Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu rekreacyjno-sportowego Ogródka Jordanowskiego przy ul Grodzkiej w Krośnie - III etap

Gmina Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4367956 , fax. 013 4368188
  • Data zamieszczenia: 2009-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krosno
    ul. Lwowska 28a 28a
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 013 4367956, fax. 013 4368188
    REGON: 00052698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu rekreacyjno-sportowego Ogródka Jordanowskiego przy ul Grodzkiej w Krośnie - III etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Roboty rozbiórkowe nawierzchni i obrzeży ścieżek oraz ławek żelbetowych. 2. Wykonanie dojść, ścieżek i placów rekreacyjnych. 3. Wykonanie boisk sportowych o nawierzchni syntetycznej. 4. Wykonanie odwodnienia placów o nawierzchni sportowej. 5. Dostawa i montaż wyposażenia boisk sportowych oraz stołów szachowych. 6. Obsługa geodezyjna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331615
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku PBS Sanok Oddział Krosno Nr 93 8642 1083 2002 8306 0566 0007. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 312 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego utraty na rzecz Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: po upływie terminu związania ofertą; po zawarciu umowy i wniesieniu zabezpieczenia jej należytego wykonania przez zwycięzcę przetargu, a także, gdy Zamawiający unieważni przetarg, a protesty zostaną ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynie termin do ich wniesienia. Z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp, Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; który został wykluczony z postępowania lub, którego oferta została odrzucona. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy nie: - podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, - wykonali co najmniej jedno zamówienie o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto w zakresie wykonywania: a) dróg, chodników, placów o nawierzchni z kostki brukowej lub b) boiska sportowego o nawierzchni syntetycznej; Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: złożonego przez wykonawcę wykazu robót wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (referencje, protokoły odbioru itp.). W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. - dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: - złożonego przez wykonawcę wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, - dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (decyzje o nadaniu uprawnień, dokumenty potwierdzające przynależność do Izby Budowlanej). W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek można spełnić łącznie. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia i przedłożą następujące dokumenty: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków wynikające z treści art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokument wymieniony w pkt 1) należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Dokument wymieniony w pkt 2) należy złożyć w oryginale. W przypadku oferty wspólnej wykonawców: dokument wymieniony w pkt 1) składa każdy z wykonawców, dokument wymieniony w pkt 2) składa każdy z wykonawców lub pełnomocnik wykonawców składających wspólną ofertę. Przez ofertę wspólną wykonawców należy rozumieć ofertę złożoną przez konsorcjum lub spółkę cywilną. W celu skutecznego potwierdzenia za zgodność z oryginałem złożonych kopii dokumentów wymagana jest formuła za zgodność z oryginałem lub inna równoważna, a także podpis osoby lub osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1) składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) Wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Warunkiem Zamawiającego jest, by wykonawca wykazał wykonanie co najmniej jednego zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto w zakresie wykonywania: a) dróg, chodników, placów o nawierzchni z kostki brukowej lub b) boiska sportowego o nawierzchni syntetycznej; Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: złożonego przez wykonawcę wykazu robót wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (referencje, protokoły odbioru itp.) (Załącznik Nr 3). W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4) Wykaz personelu przewidzianego do realizacji zamówienia uwzględniający jego doświadczenie zawodowe oraz dokumenty potwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Warunkiem Zamawiającego jest, by wykonawca wykazał dysponowanie co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (Załącznik Nr 4). Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: - złożonego przez wykonawcę wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, - dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (decyzje o nadaniu uprawnień, dokumenty potwierdzające przynależność do Izby Budowlanej). W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek można spełnić łącznie. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5) Wypełniony formularz oferty przetargowej - Załącznik Nr 1. 6) Kalkulację cenową w formie kosztorysu szczegółowego wraz z podaniem cen jednostkowych dla każdej pozycji kosztorysowej, sporządzonego w układzie pozycji kosztorysowych - jak dołączone do SIWZ przedmiar robót z kosztorysem nakładczym - Załącznik Nr 2. Błędy ilościowe kalkulowanych robót lub pominięcie pozycji kosztorysowej skutkować będą odrzuceniem oferty jedynie w przypadku gdyby miały wpływ na ustalenie kolejności ofert według wartości cen ofertowych (w przypadku pozycji pominiętej, do badania jej wpływu kolejność ofert pod względem ceny przyjęta będzie najwyższa z zaoferowanych cen z ofert ważnych) lub gdy po uprzednim zwróceniu się o wyjaśnienie wykonawca w przeciągu 3 dni nie potwierdzi wykonania zamówienia w zaoferowanej cenie w ilościach określonych w przedmiarach załączonych do SIWZ. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych, wykonawca winien w kalkulacji opisać te materiały i załączyć do oferty karty techniczne oraz certyfikaty bądź aprobaty techniczne potwierdzające, że zastosowany materiał nie odbiega parametrami od określonego w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót. 7) Określenie stawki roboczogodziny, kosztów pośrednich i ich podstawy, kosztów zakupu materiałów, podstawy i stopy zysku, wynikające z kalkulacji ofertowej. 8) Informacje o rodzaju oferowanej nawierzchni boisk oraz rodzaju oferowanego odwodnienia liniowego z załączonymi kartami technicznymi wyrobów - Zał. Nr 5. Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Do ofert składanych przez dwóch lub więcej wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) wymaga się dołączenia pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo winno być dołączone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez jego wystawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach