Przetargi.pl
ZAGOSPODAROWANIE TERENU KOMPLEKSU WOJSKOWEGO 2223 W BRZEGU W ZAKRESIE ODTWORZENIA NAWIERZCHNI PLACU PARKINGOWEGO, DRÓG DOJAZDOWYCH I CHODNIKÓW, ODWODNIENIA, WYMIANY KANALIZACJI DESZCZOWEJ I SANITARNEJ, WYMIANY ZEWNĘTRZNEJ INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA POMIĘDZY BUDYNKAMI Nr 1 i Nr 2, MONTAŻU PRZYŁĄCZY WOD.-KAN. DLA FONTANNY, OŚWIETLENIA/ILUMINACJI BUDYNKU I FONTANNY, WYKONANIA NASADZEŃ I REKULTYWACJI TERENÓW ZIELONYCH ORAZ ODTWORZENIA MISY FONTANNOWEJ – ZADANIE 21855

Rejonowy Zarząd Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 50-984 Wrocław, ul. Obornicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 261 65 68 01 , fax. 261 65 68 02
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury
    ul. Obornicka 126
    50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 261 65 68 01, fax. 261 65 68 02
    REGON: 93010390600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rziwroclaw.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAGOSPODAROWANIE TERENU KOMPLEKSU WOJSKOWEGO 2223 W BRZEGU W ZAKRESIE ODTWORZENIA NAWIERZCHNI PLACU PARKINGOWEGO, DRÓG DOJAZDOWYCH I CHODNIKÓW, ODWODNIENIA, WYMIANY KANALIZACJI DESZCZOWEJ I SANITARNEJ, WYMIANY ZEWNĘTRZNEJ INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA POMIĘDZY BUDYNKAMI Nr 1 i Nr 2, MONTAŻU PRZYŁĄCZY WOD.-KAN. DLA FONTANNY, OŚWIETLENIA/ILUMINACJI BUDYNKU I FONTANNY, WYKONANIA NASADZEŃ I REKULTYWACJI TERENÓW ZIELONYCH ORAZ ODTWORZENIA MISY FONTANNOWEJ – ZADANIE 21855
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu kompleksu wojskowego 2223 w Brzegu przy ul. Piastowskiej, (działka nr 599 obręb Centrum w Brzegu, usytuowana w centralnej części miasta, tuż przy Parku Centralnym im. J. Czajkowskiego) w zakresie: • odtworzenia nawierzchni placu parkingowego, dróg dojazdowych i chodników, • wykonania odwodnienia, • odtworzenia misy fontanny, • montażu elementów małej architektury: ławek parkowych, masztów flagowych, koszy na śmieci, • wykonanie tablicy informacyjnej, • wymiany wewnętrznej instalacji c.o. pomiędzy budynkami 1 i 2 ( po starej trasie), • wymiany wewnętrznej instalacji wody pomiędzy budynkami 1 i 2 ( po starej trasie), • wymiany wewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej, • montażu wewnętrznej instalacji wody i kanalizacji sanitarnej na potrzeby fontanny, • montażu wewnętrznej instalacji elektrycznej: zasilania iluminacji budynku Klubu Wojskowego oraz fontanny, zasilania urządzeń technologicznych fontanny oraz oświetlenia zewnętrznego terenu przyległego do budynku Klubu Wojskowego. • wykonania nasadzeń i rekultywacji terenów zielonych zgodnie z projektem nasadzeń. 2. STAN ISTNIEJĄCY: DANE INFORMACYJNE DOTYCZĄCE DZIAŁKI: 1. Działka zlokalizowana jest na obszarze objętym ustaleniami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, opisana symbolem N1.TZ1 jako obszar Zamknięty wyłączony z ustaleń planu. 2. Działka zlokalizowana jest w II strefie Parku Kulturowego „Książęce Miasto Brzeg” – Uchwała nr XXV/277/16 Rady Miasta Brzeg z dnia 28.10.2016r, 3. Działka zlokalizowana jest poza granicami „ Parku Miejskiego”, 4. Działka nie jest wpisana w rejestr zabytków, ani w ewidencję zabytków gminnych, 5. Działka nie jest w strefie ochrony konserwatorskiej, 6. Działka nie jest objęta ochroną krajobrazu i przyrody, 7. Działka zlokalizowana jest poza terenem eksploatacji górniczej, 8. Projektowana inwestycja nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko oraz higienę i zdrowie użytkowników projektowanego zakresu, BILANS POWIERZCHNI DZIAŁKI: 1. Powierzchnia zabudowy 692,62 m2 2. Powierzchnia nawierzchni utwardzonych 1 829 m2 3. Powierzchnia biologicznie czynna 2 687,21 m2 3.1. Część ogólna obejmuje: 3.1.1. Organizacja terenu budowy. Organizacja terenu budowy została opisana w projekcie umowy w dziale „Obowiązki Wykonawcy”. Zaplecze budowy należy zorganizować w miejscu wskazanym przy przekazaniu terenu budowy z udziałem przedstawicieli Inwestora i Użytkownika: 2 Wojskowego Oddziału Gospodarczego we Wrocławiu. Zaplecze powyższe należy zorganizować w terminie do 14 dni licząc od daty przekazania terenu budowy. 3.1.2. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe. Do robót towarzyszących zalicza się roboty, które należą do świadczeń umownych, a nie są wymienione w dokumentacji, w szczególności: • montaż i demontaż rusztowań; • transport, składowanie oraz utylizacja odpadów, gruzu i ziemi; • utrzymanie i likwidacja terenu budowy; • utrzymanie urządzeń terenu budowy wraz z maszynami; • działania ochronne zgodnie z warunkami BHP; ww. roboty nie podlegają oddzielnej zapłacie. 3.1.3. Demontaż, utylizacja, obsługa geodezyjna, ochrona środowiska. a. Wytwórcą powstałych w trakcie remontu odpadów będzie Wykonawca robót. Na Wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zagospodarowania odpadów (np. gruz betonowy i ceglany uzyskany z wszelkich rozbiórek, śmieci, papa, materiał z izolacji rurociągów, ziemia z wykopów, kostka brukowa itp.). b. Na dzień odbioru przedmiotu umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie kart przekazania odpadów poświadczone za zgodność z oryginałem. c. Teren czasowo udostępniony przez Zamawiającego do składowania odpadów Wykonawca robót przywróci do stanu pierwotnego. d. Odpad stanowiący złom należy przekazać do 2 Wojskowego Oddziału Gospodarczego we Wrocławiu SOI- Brzeg. e. Wykonawca jest zobowiązany zlecić na własny koszt: bieżącą obsługę geodezyjną, wykonanie wszelkich niezbędnych pomiarów geodezyjnych powykonawczych, ich opracowanie i przekazanie w niezbędnym zakresie do komórki geodezyjnej Zamawiającego celem uaktualnienia zasobu geodezyjnego. f. Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody (Art. 87a 1.) – Prace ziemne oaz inne prace wykonywane ręcznie, z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego lub urządzeń technicznych, wykonywane w obrębie korzeni, pnia i korony drzewa lub w obrębie korzeni lub pędów krzewu, przeprowadza się w sposób najmniej szkodzący drzewom lub krzewom. Inwestor zobowiązany jest do dopilnowania, aby wykonawca robót zabezpieczył drzewa i krzewy w sposób gwarantujący ich skuteczną ochronę przed uszkodzeniami. 3.1.4. Warunki realizacji robót narzucone przez Użytkownika : a) Wykonawca powinien dostarczyć do RZI we Wrocławiu imienny wykaz pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu prac, w którym należy podać nazwisko i imię pracownika wraz z serią i numerem dowodu osobistego oraz wykaz pojazdów Wykonawcy (wraz z przypisanymi do nich kierowcami), w celu wpisania pracowników i pojazdów na listę przepustek okresowych osobowych i przepustek okresowych samochodowych i będzie uaktualniana co 14 dni. b) Zatrudniony przez Wykonawcę Kierownik Budowy winien być obecny na budowie przez cały etap realizacji robót w godzinach pracy Wykonawcy. c) Godziny pracy od poniedziałku do piątku 7:00-15:00. Wykonawca przedstawi do zaakceptowania propozycję godzin pracy. W przypadku wystąpienia potrzeby zmiany ustalonych godzin pracy, Wykonawca każdorazowo będzie zobowiązany zwrócić się do RZI we Wrocławiu o ich zmianę. d) Pojazdy zaopatrujące budowę, niebędące własnością Wykonawcy, będą wpuszczane na teren jednostki na podstawie przepustki jednorazowej dla pojazdu i kierowcy, po wyrażeniu zgody na wjazd przez osobę upoważnioną. Za odebranie pojazdu z biura przepustek odpowiedzialny będzie Kierownik Budowy, który odpowiadać będzie również za przejazd pojazdu na teren budowy po wyznaczonej trasie. e) Wejście/wyjście i wjazd/wyjazd na teren/z terenu jednostki wojskowej (budowy) odbywać się będzie tylko przez biuro przepustek. f) O wszelkich zmianach dotyczących przedłożonego wykazu pracowników i pojazdów Wykonawca będzie powiadamiał Użytkownika co najmniej z trzydniowym wyprzedzeniem. Każdorazowa zmiana osób ujętych w wykazie osób realizujących zadanie winna być uzgodniona pisemnie z Zamawiającym. g) Pracownicy Wykonawcy będą mieli prawo przebywać tylko na wyznaczonym obszarze obiektu, nie będą mogli przebywać w innym miejscu na terenie obiektu bez istotnej potrzeby np. rozładunek materiałów budowlanych itp. h) W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę obcokrajowców nie posiadających obywatelstwa polskiego, winni być oni uwzględnieni w wykazach osób realizujących zadanie, przy czym należy określić przynależność państwową cudzoziemca. i) Przebywanie na terenie kompleksu wojskowego obcokrajowców oraz poruszanie się pojazdów zarejestrowanych poza granicą RP reguluje Decyzja nr 19/MON z dnia 24.01.2017 r. w sprawie planowania i realizowania przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej Dz.Urz. MON poz. 18. Zamawiający nie gwarantuje wydania pozytywnej opinii SKW na przebywanie na terenie kompleksu obcokrajowców. Odmowa wydania zezwolenia przez Szefa SKW nie stanowi podstawy do zmiany terminu wykonania umowy oraz wynagrodzenia umownego. j) Na terenie kompleksu wojskowego obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu oraz przebywania pod jego wpływem. k) Wykonawca zobowiązany będzie do właściwego zabezpieczenia sprzętu i terenu budowy przed kradzieżą oraz pod względem bhp i p.poż. l) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przedstawienia do akceptacji przez Zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego, uwzględniającego wykonanie robót poza sezonem grzewczym w zakresie wymiany instalacji c.o. i c.w.u. 4. ZAKRES ROBÓT: 4.1.BRANŻA BUDOWLANA/DROGOWA. 4.1.1 ISTNIEJĄCY STAN: Istniejące nawierzchnie placu parkingowego, dróg dojazdowych i chodników są w bardzo dużym stopniu wyeksploatowane i uszkodzone. Płyty chodnikowe są spękane, przemieszczone (sklawiszowane), nawierzchnia z płyt trylinka w wielu miejscach jest odkształcona. Istniejące krawężniki uliczne oraz obrzeża kwalifikują się do całkowitej wymiany. Występują deformacje w płaszczyźnie pionowej i poziomej. 4.1.2 ZAKRES ROBÓT m.in.: • Rozbiórka istniejących nawierzchni z asfaltobetonu oraz z kostki i płyt betonowych, • Rozbiórka istniejących krawężników i obrzeży, • Demontaż istniejących elementów małej architektury (ławki parkowe, podstawy stalowe masztów flagowych, istniejących latarni, gazonów kwiatowych), • Korytowanie pod ułożenie nawierzchni drogowych, krawężników, obrzeży oraz podstawy fontanny. • Wykonanie nawierzchni utwardzonych z kostki brukowej granitowej na podbudowie (UWAGA! Zastosowana kostka granitowa winna być „łamana” a nie jak zapisano w projekcie „cięta”), • Osadzenie krawężników i obrzeży, • Wykonanie prac ziemnych oraz fundamentu pod misę fontanny, fundamenty pod maszty flagowe, wykonanie izolacji itp. • Odtworzenie misy fontanny wraz z przygotowaniem do posadowienia fontanny, • Montaż elementów małej architektury: ławek parkowych, masztów flagowych, koszy na śmieci, • Montaż tablicy informacyjnej (opis w tablicy informacyjnej zgodnie z zaakceptowanym przez Konserwatora Zabytków), • Urządzenie terenów zielonych - wykonanie nasadzeń i rekultywacji terenów zielonych zgodnie z projektem i decyzjami (Decyzja Burmistrza Brzegu nr 33/2015 znak: UOŚ.III.6131.49.2015 z dnia 24.04.2015 r. oraz Decyzji Burmistrza Brzegu nr 108/2016 znak: UOŚ.III.6131.146.2016 z dnia 30.08.2016 r., Decyzji Burmistrza Brzegu nr 51/2017/UOŚ znak: UOŚ.III.6131.49.2015.2017 z dnia 14.09.2017r., Decyzji Burmistrza Brzegu nr 52/2017/UOŚ znak: UOŚ.III.6131.146.2016.2017 z dnia 14.09.2017r.). Pełny zakres robót został szczegółowo opisany w projektach wykonawczych. W przypadku rozbieżności między projektem wykonawczym i budowlanym wiodącym będzie projekt wykonawczy, jednak każdorazowo nieścisłość winna być zweryfikowana i uzgodniona z inspektorem nadzoru inwestorskiego. Pielęgnacja nasadzeń realizowana będzie przez Administratora 2 WOG w ramach umowy zawartej na pielęgnację terenów zielonych, zakres wykonanych czynności każdorazowo zostanie potwierdzony protokołem odbioru wykonanych prac. Zakres odpowiedzialności Wykonawcy w zakresie gwarancji i rękojmi. 4.2.BRANŻA SANITARNA 4.2.1.OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Na terenie kompleksu wojskowego 2223 zlokalizowane są wewnętrzne instalacje kanalizacji deszczowej, sanitarnej, przyłącze kanalizacji ogólnospławnej, przyłącze wodociągowe i wewnętrzna instalacja centralnego ogrzewania. Część instalacji jest wyeksploatowana i w złym stanie technicznym. 4.2.2. OPIS ROBÓT REMONT ISTNIEJĄCEJ KANALIZACJI DESZCZOWEJ, SANITARNEJ I OGÓLNOSPŁAWNEJ. Na istniejących przyłączach ø200 mm zabudowanie studzienek rewizyjnych oznaczonych jako K1, K2 i K5 o średnicy 1000mm. Istniejące rurociągi kanalizacyjne za studzienkami K1 i K5 należy wymienić na nowe z rur PVC o średnicach jak rurociągi istniejące. Rurociągi kanalizacyjne: Rurociągi kanalizacyjne wykonać należy z rur kanalizacyjnych PVC klasy S jednowarstwowych niespienionych o połączeniach kielichowych na uszczelki. Przewody kanalizacyjne należy ułożyć na podsypce piaskowej grubości 20 cm oraz obsypać warstwą piasku grubości 20 cm ponad wierzch rury. Po wykonaniu robót montażowych, a przed zasypaniem wykopu należy wykonać próbę szczelności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokonać pomiarów inwentaryzacyjnych przez uprawnionego geodetę. Należy stosować rury i kształtki systemowe jednego producenta np. firmy Wavin. Przed zamontowaniem dostarczone na budowę rury należy sprawdzić od zewnątrz i wewnątrz, oraz czy na elementach przewidzianych do zamontowania nie ma uszkodzeń mechanicznych i czy w przewodach nie ma zanieczyszczeń (ziemia, papiery i inne elementy). Studzienki rewizyjne na kanałach ø200mm Wykonać studzienki o średnicy wewnętrznej 1000mm, z betonu klasy B 45, z dnem prefabrykowanym pełnym, kręgi łączone na uszczelki gumowe przykryte płytą pokrywową, z osadzonym na niej włazem żeliwnym okrągłym 600mm klasy D do 400kN wg PN-87/H-74051 z pierścieniem odciążającym. PRZYŁĄCZE KANALIZACYJNE DO FONTANNY I KOMORY TECHNICZNEJ FONTANNY. Przyłącze kanalizacji sanitarnej do fontanny oraz komory technicznej fontanny wykonać do istniejącej kanalizacji ogólnospławnej na terenie kompleksu do nowej studni rewizyjnej oznaczonej jako K2. Wykonać przyłącze kanalizacyjne do fontanny - odcinek K2 - K3 - niecka fontanny , oraz przyłącze kanalizacyjne do komory technicznej fontanny - odcinek K3 - K4 - komora techniczna. Przyłącza kanalizacyjne należy wykonać z rur ø160 mm PCV grubościennych, jednowarstwowych , niespienionych o połączeniach kielichowych na uszczelkę. Przed niecką fontanny wykonać studnię rewizyjną oznaczoną jako K3 o średnicy ø425mm PE/PVC. Przewody kanalizacyjne należy ułożyć na podsypce piaskowej grubości 20 cm oraz obsypać warstwą piasku grubości 20 cm ponad wierzch rury. Po wykonaniu robót montażowych, a przed zasypaniem wykopu należy wykonać próbę szczelności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokonać pomiarów inwentaryzacyjnych przez uprawnionego geodetę. Studnia rewizyjna K3 i K4: Wykonać typową studnię z PVC/PE 425mm z płytą nadstudzienną i włazem żeliwnym, np. Wavin lub podobne innego producenta. Nie stosować włazów z zamknięciem „imbus” ze względu na utrudnienia w eksploatacji. ODWODNIENIE TERENU. W związku z remontem istniejących nawierzchni wykonać montaż nowych odwodnień liniowych oraz wpustów deszczowych. Odprowadzenie wód deszczowych z odwodnień liniowych i wpustów do istniejącej kanalizacji na terenie kompleksu. Przyłącza kanalizacyjne wykonać z rur ø160 mm PCV grubościennych, jednowarstwowych, niespienionych o połączeniach kielichowych na uszczelkę. Przewody kanalizacyjne należy ułożyć na podsypce piaskowej grubości 20 cm oraz obsypać warstwą piasku grubości 20 cm ponad wierzch rury. Po wykonaniu robót montażowych, a przed zasypaniem wykopu należy wykonać próbę szczelności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokonać pomiarów inwentaryzacyjnych przez uprawnionego geodetę. Odwodnienia liniowe Odwodnienia linowe należy wykonać szerokości 200mm, głębokości 0,25-0,35m, z dnem poziomym, ze studzienką osadczą, z odprowadzeniem Ø160 mm, z rusztem żeliwnym klasy D400. Studzienki wpustowe Typowe studzienki wpustowe z pojedynczym wpustem i osadnikiem z kręgów żelbetonowych prefabrykowanych B-25 ø50 cm, z pierścieniem odciążającym żelbetowym ø65 cm ustawionych na płycie fundamentowej gr. 15 cm z betonu B-15 wykonanej na podsypce z tłucznia lub żwiru gr. 15 cm. Na studzience osadzony zostanie wpust uliczny żeliwny klasy D400 standardowy z żeliwa szarego z kratą uchylną mocowaną na zawiasie zabezpieczającym przed kradzieżą. PRÓBA SZCZELNOŚCI KANALIZACJI. Kanalizację należy poddać próbie szczelności zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami podanymi w normie PN-92/B-10735 „Kanalizacja. Przewody kanalizacyjne. Wymagania i badania przy odbiorze”. Kanały powinny być poddane badaniom w zakresie szczelności na eksfiltrację ścieków do gruntu i infiltracje wód gruntowych do kanału. PRZYŁĄCZE WODY DO KOMORY TECHNICZNEJ FONTANNY. Przyłącze wodociągowe do komory technicznej wykonać do istniejącego przyłącza wodociągowego ø40 PE przebiegającego przez teren jednostki. Włączenie przyłącza ø25 do istniejącego przyłącza wodociągowego ø40 PE wykonać za pomocą trójnika z zasuwą i skrzynką uliczną żeliwną. Na przyłączu wodociągowym należy wykonać studnię wodomierzową zabezpieczoną przed zamarzaniem o średnicy minimum 500mm. Studzienka wodomierzowa SW1 Wykonać studzienkę wodomierzową mrozoodporną KAJMA II. Dopuszcza się zastosowanie studni wodomierzowych monolitycznych innych producentów. Studzienka wodomierzowa KAJMA II o średnicy wewnętrznej 500mm jest wykonana z tworzywa. W studzience należy zainstalować wyposażenie o średnicy ø20, w skład którego wchodzą: - zawór antyskażeniowy typu EA , DN20 - zawory odcinające kulowe , DN20 - wodomierz skrzydełkowy JS-2,5 , DN20 - zawór odpowietrzający , DN20 - kształtki i złączki - zawór ze złączką do węża Dn 15 Materiały Na przewody przyłącza wodociągowego stosować rury polietylenowe PE 100 szeregu SDR 17, PN10 Dn25 łączonych przez zgrzewanie elektrooporowe. Na połączeniach z armaturą stosować kształtki przejściowe PE/stal. Rury w wykopie układać na podsypce piaskowej gr. 15 cm, zasypkę wykonać warstwami piasku gr. 20 cm. Przebieg przewodu w ziemi oznakować taśmą ostrzegawczą PE w kolorze niebieskim z wtopioną taśmą z metalu. Po wykonaniu robót montażowych , a przed zasypaniem wykopu należy wykonać próbę szczelności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokonać pomiarów inwentaryzacyjnych przez uprawnionego geodetę. PRÓBA SZCZELNOŚCI PRZYŁĄCZA WODY. Próbę szczelności należy wykonać być zgodnie z normą PN-81/B/10725, PN-74/B- ROBOTY ZIEMNE DOTYCZĄCE KANALIZACJI, PRZYŁĄCZY WODY I INSTALACJI WODOCIĄGOWEJ. Roboty ziemne związane z budową kanalizacji z rur PVC oraz przyłączy i instalacji wodociągowej z rur PE powinny być prowadzone zgodnie z zasadami zawartymi w PN-B-10736 „Roboty ziemne. Wykopy otwarte dla przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych. Warunki techniczne wykonania ” oraz z PN - EN 1610. Zgodnie z Instrukcją stosowania rur z tworzyw sztucznych, szerokość wykopu pod rury do średnicy [ 315 mm ] winna wynosić [ 0,85 - 1,15 m ]. W strefie wysokich wód gruntowych wykopy należy wykonać jako wąsko przestrzenne o ścianach pionowych odeskowane i rozparte. Ściany wykopów pionowych powinny być zabezpieczone przed usuwaniem się ziemi, za pomocą szczelnej obudowy. Obudowa tradycyjna składa się z desek z drewna o grubości [ 50 mm ] lub wyprasek stalowych układanych poziomo, oraz drewnianych nakładek pionowych i rozpór. Przy wykonywaniu wykopu należy zapewnić stateczność ścian wykopu przez odeskowanie oraz zapewnić możliwość wykonania robót na sucho tzn. w wykopie należycie odwodnionym. Strefa prowadzenia rury [ 10 – 15 cm ] podsypkę oraz obsypkę do wysokości [ 30 cm ] ponad wierzch rury należy wykonać z piasku sypkiego drobno – średnio, lub gruboziarnistego bez grud i kamieni. Strefa prowadzenia rury musi być zagęszczona w procencie co najmniej równym zagęszczeniu zasypki właściwej ( nigdy nie mniejszym ). Należy zwracać szczególną uwagę na to, by w gruncie zasypki w strefie kanałowej nie było kamieni lub innych ciężkich przedmiotów, które mogłyby uszkodzić rury. Przy zasypkach mechanicznych należy uprzednio ręcznie obsypać kanał warstwą piasku grubości [ 10 cm ]. Pozostałą część wykopu uzupełnić gruntem rodzimym (piaszczystym) przestrzegając jego właściwego zagęszczenia stanu pierwotnego, przy czym współczynnik zagęszczenia gruntu powinien wynosić nie mniej niż [ Is min. 1,0 ]. W przypadku wystąpienia gruntów o odmiennej strukturze od założonej – piaszczystej zagęszczenie wykonać zgodnie z dokumentacja badań podłoża gruntowego według odrębnego opracowania geologicznego. Zasypywanie wykopu należy wykonać po dokonaniu prób szczelności i po wykonaniu inwentaryzacji geodezyjnej. WYMIANA ISTNIEJĄCEJ ZEWNĘTRZNEJ INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA POMIĘDZY BUDYNKAMI NR 1 I NR 2. Ze względu na zły stan techniczny istniejącej zewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania pomiędzy budynkami nr 1 i nr 2, wykonanej z rur stalowych Dn50 należy wykonać jej demontaż a w jej miejsce ułożyć rurociągi preizolowane. Należy odtworzyć zewnętrzną instalację centralnego ogrzewania pomiędzy punktami oznaczonymi w części graficznej jako sc1 a sc2. Instalację wykonać z rur preizolowanych polietylenowych giętkich ø50/110 mm np. typu M-Pex. Elastyczne rury preizolowane M-Pex stanowią konstrukcję zespoloną składającą się z jednej rury przewodowej umieszczonej w rurze osłonowej. Rura przewodowa wykonana jest z polietylenu wysokiej gęstości, sieciowanego metodą Engela (typ A) półelastyczna. Izolację termiczną wypełniającą przestrzeń pomiędzy rurą przewodową (lub dwoma rurami przewodowymi) a rurą osłonową stanowi półelastyczna pianka poliuretanowa, która w sposób trwały wiąże rurę przewodową z rurą osłonową. Wykonana jest z polietylenu niskiej lub średniej gęstości – podatny na odkształcenie i wyposażony jest w barierę antydyfuzyjną. Materiały Odcinek instalacji c.o. prowadzony w gruncie należy wykonać z następujących materiałów: • preizolowana rura z polietylenu wysokiej gęstości i kształtki ø50 x 4,6 / 110 • Płaszcz osłonowy wykonany jest z polietylenu o gęstości nie mniejszej niż 915 kg/m3 oraz współczynniku szybkości płynięcia (MFR) nie większym niż 1,4 g/10 min. (190˚C, 5 kg). Płaszcz osłonowy od wewnątrz jest wyposażony w barierę antydyfuzyjną, która przeciwdziała niekorzystnemu zjawisku wymiany gazów w piance izolacyjnej. • Do wykonania instalacji preizolowanych należy zamawiać rury i kształtki z izolacją, bez instalacji sygnalizacyjnej. Łączenie przewodów Rura przewodowa systemu M-Pex łączona jest przy pomocy mosiężnych łączników zaciskowo - skręcanych. Łączniki wykonane są z materiału odpornego na korozję i odcynkowanie. Łączniki stosowane są również do realizacji odgałęzień. Izolacja i hermetyzacja złącz zaciskowo - skręcanych, pomiędzy przelotowymi odcinkami lub elementami systemu M-Pex wykonywana jest przy zastosowaniu złącz termokurczliwych typu NT z podwójnym uszczelnieniem, „zalewanych na mokro”, w miejscu wbudowania. Izolacja i hermetyzacja połączeń odgałęźnych wykonywana jest przy użyciu trójników „T” – kształtowych, osłonowych, wykonanych z polietylenu wysokiej gęstości wraz z materiałami termokurczliwymi. Uzupełnienie izolacji poliuretanowej wykonuje się „na mokro” na placu budowy. Warunki wykonania Rury preizolowane należy układać na zagęszczonej podsypce piaskowej grubości min.100 mm. Minimalny odstęp między dwiema rurami preizolowanymi powinien wynosić 150mm, odstęp od rury do ścianki wykopu nie powinien być mniejszy od 150 mm. Po zmontowaniu rurociągów w wykopie należy je zasypać piaskiem, z jednoczesnym zagęszczeniem. Na wierzch rur należy nasypać warstwę piasku o grubości 200 mm. Po zasypaniu rur preizolowanych piaskiem na wierzch należy ułożyć taśmę ostrzegawczą. Następnie zasypać wykop gruntem rodzimym z jednoczesnym zagęszczaniem warstwami. Do zagęszczania obsypki między rurociągami używać ubijaków ręcznych. Minimalna warstwa gruntu (wraz z warstwą piasku nad rurami) nad rurociągiem powinna wynosić min. 500 mm. Przejście przewodów preizolowanych przez przegrody budowlane (ściany, posadzki, itp.) wykonać z zastosowaniem tulei ściennych. Zakończenie rur preizolowanych i przejście na rurociągi w izolacji tradycyjnej należy zabezpieczyć przy pomocy tzw. pokryw końcowych. Połączenie istniejącej instalacji c.o. w budynku wykonać poprzez kształtkę przejściową PE/STAL. Prowadzenie sieci M-Pex, dzięki właściwościom zastosowanych materiałów wykonuje się jako bezkompensacyjne. Nie wymaga się wykonywania załamań naturalnych w celu skompensowania wydłużeń termicznych prostych odcinków sieci, jak również stosowania urządzeń kompensacyjnych typu kompensatory mieszkowe. Załamania odcinków instalacji wynikające z prowadzenia "trasy" dodatkowo sprzyjają samokompensacji ułożonych rurociągów . Po wykonaniu robót montażowych, a przed zasypaniem wykopu należy wykonać próbę szczelności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokonać pomiarów inwentaryzacyjnych przez uprawnionego geodetę. Nad rurociągami ułożyć taśmę ostrzegawczą. WYMIANA ISTNIEJĄCEJ ZEWNĘTRZNEJ INSTALACJI WODOCIĄGOWEJ POMIĘDZY BUDYNKAMI NR 1 I NR 2. Ze względu na zły stan techniczny istniejącej zewnętrznej instalacji wodociągowej pomiędzy budynkami nr 1 i nr 2, należy wykonać jej wymianę na instalację z rur PE. Materiały Na przewody instalacji wodociągowej stosować rury polietylenowe PE 100 szeregu SDR 17, PN10 Dn32 łączonych przez zgrzewanie elektrooporowe. Na połączeniach z armaturą stosować kształtki przejściowe PE/stal. Rury w wykopie układać na podsypce piaskowej gr. 15 cm, zasypkę wykonać warstwami piasku gr. 30 cm. Przebieg przewodu w ziemi oznakować taśmą ostrzegawczą PE w kolorze niebieskim z wtopioną taśmą z metalu. Po wykonaniu przewodów należy wykonać próbę szczelności oraz płukanie przyłącza wodociągowego. Przejście rurociągu przez ściany budynku wykonać jako szczelne systemowe np. WGC INTEGRA. Uszczelnienie typu WGC przeznaczone jest do wykonywania bezciśnieniowych, szczelnych przepustów rurowych z uwzględnieniem wodo i gazoszczelności. Główne zastosowanie to przyłącza do budynków dla sieci ciepłowniczych, wodociągowo - kanalizacyjnych i gazowych. Uszczelnienie daje możliwość przemieszczeń rury względem przegrody budowlanej bez rozszczelnienia połączenia (nie stanowi punktu stałego). Połączenie istniejącej instalacji wodociągowej w budynku wykonać poprzez kształtkę przejściową PE/STAL. Po wykonaniu robót montażowych, a przed zasypaniem wykopu należy wykonać próbę szczelności zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokonać pomiarów inwentaryzacyjnych przez uprawnionego geodetę. 4.3.BRANŻA ELEKTRYCZNA 4.3.1 Stan istniejący: Budynek klubu wojskowego na terenie kompleksu wojskowego 2223 jest wyposażony w instalacje elektryczną. Główna rozdzielnia elektryczna znajduję się w piwnicy budynku. Obecnie budynek jest oświetlany z zewnątrz za pomocą opraw oświetleniowych znajdujących się na dwóch słupach aluminiowych. 4.3.2 Zakres robót w branży elektrycznej : Zasilanie: - montaż tablicy rozdzielczej TIL-400/230V oraz jej wyposażenie zgodnie z projektem, -z istniejącej głównej tablicy rozdzielczej zasilić tablicę rozdzielczą TIL-400/230V przewodem YDY 5x10. W tym celu istniejącą rozdzielnie rozbudować (lub wykorzystać nieużywane pola) o pole odpływowe wyposażone w bezpieczniki o wkładce zwłocznej 20A -3f , - wyposażyć nową tablice rozdzielczą w aparaturę elektryczną zgodnie z projektem. Iluminacja budynku: - montaż doziemnych opraw oświetleniowych LED 21W zgodnie z projektem, - montaż doziemnych opraw oświetleniowych LED 27W zgodnie z projektem, - wykonanie linii kablowej zasilającej oświetlenie iluminacji budynku (kabel YKXS 3x4 w rurze osłonowej DVK50 AROT). Iluminacja fontanny: - montaż opraw oświetleniowych w misie fontanny, - montaż skrzynki zasilającej oświetlenie fontanny TF-230V, - wyposażenie skrzynki zasilającej zgodnie z projektem, - wykonanie linii kablowej zasilającej skrzynkę TF-230V (kabel YKXS 3x4 w rurze osłonowej DVK50 AROT), - wykonie linii zasilającej oprawy oświetleniowe w misie fontanny (kabel YKXS 2x10 w rurze osłonowej DVK50 AROT). Zasilanie komory technicznej: - wykonanie linii kablowej zasilającej kompaktową komorę techniczną fontanny (kabel YKXS 3x6 w rurze osłonowej DVK50 AROT). Oświetlenie parkowe: - montaż słupów oświetleniowych - montaż na słupach opraw oświetleniowych ze źródłem ledowym, - wykonanie linii kablowej zasilającej oświetlenie zewnętrzne (kabel YKXS 3x4 w rurze osłonowej DVK50 AROT). Po zakończeniu robot instalacyjno - montażowych należy dokonać pomiarów rezystancji izolacji przewodów, uziemienia oraz skuteczności ochrony przed dotykiem pośrednim. Wyniki pomiarów i badań należy przedstawić w formie protokołu jako załączniki do dokumentów odbioru robót. Roboty towarzyszące: - wytyczenie trasy kabli, lokalizacji słupów oświetleniowych i opraw doziemnych, - geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. - nadzór geotechniczny. - opomiarowanie 5. OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE ROBÓT. 5.1. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie (art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych). a) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający żąda zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 22 czerwca 1976 r. – Kodeksu Pracy) co najmniej 5 osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia, opisane w pkt. 3.2, takich jak: robotnik budowlany – 3 osoby, monter instalacji sanitarnych – 2 osoby, elektromonter – 1 osoba , przez cały okres trwania umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. b) W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą, o której mowa w pkt. a, przed zakończeniem terminu umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca/Podwykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. c) Najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu listy osób, o których mowa w pkt. a, która będzie określała pełnione przez pracowników funkcje oraz okres obowiązywania umowy o pracę. W przypadku zmiany tych osób Wykonawca przedstawi Zamawiającemu zaktualizowaną listę osób. d) W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający jest uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy (odpowiednio Podwykonawcy) odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia, o którym mowa w pkt. a, a w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. e) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. f) Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. a, jak i sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób zgodnie z warunkami SIWZ zostały zawarte w projekcie umowy 5.2.Wymagania dotyczące ochrony środowiska Wykonawca będzie podejmował wszelkie niezbędne działania, aby stosować się do przepisów i normatywów z zakresu ochrony środowiska na placu budowy oraz będzie unikał szkodliwych działań, szczególnie w zakresie zanieczyszczenia powietrza, wód gruntowych, nadmiernego hałasu i innych szkodliwych dla środowiska i otoczenia czynników powodowanych działalnością przy wykonywaniu robót budowlanych. Remont nie wymaga usunięcia drzew i krzewów. Wykonawca robót zabezpieczy drzewa i krzewy w sposób gwarantujący ich skuteczną ochronę przed uszkodzeniami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 33.794,00 zł. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 15.10.2019 r., do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej: a) nazwę i adres Wykonawcy, b) nazwę i adres beneficjenta, c) nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela, d) nazwa zadania, na które składane jest wadium, e) kwotę, f) termin ważności, g) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna mieć postać gwarancji bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wadium, o którym mowa w pkt 3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia – 15.10.2019 r. do godz. 10.00. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, a także w przypadku gdy Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużony okres związania ofertą, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a i 7b Ustawy Pzp. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP O/Okr. we Wrocławiu 44 1010 1674 0030 7213 9120 2000 , z dopiskiem „wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie terenu kompleksu wojskowego 2223 w Brzegu”. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 14. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca załączy: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony wg załączonego wzoru (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 2) wypełnioną i podpisaną tabelę elementów scalonych – Formularz nr 6 (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 3) zobowiązanie innego podmiotu na zdolnościach którego zamierza polegać Wykonawca w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu – Formularz Nr 5 (oryginał podpisany przez ten podmiot).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach