Przetargi.pl
Zakup prasy filtracyjnej do odsączania osadu ścieków

Gmina Dobrzany ogłasza przetarg

  • Adres: 73-130 Dobrzany, Ul. Staszica
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 562 02 01 , fax. 91 561 02 04
  • Data zamieszczenia: 2020-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzany
    Ul. Staszica 1
    73-130 Dobrzany, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 562 02 01, fax. 91 561 02 04
    REGON: 81168567400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dobrzany.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup prasy filtracyjnej do odsączania osadu ścieków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i montaż prasy filtracyjnej do odsączania osadu ścieków na oczyszczalni ścieków w Dobrzanach. 2. Układ odwadniania osadu: do odwodnienia osadu przewiduje się zastosowanie prasy taśmowej, wykonanej ze stali nierdzewnej, w pełni zautomatyzowanej, uzyskującej maksymalnie możliwe stężenia suchej masy w osadzie po odwodnieniu. 3. Wymagane urządzenia do odwadniania osadów ściekowych: prasa taśmowa o wydatku minimum 5,0 m3/h. 4. Wymagania techniczne dla zastosowanych urządzeń: 1) prasa powinna być w całości wykonana ze stali nierdzewnej, co najmniej AISI304, 2) prasa powinna być wyposażona w niezależnie napędzany zagęszczacz wstępny – bębnowy zintegrowany z prasą lub stanowiący oddzielne urządzenie, 3) prasa winna być wyposażona w automatyczny system (pneumatyczny, bądź hydrauliczny) regulacji położenia taśmy realizowany za pomocą wałka podpartego z jednej strony na łożysku wahliwym, a z drugiej strony przesuwanego automatycznie siłownikiem pneumatycznym bądź hydraulicznym, 4) prasa powinna być wyposażona w pneumatyczny lub hydrauliczny system naciągu taśmy, realizowany za pomocą min. 2 poduszek powietrznych lub siłowników hydraulicznych umieszczonych symetrycznie po obu stronach taśmy filtracyjnej, 5) szerokość taśm filtracyjnych prasy powinna wynosić co najmniej 600 mm, taśma bezstykowa nie posiadająca metalowych łączeń, 6) prasa powinna być wyposażona w osłony boczne oraz osłony wszelkich części ruchomych zgodnie z wymogami bezpieczeństwa. Osłony powinny być wyposażone w okienka rewizyjne lub osłony powinny być częściowo wykonane jako ażurowe w celu obserwacji pracy urządzenia, 7) prasa powinna być wyposażona w tacę odciekową do odbioru i odprowadzenia odcieku, 8) prasa powinna być wyposażona w programowalny sterownik PLC posiadający następujące funkcje: a) zabezpieczenie termiczne napędów, b) panel operatorki z kolorowym ekranem dotykowym o przekroju minimum 7” i podświetlaniem LED, c) system sterowania z panelu umożliwiający zmianę wszelkich parametrów pracy z poziomu wyświetlacza oraz załączenie każdego napędu w trybie ręcznym błędów podczas pracy, d) wbudowana w system sterowania historia alarmów i ostrzeżeń, 9) zestaw przygotowania i dozowania polielektrolitu o pojemności co najmniej 1000 l wraz z mieszadłem oraz pompą dozującą nurnikową z płynną regulacją wydatku w zakresie 0-300 l/h, 10) pompa osadowa śrubowa o płynnej regulacji wydatku od 1,8 - 6,0 m3/h, 11) sprężarka dostosowana do potrzeb prasy jeżeli jest wymagana, 12) przenośnik bezwałowy: wykonany ze stali nierdzewnej, długość l = 5 m, średnica ślimaka 160 mm. 5. Urządzenia muszą spełniać wymagania Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (2006/42/WE, 2014/35/WE, 2014/30/WE; oraz spełniać normy: PN-EN ISO 12100, PN-EN 60204-1. 6. W ramach zamówienia Zamawiający przewiduje zakup urządzenia wraz z transportem i montażem na gminnej oczyszczalni ścieków w Dobrzanach poprzez rozruch technologiczny urządzeń wraz ze szkoleniem obsługi oraz pracami serwisowymi (przegląd urządzeń) w ramach gwarancji jakiej udzieli Wykonawca. 7. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia na własny koszt do Zamawiającego. 8. Sprzęt musi być fabrycznie nowy, kompletny, wolny od wad fizycznych, powinien posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa zezwolenia na użytkowanie oraz dopuszczenie do obrotu. 9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 24 miesięcznej gwarancji na oferowany sprzęt. 10. Ostateczny okres gwarancji na oferowany sprzęt, który zostanie wpisany do umowy określi Wykonawca w Formularzu oferty. 11. Wykonawca zobligowany będzie do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej w miejscu montażu prasy. Naprawa ta nastąpi do 5 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia. Czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie serwisowe/naprawa nie dłużej niż 24 godziny. 12. Wykonawca w cenie musi uwzględnić przeglądy w okresie gwarancji. 13. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia wskazuje wymagania minimalne. Wykonawca może zaoferować sprzęt o parametrach co najmniej takich jak wskazano w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający informuje, że tam, gdzie w SIWZ opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, należy to traktować jedynie jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i/lub rozwiązań równoważnych opisanym, z zastrzeżeniem, że będą one o nie gorszych właściwościach i jakości oraz że gwarantują one realizację zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i zapewniają uzyskanie parametrów technicznych i funkcjonalno-użytkowych nie gorszych od założonych. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 7 i 29 ustawy, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych, użytkowych i estetycznych Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42996200-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale XII SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia oraz że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 2a i nr 2b do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej; 3) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego; pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. Uwaga 1: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji (załączniki nr 2 a,b,c; 3 do SIWZ). Uwaga 2: w przypadku przedstawienia przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Uwaga 3: (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Uwaga 4: (korzystanie z zasobów innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu): 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów (dot. warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w niniejszym rozdziale), niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Poleganie na zdolności technicznej innego podmiotu. Jeżeli Wykonawca, który nie ma wymaganej warunkami postepowania zdolności technicznej (wymaganego doświadczenia) polega na zasobach (zdolności technicznej) innego podmiotu – podmiot ten musi wykazać zrealizowanie wymaganych dostaw określonych w ust. 2. W sytuacji polegania na zasobach innego podmiotu – podmiot ten musi być wskazany przez Wykonawcę jako podwykonawca, który będzie wykonywał osobiście dostawy. Wykonawca przedkłada zobowiązanie podmiotu, na którego zasobach polega, do osobistego wykonania dostaw – zgodnie z załącznikiem nr 2b do SIWZ. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy (wybrane przez Zamawiającego fakultatywne podstawy wykluczenia, wskazane w rozdz. XII ust. 1 SIWZ). 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału. 5. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w pkt 2, polega na zdolnościach innych podmiotów, na zasadach określonych powyżej, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy – załącznik nr 2a do SIWZ. Uwaga 5 (procedura sanacyjna – samooczyszczenie) 1. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i pkt 14 oraz pkt 16-20, a także ust. 5 ustawy (wybrane przez Zamawiającego fakultatywne podstawy wykluczenia wskazane w ust. 1 rozdz. XII SIWZ), może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy będącego podmiotem zbiorowym orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody, o których mowa w pkt 1. Uwaga 6 (dotycząca wykonawców zagranicznych) 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany, zgodnie z §7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 10 pkt 2 lit. a, b, c składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) nie otwarto jego likwidacji ani upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentami zawierającymi odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach