastycznej zamontowano poza grzejnikami centrale nawiewne z nagrzewnicami elektrycznymi. Na odejściu z rozdzielacza głównego na każdy z trzech obiegów zamontowano zawory mieszające oraz pompy obiegowe. Na instalacji brak jest armatury równoważącej. Instalacja w kotłowni jest zaizolowana. Kotłownia wyposażona jest w układ uzdatniania wody uzupełniającej. W kotłowni zlokalizowano wpust podłogowy. Każdy z kotłów posiada osobny układ spalinowy. W pomieszczeniu wykonano wentylację grawitacyjną. Automatyka kotłowni steruję pracą kotłów oraz poszczególnych obiegów w funkcji temperatury zewnętrznej. W budynku, wentylacja poza nową salą gimnastyczną oraz łazienkami jest grawitacyjna. W łazienkach zamontowano wentylatory wyciągowe, na Hali Gimnastycznej znajduje się pięć central nawiewnych. Kompensację dla układu nawiewnego stanowią wywietrzaki pod okienne. Na obiekcie, poza szatnią nowej Hali Gimnastycznej wykonana jest instalacja ciepłej wody centralnie przygotowana wraz z cyrkulacją. Powierzchnia użytkowa obiektu (ogrzewana) – 3449 m2. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a sporządzenie planu zagospodarowania terenu na aktualnej mapie do celów projektowych przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót – jeżeli będzie to wymagane, b opracowanie opinii konstruktorskiej dotyczącej wytrzymałości dachu, c opracowanie dokumentacji projektowej (projekty budowlane – jeśli wymagane – po 4 egz., projekty wykonawcze dla każdej z branż – po 2 egz., specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż – po 2 egz., kosztorysy uproszczone - po 2 egz., oraz wszystkie wskazane dokumentacje i kosztorysy - w wersji elektronicznej), d zapewnienie nadzoru autorskiego, e opracowanie i uzgodnienie z Użytkownikiem harmonogramu planowych wyłączeń zasilania, f zakup niezbędnych materiałów i ich dostawa, g wykonanie prac budowlanych, h przeprowadzenie prób i rozruchów zabudowanych urządzeń i wykonanych instalacji i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, j opracowaniu dokumentacji powykonawczej (po 2 egz. oraz w wersji elektronicznej), k przeprowadzenie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi, l uzyskanie wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, niezbędnych dla zaprojektowania, wykonania robót budowlanych, uruchomienia i przekazania obiektu do użytkowania, w tym w szczególności: uzgodnienie projektu budowlanego przez rzeczoznawcę ppoż., uzyskanie pozwolenia na budowę – jeśli wymagane, m zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej lokalnemu OSD po jej wybudowaniu, n branie czynnego udziału w procedurze zawarcia umowy kompleksowej w przypadku chęci sprzedaży wyprodukowanej energii elektrycznej ze źródła OZE do sieci dystrybucyjnej (jako prosument). 6. Zakres prac budowlanych przewidywanych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a docieplenie ścian zewnętrznych budynku wraz z pracami towarzyszącymi (dot. części obiektu oraz kotłowni) płytami z wełny mineralnej (0,035 W/mK, gr. 15 cm), powierzchnia ścian około 1701,03 m2, b ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem wraz z pracami towarzyszącymi (dot. części obiektu), płytami styropianowymi o współczynniku przewodności 0,037 W/mK, układanych w systemie mijankowym o łącznej grubości: 20 cm na powierzchni około 702,52 m2 oraz 22 cm na powierzchni około 302,15 m2, c wymianę drewnianej stolarki okiennej wraz z pracami towarzyszącymi, na okna szczelne PCV białe o współczynniku przenikania ciepła U(max) wynoszącym 0,9 W/(m2K), powierzchnia okien około 20,15 m2, d modernizację instalacji centralnego ogrzewania – wykonanie całej nowej instalacji grzewczej począwszy od rozdzielaczy w kotłowni do wymiany grzejników włącznie e modernizację instalacji wentylacyjnej Sali gimnastycznej - wykonanie nowej instalacji wentylacyjnej kanałowej, opartej o centralę wentylacyjną z wysokosprawnym odzyskiem ciepła oraz nagrzewnicą wodną, f wymianę istniejącego źródła ciepła na kotłownię na pellet o mocy min. 200 kW, wraz z adaptacją i przystosowaniem pomieszczenia kotłowni do montażu nowych urządzeń oraz połączeniem instalacji technologicznej kotłowni z instalacją grzewczą oraz istniejącą instalacją ciepłej wody użytkowej w budynku szkoły, g modernizację magazynu paliwa na potrzeby kotłowni pelletowej, h budowę mikroinstalacji fotowoltaicznej dachowej o mocy min. 14,28 kWp, i modernizację instalacji oświetlenia - wymianę istniejących opraw na oprawy oświetleniowe ze źródłami światła wykonanymi w technologii LED, nie mniej niż 426 istniejących opraw oświetleniowych wraz ze źródłami światła o łącznej mocy ok. 31,0 kW, j zasilenie elektrycznych urządzeń instalacji sanitarnych, k zainstalowanie skrzynek lęgowych dla ptaków w wersji podtynkowej: 5 skrzynek dla mazurków i 5 skrzynek półotwartych. Uwaga. Podane powyżej dane liczbowe należy traktować jako orientacyjne - wykonawca na etapie projektowania określi dokładne wartości. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 10.1) do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy (dalej: PFU) oraz Załączniki nr 10.2), 10.3) i 10.4) do SIWZ – Audyty energetyczne. Zamawiający udostępnia również Inwentaryzację przyrodniczą (Załącznik nr 10.5). Mając na uwadze, iż zgodnie z treścią Istotnych Postanowień Umowy Zamawiający przewidział rozliczenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 k.c., oferta Wykonawcy winna obejmować realizację całości przedmiotu zamówienia tj. również wykonanie wszelkich prac tymczasowych, towarzyszących, zanikających, naprawczych, demontażowych niezbędnych do osiągnięcia rezultatu rzeczowego przedmiotu zamówienia zgodnie z PFU i audytami energetycznymi, a cena winna uwzględnić wszelkie koszty z tym związane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: • pieniądzu; • poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych; • gwarancjach ubezpieczeniowych; • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 299). 3. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści wskazywać Gwaranta/Poręczyciela, beneficjenta, termin obowiązywania, kwotę gwarancji oraz musi zawierać klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty. 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Siedlcach Oddział Wodynie nr rachunku 08 9194 0007 0050 0135 2000 0050, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr IGR.271.14.2020”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: • pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; • innej niż pieniądz – oryginał dokumentu w postaci pisemnej został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia wraz z ofertą, z zastrzeżeniem ust. 7. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz Zamawiający dopuszcza złożenie oryginału dokumentu w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym Gwaranta/Poręczyciela. W takim przypadku oryginał dokumentu należy przesłać na adres e-mail: gmina@wodynie.eu przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Zamawiający zaleca, aby kopia dokumentu elektronicznego w formie papierowej została dołączona do oferty. 8. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w ust. 1, w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w ust. 2 zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: i. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; ii. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; iii. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców lub w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1.1, musi dołączyć do oferty każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia. 1.4. Zamawiającego żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.6. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, może złożyć wraz z ofertą oświadczenie wg załącznika nr 4 do SIWZ o braku przynależności do jakiejkolwiek grupy kapitałowej. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b-c, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotu zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 4. rozdziału V niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. b) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 12-22 ustawy Pzp i rozdz. VI ust. 2 niniejszej SIWZ. c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów określających w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w ust. 4, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 2).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach