Przetargi.pl
Zagospodarowanie parku wraz z bazą edukacyjną na Osiedlu Klonowym w Sieradzu

Gmina Miasto Sieradz ogłasza przetarg

  • Adres: 98-200 Sieradz, plac Wojewódzki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 826 61 28 , fax. 43 822 30 05
  • Data zamieszczenia: 2020-09-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Sieradz
    plac Wojewódzki 1
    98-200 Sieradz, woj. łódzkie
    tel. 43 826 61 28, fax. 43 822 30 05
    REGON: 73093433500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sieradz.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie parku wraz z bazą edukacyjną na Osiedlu Klonowym w Sieradzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie parku wraz z bazą edukacyjną na Osiedlu Klonowym w Sieradzu. 2.W zakres rzeczowy zamówienia wchodzi kompleksowe wykonanie ścieżek z nawierzchni żwirowej, elementów małej architektury, oświetlenia terenu oraz nasadzeń i trawników. 3.Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy: a)etap 1 obejmuje: - kompleksowe wykonanie ścieżek z nawierzchni mineralnej wraz z obrzeżem, - montaż elementów małej architektury, tj. ławek parkowych i edukacyjnych, koszy na śmieci, stojaków na rowery, "psich stacji", budek dla ptaków, tablic dydaktycznych, instalacji dydaktycznych oraz altany, - wykonanie instalacji oświetlenia terenu typu parkowego oraz typu ulicznego wraz z osprzętem. b)etap 2 obejmuje: - wykonanie nasadzeń drzew liściastych, - wykonanie nasadzeń drzew iglastych, - wykonanie nasadzeń krzewów, - wykonanie nasadzeń bylin, - wykonanie trawników. 4.Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia składają się: a)dla etapu 1: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5 do SIWZ), dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 6 do SIWZ, obejmująca m.in. projekt podstawowy, przedmiar, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, tabelę równoważności, a)dla etapu 2: Plan zagospodarowania zieleni wraz z STWiOR (załącznik nr 5a do SIWZ), projekty nasadzeń oraz przedmiar robót, b)dokumentacja określającą zasady postępowania przetargowego. 5. Zamawiający udostępnia przedmiar robót jako materiał poglądowy. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić kosztorys ofertowy, zgodnie z zapisami rozdziału XXIV SIWZ. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedstawić Zamawiającemu kosztorys ofertowy, na podstawie którego wyliczył cenę zamówienia podaną w ofercie. W związku z tym, iż Wykonawcy przysługuje z tytułu niniejszej umowy wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys powyższy ma jedynie charakter pomocniczy. 6. W ramach zamówienia należy wykonać: roboty budowlane i czynności określone w dokumentacji projektowej, decyzjach oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, tj. prowadzenie obsługi geodezyjnej, wykonanie wymaganych badań i sprawdzeń, wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy, wykonanie dla potrzeb budowy podłączeń do mediów i ponoszenie kosztów ich zużycia, wykonanie dokumentacji powykonawczej, itp., a także prace porządkowe terenu w rejonie realizacji robót. Wykonawca jest obowiązany prowadzić prace zgodnie z dokumentacją projektową w tym zgodnie z wszystkimi decyzjami, postanowieniami, uzgodnieniami i warunkami. 7. Wykonawca jest zobowiązany wykonać wszystkie roboty w tym branżowe i sieciowe oraz uzyskać dokumenty potwierdzające prawidłowość ich wykonania. W przypadku robót sieciowych dokumentem potwierdzającym prawidłowość wykonania robót będzie protokół odbioru robót z udziałem przedstawiciela gestora sieci uprawnionego do pełnienia czynności odbiorowych. 8. Postępowanie z materiałami z rozbiórki i demontażu Wykonawca powinien każdorazowo ustalić z Zamawiającym. Materiały zakwalifikowane do ponownego wykorzystania powinny zostać przewiezione w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Materiały sztukowe należy spaletować. 9. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia w toku prowadzenia robót budowlanych stałego dostępu do pozostałych elementów parku, np. pumptracku, skateparku i ogrodzonego placu zabaw. 10. Wszystkie nasadzenia roślin oraz trawniki należy objąć pielęgnacją w okresie minimum 3 lat. 11. Pielęgnacja w zakresie nasadzeń w okresie minimum 3 lat ma polegać na: a) regularnym podlewaniu - raz w tygodniu w okresie od kwietnia do września - w zależności od warunków pogodowych, oraz raz w miesiącu w okresie spoczynku roślin od września do kwietnia - w zależności od warunków pogodowych, zgodnie ze sztuką ogrodniczą, b) regularnym odchwaszczaniu - min. raz na 2 tygodnie w okresie od maja do sierpnia, a poza okresem wzmożonego wzrostu roślin, od sierpnia do maja, w zależności od potrzeb, c) regularnym nawożeniu dostosowanym do potrzeb roślin - w drugim roku od posadzenia roślin (nawozami mineralnymi, zalecane jest stosowania długodziałających nawozów otoczkowanych), d) usuwaniu odrostów korzeniowych - w razie potrzeby - 1 raz w roku, poprawianiu ukształtowanych wokół drzew mis - według potrzeb, e) uzupełnianiu kory - w razie potrzeby, ale minimum 2 raz w roku, f) uzupełnianiu palikowania i wiązadeł drzew - w razie potrzeby, g) wymianie uszkodzonych lub skradzionych roślin i uzupełnianie wypadów - na bieżąco (zgodnie z terminem sadzenia), h) wymianie roślin, które się nie przyjęły, przycięciu złamanych i/lub chorych gałęzi - w razie potrzeby, i) regularnym przycinaniu krzewów formowanych - 4 razy w ciągu roku, j) regularnych cięciach zagęszczających, pielęgnacyjnych i sanitarnych roślin - 1 raz w roku, k) oprysku w razie wystąpienia chorób i/lub szkodników - w razie potrzeby, l) regularnym wygrabianiu liści w okresie jesiennym oraz uzupełniającym wygrabianiu w okresie wiosennym, ł) skracaniu jednorocznych przyrostów kosodrzewiny o połowę w celu jej zagęszczania (jeśli konieczne, najwcześniej po 2-3 latach od posadzenia), m) oprysku w razie wystąpienia chorób i/lub szkodników - w razie potrzeby, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1107/2009 art. 67 z dnia 21 października 2009 r. dotyczący stosowania niektórych środków ochrony roślin, n) usuwaniu przekwitłych kwiatostanów krzewów hortensji (wczesną wiosną - marzec), o) zabezpieczeniu roślin na okres zimowy. Wszelkie prace pielęgnacyjne należy prowadzić zgodnie ze sztuką ogrodniczą. 12. Pielęgnacja w zakresie trawników w okresie minimum 3 lat ma polegać na: a) częstym i w regularnych odstępach czasu koszeniu dostosowanym do intensywności wzrostu trawnika (tj. min. raz w tygodniu w pełni sezonu wegetacyjnego), nie można dopuścić aby źdźbła miały więcej jak 8-10 cm wysokości, przy tej wysokości skracamy trawę o 1/2 wysokości do pożądanego 3-4cm, b) regularnym podlewaniu - szczególnie po założeniu, co 2-3 dni w okresie wegetacyjnym w pierwszym roku po założeniu, w kolejnych latach podlewanie co 2-3 dni w okresach suszy, c) regularnym odchwaszczaniu - chwasty trwałe w pierwszym roku należy usuwać ręcznie, środki chwastobójcze o selektywnym działaniu należy stosować z dużą ostrożnością i dopiero po upływie 6 miesięcy od założenia trawnika, d) regularnym nawożeniu - minimum 4 razy w sezonie wegetacyjnym, o składzie nawozu dostosowanym do pory roku, e) wertykulacji i wałowaniu – 1 raz w roku w okresie wczesnowiosennym, f) aeracji – 1-2 razy w roku w okresie wczesnowiosennym;, zabieg można powtórzyć w okresie jesiennym w razie potrzeby, g) uzupełnianiu i renowacji - w razie potrzeby, h) odcinaniu brzegów trawnika od strony nawierzchni - 2 razy w roku, i) regularnym wygrabianiu liści w okresie jesiennym oraz uzupełniającym wygrabianiu w okresie wiosennym. Wszelkie zabiegi pielęgnacyjne powinny być wykonywane zgodnie ze sztuką ogrodniczą. 13. Zamawiający przy realizacji zamówienia dopuszcza zastosowanie równoważnych wyrobów budowlanych. W związku z użyciem w dokumentacji projektowej nazw własnych wyrobów budowlanych i urządzeń Zamawiający oświadcza, że mają one charakter przykładowy, umożliwiający Wykonawcom dokonanie oceny, czy ewentualnie proponowane przez nich wyroby budowlane lub urządzenia spełniają wymóg równoważności. Wykonawca proponujący wyroby budowlane i urządzenia równoważne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np. właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty wykazu wyrobów budowlanych i urządzeń równoważnych, które zamierza zastosować przy realizacji zadania oraz dołączenia do oferty dokumentów w celu wykazania, że oferowane przez niego równoważne wyroby budowlane lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej. Oferta, która nie zawiera ww. wykazu i dokumentów podlega odrzuceniu. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń. Minimalne parametry, od których spełnienia zależeć będzie uznanie wyrobów budowlanych i urządzeń za równoważne opisane zostały w tabeli równoważności, stanowiącej część dokumentacji projektowej (załącznik nr 5 do SIWZ). 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320): a) roboty ogólnobudowlane związane z budową ścieżek, b) roboty związane z wykonaniem elementów małej architektury, c) roboty związane z wykonywaniem oświetlenia, d) roboty związane z wykonaniem zieleni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 35.000,00 złotych (słownie złotych: trzydzieści pięć tysięcy 00/100). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299) - dalej u.p.a.r.p. 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP Nr 86 1020 4564 0000 5502 0040 9680 z podaniem tytułu: wadium w postępowaniu: Zagospodarowanie parku wraz z bazą edukacyjną na Osiedlu Klonowym w Sieradzu. 4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu należy umieścić w odrębnej kopercie załączonej do oferty. Uwaga! W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 5, z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. 6.Niewniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach