Przetargi.pl
Zagospodarowanie plaży miejskiej

Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka ogłasza przetarg

  • Adres: 11015 Olsztynek, ul. Ratusz
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 51954 50 , fax. 895 195 457
  • Data zamieszczenia: 2018-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka
    ul. Ratusz 1
    11015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 51954 50, fax. 895 195 457
    REGON: 52933800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.olsztynek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie plaży miejskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie obejmuje projekt budowlany, który jest załącznikiem do decyzji pozwolenia na budowę numer Ok/27/2017 z dnia 24 sierpnia 2017 r. wydanej przez Starostę Olsztyńskiego. Przedmiotem zadania jest zagospodarowanie plaży miejskiej położonej nad jeziorem Jemiołowskim w miejscowości Olsztynek. Zakres całego zamierzenia obejmuje przede wszystkim uporządkowanie obszaru, uzyskanie czytelnej kompozycji urbanistycznej wykorzystującej naturalne ukształtowanie terenu, punkty widokowe, istniejące zespoły zieleni i otwarcia na przestrzeń plaży i malownicze jezioro. Projekt zakłada rozbiórkę zniszczonego budynku znajdującego się nad brzegiem jeziora oraz rozbiórkę̨ starego, drewnianego pomostu, w miejsce którego zaprojektowano dwa pomosty pływające: cumowniczy zakończony punktem widokowym oraz kąpielowy. W ramach zadania inwestycyjnego zaprojektowano także obiekty kubaturowe: budynek magazynu sprzętu pływającego, budynek obsługi plaży, a także 3 altany biwakowe. Na terenie zaprojektowano także obiekty służące rekreacji: amfiteatr terenowy, plac zabaw dla dzieci, siłownie terenową, boisko wielofunkcyjne, a także ciąg ścieżek pieszo-rowerowych i drogę dojazdową , ciąg pieszo-jezdny zapewniające komunikację oraz inne obiekty małej architektury widoczne na planie zagospodarowania terenu. W ramach umowy będą też wykonane: kanalizacja sanitarna, deszczowa oraz sieć wodociągowa a także instalacje wod.-kan., elektryczne, teletechniczne, CCTV wraz z przyłączami niezbędne do prawidłowego funkcjonowania plaży miejskiej. 2. Budowa pomostów pływających polega na montażu pływaków siatkobetonowych hydrotechnicznych wypełnionych styropianem o gęstości 35 kg/m3, Zamawiający dopuszcza ewentualnie zastosowanie styropianu o gęstości 18 kg/m3. Beton pływaków ma mieć następujące parametry: klasa C35/45, hydrofobowość ≤ 3,5%, mrozoodporność nie mniej niż F200. Okucia pływaków ze stali nierdzewnej lub ocynkowanej ogniowo. Podłużnice łączące pływaki należy wykonać z tarcicy sosnowej C35 ewentualnie w klasie C24, struganej i impregnowanej ciśnieniowo środkami impregnacyjnymi niewymywalnymi, nieszkodliwymi dla organizmów wodnych. Pokład pomostów wykonany z tarcicy sosnowej struganej i ryflowanej grubości 30 mm ewentualnie 28 mm w klasie I-II, impregnowanej ciśnieniowo środkami impregnacyjnymi. Pomost wyposażony w jednostronną balustradę o wysokości 110cm wykonaną z tarcicy sosnowej struganej. Kotwienie pomostu systemowe za pomocą kotwic betonowych wg producenta pływaków. Pomost wyposażony w drabinki bezpieczeństwa wykonane ze stali ocynkowanej ogniowo oraz słupki na koła ratunkowe, maszt na flagę obecności ratownika, tablice informacyjne i ostrzegawcze oraz regulamin. Wykonana konstrukcja musi posiadać możliwość zamontowania w przyszłości pomostów cumowniczych dla łódek i kajaków. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu projekt warsztatowy. 3. Zamawiający wymaga, ze względu na konieczność zastosowania nawierzchni w pełni rozbieralnej, zamianę w warstwie dodatkowego wzmocnienia podłoża wykonanej metodą stabilizacji gruntu cementem (wg projektu budowlanego) na wykonanie warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0-63 mm w warstwie o grubości po zagęszczeniu co najmniej 30 cm. 4. Zamawiający wymaga przedstawienia podczas realizacji zadania projektu zagospodarowania zieleni do akceptacji. Projekt zieleni musi być zgodny z ogólną koncepcją przedstawioną na Planie Zagospodarowania Terenu stanowiącym integralną część projektu budowlanego. 5. Zamawiający wymaga przedstawienia podczas realizacji zadania koncepcji placu zabaw do akceptacji. Koncepcja musi być zgodna z zapisami w projekcie budowlanym. 6. Zamawiający wymaga przedstawienia podczas realizacji zadania koncepcji siłowni zewnętrznej do akceptacji. Koncepcja musi być zgodna z zapisami w projekcie budowlanym. 7. Zamawiający wymaga aby projekt zieleni oraz koncepcje placu zabaw oraz siłowni zewnętrznej zostały przedstawione do akceptacji w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. 8. Zamawiający wymaga dodatkowo wykonania trzech masztów flagowych w miejscu ustalonym na etapie realizacji prac. Maszty flagowe muszą spełniać określone niżej parametry: a. Wysokość: 6,0 m. b. Grubość ścianki 3,0 mm. c. Montowane na gotowym prefabrykowanym fundamencie dobranym do rodzaju masztu np. Fundament tym B-50 lub Z-50. d. Materiał: aluminium. e. Kolor: srebrny. f. Szkic masztu stanowi załącznik numer 5 do niniejszej SIWZ. 9. Wykonawca wykona dwa natryski zewnętrzne w miejscu ustalonym podczas realizacji prac. Natryski muszą spełniać niżej wymienione parametry: a. Materiał: stal nierdzewna AISI-304. b. Średnica rurki: min. 63 mm. c. Wysokość (od podłoża do głowicy): min. 2,0 m. d. Jedno przyłącze na wodę zimną. e. Jeden zawór czasowy oraz kran do mycia nóg (umożliwiający podłączenie do niego także węża ogrodowego). f. Głowica wykonana ze stali nierdzewnej. g. Przytwierdzany do podłoża za pomocą kotwy montażowej. h. Dla każdego z dwóch natrysków należy przewidzieć miejsce o wymiarach 2,0x2,0 m z materiału chłonnego – np. żwiru o obłych krawędziach o frakcji 4-16 mm. Miejsce musi być wygrodzone obrzeżami betonowymi 5x20 cm. i. Dla natrysku musi zostać zapewniona kratka odpływowa podłączona do kanalizacji sanitarnej. Kratka odpływowa musi zostać wykonana ze stali nierdzewnej. 10. Wykonawca musi na własny koszt trwale wygrodzić teren budowy w sposób uniemożliwiający do niego dostęp osobom postronnym oraz odpowiednio oznakować – zgodnie z obowiązującymi przepisami. 11. Na boiska ma zostać zastosowany piasek rzeczny – uziarnienie od 0-2 mm – płukany. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu atestu czystości dna koryta jeziora wykonany w obrębie wykonywanych prac montażu pomostów. 13. Wykonawca wykona dodatkowe okablowanie w budynku obsługi plaży oraz w budynku magazynu sprzętu pod montowane przez Zamawiającego w przyszłości systemy alarmowe. 14. Wykonawca będzie odpowiedzialny za ustawienie tablicy informacyjno-promocyjnej projektu. Zasady promowania projektu opisane są pod adresem internetowym: http://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/3346/zasady-dla-umow-podpisanych-do-31-grudnia-2017-roku 15. Informacje o podwykonawstwie: 1) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy. 2) Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: a)Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia na podstawie art. 36a ust. 2 ustawy dotyczącego osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. b)Zgodnie z art. 36a ust.1 ustawy Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 3) Na podstawie art. 36 b ust. 1 ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty: 1) zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 2)zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. W przypadku braku określenia podwykonawców Zamawiający uzna, iż przedmiot zamówienia zostanie samodzielnie wykonany przez Wykonawcę. 3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 5)Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6)Wykonawca, zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy7)Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, 8)Zamawiający, w terminie do 10 dni od dnia przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zgłasza pisemne zastrzeżenia do zapisów: a)niespełniających wymagań określonych w SIWZ, w tym m.in. okresu odpowiedzialności za wady, który nie może być krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego; b)przewidujących termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni. 9)Jeżeli Zamawiający w terminie 10 dni od przedłożenia mu przez Wykonawcę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz projektu jej zmiany, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. 10)Wykonawca, zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 16. Zatrudnienie osób: 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy* (Dz. U. z 2016r. poz. 1666, z późniejszymi zmianami). * art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976r.– Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 2) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, Podwykonawcy, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zadania tj.: - osoby wykonujące roboty ziemne, w zakresie przebudowy ciągów komunikacyjnych i dróg, wykonywania nawierzchni drogowych, roboty ogólnobudowlane, osoby do obsługi urządzeń i maszyn budowlanych, zwane dalej „pracownikami”, w okresie realizacji umowy zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - kodeks pracy (Dz. U. z 2016r. poz. 1666). 3) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu Zamawiającemu (zawierające zanonimizowane dane podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych lub innych przepisów) kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę, Podwykonawcę z pracownikami, o których mowa w pkt 2) wraz z opisem czynności wykonywanych przez danego pracownika w ramach zamówienia oraz inne dokumenty potwierdzające zawarcie tych umów. W przypadku podjęcia przez Zamawiającego wątpliwości co do rzetelności wskazanych powyżej dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub, Zamawiający ma prawo zwrócić się z wnioskiem do właściwego inspektoratu pracy o dokonanie kontroli w zakresie spełnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności objęte przedmiotem zamówienia, o których mowa w pkt 2). 4) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub/i Podwykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę, Podwykonawcę z pracownikami, lub dokumentów, o których mowa w pkt 3), w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 3) lub stwierdzenie przez właściwy inspektorat pracy braku zatrudnienia osób wskazanych w pkt 2) na podstawie umowy o pracę będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt 2) na podstawie umowy o pracę. 5) Za niedopełnienie przez Wykonawcę lub/i Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt 2) na podstawie umowy o pracę Zamawiający, oprócz naliczenia Wykonawcy kar umownych, o których mowa w §17 ust. 2 umowy ma prawo od umowy odstąpić z winy Wykonawcy zgodnie z §21 ust. 1 lit. e) umowy i naliczyć dodatkowo kary umowne z tego tytułu. 6) W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie osób, których umowy zostały przedłożone Zamawiającemu zgodnie z pkt 3) innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu i warunków zatrudnienia pracowników na okres realizacji zamówienia. Pozostałe wymagania oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia zawiera wzór umowy, który stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 200 000 (dwieście tysięcy złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz Ofertowy 2) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do złożenia/podpisania oferty lub złożenia/podpisania oferty i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (Pełnomocnictwo w oryginale lub odpis poświadczony przez notariusza). Pełnomocnictwo powinno wyraźnie wskazywać: podmiot udzielający pełnomocnictwa, osobę umocowaną, zakres umocowania. Pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez osoby udzielające umocowania. 4)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt. 2 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.Informacja dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów: 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 2) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 3) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 4) W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach