Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”.

Urząd Miasta Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Rynek
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48468345100 , fax. +48468345151
  • Data zamieszczenia: 2017-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Skierniewice
    ul. Rynek 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. +48468345100, fax. +48468345151
    REGON: 000524306
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”. I. Informacje ogólne 1. Nazwa i adres Zamawiającego: Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, strona internetowa: www.bip.um.skierniewice.pl nr tel. 0-46 834-51-00; 834-51-41 nr faksu 0-46 834-51-45, zwane dalej Zamawiającym, zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”. 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane 3. Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późniejszymi zmianami zwaną dalej „ustawą” lub ,,ustawą pzp”. 4. Przewiduje się udzielenie zamówień podobnych: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień podobnych: Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień podobnych zgodnie z art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia. 5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie 6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie 7. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Termin zakończenia całości robót: 27.08.2018r. a) termin zakończenia robót budowlanych – do 13.08.2018r. b) termin przekazania kompletnej dokumentacji, inwentaryzacji powykonawczej i kosztorysu powykonawczego – do 20.08.2018r. c) termin uzyskania i przekazania Inwestorowi pozwolenia na użytkowanie – do 27.08.2018r. d) termin „zakończenia całości robót” - do 27.08.2018r. 8. Źródła finansowania zadania: Środki własne budżetu Miasta Skierniewice oraz Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 9. Nazwa zadania oraz jego lokalizacja Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn: ,,Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”. 10. Wspólny słownik kodów CPV: 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71355000-1 Usługi pomiarowe 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania, 71400000-2 Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45000000-7 Roboty budowlane 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45233161-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych 45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojonego 03441000-3 Rośliny ozdobne, trawy, mchy lub porosty 37400000-2 Artykuły i sprzęt sportowy 11. Zakres robót Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn: ,,Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”. 11.1 Zakres inwestycji obejmuje wykonanie: 11.1.1 prac przygotowawczych niezbędnych do wykonania dokumentacji projektowej; 11.1.2 koncepcji oraz projektów budowlanych, uzyskanie pozwolenia na budowę a także wszelkich koniecznych uzgodnień i decyzji; 11.1.3 pełnienie nadzoru autorskiego nad inwestycją; 11.1.4 wykonanie trasy wycieczkowej „Jabłcuś na tropie”, przebudowanie holu wejściowego CkiS na potrzeby punktu informacji turystycznej, wybudowanie: ścieżki pieszo-rowerowej wokół zalewu „Zadębie”, siłowni plenerowych, punktów widokowych, zjeżdżalni wodnych, linowego elektrycznego wyciągu nart wodnych, zespołu sanitarno-higienicznego oraz modernizację istniejącej plaży miejskiej zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego projektem; 11.1.5 wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją powykonawczą i kosztorysem powykonawczym. Szczegółowy zakres zadań wykonawcy zamówienia opisany został w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, który stanowi załącznik nr 2, do SIWZ; Wykonawca pisemnie powiadamia zainteresowane służby o rozpoczęciu robót. 11.2 W zakres zamówienia wchodzi również: 11.2.1 uzyskanie map do celów projektowych w wymaganych formach i ilościach egzemplarzy, niezbędnych do spełnienia warunku zapisanego w pkt. 11.2.9.; 11.2.2 wykonanie dokumentacji geotechnicznej badania gruntów w wymaganych formach i ilościach egzemplarzy, niezbędnych do spełnienia warunku zapisanego w pkt. 11.2.9.; 11.2.3 wykonanie dokumentacji do wniosku o wydanie decyzji wodno-prawnych, w tym operatów wodno-prawnych w wymaganych formach i ilościach egzemplarzy, niezbędnych do spełnienia warunku zapisanego w pkt. 11.2.9.; 11.2.4 wykonanie wszelkich innych badań, ekspertyz, pomiarów i uzgodnień a także innych prac niezbędnych do wykonania dokumentacji projektowej oraz niezbędnych do spełnienia warunku zapisanego w pkt. 11.2.9.; 11.2.5 wykonanie koncepcji projektowych inwestycji wraz z ich wizualizacją komputerową oraz orientacyjnymi zestawieniami kosztów na podstawie których, po ich uzgodnieniu i akceptacji będzie wykonywana dokumentacja projektowa; 11.2.5.1 koncepcje powinny zawierać rozwiązania małej architektury oraz architektury towarzyszącej 11.2.5.2 w trakcie opracowywania koncepcji, Wykonawca zaprezentuje wykonane prace na spotkaniach koordynacyjnych z Zamawiającym i Menadżerem Inwestycji oraz uwzględni wszelkie sugestie Zamawiającego oraz Menadżera Inwestycji; 11.2.6 uzyskanie zatwierdzenia koncepcji przez Zamawiającego oraz przez Menadżera Inwestycji wyznaczonego przez Zamawiającego; 11.2.6.1 Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia bądź nieakceptacji wykonanych koncepcji jeżeli nie będą one spełniać wymogów Zamawiającego bądź jeżeli koszt wykonania lub utrzymania zaproponowanych rozwiązań znacząco przewyższa możliwości finansowe Zamawiającego; 11.2.7 po zatwierdzeniu koncepcji, wykonanie dokumentacji technicznej wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami w wymaganych formach i ilościach egzemplarzy, niezbędnych do spełnienia warunku zapisanego w pkt. 11.2.9. nie mniej jednak niż w 5 egz. papierowych oraz w 1 egz. w wersji elektronicznej; 11.2.7.1 w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w spotkaniach koordynacyjnych z Zamawiającym i Menadżerem Inwestycji, na których zobowiązany będzie do przedstawienia postępu w realizacji umowy a także przedstawi i skonsultuje zakres proponowanych rozwiązań projektowych; 11.2.7.2 spotkania koordynacyjne odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, nie rzadziej niż co 3 tygodnie oraz na każde wezwanie Zamawiającego; 11.2.7.3 Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia istotnych zmian w prezentowanych materiałach w trakcie spotkań koordynacyjnych; 11.2.7.4 Wykonawca uwzględni wszystkie sugestie i prośby Zamawiającego oraz Menadżera Inwestycji; 11.2.8 uzgodnienie dokumentacji technicznej przez stosowną jednostkę np. Instytut Nadzoru Technicznego (dot. siłowni plenerowych); 11.2.9 pozyskanie wszelkich uzgodnień, opinii, pozwoleń, decyzji itp. w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji administracyjnych, pozwalających na realizację inwestycji, w szczególności uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę; 11.2.10 zatrudnienie osoby kierującej robotami budowlanymi posiadającej odpowiednie kwalifikacje; 11.2.11 poinformowanie Zamawiającego i Menadżera Inwestycji o wymogach dotyczących osób nadzorujących budowę; 11.2.12 zgłoszenie budowy; 11.2.13 wykonanie harmonogramu rzeczowo-finansowego, przedłożenie i uzyskanie jego akceptacji przez Zamawiającego przed rozpoczęciem robót budowlanych (harmonogram musi posiadać podział na roboty kwalifikowane i niekwalifikowane); 11.2.14 odbiory robót zanikających; 11.2.15 sporządzenie dokumentacji powykonawczej i inwentaryzacji powykonawczej w 2 egz. oraz 1 egz. w wersji elektronicznej; 11.2.16 sporządzenie szczegółowego kosztorysu powykonawczego. Sumaryczna kwota kosztorysu powykonawczego musi być zgodna kwotą ryczałtową podaną w umowie z Zamawiającym; 11.2.17 uzyskanie dla każdego obiektu, certyfikatu powykonawczego wystawionego przez stosowną jednostkę np. Instytut Nadzoru Technicznego (dot. siłowni plenerowych); 11.2.18 Przez termin „zakończenie całości robót” rozumie się uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, zakończenie wszelkich robót budowlanych bez usterek, wad i zastrzeżeń ze strony Zamawiającego oraz przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją powykonawczą. Za potwierdzenie odbioru całości robót bez zastrzeżeń, usterek i wad uznaje się protokół odbioru końcowego robót, stwierdzający brak zastrzeżeń, usterek i wad podpisany przez komisję odbioru końcowego. Decyzja o uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie musi być załącznikiem do protokołu odbioru końcowego robót. 11.2.19 Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. II. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego w oparciu o załączony Programy Funkcjonalno – Użytkowe: ,,Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice”. W ramach inwestycji należy wykonać ścieżkę turystyczną „Jabłcuś na tropie...” punkt informacji turystycznej zlokalizowany na parterze budynku CkiS, ścieżkę pieszo-rowerową wokół zalewu wraz z oświetleniem i małą architekturą, 2 siłownie plenerowe, 2 punkty widokowe, wyciąg do nart wodnych, zjeżdżalnie wodne oraz budynki z zaplecza sanitarnego i technicznego. Wszystkie wymienione elementy muszą być wykonane przy użyciu certyfikowanych materiałów. Do wykonania zadania będą użyte materiały nie posiadające uszkodzeń. Przedstawione w SIWZ i jej załącznikach wskazania na urządzenia techniczne / materiały / znak towarowy z podaniem producenta oraz wskazania na normy o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, należy traktować jako przykładowe. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione rozwiązania z zachowaniem odpowiednich, równoważnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia. Zamawiający nie zapewnia miejsca do magazynowania sprzętu budowlanego oraz elementów małej architektury przed jej montażem. Wycięte drzewa, Wykonawca w ramach zamówienia wywiezie na swój koszt na wskazane przez Zamawiającego miejsce. Drewno pozyskane w trakcie realizacji inwestycji należy posegregować na drewno miękkie i drewno twarde. Pozyskane drewno należy na wskazanym do wywozu miejscu pogrupować w następujące sortymenty: · drewno wielkowymiarowe w postaci kłód o wymiarach od 2,7m do 6,0m i średnicy w cieńszym końcu nie mniejszej niż 22cm w korze; · drewno średniowymiarowe w postaci wałków o wymiarach od 1,0m do 2,6m i średnicy w cieńszym końcu nie mniejszej niż 7cm w korze. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez niego przy realizacji niniejszej umowy oraz za wszelkie szkody spowodowane przez niego, przy usuwaniu wad w ramach gwarancji czy rękojmi, tak wobec Zamawiającego i osób trzecich. Przedmiot zamówienia musi być wykonany w technologii zgodnej z warunkami wykonania i odbioru, sztuką budowlaną, przy zachowaniu optymalizacji wykonania. Plac budowy winien być oznakowany tablicą informacyjną zgodnie z wymogami Prawa budowlanego. Teren budowy ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich. Prace niebezpieczne (głębokie wykopy, prace na wysokościach, przy rozbiórkach itp.) właściwie oznakować zgodnie z przepisami BHP. Nawierzchnie trawiaste w chwili zgłoszenia inwestycji do odbioru będą miały wysokość min. 3,0cm. I będą po jednokrotnym koszeniu (trawa z siewu lub z rolki). Za wypadki i szkody, które mogą powstać na placu budowy odpowiada wykonawca. Odpowiedzialność cywilną wobec osób trzecich jak i z tytułu zdarzeń losowych przyjmuje na siebie oferent – wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać rygorów wynikających z Prawa budowlanego. W czasie realizacji robót Wykonawca nie będzie utrudniał mieszkańcom i instytucjom dojazdu do posesji, będzie utrzymywał na swój koszt i ryzyko teren budowy oraz będzie usuwał wszelkie zbędne materiały, odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności: - roboty budowlane; - wykopy ręczne; - roboty brukarskie; w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w SIWZ jeżeli wykonywanie czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności: - roboty budowlane - wykopy ręczne; - roboty brukarskie; w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w § 12 wzoru umowy stanowiącym załącznik Nr 11 do SIWZ. UWAGA: 1. roboty budowlane nad zalewem „Zadębie” na odcinku plaży miejskiej oraz zatoki, w której planowany jest wyciąg do nart wodnych włącznie a także na terenie pomiędzy nimi, mogą się rozpocząć dopiero po dniu 01.10.2017r. 2. Projekt przebudowy holu oraz wejścia do budynku CkiS musi uzyskać akceptację użytkownika obiektu. 3. Roboty budowlane w budynku CkiS mogą zostać rozpoczęte tylko po uprzednim przedstawieniu i zaakceptowaniu harmonogramu prac przez Zamawiającego oraz użytkownika obiektu. 4. Koszty uzgodnienia projektu oraz uzyskania certyfikatu powykonawczego dla siłowni plenerowych wystawionego przez stosowną jednostkę np. Instytut Nadzoru Technicznego ponosi Wykonawca. 5. Zgłoszenia budowy dokonuje Wykonawca. 6. Przed rozpoczęciem prac należy przedstawić Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy prac. 7. Przez termin „zakończenie całości robót” rozumie się uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, zakończenie wszelkich robót budowlanych bez usterek, wad i zastrzeżeń ze strony Zamawiającego oraz przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją powykonawczą. Za potwierdzenie odbioru całości robót bez zastrzeżeń, usterek i wad uznaje się protokół odbioru końcowego robót, stwierdzający brak zastrzeżeń, usterek i wad podpisany przez komisję odbioru końcowego. Decyzja o uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie musi być załącznikiem do protokołu odbioru końcowego robót. 8. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej przed złożeniem oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71200000-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) 1.1. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert włącznie, znajdzie się na koncie zamawiającego. Chwilą wpłaty wadium jest chwila wpływu na konto zamawiającego, a nie data złożenia przelewu. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.a. W pieniądzu przelewem na rachunek nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem RZP.271.27.2017 2.b. Poręczeniu bankowym lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.c. Gwarancji bankowej, 2.d. Gwarancji ubezpieczeniowej, 2.e. Poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert 3.a. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta Skierniewice. 3.b. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert włącznie, znajdzie się na koncie Zamawiającego. Chwilą wpłaty wadium jest chwila wpływu na konto, a nie data złożenia przelewu. 4. Wadium należy wnieść na okres związania ofertą. 5. Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Pzp. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach opisanych w SIWZ zostanie odrzucona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach