Przetargi.pl
ZAKUP AUTOBUSU DLA POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY KROŚNIEWICE

Gmina Krośniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 99-340 Krośniewice, ul. Poznańska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 242 523 024 , fax. 0-24 25 47 782
  • Data zamieszczenia: 2020-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krośniewice
    ul. Poznańska 5
    99-340 Krośniewice, woj. łódzkie
    tel. 242 523 024, fax. 0-24 25 47 782
    REGON: 61101544800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.krosniewice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAKUP AUTOBUSU DLA POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY KROŚNIEWICE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: ZAKUP AUTOBUSU DLA POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY KROŚNIEWICE. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa jednego, fabrycznie nowego autobusu, minimum 16 – osobowego (minimum 15 + 1), przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych z możliwością przewożenia jednej osoby poruszającej się na wózku, realizowany w ramach projektu pn. „Zakup autobusu dla potrzeb osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Krośniewice” w ramach Programu wyrównania różnić między regionami III w obszarze D Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: a) minimalne wymogi techniczne dla autobusu: L.P. WYSZCZEGÓLNIENIE PARAMETRÓW: 1.Rok produkcji: fabrycznie nowy; 2.Rozstaw osi: od 4325 mm; 3.Wysokość: od 2000 mm; 4.Długość: od 6500 mm; 5.Homologacja na pojazd zabudowany, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, lub Homologacja auta bazowego + badanie techniczne* potwierdzające przystosowanie pojazdu do przewozu min. 15 osób + 1 miejsce kierowcy, (w tym możliwość przewozu dla 1 osoby na wózku inwalidzkim) lub oświadczenie o dokonaniu przebudowy pojazdu przez podmiot uprawniony; 6.Tachograf cyfrowy; 7.Rodzaj paliwa: ON; 8.Pojemność skokowa silnika: min 1951 cm3; 9.Moc silnika min.: 160 KM; 10.Europejski standard emisji spalin, wg wartości dopuszczalnych normą Euro 6 - załącznik I tabela 2 rozporządzenia (WE) Nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów; 11.Skrzynia biegów: manualna, co najmniej 5-cio biegowa + bieg wsteczny; 12.Liczba osi: 2; 13.Tylne koła bliźniacze; 14.Układ kierowniczy ze wspomaganiem; 15.Fotel kierowcy amortyzowany z pełną regulacją (przesuwu, pochylenia oparcia, pochylenia siedziska, wysokości, odcinka lędźwiowego), zagłówkiem i podłokietnikiem; 16.Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach; 17.Układ ABS; 18.Tempomat; 19.Ogranicznik prędkości; 20.3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy; 21.Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera; 22.Klimatyzacja półautomatyczna dla kierowcy; 23.Klimatyzacja dodatkowa dla przedziału pasażerskiego; 24.Zamek centralny ze zdalnym sterowaniem + autoalarm; 25.Ogrzewanie postojowe przestrzeni pasażerskiej webasto; 26.Radioodtwarzacz, MP3 + głośniki (przedział kierowcy i przestrzeń pasażerska)+ mikrofon, gniazdo USB; 27.Światła przeciwmgielne doświetlające zakręty; 28.Światła do jazdy dziennej; 29.Oświetlenie LED przestrzeni pasażerskiej; 30.Lusterka zewnętrzne regulowane, składane i podgrzewane elektrycznie; 31.Pełnowymiarowe koło zapasowe z zestawem narzędzi; 32.Minimum 15 foteli pasażerów uchylne z podłokietnikiem od strony przejścia z rączką do trzymania, mocowane na listwach; 33.Jedno stanowisko wózka inwalidzkiego, pasy do kotwiczenia wózka i pas biodrowy dla osoby na wózkach; 34.Sygnał niezapiętego pasa bezpieczeństwa dla fotela pasażera; 35.Czujniki parkowania – przód i tył; 36.Szyberdach mechaniczny – wyjście awaryjne; 37.Szyby boczne przyciemniane w części pasażerskiej; 38.Podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową; 39.Panel przełączników; 40.Chlapacze przód i tył; 41.Drzwi tylne dwuskrzydłowe, otwierane pod kątem 270 stopni; 42.Lusterka wsteczne wewnętrzne; 43.Dogrzewacz elektryczny; 44.Czujnik deszczu; 45.Wyposażenie dodatkowe – opony zimowe (rok produkcji nie starsze jak 2019) na felgach, apteczka, gaśnica; 46.Komplet naklejek magnetycznych na przód i tył pojazdu informujących o przewozie osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich; 47.Ściany boczne w przestrzeni pasażerskiej pokryte materiałem; 48.Zasłonki na szybach; 49.Zamontowana atestowana szyna podłogowa do mocowania 1 wózka inwalidzkiego ; 50.Rampa manualna dla wózka inwalidzkiego; 51.Zbiornik paliwa minimum 70 l; 52.Zbiornik paliwa z podłączeniem do ogrzewania dodatkowego; 53.Półki na bagaż podręczny po obu stronach autobusu nad fotelami; 54.Podsufitka przedziału kierowcy oraz w przestrzeni pasażerskiej wykonana z tapicerki miękkiej; 55.Gwarancja na autobus wraz z wyposażeniem bez limitu kilometrów (licząc od dnia odbioru autobusu) co najmniej 24 m-cy; 56.Gwarancja na powłoki lakiernicze (nadwozie), perforację nadwozia, zabudowę wewnętrzną co najmniej 24 m-cy; 57.Ściany podokienne wykonane z ABS. b) warunki realizacji dostawy: - Zmiany adaptacyjne pojazdu, dotyczące przystosowania pojazdu do przewozu osoby na wózku inwalidzkim, dokonane przez Wykonawcę nie mogą powodować utraty ani ograniczenia uprawnień wynikających z fabrycznej gwarancji producenta samochodu bazowego. - Dostarczony do siedziby Zamawiającego tj. Urzędu Miejskiego w Krośniewicach, ul. Poznańska 5, 99-340 Krośniewice, pojazd powinien: być fabrycznie nowy, sprawny technicznie i wolny od wad konstrukcyjnych, materiałowych i wykonawczych; posiadać napisane w języku polskim wszystkie dokumenty związane z eksploatacją i użytkowaniem pojazdu np.: instrukcję używania i obsługi pojazdu oraz urządzeń w nim zamontowanych, książkę gwarancyjną itp.; spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki techniczne wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, tj.: Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015 r., poz. 1475) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.). 3. Wykonawca udzieli minimum 24-miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi na dostarczony autobus, licząc od daty odbioru autobusu na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Wykonawca w ofercie cenowej powinien podać oferowany okres gwarancji i rękojmi określony w miesiącach. Oferowany okres gwarancji i rękojmi stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34121000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wg Załącznika nr 3 do SIWZ). Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 4 pkt 14 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 369) przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenie to składa każdy z Wykonawców. 5. Zgodnie z art. 26 ust. 2c) ustawy Pzp jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. 6. Zgodnie z § 2 ust. 6 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia - jeżeli wykaz, oświadczenie lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty, budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów w tym zakresie. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ww. pkt 2 ppkt. a) SIWZ - składa dokument lub dokumenty o których mowa w § 7 ust. 1 pkt. 2 w zw. z ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów. 8. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w w/w pkt 7 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony zgodnie z terminami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 10. W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: a) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi złożyć odrębne oświadczenie, o którym mowa w w/w pkt 1. ppkt b) SIWZ w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz odrębne oświadczenie, o którym mowa w w/w pkt 1. ppkt a) SIWZ o braku podstaw wykluczenia; b) należy do oferty załączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, pełnomocnictwo określające jego zakres, podpisane winno być przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. Musi ono wynikać z umowy lub innej czynności prawnej i mieć formę pisemną. Fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z dokumentów oferty. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, zgodnie z ustawą z dnia 14.02.1991 r. – Prawo o notariacie (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 164 z późn. zm.). W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1000 z późn.zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie; c) pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.; d) wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w literach a) - c). 11. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ww. pkt 1. ppkt 2) SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W sytuacji, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w ww. pkt 1. ppkt 2) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, lub ich sytuacja finansowa, lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13 - 22 i ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp. Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego ww. pkt. 2. 12. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 13. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 2) SIWZ. 14. W celu oceny czy Wykonawca, polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 15. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jaki powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1. 16. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ww. pkt. 2 i 3 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz wskazane przez wykonawcę oświadczenie i dokumenty. 17. Uwaga! Na podstawie art. 24aa ustawy pzp zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert a następnie zbadać czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 18. Jeżeli wykonawca uchyla się od zawarcia umowy lub nie wynosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach